ویترین

ثبت موسسه غیرتجاری در آذربایجان شرقی

ثبت موسسه غیرتجاری در آذربایجان شرقی

ثبت موسسه غیرتجاری در آذربایجان شرقی یکی از ایده های مناسب برای کسب و کار است که با استقبال روزافزون متقاضیان آذری مواجه است. این ایده مخصوصا طرفداران پرشوری از بین تحصیلکردگان و متخصصان دارد چراکه اولا دامنه فعالیت آن مربوط به موضوعات غیرتجاری بوده و ثانیا تاسیس موسسه برای این افراد مستلزم قید و بند پیچیده ای نیست. علاوه بر این نباید از امتیازات تاسیس موسسه در این استان مثل سرمایه پایین، قوانین آسان، درخواست تسهیلات بانکی، دریافت معافیت های مالیاتی و غیره غافل شد. عزیزان متقاضی با مطالعه مقاله حاضر می توانند با ضوابط تاسیس موسسه در آذربایجان شرقی آشنا شده و ضمنا از طریق تماس با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در جریان برترین مشاوره ها نیز قرار گیرند.

امتیازات موسسات در آذربایجان شرقی

بسیاری از متقاضیان و علاقه مندان به تاسیس موسسه غیرتجاری در آذربایجان به دنبال کسب اطلاعاتی درباب امتیازات تشکیل موسسات غیرتجاری هستند. در این مورد عزیزان بایستی بدانند که پاره ای از امتیازات تاسیس یک موسسه غیرتجاری در استان آذربایجان شرقی مربوط به اصول و مبانی تاسیس این سازمان ها می باشد. مثلا اینکه موسسات غیرتجاری برای تشکیل به کمترین مقدار سرمایه تعهدی، حداقل تعداد موسسین، سرمایه بصورت سهم الشرکه، انتقال پذیری سهم الشرکه، مسئولیت محدود اعضاء و غیره نیاز دارند و اینها جزء اصول مقوم آنهاست. اما یکسری از امتیازات نیز وجود دارد که به محض تشکیل موسسه نصیب موسسین آن می شود و دلیل آن نیز درنظر گرفتن شخصیت حقوقی برای موسسه می باشد. امتیازات مذکور نیز بدین قرار است:

امتیازات تاسیس موسسه غیرتجاری در آذربایجان شرقی
امتیاز 1اخذ شماره اقتصادی
امتیاز 2دریافت کارت بازرگانی
امتیاز 3بهره مندی از معافیت های مالیاتی
امتیاز 4امکان درخواست تسهیلات و وام بانکی برای موسسه
امتیاز 5مشارکت راحت و فعال در مزایده ها و مناقصه ها
امتیاز 6اخذ قرارداد با ادارات و سازمان های دولتی

امتیازات ثبت موسسه غیرتجاری در آذربایجان شرقی

اصول تشکیل موسسه غیرتجاری در آذربایجان شرقی

قبل از پرداختن به فرآیند و نحوه ثبت موسسه بهتر است ابتدائا با مبانی و اصول تشکیل این موسسات آشنا شویم. اصولی که بیشتر شبیه اصول مدنظر برای تاسیس شرکت های با مسئولیت محدود می باشد. اولین اصل در این مورد تعداد اعضاء برای تشکیل یک موسسه غیرتجاری است که قانونا حضور حداقل 2 نفر بسنده می کند. اما اصل مورد بررسی بعدی اصل سرمایه مورد نیاز می باشد که حداکثر آن سقف نامحدودی دارد و بستگی به نظر و خواست موسسان داشته اما حداقل آن حدود یک میلیون ریال با شرایط زیر می باشد:

اصل سرمایه در موسسه غیرتجاری در آذربایجان شرقی

پس با توجه به نمودار فوق می توان چنین گفت که سرمایه موسسات غیرتجاری نیز همانند شرکتهای با مسئولیت محدود به صورت سهم الشرکه بوده و مادامی قابل انتقال می باشد که اولا رضایت حداکثری اعضاء موسسه جلب شود و ثانیا برای این کار نیز ارائه سند رسمی الزامی است. اصل بعدی قابل بحث در این مورد، مسئولیت اعضاء موسسه غیرتجاری است که محدود به میزان سهم الشرکه ای است که وارد موسسه کرده اند.

نحوه تشکیل موسسه غیرتجاری در آذربایجان شرقی

پس از تشکیل موسسه و انتخاب هیات مدیره اولین اقدام مدیران موسسه غیرتجاری تنظیم و ارائه برخی از مدارک مهم از قبیل اساسنامه، تقاضانامه و صورت جلسه مجمع می باشد. اساسنامه در حکم اصلی ترین سند موسسه غیرتجاری تلقی می شود. در حقیقت، اساسنامه سندی برای اعتبار بخشی به موسسه است و در آن خط مشی ها و سیاست های کلی موسسه، سرمایه موسسه، هدف، موضوع فعالیت و نقش های اعضاء یا ارکان موسسه یک به یک مشخص می شود. تقاضانامه و یا اظهارنامه نیز در واقع سندی برای درخواست ثبت موسسه می باشد و در نهایت صورتجلسه نیز سندی برای تنظیم مطالب ارائه شده در جلسات رسمی است که معمولا توسط منشی یا دبیر جلسه تنظیم می گردد.

علاوه بر تنظیم مدارک فوق، اخذ مجوز تاسیس نیز جزء ضروریات مهم و اصلی برای تشکیل یک موسسه غیرتجاری در آذربایجان تلقی می شود. این مجوز سندی رسمی و معتبر می باشد که از طرف ادارات و نهادهای دولتی صادر شده و در اختیار موسسان قرار داده می شود. اما متقاضیان بایستی به این نکته مهم عنایت داشته باشند که اخذ مجوز تاسیس موسسه غیر تجاری در آذربایجان شرقی بیشتر به نوع موسسه ای بستگی دارد که آنها درصدد تاسیس آن می باشند. از همین رو دو نوع مجوز برای دو نوع موسسه غیرتجاری به شرح ذیل وجود دارد:

مجوزهای ثبت موسسه غیرتجاری در آذربایجان شرقی

مراحل ثبت موسسه غیرتجاری در آذربایجان شرقی

فرآیند ثبت موسسه غیرتجاری یک فرآیند آنلاین بوده و مسئول رسیدگی مستقیم به درخواست های متقاضیان نیز اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیرتجاری آذربایجان شرقی است. فرآیند مذکور با تهیه اسناد و مدارک لازم شروع می شود. با مراجعه آنلاین متقاضیان به وب سایت اداره ثبت شرکتها به نشانی www.sherkat.ssa.ir  آنها بایستی نسبت به تکمیل یکسری فرم ها و درج مشخصاتی اقدام کنند. در اثنای همین مراحل است که آنها به انتخاب نام شرکت با شرایط درخواستی می پردازند. پس از اتمام کار و اخذ تاییدیه، نوبت به ارسال مدارک به اداره مذکور میرسد.

در این مرحله نیز اصل مدارک با امضاء کلیه اعضاء به دفتر کارشناس اداره ثبت ارسال میشود تا ضمن ثبت موسسه غیرتجاری در دفتر مخصوص همچنین پیش نویس آگهی برای درج در روزنامه دریافت گردد. کلیت فرآیند توضیح داده شده از قرار مدل زیر میباشد:

مراحل ثبت موسسه غیرتجاری در آذربایجان شرقی

مدارکی که باید در همان مرحله آغازین و شروع فرآیند ثبت تهیه گردد، عبارتند از:

  • تعداد 2 نسخه اساسنامه تکمیلی
  • تعداد 2 نسخه تقاضانامه تکمیلی
  • تعداد 2 نسخه صورت جلسه
  • مجوز تاسیس موسسه غیرتجاری
  • فتوکپی مدارک احراز هویتی
  • وکالت نامه (در صورت استخدام وکیل)

اقدامات مربوط به موسسات غیرتجاری در آذربایجان شرقی

پس از اتمام مرحله ثبت موسسه در آذربایجان شرقی، امور ثبتی تمام شده اما اقدامات دیگری هم لازم است توسط موسسان پیگیری شود. دلیل انجام این اقدامات نیز این است که موسسه غیرتجاری پس از اینکه ثبت شد به مثابه یک شخصیت حقوقی درنظر گرفته می شود و از همین رو امکان پرداخت مالیات برای موسسه امری ضروری است. پس موسسان با تشکیل پرونده در اداره دارائی آذربایجان شرقی بایستی پیگیر انجام اموز زیر باشند:

مراحل بعد از ثبت موسسه غیرتجاری در آذربایجان شرقی

امسال نیز توجهات متخصصان و فارغ التحصیلان دانشگاهی به سمت ویزای کار آلمان و ویزای جستجوی کار آلمان جلب شده است و این امر نیز به سبب اقتصاد برتر آلمان در کل قاره اروپا و حتی جهان امری طبیعی است. هموطنان گرامی هم جهت کسب اطلاعات به روز و دقیق و هم برای ارزیابی صلاحیتی و دریافت مشاوره های تخصصی می توانند با وکلای ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشند.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *