ویترین

ثبت موسسه در کرمان

ثبت موسسه در کرمان

ثبت موسسه در کرمان صرفا با هدف انجام امور و موضوعات غیر تجاری انجام شده و متقاضیان می توانند از مزایا و امتیازات متعدد آن استفاده کنند که عبارتند از تشریفات و پیچیدگی های کمتر، سرمایه اولیه بسیار پایین، اخذ تسهیلات بانکی، دریافت معافیت مالیاتی و غیره. اما همزمان بایستی نگاهی نیز به شرایط و ضوابط تشکیل موسسه در این استان هم داشته باشیم. اصلا هدف ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از نگارش این مقاله نیز آشنایی هموطنان با همین قوانین و مقررات بمنظور تاسیس موسسه و پاسخگوئی به سوالات مختلف شما است.

موسسه و انواع آن در کرمان

تعریف موسسه را می توان از دیدگان قانونی به این صورت بیان کرد که موسسه تنشکیلاتی قاعده مند و ساختارمند برای انجام اهداف و مقاصد غیرتجاری از جمله انجام فعالیت های علمی، ادبی، فرهنگی، مذهبی، حقوقی و خیریه و خلاصه هر موضوع غیر تجاری است. در این اثنا نیز ممکن است هدف از تشکیل آن در کرمان کسب سود و یا عدم کسب سود باشد. به همین دلیل انواع موسسات غیرتجاری در کرمان به دو دسته کلی زیر تقسیم می شود:

انواع موسسات غیرتجاری در کرمان

ثبت موسسه در کرمان با رعایت اصول لازم

برای اینکه بتوانید موسسه غیر تجاری را در کرمان راه اندازی بکنید حتما بایستی برخی اصول و قوانین را سرلوحه کار خود قرار دهید. اصولی که بی شباهت به اصول و مقررات تشکیل شرکت با مسئولیت محدود نبوده و غالبا در مفاد اساسنامه موسسه نیز از آنها یاد می شود. پس طبق قانون، برای تشکیل موسسه غیر تجاری در کرمان نیز شراکت حداقل 2 نفر الزامی است. ضمنا حداقل مقدار سرمایه لازم برای تاسیس موسسه نیز 1000000 ریال و با شرایط و ضوابط زیر می باشد:

شرایط ثبت موسسه در کرمان

مطابق قوانین نیز شرکا می توانند سهم الشرکه خود را به شرط اولا تامین رضایت حداقل 75% اعضای موسس و نیز تنظیم سند رسمی منتقل کنند. اصل دیگر درباره موسسات غیر تجاری تنظیم اساسنامه می باشد که درست همانند اساسنامه شرکتهای با مسئولیت محدود در آن به مواردی مثل موضوع، هدف، میزان سرمایه، ارکان موسسه و وظایق و اختیاراتشان و غیره اشاره می شود. در حقیقت موسسه غیر تجاری از دو رکن اصلی به شرح زیر تشکیل می شود:

ارکان موسسه غیرتجاری در کرمان

اما درباره انحلال و تصفیه موسسات غیر تجاری در کرمان نیز باید بدانید که انحلال این موسسات ممکن است به دو صورت انحلال اختیاری ازطریق تصمیم مجمع عمومی فوق العاده و یا انحلال ازطریق رای دادگاه انجام شود. به هر حال چگونگی تصفیه موسسه در دو حالت فوق بایستی بر طبق مقررات درج شده در اساسنامه صورت گیرد.

اقدامات مهم برای ثبت موسسه در کرمان

یکی از اقدامات اولیه در این مورد تنظیم و ارائه مدارک مهم برای ثبت موسسه می باشد. حالا این اسناد و مدارک شامل اساسنامه، اظهار نامه و نیز صورت جلسات مجمع عمومی موسسه می باشد. لازم به ذکر است که قانونا در کلیه مدارک تنظیمی وجود امضاء کلیه شرکاء الزامی است. از اقدامات مهم دیگر درباب تشکیل موسسه غیر تجاری در کرمان تصمیم مجمع عمومی موسسه برای انتخاب اعضای هیئت مدیره است. بر این اساس:

  • اولا، جلسات مربوط به مجمع عمومی بایستی با حداکثر اعضا تشکیل شود.
  • ثانیا، تصمیمات اتخاذ شده در این جلسه فقط با اکثریت آراء معتبر است.
  • ثالثا، مجمع حق انتخاب مدیران از داخل یا خارج موسسه را دارد.
  • رابعا، هیئت مدیره موسسه ممکن است برای مدت محدود یا نامحدود انتخاب شود.

اقدام مهم دیگر در جهت تاسیس موسسه غیر تجاری در کرمان، درخواست مجوز تاسیس می باشد که در این زمینه نیز اخذ مجوز ثبت بسته به انتفاعی یا غیر انتفاعی بودن موسسه متفاوت است:

نحوه درخواست مجوز تاسیس موسسه در کرمان
در صورتی که موسسه از نوع انتفاعی باشدتطبیق موضوع موسسه مورد نظر با مدارک تحصیلی و تخصصی موسسان و صدور مجوز ثبت
در صورتی که موسسه از نوع غیر انتفاعی باشددریافت مجوز از نیروی انتظامی محل

اقدامات مهم برای ثبت موسسه در کرمان

بایدها و نبایدهای فرآیند ثبت موسسه در کرمان

اول از همه باید به این نکته مهم دقت کنید که فرآیند ثبت موسسه در شهرستان ها در اداره ثبت شرکتهای مرکز استان و در تهران در اداره ثبت شرکتها انجام می شود. برای انجام این کار نیز رعایت اصول و مقررات مربوطه از جمله مواد اصلاحی ثبت موسسات غیر تجاری مصوب سال 1337 الزامی است. اما فرآیند ثبت موسسه در کرمان یک فرآیند ساده ای است چراکه اغلب مراحل این کار به صورت آنلاین و با مراجعه به دو پورتال www.sherkat.ssa.ir (سایت رسمی اداره ثبت شرکتها) و www.rrk.ir (سایت روزنامه رسمی) انجام می شود. مرحله آغازین این کار نیز تهیه و تامین مدارک ضروری به شرح ذیل می باشد:

مدارک لازم بمنظور ثبت موسسه در کرمان
اظهارنامه (فرم پرینتی تقاضانامه)در 2 نسخهدارای تاریخ و امضاء
مجوز ثبت موسسهتک نسخهاجازه نامه صادره توسط نیروی انتظامی یا ارگان های مسئول
اساسنامهدر 2 نسخهبا امضاء تمام صفحات توسط شرکاء
صورت جلسه مجمعدر 2 نسخهدال بر گزینش هیئت مدیره و معرفی صاحبین امضاها
کپی مدارک شناسائیشناسنامه و کارت ملی شرکاء
رسید واریز حق الثبت

لازم به ذکر است که امکان ثبت موسسه در کرمان از طریق دادن حق وکالت به وکیل متخصص نیز امکان پذیر است. در این صورت، باید درجریان باشید که هزینه حق الوکاله ثبت موسسه در سال 99 حدود 4370000 تعین شده است. اما مراحل بعدی شامل درج کلیه اطلاعات و مشخصات درخواستی، تکمیل فرم های مربوطه، انتخاب نام، تایید پذیرش آنلاین، ارسال پستی تمام اسناد و مدارک جهت دریافت آگهی تاسیس و در نهایت ثبت آگهی تاسیس در روزنامه رسمی است. پس بنابراین کل این فرآیند را می توان در 3 بخش زیر دسته بندی و انجام داد:

فرآیند ثبت موسسه در کرمان

اقدامات لازم پس از تاسیس موسسه در کرمان

درج آگهی ثبت موسسه آخرین اقدام شما نیست چراکه موسسه قانونا پس از ثبت رسمی به عنوان یک شخصیت حقوقی شمرده می شود و از همین رو نیز مثل شرکت ها مشمول قوانین و مقررات اداره مالیات می گردد. بنابراین متقاضیان ملزم هستند تا اولا کد اقتصادی برای موسسه مربوطه اخذ کنند. در ثانی حوزه مالیاتی خود را هم انتخاب کنند و در ادامه نیز درخواست دفتر پلمپ دهند. برای دریافت کد اقتصادی نیز متقاضیان پس از 2 ماه از زمان ثبت رسمی موسسه ملزمند تا پرونده خود را در اداره دارایی تشکیل دهند. اما مزایای دریافت کد مالیاتی برای موسسه شامل:

مزایای دریافت کد مالیاتی برای موسسه در کرمان

یکی از گزینه های جذاب برای متقاضیان ثبت شرکت یا موسسه، اخذ اقامت اروپا با ثبت شرکت 2021 می باشد که هموطنان زیادی درصدد کسب اطلاعات مفید و کامل در این خصوص هستند. برای همین توصیه ما به شما هموطنان علاقه مند این است که آخرین ضوابط و مقررات تشکیل بیزینس در کشورهای اروپایی را از کارشناسان و وکلای خبره موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت جویا شوید.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *