ویترین

ثبت موسسه غیرتجاری در بوشهر

ثبت موسسه غیرتجاری در بوشهر

ثبت موسسه غیرتجاری در بوشهر یکی از اهداف فعالانی است که حوزه کاری آنها اصلا امور تجاری نیست اما در فکر توسعه بیزینس غیرتجاری خود هستند. مثلا افراد متخصص و فعال در امور علمی، آموزشی، فرهنگی، حقوقی، فنی و … می توانند با تاسیس موسسه مورد نظر خود در بوشهر زمینه برای جلب سود و تقسیم آن بین اعضاء را فراهم سازند. در اینصورت می توان به موسسه تشکیل شده یک موسسه انتفاعی گفت و برای تاسیس آن هم متقاضیان حتما بایستی علاوه بر مدارک معمول برای ثبت همچنین مجوز ضروری را نیز از ادارات ذیصلاح دریافت کنند.

نوع دیگر موسسات غیرتجاری در بوشهر، موسسه غیرانتفاعی است که تشکیل آن منجر به کسب سود نمی گردد و استعلام از نیروی انتظامی محل برای تشکیل آن ضروری است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با کادری از وکلای متخصص آمادگی دارد تا به هر دو دسته از متقاضیان ثبت موسسه غیرتجاری در بوشهر مشاوره ارائه کند.

اصول راه اندازی و ثبت موسسه غیرتجاری در بوشهر

برای اینکه بتوانید موسسه غیرتجاری خودتان را در استان بوشهر تشکیل دهید لازم است تا نخست با قوانین این کار آشنا شوید. اولا بمنظور تشکیل یک موسسه غیرتجاری در بوشهر حداقل اعضاء موسس نبایستی کمتر از 2 نفر باشد. دوما قید سرمایه اولیه برای تاسیس موسسه به هر مقداری مجاز است. منتها در امر سرمایه گذاری بمنظور راه اندازی موسسه نبایستی از ضوابط زیر غافل شوید:

  • حداقل سطح سرمایه برای ثبت موسسه غیرتجاری حدود یک میلیون ریال است.
  • سرمایه به صورت سهم الشرکه بوده و در تعهد موسسان می باشد.
  • امکان انتقال سهم الشرکه نیز فقط با رضایت اکثریت اعضای مجمع عمومی میسر است.

علاوه بر این موارد، متقاضیان بایستی به این نکته نیز توجه داشته باشند که مسئولیت آنها در برابر دیون موسسه متناسب با مقدار سهم الشرکه آنهاست. همان طوری که میزان سهم آنها از سود موسسه نیز محدود به میزان سرمایه آنها میباشد. اصل دیگر در این رابطه توجه به ساختار موسسه و ارکان شکل دهنده آن می باشد که مشخصا شامل مجمع عمومی (عادی و فوق العاده) و نیز هیات مدیره است که ازطریق تصمیمات مجمع عمومی عادی انتخاب می شود. پس در یک نگاه اجمالی می توان ارکان اصلی موسسه غیرتجاری و واهم وظایف آنها را بدین صورت بیان کرد:

ارکان موسسه غیرتجاریشرح کلی وظایف
مجمع عمومی عادیرسیدگی به امور جاری و عادی موسسه
مجمع عمومی فوق العادهرسیدگی به امور اضطراری موسسه
هیات مدیرهاجرای مفاد اساسنامه و تصمیمات مجمع

اصول راه اندازی و ثبت موسسه غیرتجاری در بوشهر

مزایای ثبت موسسه غیرتجاری در بوشهر چیست؟

عزیزان متقاضی ثبت موسسه غیرتجاری در استان بوشهر بایستی درجریان باشند که کلیت فرآیند تشکیل و ثبت این موسسات بسیار ساده و آسان بوده و شما نیازمند تشریفات و محدودیت های کمتری هستید. علاوه بر این عدم نیاز به سرمایه زیاد و یا تاسیس و راه اندازی با حداقل نفرات نیز از جمله امتیازاتی است که نمی توان به راحتی از کنار آن گذشت. از سوی دیگر، موسسه شما به محض ثبت از یک شخصیت حقوقی مستقلی برخوردار می شود که موسسان از آن طریق می توانند از معافیت مالیاتی استفاده کرده، درخواست تسهیلات بانکی دهند و یا حتی با اخذ کارت بازرگانی در اموری مثل مناقصه ها و مزایدات تجاری، قراردادهای دولتی و غیره نیز شرکت کنند. چک لیست امتیازات مذکور از این قرار است:

مزایای ثبت موسسه غیرتجاری در بوشهر

اخذ مجوز برای ثبت موسسه غیرتجاری در بوشهر

متقاضیان تشکیل موسسه غیرتجاری در بوشهر برای انجام این کار نیازمند تهیه برخی مدارک مهم و ضروری هستند. در واقع تشکیل و ثبت موسسات غیرتجاری از هر نوع آن منوط به تنظیم و تسلیم 2 نسخه از اساسنامه، تقاضانامه، صورت جلسه به اداره ثبت شرکت ها می باشد. علاوه بر این ضرورت اخذ مجوز ثبت از سازمانها و ادارات ذیصلاح نیز توسط قانون مشخص شده و از همین رو متقاضیان تا قبل از ثبت موسسه خود در بوشهر بایستی یکی از دو مجوز زیر را اخذ نمایند. لازم به یادآوری است که نوع مجوز درخواستی به نوع موسسه غیرتجاری وابسته است:

اخذ مجوز برای ثبت موسسه غیرتجاری در بوشهر

فرآیند ثبت موسسه غیرتجاری در بوشهر

اولین مرحله از مراحل ثبت موسسه غیرتجاری در بوشهر مراجعه به وب سایت اداره ثبت شرکتها و موسسات غیرتجاری به نشانی اینترنتی www.sherkat.ssa.ir و دریافت تاییدیه آنلاین می باشد. برای انجام این کار نیز انجام اقدامات زیر در قالب مراحل آنلاین امری ضروری است:

فرآیند ثبت موسسه غیرتجاری در بوشهر

در مرحله بعدی اینکار، اصل مدارک به آدرس اداره ثبت شرکتها و موسسات غیرتجاری بوشهر ارسال می گردد. در صورت عدم نقص مدارک ارسالی نیز کارشناس مربوطه آنها را به بخش ثبت دفاتر اداره ثبت شرکتها داده و کارشناس ثبت به اخذ امضاء متقاضی با قید جمله ثبت با سند برابر است اقدام می کند. بدین ترتیب نسخه اول از مدارک در اداره مذکور بایگانی و نسخه دوم مدارک ممهور به مهمر اداره ثبت شرکت ها به انضمام پیش نویس آگهی ثبت موسسه به متقاضی ارائه می شود تا او نیز این آگهی را در زمان مقتضی در روزنامه رسمی به چاپ برساند. پس مراحل کار ثبت موسسه غیرتجاری در بوشهر از قرار زیر می باشد:

مراحل کار ثبت موسسه غیرتجاری در بوشهر

مدارک لازم جهت ثبت موسسه غیرتجاری در بوشهر

برای اینکه متقاضیان بتوانند موفق به ثبت موسسه غیرتجاری در بوشهر بشوند لازم است که اصلا قبل از ثبت موسسه به تهیه مدارک لازمه اقدام کنند. طبق قانون، متقاضیان موظفند تا از هر مدرکی 2 نسخه تهیه و آن را به اداره ثبت شرکت ها تحویل دهند. نسخه اول که بعد از ثبت نهایی موسسه در بایگانی این اداره نگهداری می شود و نسخه دوم نیز بهمراه مهر اداره مذکور به دست متقاضی می رسد. به این ترتیب، مدارک مورد اشاره عبارتند از:

  • مجوز ثبت موسسه غیرتجاری در بوشهر
  • اساسنامه موسسه در 2 نسخه
  • تقاضانامه در 2 نسخه
  • صورت جلسه در 2 نسخه
  • کپی مدرک هویتی شرکا

از دیگر مدارک لازم برای این کار که ارائه آن اختیاری است می توان به وکالت نامه اشاره کرد. یکی از شیوه های قانونی هم برای اخذ اقامت اتحادیه اروپایی و هم برای انجام بیزینس، درخواست اقامت اروپا با ثبت شرکت می باشد. هموطنان عزیز برای اطلاع دقیق از شرایط سرمایه گذاری و نحوه ثبت شرکت در اروپا 2021 می توانند با وکلای برتر موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت درارتباط باشند.

5/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *