ویترین

ثبت موسسه در یزد

ثبت موسسه در یزد

ثبت موسسه در یزد راهکاری مطلوب با امتیازات فراوان برای فعالان عرصه های غیر تجاری است تا از این طریق بتوانند ایده کاری خود را عملیاتی کنند. عرصه های غیر تجاری شامل عرصه های فرهنگی، هنری، مذهبی، ادبی، سیاسی و حتی عرصه های مربوط به امور خیریه می باشد. لازم به ذکر است که افراد از این طرق می توانند هم هدف کسب منافع مادی را دنبال کنند و هم اینکه از طریق تاسیس موسسه غیر تجاری به فکر انجام امور خیریه باشند. بنابراین برای متقاضیان تشکیل موسسه غیر تجاری در یزد راه برای تاسیس دو نوع موسسه یعنی موسسه انتفاعی و موسسه غیر انتفاعی فراهم است. هموطنان گرامی که قصد تاسیس موسسه یا شرکت در هر نقطه از کشور را دارند میتوانند باتشکیل پرونده و استفاده از مشاوره های وکیل حرفه ای از خدمات حقوقی موسسه سفیران سروش سعادت بهره گیرند.

انواع موسسه غیر تجاری در یزد

طبق تعریف قانونی، موسسه تشکیلاتی متمایز از شرکت بوده که موضوع آن پرداختن به امور غیر تجاری مثل موضوعات فرهنگی، ادبی، هنری، خیریه می باشد. بر همین اساس نیز تنها تفاوت شاخص بین موسسه و شرکت نیز همین موضوع فعالیت آنهاست. باید بدانید که هدف از تشکیل موسسه در استان یزد نیز هم می تواند در جهت کسب منافع اقتصادی تعریف شده و هم می تواند برای اهداف خیر خواهانه درنظر گرفته شود. بر همین مبنا نیز متقاضیان میتوانند در یزد دو نوع متفاوتی از موسسه غیر تجاری را به صورت انتفاعی و غیرانتفاعی ثبت کنند.

مزایای تشکیل موسسه غیر انتفاعی در یزد چیست؟

همان طوری که در مباحث قبلی هم عنوان شد، موسسات با شرکت ها علی رغم اینکه هر دو از نظر قانونی شخصیت حقوقی مستقلی محسوب شده اما در نوع موضوع فعالیتشان فرق اساسی دارند. ضمنا خود موسسات غیرتجاری در یزد نیز از حیث اهداف و مقاصدشان از هم متفاوت هستند. این تفاوت باعث دسته بندی آن موسسات به موسسات انتفاعی و غیر انتفاعی در یرد می شود که این دسته بندی و نمونه مثال آنها را می توان در جدول زیر مشاهده کرد:

نام موسسههدف از تاسیسنمونه
موسسه انتفاعی در یزدکسب منافع و همچنین تقسیم آن مابین اعضاءموسسه آموزشی، موسسه حقوقی، موسسه فنی و غیره
موسسه غیر انتفاعی در یزدعدم اخذ منافع و انجام امور خیر خواهانهموسسات خیریه، موسسه کمک به ایتام یا بیماران خاص، احزاب و انجمن های اسلامی و غیره

شما به عنوان متقاضی تشکیل موسسه در یزد می توانید از بین موضوعات گسترده موضوع فعالیتی را که در آن تخصص دارید را انتخاب کرده و موسسه خود را در قالب آن تاسیس کنید. علاوه بر این تشکیل موسسه در یزد با حداقل سرمایه و حداقل موسسان امکان پذیر است. ضمنا در موسسات غیر تجاری نیز همانند شرکت های مسئولیت محدود، سرمایه به شکل سهم الشرکه بوده و انتقال آن توسط اعضا با رعایت شروطی ممکن بوده و مسئولیتها نیز محدود به مقدار همین سهم الشرکه است. مهمتر از همه اینکه موسسه ای که شما بانی آن هستید دارای یک شخصیت حقوقی بوده و منجر به بهره مندی شما از مزایای زیر می شود:

  • امکان دریافت شماره اقتصادی
  • امکان دریافت کارت بازرگانی
  • امکان دریافت اعتبار بانکی
  • امکان شرکت در مزایده و مناقصه
  • امکان اخذ انواع معافیتهای مالیاتی
  • امکان عقد قرارداد با شرکتهای دولتی

مزایای تشکیل موسسه غیر انتفاعی در یزد

قوانین تشکیل موسسه در یزد

به منظور تشکیل و راه اندازی هر موسسه غیر تجاری رعایت اصول و قوانین مربوط به این موسسات الزامی است. یکی از قوانین درباب رعایت موضوع فعالیت موسسه است که حتما باید غیر تجاری باشد. اصل قانونی بعدی درباب تشکیل موسسات غیر تجاری تاسیس این موسسات با دستکم 2 عضو میباشد.اصل بعدی که شاید سوال شما نیز در این خصوص باشد، اصل تامین حداقل سرمایه یک میلیون ریالی با شرط تعهدی و با توجه به الزامات زیر می باشد:

شروطتوضیحات
شرط اولسرمایه موسسه به هر مقداری که باشد به صورت سهم الشرکه بین اعضاء تقسیم میگردد.
شرط دومحق انتقال سهم الشرکه در موسسه غیرتجاری برای اعضاء وجود دارد.
شرط سومانتقال سهم الشرکه منوط به رضایت حداقل سه چهارم اعضاء موسسه می باشد.

از دیگر قوانین مربوط به تشکیل موسسه غیر تجاری در یزد می توان به تنظیم، تکمیل و ارائه مدارک با اهمیت زیر اشاره کرد که بدون تهیه آنها فرآیند ثبت موسسه در یزد راه به جایی نمی برد:

قوانین تشکیل موسسه در یزد

شرایط و الزامات تشکیل موسسه در یزد

پس از اطلاع از اصول و مبانی راه اندازی موسسه غیر تجاری در استان یزد، بهتر است هموطنان گرامی در جریان نحوه تشکیل موسسات نیز قرار گیرند. اقدامات لازمه برای این کار شامل گزینش افرادی از درون یا بیرون موسسه به عنوان هیات مدیره است که مسئول و تصمیم گیرنده نهایی در اینباره نیز مجمع عمومی عادی است. هیات مدیره منتخب نیز مسئول تاسیس موسسه از طریق تهیه و تنظیم اسناد فوق الذکر و ارائه آنها به اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری است. اقدام آخر در اینباره نیز افزودن مجوز تاسیس به مدارک لازمه می باشد که بنابر نوع موسسه می تواند به دو حالت زیر باشد:

الزامات تشکیل موسسه در یزد

پروسه ثبت موسسه در یزد و مراحل آن

فرآیندی که منجر به ثبت موسسه در یزد می شود یک فرآیند کاملا ساده اما در عین حال مشحون به مفاهیم و اصطلاحات حقوقی است. برای همین نیز استفاده از مشاوره های وکیل متخصص در امر ثبت شرکت یا موسسه می تواند بسیار مفید و حلال مسائل و مشکلات پیش پای موسسان باشد. این فرآیند کلا در طی 3 مرحله کاری زیر انجام می شود:

  • مرحله1- دریافت تاییدیه پذیرش از طریق مراجعه به سامانه ثبت شرکتها و موسسات غیر تجاری یزد
  • مرحله2- تهیه و تنظیم نهایی مدارک و ارسال آنها به اداره مذکور برای انجام ثبت نهایی
  • مرحله 3- دریافت و درج آگهی ثبت موسسه غیر تجاری در روزنامه رسمی و روزنامه کثیر الانتشار

آشنایی با مدارک و الزامات ثبت موسسه در یزد

اما درست در همان شروع مرحله اول متقاضیان گرامی میباید مدارک ضروری برای انجام ثبت موسسه خود را ارائه دهند. مدارک مذکور که جزء مدارک مهم و کلیدی هر موسسه غیر تجاری در یزد هم محسوب می شود، عبارتند از:

  • فوتوکپی مدارک هویتی اعضا
  • اساسنامه (امضاء شده در دو نسخه)
  • تقاضانامه (امضاء شده در دو نسخه)
  • صورت جلسات (تکمیل شده در دو نسخه)
  • مجوز اخذ شده از نهادهای دولتی
  • فیش بانکی پرداخت هزینه ثبت موسسه در یزد
  • وکالت نامه (در صورت استخدام وکیل)

هموطنان گرامی همچنین برای اطلاع در مورد انواع ثبت شرکت در ترکیه، فرانسه، آلمان، اتریش و غیره با هدف دستیابی به فرصت طلایی اقامت اروپایی در سال 2021 می توانند از راهنمائی ها و مشاوره های وکلای حرفه ای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره گیرند.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *