ویترین

ثبت موسسه غیرتجاری در خراسان شمالی

ثبت موسسه غیرتجاری در خراسان شمالی

ثبت موسسه غیرتجاری در خراسان شمالی از یکسری اصول و قوانینی پیروی می کند که متقاضیان بایستی پیش از اقدام بدان توجه داشته باشند. اولا اینکه این موسسات به دو نوع انتفاعی و غیرانتفاعی تقسیم شده و با حداقل دو نفر عضو موسس تشکیل می شود. دوما سرمایه اولیه مورد نیاز برای تشکیل یک موسسه غیرتجاری حدودا یک میلیون ریال می باشد. سوما این سرمایه بصورت نقدی به حساب ویژه موسسه واریز شده و مسئولیت شرکا یا اعضاء نیز در قبال دیون آن موسسه به میزان مقدار سرمایه آنها می باشد. با این توضیحات اکنون کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی جزئیات تشکیل موسسه غیرتجاری در خراسان شمالی پرداخته و به سوالات زیر پاسخ می دهند:

  • هدف از تشکیل موسسه غیرتجاری در خراسان شمالی چیست؟
  • برای ثبت یک موسسه غیرتجاری در این استان چه مدارکی لازم است؟
  • حداقل سرمایه برای تشکیل موسسه در این استان چقدر می باشد؟
  • برای ثبت موسسه در خراسان شمالی ارائه چه مدارکی ضروری است؟

موسسه غیرتجاری و انواع آن در خراسان شمالی

بر طبق قوانین موجود، موسسه تشکیلاتی با شخصیت حقوقی مستقل می باشد که هذف اصلی از تاسیس آن پرداختن به امور غیرتجاری است. امور غیرتجاری را نیز می توان به موضوعات متنوع و مختلفی مثل موضوعات آموزشی، علمی، فرهنگی، هنری، ادبی، حقوقی، فنی و غیره دسته بندی کرد. متقاضیان از این طریق می توانند علاوه بر تاسیس موسسه غیرتجاری دلخواه خود همچنین به فکر کسب سود مادی نیز باشند. همچنین امکان دارد که هدف موسسان از تشکیل موسسه اصلا کسب سود یا منفعت مادی نباشد بلکه پرداختن به امور خیریه در راس اهداف آنها باشد. از همین رو میتوان دو نوع موسسه غیرتجاری را از هم تشخیص داد:

انواع موسسه غیرتجاری در خراسان شمالی

به لحاظ آماری می توان ادعا کرد که تعداد موسسات انتفاعی ثبت شده در خراسان شمالی به مراتب بیشتر از موسسات غیرانتفاعی است. از جمله موسسات انتفاعی در این استان می توان به کانون های آموزشی، موسسات زبان، موسسات حقوقی و از جمله موسسات غیرانتفاعی نیز می توان به موسسات خیریه کمک به بیماران و صندوق های قرضه الحسنه و غیره اشاره کرد. اما ثبت موسسه غیرتجاری در خراسان شمالی توام با یکسری مزایا و امتیازاتی است که از جمله این امتیازات می توان به مقررات تشکیل آسانتر، امکان اخذ تسهیلات بانکی، درخواست معافیت مالیاتی، افتتاح حساب بانکی، درخواست کارت بازرگانی، عقد قرارداد با شرکت های دولتی، شرکت در انواع مناقصه ها و مزایده ها با شرکت های خصوصی و دولتی و غیره اشاره نمود.

ارکان ثبت موسسه غیرتجاری در خراسان شمالی

ارکان ثبت موسسه غیرتجاری در خراسان شمالی

تشکیل یک موسسه غیرتجاری در خراسان شمالی مصادف با تشکیل ارکان این موسسه می باشد. در حقیقت، هر موسسه غیرتجاری در خراسان شمالی از 3 رکن اصلی یعنی مجمع عمومی عادی، مجمع عمومی فوق العاده و همچنین هیات مدیره تشکیل می شود. لازم به ذکر است که برای تاسیس موسسه غیرتجاری نیازی به انتخاب بازرس یا بازرسین وجود ندارد. اما وظایف اصلی هر یک از ارکان سه گانه فوق الذکر عبارتند از:

  • مجمع عمومی عادی: تصمیم گیری در مورد امور جاری موسسه
  • مجمع عمومی فوق العاده: تصمیم گیری در امور اضطراری موسسه
  • هیات مدیره: اجرای مفاد اساسنامه و تصمیمات مجمع عمومی

اصول تشکیل و ثبت موسسه غیرتجاری در خراسان شمالی

به منظور تشکیل و راه اندازی موسسات غیرتجاری در خراسان شمالی می بایست اصولی سرلوحه کار قرار گیرد. این اصول مشتمل بر این موارد است که اولا حداقل نفرات تشکیل دهنده موسسه مورد نظر بایستی 2 نفر باشد. ثانیا مقدار سرمایه اولیه مورد نیاز برای تاسیس یک موسسه غیرتجاری دستکم یک میلیون ریال و با شرایط زیر باشد:

شرایط ثبت موسسه غیرتجاری در خراسان شمالی

بر این اساس اصل بعدی در تشکیل موسسات غیرتجاری در خراسان شمالی نیز مسئولیت محدود شرکا نسبت به قروض موسسه می باشد که از این نظر این موسسات بسیار شبیه شرکتهای با مسئولیت محدود هستند. گذشته از اصول تشکیل موسسات غیرتجاری در خراسان شمالی، انجام اقداماتی برای آمادگی جهت ثبت این موسسات الزامی است. اولین اقدام در این راستا انتخاب اعضایی بعنوان اعضاء هیات مدیره با وظیفه اصلی تاسیس موسسه می باشد. از دیگر مواردی که می بایست در راس امور مربوط به ثبت موسسه غیزتجاری در خراسان شمالی قرار گیرد، تنظیم مدارک 3گانه (اساسنامه+ اظهارنامه+ صورتجلسه) و نیز اخذ مجوز ثبت با شرایط ذیل می باشد:

شرایط اخذ مجوز ثبت موسسه غیرتجاری در خراسان شمالی

نحوه ثبت موسسه غیرتجاری در خراسان شمالی

از نظر قانونی ثبت موسسه در خراسان شمالی نیازمند رعایت مفاد آیین نامه اصلاحی تشکیل و ثبت موسسات غیرتجاری مصوب سال 1377 می باشد. بموجب همین قوانین و مقررات نیز متقاضیان ثبت موسسه غیرتجاری در خراسان شمالی ملزم به رعایت فرآیند 3 مرحله ای شامل اخذ تاییدیه از وب سایت اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری www.sherkat.ssa.ir ، ارسال کلیه مدارک مربوط به ثبت موسسه به اداره مذکور و در نهایت درج آگهی در جراید کثیرالانتشار می باشد. بر این اساس، مدل شماتیک این 3 مرحله از قرار ذیل می باشد:

مراحل ثبت موسسه غیرتجاری در خراسان شمالی

مطابق قانون به محض اتمام فرآیند ثبت موسسه در خراسان شمالی، آن موسسه از یک شخصیت حقوقی مستقلی برخوردار می شود و این امر بدان معناست که موسسه غیرتجاری از یکطرف دارای برخی تعهدات شده و از طرف دیگر دارای یکسری امتیازات به صورت زیر می گردد:

امتیازات و تعهدات ثبت موسسه غیرتجاری در خراسان شمالی

مدارک ثبت موسسه غیرتجاری در خراسان شمالی

درست همانند ثبت موسسات تجاری در ثبت موسسات غیرتجاری در خراسان شمالی نیز اولین گام و مهمترین مرحله تنظیم مدارک ثبتی و تهیه مجوز لازم می باشد. بنابراین برای آمادگی جهت این امر لازم است تا متقاضیان بسته مدارک زیر را با نهایت دقتشان تهیه و به اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیرتجاری تحویل دهند:

مدارک ضروری ثبت موسسه غیرتجاری در خراسان شمالی
فتوکپی شناسنامه اعضاء موسسه
اساسنامه تنظیمی با امضاء کلیه شرکادر 2 نسخه
صورت جلسات مجمع عمومی با امضاء کلیه شرکادر 2 نسخه
تقاضانامه تکمیلیدر 2 نسخه
مجوز دریافتی از نهادهای دولتی ذیصلاح

یکی دیگر از روش های جذاب و امتیاز آور مخصوصا برای کسانی است که قصد دریافت اقامت خارجی را دارند، روش خرید ملک می باشد. در این زمینه، گزینه های ایده آل شامل خرید ملک در پرتغال، یونان و ترکیه می باشد که میتواند افراد را به ویزای طلایی اروپا برساند. عزیزان در صورت تمایل به کسب اطلاعات لازم درباره برنامه ویزای طلایی پرتغال، ترکیه یا یونان می توانند از مشاوره های برتر موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره مند شوند.

4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *