ویترین

ثبت موسسه غیرتجاری در خراسان جنوبی

ثبت موسسه غیرتجاری در خراسان جنوبی

ثبت موسسه غیرتجاری در خراسان جنوبی طرفداران خاص خود را دارد که نسبت به تمامی اصول و قوانین تشکیل موسسه آگاهی کاملی دارند. این افراد مطلع هستند که حداقل تعداد شرکا برای تشکیل موسسه غیرتجاری 2 نفر بوده و حداقل سرمایه لازمه بمنظور انجام اینکار حدود یک میلیون ریال می باشد. همچنین آنها بر این نکته واقفند که سرمایه موسسه بصورت نقد بوده و مسئولیت هر کدامیک از شرکا در موسسه غیرتجاری متناسب با میزان اسمی سرمایه اوست. برای اطلاع از شرایط کامل و قوانین مربوط به تشکیل موسسه غیرتجاری در استان خراسان جنوبی می توانید ضمن مطالعه این مقاله همچنین از راهنمائی ها و مشاوره های حرفه ای کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نیز بهره مند شوید.

  • انواع موسسات غیرتجاری در خراسان جنوبی چیست؟
  • مرجع ثبت موسسه غیرتجاری در خراسان جنوبی چه اداره ای است؟
  • ضوابط قانونی برای تشکیل موسسه غیرتجاری در این استان چیست؟
  • برای تشکیل موسسه در خراسان جنوبی چقدر سرمایه لازم است؟

آشنایی با مشخصات و ویژگی های موسسه غیرتجاری

موسسات با شرکتها تفاوت عمده ای دارند و این تفاوت در موضوع فعالیت آنها منعکس می شود. بر این اساس، موسسات در خراسان جنوبی با هدف انجام فعالیتهای غیرتجاری شکل گرفته درحالیکه شرکت ها در این استان با هدف تجاری تشکیل می شود. با این حال هر دو تشکیلات برخوردار از یک شخصیت حقوقی می باشند. با این توضیح، اکنون به ماده 548 قانون تجارت ایران مراجعه کرده و به تعریف دقیق موسسات غیرتجاری و ویژگی های مهم آنها در قالب نمودار زیر می پردازیم:

مشخصات موسسات غیرتجاری در خراسان جنوبی

اما علاوه بر تفاوت شرکتها و موسسات، خود موسسات غیرتجاری نیز به دسته های مختلفی تقسیم می شوند و با توجه به اهداف موسسانشان تفاوت های آشکاری با هم دارند. هدف برخی از موسسان کسب سود حاصل از فعالیت موسسه و تقسیم آن بین اعضاء همان موسسه بوده اما هدف برخی از موسسان نه کسب سود مادی بلکه انجام فعالیتهای خیریه با دست گیری و کمک به افراد جامعه می باشد. پس امکان تشکیل دو نوع موسسه غیرتجاری در خراسان جنوبی به ترتیب زیر وجود دارد:

موسسههدف از تاسیس
موسسه انتفاعی در خراسان جنوبیکسب سود مادی و تقسیم آن مابین شرکا
مثال: کانون آموزشی، موسسه حقوقی، موسسه علمی و غیره
موسسه غیر انتفاعی در خراسان جنوبیعدم جلب منافع و تاسیس فقط بخاطر انجام امور خیریه
موسسات کمک به ایتام یا بیماران خاص، احزاب و انجمنهای اسلامی و غیره

اصول و مقررات ثبت موسسه غیرتجاری در خراسان جنوبی

تشکیل موسسه غیرتجاری در خراسان جنوبی مقدم بر ثبت آن می باشد و متقاضیان برای انجام این کار ملزم به رعایت برخی اصول و مقررات قانونی می باشند. اولین اصل مدنظر موسسین این است که موسسات غیرتجاری در این استان حتی با وجود 2 نفر شریک نیز امکان تاسیس دارد. اصل دوم پیرامون سرمایه لازم برای این کار می باشد که حداقل آن حدود یک میلیون ریال بصورت نقد تعیین شده، منتها با این شرایط که:

  • اولا امکان افزایش سطح سرمایه مذکور وجود دارد.
  • ثانیا سرمایه بصورت سهم الشرکه بین اعضاست.
  • ثالثا مسئولیت شرکا نیز بمیزان همان سهم الشرکه خودشان میباشد.

در همین راستا و جهت استارت فرآیند ثبت موسسه غیرتجاری در خراسان جنوبی، تهیه مدارک زیر جزء اصلی ترین کارهایی است که لازم است تا متقاضیان انجام دهند:

مدارک ثبت موسسه غیرتجاری در خراسان جنوبی

مدارک مذکور بصورت فرم آماده در اختیار متقاضیان قرار دارد و کافی است که آنها به وب سایت اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیرتجاری به نشانی www.sherkat.ssa.ir مراجعه نمایند. پس از تهیه مدارک فوق، اقدام عاجل دیگر اخذ مجوز ثبت از ادارت ذیربط می باشد که ارائه آن برای موفقیت در امر ثبت موسسه الزامی است. شرایط اخذ مجوز مذکور نیز بسته به نوع موسسه متفاوت بوده و از قرار ذیل است:

  • مجوز ثبت از ادارات ذیصلاح: برای ثبت موسسه انتفاعی در خراسان جنوبی
  • استعلام از اداره اطلاعات نیروی انتظامی: برای ثبت موسسه غیرانتفاعی در خراسان جنوبی

امتیازات ثبت موسسه غیرتجاری در خراسان جنوبی

شاید برخی از متقاضیان و علاقه مندان ثبت موسسه غیرتجاری در خراسان جنوبی این ابهام را داشته باشند که اصلا ثبت موسسه در این استان چه مزایایی برای آنها دارد؟ اولا دامنه موضوعی فعالیت موسسات بسیار گسترده تر بوده و ثانیا مکانیزم قانونی ثبت موسسه بسیار آسانتر از مکانیزم ثبت شرکتهای تجاری است. در کنار این خصوصیات بایستی به این نکته مهم نیز اشاره ای بکنیم که موسسات هم مثل شرکتها از شخصیت حقوقی برخوردار بوده و ضمن برخورداری از تعهدات قانونی همچنین از امتیازات مهم زیر نیز برخوردار هستند:

امتیازات تاسیس موسسه غیرتجاری در خراسان جنوبی
امتیاز 1اخذ کد مالیاتی
امتیاز 2دریافت کارت بازرگانی
امتیاز 3درخواست انواع معافیت های مالیاتی
امتیاز 4امکان افتتاح حساب بانکی بنام موسسه
امتیاز 5امکان دریافت تسهیلات و وام بانکی بنام موسسه
امتیاز 6مشارکت آزاد در انواع مزایده ها و مناقصه ها
امتیاز 7امکان انعقاد قرارداد رسمی با ادارات و سازمان های دولتی

امتیازات ثبت موسسه غیرتجاری در خراسان جنوبی

پروسه ثبت موسسه غیرتجاری در خراسان جنوبی

از طرفی این پروسه آنلاین بوده و نیازی به حضور فیزیکی متقاضی در دفتر ثبت شرکت ها نیست اما از طرف دیگر آشنایی متقاضیان با مفاهیم حقوقی و ضوابط ثبت موسسات نیز امری ضروری است. کلا برای انجام ثبت موسسه غیرتجاری در خراسان جنوبی، اولین کار جمع آوری مدارک لازمه و سپس طی مراحل آنلاین مثل درج مشخصات، تعیین اسم موسسه و اخذ تاییدیه از طریق سامانه www.sherkat.ssa.ir می باشد. سامانه مذکور متعلق به اداره ثبت شرکت ها بوده و در واقع، شما با مراجعه به این سامانه مرحله اول از فرآیند ثبت موسسه غیرتجاری در خراسان جنوبی را انجام می دهید.

به محض اتمام مرحله اول و دریافت کد پیگیری و پرینت تاییدیه آنلاین، متقاضیان گام به مرحله دوم از این فرآیند می گذارند که مربوط به ارسال مدارک تهیه شده به آدرس اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیرتجاری بیرجند به نشانی؛ بیرجند، خیابان شهدا، نبش شهدا 5، اداره ثبت اسناد و املاک بیرجند می باشد. در صورت صحت تمامی مدارک ارسالی، کارشناس اداره ثبت آن مدارک را به دفتر مسئول ثبت ارسال می کند تا با اخذ امضاء از متقاضی و قید جمله ثبت با سند برابر است ثبت نهایی در دفتر مخصوص انجام گشته و پیش نویس آگهی تشکیل موسسه غیرتجاری نیز صادر شود. اما این پایان کار نبوده و متقاضی بایستی آگهی دریافتی را در روزنامه رسمی منتشر و نسخه ای از آگهی را نیز به اداره مذکور ارسال کند. پس با این توضیح، کل فرآیند کار ثبت موسسه غیرتجاری در خراسان جنوبی از این قرار است:

فرآیند کار ثبت موسسه غیرتجاری در خراسان جنوبی

مدارک ثبت موسسه غیرتجاری در خراسان جنوبی

همان طوری که در بخش های قبلی این مقاله نیز بیان شد، تهیه مدارک جزء اصول اصلی تاسیس یک موسسه غیرتجاری محسوب می شود و از همین رو دقت در تهیه این مدارک اهمیت زیادی دارد. چراکه عدم دقت در تکمیل مدارک مذکور و نقص پرونده چه در مرحله پذیرش آنلاین و چه در مرحله ثبت نهایی در دفتر ثبت منجر به ابطال کل فرآیند گشته و باعث ارجاع مجدد بسوی متقاضی و رفع نواقص پرونده می گردد. اما مدارک مورد نیاز برای انجام این کار عبارتند از:

  • مجوز ثبت از ادارات مربوطه
  • کپی شناسنامه موسسان
  • اساسنامه تکمیلی با امضاء موسسین در دو نسخه
  • تقاضانامه تکمیلی با امضاء موسسین در دو نسخه
  • صورت جلسات مجمع عمومی با امضاء موسسین در دو نسخه

مهاجرت کاری به کشورهای صنعتی اروپا مثل آلمان و اتریش به دلیل شرایط بازار کاری خوب و نیز میانگین درآمدی بالا مورد توجه اغلب متخصصان دانشگاهی و کارگران ماهر ایرانی است. اگر شما نیز جزء متقاضیان ویزای جستجوی کار آلمان و یا کارت قرمز- سفید- قرمز اتریش بوده و قصد کسب اطلاعات کامل و به روزی از شرایط سال 2021 می باشید پس حتما با مشاورین مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *