ویترین

ثبت موسسه غیرتجاری در ایلام

ثبت موسسه غیرتجاری در ایلام

برای ثبت موسسه غیرتجاری در ایلام دو نوع موسسه با دو هدف متفاوت در اختیار متقاضیان و علاقه مندان قرار دارد. نوع اول موسسه انتفاعی است که هدف اصلی از تاسیس آن در ایلام صرفا و صرفا برای کسب منفعت و انتفاع اعضای موسسه می باشد اما نوع دوم موسسه غیرانتفاعی است که هدف موسسان آن نه برای سود بردن بلکه انجام امور عام المنفعه و یا امور خیریه است. هدف ما از نگارش این مقاله در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اطلاع رسانی و آشناسازی هموطنانی است که متقاضی تاسیس موسسه غیرتجاری در استان ایلام بوده اما از قوانین و مقررات اینکار مطلع نیستند. پس برای دستیابی به پاسخ سوالات زیر با ما همراه شوید:

  • نحوه ثبت یک موسسه غیرتجاری در ایلام چگونه است؟
  • سرمایه لازم برای ثبت موسسه در ایلام چقدر است؟
  • مدارک لازم برای تاسیس موسسات غیرتجاری در ایلام چیست؟
  • مراجع مسئول ثبت موسسه در ایلام چیست؟

ثبت موسسه غیرتجاری در ایلام چه مزایایی درپی دارد؟

با توجه به گرایش روزافزون متقاضیان به ثبت موسسات غیرتجاری در استان ایلام شاید این سوال به ذهن شما نیز برسد که ثبت موسسه در ایلام چه امتیازاتی دارد. برای پاسخگوئی به این سوال بایستی در ابتداء به گستره موضوعی که متقاضیان برای ثبت موسسه غیرتجاری در دست دارند توجه کرد. متقاضیان میتوانند از بین انواع موضوعات غیرتجاری مثل امور آموزشی، علمی، حقوقی، مذهبی، خیریه و غیره بدنبال ثبت موسسه مورد علاقه خود باشند و در این مسیر با محدودیتی مواجه نیستند. از این گذشته آنها از این طریق می توانند به کسب و کار در حیطه تخصصی خود پرداخته و کسب درآمد کنند و یا کارهای خود را معطوف انجام امور خیریه بکنند.

از دیگر امتیازات ثبت موسسه غیرتجاری در ایلام همچنین می توان به امتیازاتی مثل نیاز به حداقل سرمایه اولیه و یا تشکیل موسسه در ایلام با حداقل تعداد 2 نفر عضو اشاره کرد. سرمایه به صورت سهم الشرکه، انتقال آزادانه آن و نیز مسئولیت محدود شرکاء دربرابر تعهدات مالی موسسه از جمله مزایای دیگر تاسیس موسسه غیرتجاری در استان ایلام می باشد. اما برخی از امتیازات هستند که پس از ثبت و راه اندازی موسسه غیرتجاری عاید موسسان و بهره برداران آن موسسه می شود که از آن جمله می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

مزایای ثبت موسسه غیرتجاری در ایلام

مقدمات ثبت موسسه غیرتجاری در ایلام

درجهت تشکیل یک موسسه غیرتجاری در ایلام حتما بایستی با اصول و قوانین مربوطه آشنا شده و سپس قدم در این مسیر نهاد. اصولی که با اصول حاکم بر شرکت های تجاری کمی متفاوت بوده اما تشابهاتی نیز با آنها دارد. برای مثال بر اساس قوانین موجود، ثبت موسسه غیرتجاری در استان ایلام فقط با حضور 2 نفر عضو موسس و نیز با حداقل سرمایه مالی 1000000 ریالی مقدور است. البته نباید از یاد برد که این سرمایه گذاری حتما بایستی دارای شرایط ذیل باشد:

شروط قانونیتوضیحات
شرط اولسرمایه بایستی نقدی باشد.
شرط دومامکان افزایش سطح سرمایه اولیه برای موسسین وجود دارد.
شرط سومسرمایه مالی موسسه بصورت سهم الشرکه بوده و قابلیت انتقال مشروط را دارد.

علاوه بر این، برای تشکیل موسسه غیرتجاری در ایلام، مجمع عمومی موسسان حتما بایستی هیات مدیره را برای تشکیل موسسه انتخاب کند. برای انجام این انتخاب نیز اصول و شرایط قانونی زیر مدنظر قانونگذار می باشد:

  • تعین اعضای مدیران به رای اکثریت اعضاء مجمع بستگی دارد.
  • انتخاب مدیران موسسه ممکن است برای مدت محدود یا نامحدود باشد.
  • انتخاب مدیران موسسه ممکن است از داخل یا خارج از همان موسسه باشد.

نحوه تهیه و تنظیم مدارک برای ثبت موسسه در ایلام

تهیه و تنظیم برخی از مدارک برای ثبت موسسه غیرتجاری در ایلام جنبه حیاتی دارد و اصلا وجود کوچکترین نقصی در این مدارک نیز منجر به ابطال کل پروسه می گردد. درحقیقت، مجمع عمومی پس از انتخاب و تعین هیات مدیره آنها را موظف به تاسیس موسسه از طریق تهیه اسناد و مدارک مهم زیر می کند:

تنظیم مدارک برای ثبت موسسه در ایلام

لازم به ذکر است که مدارک فوق به صورت فرمت آماده پرینت در صفحه پورتال اداره ثبت شرکت ها به نشانی www.sherkat.ssa.ir وجود دارد. ضمنا مدارک فوق جهت تحویل به اداره ثبت شرکت ها و موسسات تجاری ایلام بایستی:

  • اولا در 2 نسخه تنظیم و ارائه شود.
  • ثانیا در تمامی صفحات امضای کلیه شرکاء موجود باشد.

حالا علاوه بر مدارک فوق، مدرک حیاتی و بسیار مهم دیگر برای ثبت موسسه غیرتجاری در ایلام وجود دارد که متقاضیان بایستی آنرا درست قبل از شروع فرآیند ثبت تهیه کنند و آنهم مجوز ثبت می باشد که بایستی به دو صورت زیر درخواست شود:

  • مجوز ثبت موسسه انتفاعی: صادره از ادارات ذیربط
  • مجوز ثبت موسسه غیرانتفاعی: به صورت استعلام صادره از طرف نیروی انتظامی

مراحل کار تشکیل موسسه غیرتجاری در ایلام

مراحل کار تشکیل موسسه غیرتجاری در ایلام

برای شروع فرآیند ثبت موسسه غیرتجاری در ایلام لازم است تا ابتداء مدارک ضروری که در بخش قبلی توضیح داده شد، آماده شود. پس از انجام این کار، لازم است تا متقاضیان ضمن مراجعه به وب سایت اداره ثبت شرکت ها www.sherkat.ssa.ir ابتداء مدارک ضروری را تنظیم، مشخصات درخواستی را وارد فیلدهای مدنظر کرده و نام موسسه غیرتجاری را انتخاب کنند. پس از تایید مراتب فوق، مدارک تهیه شده جهت ثبت در دفتر به کارشناس مربوطه در اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیرتجاری ایلام ارسال می گردد. در ادامه و پس از ثبت نهایی موسسه در ایلام، پیش نویس آگهی تاسیس موسسه صادر شده و متقاضیان ملزم به درج این آگهی در روزنامه رسمی هستند. بنابراین، کلیت فرآیند ثبت موسسه غیرتجاری در ایلام از این قرار است:

فرآیند ثبت موسسه غیرتجاری در ایلام

مدارک لازم جهت ثبت موسسه غیرتجاری در ایلام

متقاضیان باید این نکته را مدنظر قرار دهند که تهیه مدارک جزء اصلی ترین و مهمترین مراحل برای ثبت موسسه غیرتجاری در ایلام می باشد و این مدارک از قرار ذیل می باشد:

مدارک برای ثبت موسسه غیرتجاری در ایلام
اساسنامه موسسه غیرتجاریتکمیلی در 2 نسخه
تقاضانامه جهت تاسیس موسسهتکمیلی در 2 نسخه
صورتجلسه مجمعتکمیلی در 2 نسخه
مجوز اخذ شده
کپی شناسنامه شرکاء

امسال نیز یکی از مقاصد مهاجرتی جذاب برای ایرانیان، کشور محبوب کانادا است. امسال نیز دولت کانادا از طریق برنامه اکسپرس اینتری قصد پذیرش 108500 نفر کارگر ماهر خارجی و نیز اعطای اقامت دائم کانادا به آنها را دارد. بنابراین هموطنان متقاضی مهاجرت به کانادا 2021 می توانند با کسب اطلاعات به روز و ارزیابی صلاحیت خود از طریق مشاوره های وکلای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با اطمینان در مسیر موفقیت گام محکمی بردارند.

5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *