ویزای تحصیلی

رشته اقتصاد در نیوزلند

رشته اقتصاد در نیوزلند

در حال حاضر مهاجرت تحصیلی یکی از امن ترین و بهترین روش های مهاجرت بوده که متقاضیان زیادی در سر تا سر جهان دارد. مهاجرت از طریق اخذ پذیرش در رشته اقتصاد در نیوزلند امکان پذیر بوده و یکی از روش های قانونی مهاجرت به این کشور به شمار می رود. از مزایای این روش می توان به امکان اشتغال پس از اتمام تحصیل اشاره کرد که با توجه به موقعیت های کاری گوناگون برای فارغ از تحصیلان رشته اقتصاد، می توان گفت رشته ای ایده آل برای مهاجرت تحصیلی می باشد. از سایر روش های مهاجرت به نیوزلند می توان به مهاجرت کاری، مهاجرت از طریق ازدواج، مهاجرت از طریق سرمایه گذاری و ثبت شرکت اشاره نمود. در این مقاله که توسط تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است به سوالات شما عزیزان در زمینه مهاجرت به نیوزلند با تحصیل در رشته اقتصاد پاسخ داده ایم.

معرفی شرایط اقتصادی در نیوزلند

نیوزلند کشوری در جنوب غربی اقیانوس آرام است که از دو جزیره بزرگ و تعدادی جزیره کوچک تشکیل شده و پایتخت آن شهر ولینگتون می باشد. این کشور از سرزمین های مستعمره بریتانیا بوده و نزدیک ترین سرزمین به آن، کشور استرالیا می باشد. طبق آمار جمع آوری شده، حدود سه چهارم از جمعیت این کشور را مهاجران اروپایی تبار تشکیل داده و پس از آن، مائوری ها بزرگترین اقلیت نیوزلند می باشند. زبان های مائوری و انگلیسی دو زبان رسمی نیوزلند هستند که انگلیسی رایج تر است. در حال حاضر نیوزلند یکی از کشورهای توسعه یافته می باشد که نام آن در لیست کشورهای با بیشترین شاخص توسعه انسانی به چشم می خورد. اقتصاد این کشور بسیار پیشرفته و پررونق است و سطح رضایت شهروندان آن از زندگی خود به طرز قابل توجهی بالاست. قابل ذکر است که اقتصاد نیوزلند بیشتر بر پایه کشاورزی و دامپروری می باشد.

تحصیل رشته اقتصاد در نیوزلند با بورسیه دانشجویی

یکی از اصلی ترین مزیت های تحصیل رشته اقتصاد در نیوزلند، امکان دریافت بورسیه دانشجویی در این کشور برای دانشجویان بین المللی می باشد. به عبارت دیگر، دانشجویان خارجی که قصد ادامه تحصیل در رشته اقتصاد در نیوزلند را دارند، اما بضاعت مالی کافی برای این کار را ندارند، می توانند از بورسیه های دانشجویی این کشور بهره مند شوند. بورسیه های دانشجویی در نیوزلند اغلب به صورت دولتی اعطا می شوند.

دانشگاه های ارائه دهنده رشته اقتصاد در نیوزلند

قابل ذکر است که سیاست های اخذ شده در زمینه آموزش در کشور نیوزلند مشابه با کشور انگلستان بوده و به همین دلیل از کیفیت بسیار بالایی برخوردار می باشد. دانشگاه های متعددی در این کشور وجود داشته که رشته های گوناگونی از جمله اقتصاد را در گرایشات مختلف به متقاضیان ارائه می کنند. یکی از مهم ترین دانشگاه های نیوزلند، دانشگاه آوکلند (University of Auckland) بوده که طبق رتبه بندی QS در سال 2021، موفق به اخذ رتبه 81 در جهان شده است. قابل ذکر است که رتبه جهانی این دانشگاه طبق رتبه بندی (THE (Times Higher Education در سال 2020، برابر با 147 در جهان می باشد. حداقل نمره آیلتس مورد نیاز برای اخذ پذیرش از این دانشگاه، 6 الی 6.5 و تافل، 80 الی 90 در نظر گرفته شده است.

هزینه سالیانه تحصیل در این دانشگاه، $32000 الی $35000 (دلار نیوزلند) اعلام شده است:

نام دانشگاهرتبه بر اساس QS 2024رتبه بر اساس THE 2024
Auckland University of Technology251437
Lincoln University387601
Massey University272601
University of Canterbury270401
University of Otago201184
Victoria University of Wellington223501

دانشگاه های ارائه دهنده رشته اقتصاد در نیوزلند

گرایشات و دروس رشته اقتصاد در نیوزلند

علاوه بر تعدد دانشگاه های معتبر در نیوزلند، وجود گزینه های متنوع برای تحصیل در رشته اقتصاد، از دیگر مزایای تحصیل در نیوزلند به شمار می رود. رشته اقتصاد در تمامی مقاطع در دانشگاه های این کشور ارائه می شود و زبان تدریس نیز انگلیسی می باشد. متقاضیان تحصیل در رشته اقتصاد در این کشور در مقطع کارشناسی می توانند گرایشات گوناگونی از جمله اقتصاد، اقتصاد کاربردی، اقتصاد ساخت و ساز، اقتصاد تجارت و فلسفه، سیاست و اقتصاد را برای ادامه تحصیل خود انتخاب نمایند. متقاصیان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد نیز می توانند در گرایشاتی از جمله اقتصاد، تحقیقات عملی، اقتصاد حرفه ای، فلسفه، سیاست و اقتصاد و اقتصاد و تبلیغات مشغول به تحصیل شوند. گرایشات موجود در مقطع دکتری نیز شامل مواردی از جمله اقتصاد و فلسفه در اقتصاد می گردد.

از دروس اصلی رشته اقتصاد می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • اقتصاد خرد
  • اقتصاد کلان
  • تاریخ اقتصاد
  • اندیشه های اقتصادی
  • زبان های بین المللی
  • اقتصاد سنجی
  • اقتصاد کاربردی
  • حسابداری
  • آمار
  • احتمالات در اقتصاد
  • پیش بینی های اقتصادی

موقعیت های کاری رشته اقتصاد در نیوزلند

قابل ذکر است که متقاضیان می توانند با مهاجرت تحصیلی به نیوزلند و اتمام تحصیل خود در این کشور، با اشتغال پس از فارغ التحصیلی و اقامت به طور مداوم، اقامت دائم نیوزلند را از آن خود نمایند. از مشاغل موجود در نیوزلند برای فارغ التحصیلان رشته اقتصاد می توان به مواردی از جمله تحلیل گر سرمایه گذری، تحلیل گر مالی، مشاور مالی، تحلیل گر بازاریابی، تحلیل گر تولید، مدیر تبلیغات، مشاور اقتصادی و اقتصاد دان اشاره نمود. هم چنین دانشجویان می توانند با ادامه تحصیل خود و اخذ مدرک Ph.D، وارد حوزه تدریس شوند. قابل ذکر است که میانگین درآمد سالینه اقتصاد دانان در کشور نیوزلند، مبلغی برابر با $142000 (دلار نیوزلند) اعلام شده است که پیش بینی می شود تا سال 2025 به $159097 (دلار نیوزلند) برسد. اقتصاد دانان در نیوزلند عموما دارای مدرک لیسانس یا فوق لیسانس بوده و تنها 26% آنان مدرک Ph.D دارند.

نمودار درآمد سالیانه مشاغل حوزه اقتصاد در نیوزلند

شرایط تحصیل در نیوزلند

متقاضیان تحصیل در رشته اقتصاد در نیوزلند باید در ابتدا با ارسال مدارک مورد نیاز به دانشگاه یا موسسه آموزشی مورد نظر خود در این کشور، درخواست خود را برای اخذ پذیرش تحصیلی اعلام کنند. مدارک مورد نیاز شامل مواردی از جمله رزومه تحصیلی و غیر تحصیلی، انگیزه نامه، مدرک زبان، گواهی تمکن مالی و هزینه بررسی مدارک می باشد.

پس از اخذ پذیرش، مدارکی از جمله نامه پذیرش از دانشگاه یا موسسه آموزشی مورد نظر، پاسپورت معتبر با حداقل 6 ماه اعتبار، عکس پاسپورتی، گواهی سلامت، گواهی عدم سو پیشینه، مدارک هویتی، گواهی تمکن مالی و مدارک مربوط به محل اسکان در نیوزلند باید به کنسولگری این کشور ارائه گردند. پروسه ذکر شده منجر به اخذ ویزای تحصیلی نیوزلند شده که یک سال اعتبار داشته و قابل تمدید است. علاقه مندان برای اخذ مشاوره در زمینه مهاجرت می توانند با وکلای با سابقه و مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشند.

سوالات پرتکرار در خصوص رشته اقتصاد در نیوزلند

با توجه به سوالات مکرر شما عزیزان در خصوص رشته اقتصاد در نیوزلند، در بخش پایانی مقاله قصد داریم تا به برخی از متدوال ترین سوالات شما در این حوزه پاسخ دهیم. مهمترین آنها به شرح زیر می باشند:

  • آیا تحصیل رشته اقتصاد در نیوزلند انتخاب درستی برای اتباع کشورهای خارجی می باشد؟ تحصیل رشته اقتصاد در نیوزلند، به دلیل بالا بودن سطح آموزشی و وجود دانشگاه های معتبر بین المللی در این کشور بهترین گزینه برای ادامه تحصیل در خارج از کشور می باشد.
  • هزینه تحصیل رشته اقتصاد در نیوزلند چقدر است؟ هزینه تحصیل رشته اقتصاد در نیوزلند بسته به سبک زندگی دانشجویان و دانشگاه مورد نظر آنها در این کشور متفاوت خواهد بود، اما معمولا بین 3200NZD تا 4200NZD (دلار نیوزلند) می باشد.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *