ویترین

ثبت موسسه غیرتجاری در البرز

ثبت موسسه غیرتجاری در البرز

فرآیندی که منجر به ثبت موسسه غیرتجاری در البرز می شود یک فرآیند سه مرحله ای و آنلاین می باشد که باید پیش از اقدام از آن مطلع گشت. مرحله اول از این فرآیند مربوط به اخذ تاییدیه از اداره ثبت شرکت ها، مرحله دوم در رابطه با ارسال مدارک به این اداره و دریافت پیش نویس آگهی و مرحله سوم نیز مربوط به خود درج آگهی است. اما این همه ماجرا نیست و شما پس از انجام ثبت نهایی موسسه خود همچنین می بایست یکسری اقداماتی را هم انجام دهید که از آن جمله می توان به دریافت شماره اقتصادی و نیز تعین حوزه مالیاتی اشاره نمود.

دلیل انجام این اقدامات پس از ثبت موسسه این است که موسسه به محض ثبت شدن از یک شخصیت حقوقی مستقلی برخوردار می گردد که از دیدگاه اداره دارائی می توان آنرا بعنوان مودی مالیاتی در نظر گرفت. اما درباب شرایط و الزامات تشکیل موسسه غیرتجاری در البرز ممکن است سوالاتی مثل سوالات زیر مطرح شود که کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله بدانها پاسخ کاملی می دهند:

  • در چه موضوعاتی می توان موسسه غیرتجاری در البرز تاسیس کرد؟
  • برای اینکار متقاضیان به چه مقدار سرمایه نیازمند هستند؟
  • مدارک لازم برای ثبت موسسات غیرتجاری در البرز چیست؟
  • برای ثبت این موسسات در البرز چه مراحلی باید طی شود؟

محاسن ثبت موسسه غیرتجاری در البرز

اول از هر اقدامی برای ثبت موسسه در البرز حتما بایستی با تعریف قانونی و اصولی موسسه آشنا شده و سپس به این کار اقدام کنیم. به استناد قانون، موسسات غیرتجاری تشکیلاتی برای انجام امور و یا اهداف غیر تجاری همچون موضوعات فرهنگی، مذهبی، سیاسی، علمی و آموزشی هستند. حالا ممکن است اهداف تشکیل از آنها در استان البرز برای دریافت سود یا منافع مالی باشد یا نباشد. اما تاسیس این موسسات در استان البرز می تواند توام با امتیازات ویژه ای برای موسسان باشد که در لیست زیر با اهم این امتیازات آشنا می شوید:

  • تشکیل موسسه غیرتجاری با سرمایه کم
  • تشکیل موسسه غیرتجاری با تعداد شرکای کمتر
  • مسئولیت محدود شرکا در این موسسات
  • امکان اخذ اعتبارات بانکی
  • احتمال برخورداری از برخی معافیت های مالیاتی
  • شرکت موسسات غیرتجاری در مزایده ها و مناقصه ها

محاسن ثبت موسسه غیرتجاری در البرز

اصول مربوط به تاسیس موسسه غیرتجاری در البرز

از نظر قانونی برای تشکیل یک موسسه غیرتجاری در البرز لازم است تا ابتداء اصول و مبانی این کار رعایت شود. این اصول و مقررات نیز تا حدودی مشابه اصول ثبت شرکت با مسئولیت محدود در البرز می باشد. مثلا برای تشکیل موسسه غیرتجاری در البرز شراکت حداقل 2 نفر کافی است و یا برای تشکیل انواع موسسات غیر تجاری پرداخت سرمایه نقدی به مبلغ حداقل یک میلیون ریال جهت ثبت آن موسسات بسنده می کند. اما عزیزان در این زمینه باید به چن نکته مهم عنایت داشته باشند:

  • اولا سرمایه نقدا توسط شرکا تامین می شود.
  • ثانیا سرمایه موسسه غیرتجاری در هر زمانی قابل افزایش است.
  • ثالثا سرمایه موسسات غیرتجاری بصورت سهم الشرکه است.

پس با این توصیف، امکان انتقال سهم الشرکه در این موسسات با رعایت موافقت سه چهارم اعضاء و تنظیم سند محضری میسر است. از طرف دیگر، مسئولیت شرکاء در اینگونه موسسات محدود به همان مقدار سرمایه یا سهم الشرکه آنهاست. اصل مهم دیگر درباب تشکیل موسسات غیرتجاری در استان البرز، ارکان سه گانه این موسسات می باشد:

اصول مربوط به تاسیس موسسه غیرتجاری در البرز

شرایط جهت ثبت موسسه غیرتجاری در البرز

پیش از اینکه بتوان نسبت به ثبت موسسه غیرتجاری در البرز پرداخت، تامین شرایط و ضوابط تشکیل آن موسسه جزء ضروریات محسوب می شود. اصلی ترین شرایط لازم برای شروع فرآیند ثبت موسسه غیرتجاری در البرز نیز انجام دو اقدام ضروری به صورت زیر می باشد:

فرآیند ثبت موسسه غیرتجاری در البرز

قانونا وظیفه انتخاب هیات مدیره موسسه بر عهده مجمع عمومی موسسان می باشد و در این انتخاب نیز دست اعضای مجمع در انتخاب مدیران از داخل یا خارج موسسه و نیز انتخاب به صورت محدود یا نامحدود باز است. اما وظیفه هیات مدیره منتخب نیز تاسیس موسسه غیرتجاری در البرز ازطریق تنظیم و ارائه مدارک مهمی مثل:

  • اساسنامه
  • تقاضانامه
  • صورتجلسه

این اسناد می بایست با نظر مثبت اکثریت اعضاء تنظیم و در هر برگ امضاء کلیه شرکاء موجود باشد. اما علاوه بر این موارد، اخذ مجوز ثبت نیز بر عهده موسسان می باشد. این مجوز برای ثبت موسسه غیرتجاری در البرز یک ضرورت مهم تلقی شده و شرایط دریافت آن نیز به صورت زیر می باشد:

نوع موسسه غیرتجاریمرجع صدور مجوز ثبت
موسسات انتفاعی در البرزادارت ذیصلاح
موسسات غیرانتفاعی در البرزاداره اطلاعات نیروی انتظامی

فرآیند منتهی به ثبت موسسه غیرتجاری در البرز

پس از تشکیل موسسه و رعایت اصول و مقررات مربوطه اکنون می توان نسبت به ثبت موسسه غیرتجاری در البرز اقدام کرد. منتها فرآیند ثبت ایجاب می کند که متقاضیان با مراحل این کار نیز آشنا شوند. مرحله ابتدائی و اولیه از این کار همان تنظیم مدارک، درج اطلاعات مربوط به موسسه و نیز تعین نام ازطریق مراجعه به سایت www.sherkat.ssa.ir می باشد. پس از دریافت برگه تاییدیه آنلاین و اخذ کد پیگیری، زمان آن می رسد که متقاضیان اصل مدارک تهیه شده را به دفتر ثبت شرکتها و موسسات غیر تجاری ارسال کنند تا علاوه بر ثبت رسمی همچنین پیش نویس آگهی ثبت موسسه برای آنها آماده گردد. در مرحله آخر کار نیز متقاضیان ملزمند تا در مهلت مقرر قانونی آگهی مذکور را در روزنامه رسمی به چاپ برسانند. در مدل تصویری زیر ما به بررسی چگونگی ارسال مدارک به اداره مذکور می پردازیم:

ارسال مدارک جهت ثبت موسسه غیرتجاری در البرز

انجام این مراحل به معنای اتمام فرآیند ثبت موسسه غیر تجاری در البرز نمی باشد و موسسان باید بدانند که به محض اتمام فرآیند ثبت موسسه خود بایستی نسبت به تشکیل پرونده در اداره دارایی استان البرز جهت درخواست شماره اقتصادی و نیز تعین حوزه مالیاتی اقدام نمایند. چراکه موسسه غیرتجاری آنها اکنون به عنوان یک شخصیت حقوقی مدنظر می باشد.

الزامات ثبت موسسه غیرتجاری در البرز

تهیه مدارک جهت ثبت موسسه غیرتجاری در البرز یک ضرورت مهم و حیاتی محسوب می شود. همچنین ارسال کامل و بی نقص این مدارک از نظر اداره ثبت شرکت ها ملاک ارزیابی و ثبت نهایی شرکت ها و موسسات غیر تجاری قلمداد می شود. مدارک مذکور عبارتند از:

  • کپی شناسنامه متقاضیان
  • اساسنامه کامل موسسه غیرتجاری در 2 نسخه
  • تقاضانامه بمنظور درخواست ثبت در 2 نسخه
  • صورت جلسه در 2 برگ با امضای همه اعضا
  • مجوز از ارگان های ذیصلاح

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با سالها سابقه موفق در زمینه مشاوره و هدایت پرونده های ثبت شرکت در ایران و جهان همواره آماده است تا در این امر مهم راهنما و یاریگر هموطنان گرامی باشد.

4.5/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *