ویترین

ثبت موسسه در کرمانشاه

ثبت موسسه در کرمانشاه

ثبت موسسه در کرمانشاه همراه با عناوینی چون انجمن، بنگاه، کانون و غیره در موضوعاتی مثل علمی، آموزشی، هنری، حقوقی، فنی، ادبی فراهم است. در اینباره نیز ممکن است هدف موسسان از تاسیس موسسه موردنظرشان کسب منافع باشد یا نباشد. اگر هدف آنها کسب منافع باشد در آنصورت موسسه ثبتی آنها از نوع انتفاعی است اما اگر منظوری غیر از کسب سود داشته باشند در آن صورت موسسه مورد نظر آنها غیر انتفاعی خواهد بود. بنابراین چه بسا انواع موسسات در کرمانشاه از نظر عملکرد غیرتجاری خود مشابه هم باشند اما از نظر مقاصدشان ازهمدیگر متفاوت عمل کنند. مقاله حاضر به همت کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت جهت راهنمائی عزیزانی است که قصد تشکیل موسسه در کرمانشاه را دارند.

ویژگی های ثبت موسسه در کرمانشاه

موسسه تعریف خاص خود را دارد و تفاوت های آشکاری نیز با مفهوم شرکت دارد و از همین رو نباید این دو را بجای هم به کار برد. طبق تعاریف قانونی موجود، موسسه تشکلی با موضوع کاملا غیر تجاری است که هدف از تشکیل آن دو حالت دارد. حالت اول منجر به کسب سود شده و حالت دوم منجر به کسب سود نمی شود. با توجه به همین اصل نیز قانونا می توان 2 نوع موسسه غیر تجاری در کرمانشاه ثبت و راه اندازی کرد:

انواع موسسه غیرتجاری در کرمانشاه

همانطوری که از اسم این دو موسسه نیز برمی آید، نوع اول (موسسه انتفاعی) در کرمانشاه با نیت کسب منافع مادی و تقسیم آن بین شرکا تشکیل یافته اما نوع دوم (موسسه غیر انتفاعی) در کرمانشاه با هدفی خیرخواهانه تاسیس شده است که در اینجا می توان نمونه های زیادی برای هر دو نوع موسسه نام برد.

اصول تاسیس موسسه غیرتجاری در کرمانشاه

در واقع تشکیل موسسه (انتفاعی یا غیر انتفاعی) از برخی اصول و مقررات تبعیت می کند. با اندک مطالعه ای در این زمینه متوجه خواهید شد که این اصول و مقررات تا حدودی با اصول تشکیل شرکت با مسئولیت محدود مشابه است. چراکه همانند شرکت با مسئولیت محدود، موسسه غیر تجاری در کرمانشاه نیز با حداقل سرمایه 1 میلیون ریالی تشکیل می شود که این سطح از سرمایه در حقیقت کف سرمایه برای تشکیل انواع شرکت ها محسوب می شود. جدا از مقدار سرمایه، مباحث زیر نیز درباب شرایط تامین سرمایه برای موسسه مطرح است که باید بدان عنایت داشت:

اصول تاسیس موسسه غیرتجاری در کرمانشاه

علاوه بر این موارد، موسسه غیر تجاری در کرمانشاه زمانی امکان تاسیس دارد که حداقل دو نفر عضو برای تشکیل آن وجود داشته باشد. به این موارد باید عدم الزام به تعیین بازرس یا بازرسین را نیز باید اضافه کرد چراکه مطابق قانون ارکان اصلی موسسات تجاری همواره شامل مجمع عمومی عادی، مجمع عمومی فوق العاده و نیز هیئت مدیره می باشد.

ثبت موسسه در کرمانشاه چه امتیازاتی دارد؟

همان طوری که در مطالب قبلی نیز بیان شد، با ثبت موسسه در کرمانشاه در واقع دست شما به عنوان متقاضی بازتر بوده و از حق انتخاب گسترده تری نیز برخوردار هستید. چراکه موضوعات غیر تجاری شامل طیف گسترده ای از موضوعات مثل امور فرهنگی، علمی، هنری، ادبی و … می شود. از این گذشته با ثبت موسسه در کرمانشاه قانونا حق کسب منافع نیز برای شما مقدور است.علاوه بر این تاسیس موسسه با حداقل سرمایه یک میلیون ریالی هم شدنی است و ضمنا قوانین و پیچیدگی های کمتری در انتظار موسسان می باشد. با ثبت موسسه همچنین متقاضیان می توانند:

  • اولا از وام های بانکی استفاده کنند.
  • ثانیا در مزایده ها و مناقصه های شرکت کنند.
  • ثالثا با شرکت های دولتی قرارداد ببندند.

شرایط ثبت موسسه در کرمانشاه

شرایط تشکیل موسسه در کرمانشاه

همواره این نکته را مدنظر قرار دهید که تشکیل موسسه فرآیندی است که پیش از استارت فرآیند ثبت آن آغاز می شود. این فرآیند شامل اقداماتی مثل انتخاب افرادی از داخل یا خارج از موسسه به عنوان هیئت مدیره می باشد. در حقیقت وظایفی که بر عهده هیئت مدیره است وظایفی چندگانه است که فقط یکی از این موارد پیگیری امور مربوط به تاسیس شرکت در کرمانشاه می باشد. اقدام بعدی تنظیم اسناد و مدارک مهم مثل اساسنامه موسسه می باشد. این اساسنامه معمولا به صورت فرمت آماده در اختیار متقاضیان قرار داشته و متقاضیان بایستی هر 26 بند آن را تکمیل و امضاء کنند. اقدام بعدی در این خصوص، اخذ مجوز برای تشکیل موسسه غیر تجاری است که در این مورد خاص متقاضیان به دو صورت زیر عمل می کنند:

انواع مجوز برای تشکیل موسسه غیرتجاری در کرمانشاه

روند ثبت موسسه در کرمانشاه

در واقع روند ثبت موسسه در کرمانشاه همانند روند ثبت شرکت می باشد و متقاضیان برای انجام این کار بایستی از 3 مرحله اصلی عبور کنند. مزیت این مراحل در اینست که کاملا آنلاین بوده و نیازی به حضور فیزیکی در اداره ثبت شرکتها نیست. این مراحل سه گانه ابتداء با مرحله دریافت تاییدیه پذیرش از پورتال اداره ثبت شرکت ها www.sherkat.ssa.ir آغاز می شود. در قالب همین مرحله نیز مراحل زیر به ترتیب انجام می شود:

روند ثبت موسسه در کرمانشاه

مرحله دوم از روند ثبت موسسه در کرمانشاه نیز مربوط به ارسال مدارک مربوطه (یعنی اساسنامه، تقاضانامه و صورت جلسات) به اداره مذکور جهت اخذ نظر نهایی کارشناسی و ثبت در دفتر و نهایتا دریافت پیش نویس آگهی ثبت موسسه می باشد. به محض دریافت این آگهی مرحله سوم و آخر از این روند یعنی درج آگهی در جراید کثیر الانتشار شروع می شود. برای انجام این کار نیز متقاضیان می توانند سفارش درج آگهی خود را از طریق سایت روزنامه رسمی www.rrk.ir به ثبت برسانند.

مدارک ضروری برای ثبت موسسه در کرمانشاه چیست؟

به منظور تکمیل فرآیند ثبت موسسه در کرمانشاه و اخذ آگهی تاسیس، متقاضیان حتما بایستی از قبل به فکر تهیه و تنظیم مدارک مهم و ضروری برای اینکار باشند. چراکه اصولا ارائه این اسناد لازمه تشکیل هر نوع موسسه ای در کرمانشاه محسوب می شود و کوچکترین نقصی در آنها باعث ابطال کل فرآیند و برگشت مجدد پرونده به سوی متقاضی می گردد. پس متقاضیان حتما در تهیه و تدارک مدارک زیر بایستی کوشا باشند:

  • اساسنامه تکمیل شده (2 نسخه امضاء شده)
  • تقاضانامه تکمیل شده ( 2 نسخه امضاء شده)
  • صورت جلسه تکمیل شده (2 نسخه امضاء شده)
  • مدارک هویتی کلیه شرکا
  • مجوز تاسیس دریافتی از ادارات مربوطه

همواره امور مربوط به ثبت شرکت یا موسسه چه در ایران و چه در کشورهای دیگر تابع اطلاع از یکسری قوانین و مقررات حقوقی است که بهترین شیوه برای این امر کسب مشاوره تخصصی از وکیل حرفه ای است. به همین دلیل نیز هموطنان عزیز برای اطلاع از شرایط و مقررات انواع ثبت شرکت در ترکیه، یونان، مجارستان، اتریش، لهستان و غیره می توانند با وکلای برتر ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشند.

4.7/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *