ویزای تحصیلی

رشته بازیگری در چک

رشته بازیگری در چک

با توجه به محبوبیت بالای هنر در سر تا سر جهان، در حال حاضر تقاضا برای تحصیل در رشته های این حوزه نیز بیشتر از سال های قبل است. تحصیل در رشته بازیگری در چک یکی از راه های اخذ ویزای تحصیلی این کشور بوده که هر ساله به دانشجویان متعددی از کشورهای گوناگون ارائه می گردد. کشور چک با ارائه آموزش هایی به روز در زمینه هنر و سایر علوم در دانشگاه های معتبر خود، محبوبیت مهاجرت تحصیلی را بیشتر کرده است. علاقه مندان برای تحصیل در رشته های زیر شاخه هنر در چک، باید علاوه بر تایید مدارکشان توسط دانشگاه، قبولی در تست عملی که توسط دانشگاه برگزار می شود را نیز اخذ نمایند. در این مقاله که توسط تیم ترجمه ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نوشته شده است، به سوالاتی از جمله موارد زیر در مورد تحصیل در رشته بازیگری در چک پاسخ داده ایم:

  • دانشگاه های ارائه دهنده رشته بازیگری و رشته های مرتبط در کشور چک کدامند؟
  • چه موقعیت های شغلی برای فارغ التحصیلان رشته بازیگری در چک فراهم است؟
  • گرایشات موجود برای تحصیل در رشته بازگیری در چک شامل چه مواردی است؟
  • هزینه تحصیل در مقاطع گوناگون رشته های هنر در کشور چک چه مقدار است؟

تاریخچه رشته بازیگری در چک

جمهوری چک کشوری است که در اروپای مرکزی واقع شده و در همسایگی کشورهایی از جمله آلمان، لهستان، اتریش و اسلواکی قرار گرفته است. در سال 1993 و در پی تقسیم کشور چک اسلواکی این کشور و اسلواکی پدید آمدند. پایتخت کشور چک، شهر پراگ بوده و این کشور یکی از اعضای اتحادیه اروپا به شمار می رود. زبان رسمی این کشور، چکی می باشد اما برخی رشته ها در دانشگاه های آن به زبان انگلیسی نیز ارائه می گردند. از سایر شهرهای مهم چک می توان به برنو، استراوا و پلزن اشاره کرد. کشاورزی در اقتصاد چک نقش مهمی داشته و عمده محصولات آن، جو و چغندر قند می باشند. دامداری و جنگل داری نیز در این کشور رواج بالایی دارند. به دلیل عدم عضویت در اتحادیه یورو، این کشور رکود اقتصادی شدیدی را در سال های اخیر تجربه نموده است.

نمودار تغییرات تولید ناخالص داخلی چک

از سایر بخش های مهم اقتصادی چک می توان به صادرات ماشین آلات، زغال سنگ، سنگ آهن و کریستال اشاره نمود. شایان ذکر است که به دلیل طبیعت زیبا و اماکن تاریخی و جذاب متعدد در چک، این کشور سالانه توریست های متعددی را به خود جذب می کند. جمهوری چک، هم‌اکنون، در حال گذر از نظام اقتصاد کمونیستی، به سمت بازار آزاد و خصوصی‌سازی صنعت و کشاورزی است. هنر تئاتر و بازیگری در کشور چک همواره مورد توجه بوده و دوره های گوناگونی را پشت سر گذاشته است. از سبک های محبوب در تئاتر چک می توان به امپرسیونیسم، سمبولیسم و رئالیسم سایکولوژیک اشاره نمود. در حال حاضر آموزش رشته های زیر شاخه هنر، از جمله بازیگری و تئاتر نیز در این کشور از اهمیت بالایی برخوردار است و دانشگاه ها و موسسات گوناگون به ارائه آموزشاتی تخصصی در این حوزه می پردازند.

دانشگاه های مهم رشته هنر در چک

علاقه مندان به تحصیل در رشته بازیگری و حوزه های مربوطه در کشور چک، می توانند از طریق تحصیل در دانشگاه ها و مراکز آموزشی متعددی که در این کشور قرار گرفته است، مدرکی معتبر را اخذ نمایند. قدیمی ترین و اولین مرکز آموزش هنرهای نمایشی و تئاتر در کشور چک، آکادمی هنرهای نمایشی در پراگ (Academy of Performing Arts in Prague) می باشد که با در بر گرفتن دانشکده های متعدد، تحصیل در چک در حوزه هنرهای نمایشی را برای متقاضیان هموار تر ساخته است. از دپارتمان های این مرکز می توان به تئاتر دراماتیک، طراحی صحنه، آموزش سینما، مدیریت هنر، تئوری و نقد و خلق تئاتر اشاره نمود. این دانشگاه علاوه بر آموزش در زمینه تئاتر، سینما و تلویزیون، آموزشاتی را در حوزه رقص، موسیقی و مولتی مدیا در دپارتمان های متنوع خود ارائه می دهد.

گرایشات و دروس رشته بازیگری در چک

گرایشات و دروس رشته بازیگری در چک

آکادمی هنرهای نمایشی پراگ، رشته های گوناگون خود را در مقاطع مختلفی به دانشجویان و متقاضیان عرضه می نماید. از گرایشات حوزه هنرهای نمایشی در مقطع کارشناسی در این مرکز می توان به مواردی از جمله صداشناسی، تئوری رقص، عکاسی، سینما کمدی صامت و بازیگری اشاره نمود که همگی دوره هایی 3 ساله می باشند. گرایشات ارائه شده در این مرکز در مقطع کارشناسی ارشد مواردی از جمله مدیریت هنر، بازیگری تالیفی، کارگردانی تئاتر عروسکی، کارگردانی تئاتر دراماتیک، سینما و رسانه دیجیتال، سینماتوگرافی و تاریخ تئاتر اشاره نمود. مقطع کارشناسی ارشد در رشته های ذکر شده 2 ساله می باشد. در مقطع دکتری نیز گرایشاتی از جمله تئوری کارگردانی تئاتر عروسکی، تاریخ تئاتر و تئوری موسیقی در دوره هایی 3 ساله ارائه می گردند. از دروس اصلی ارائه شده در رشته بازیگری می توان به مواردی از جمله مقدمات بازیگری، بازیگری پیشرفته و تاریخ تئاتر اشاره نمود.

هزینه سالیانه تحصیل در رشته های زیر شاخه هنر در چک
مقطعهزینه به دلار آمریکا
کارشناسی$10263
کارشناسی ارشد$5526
دکتری$3031

فرصت های شغلی رشته بازیگری در چک

به دلیل امکان اقامت پس از تحصیل در چک، این کشور مقصدی ایده آل برای علاقه مندان به مهاجرت دائم از طریق تحصیل به اروپا می باشد. دانشجویان پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه های این کشور و اخذ مدرک معتبر خود، می توانند در بخش های مختلفی مشغول به کار شده و اقامت کاری چک را به دست آورند. فارع التحصیلان رشته بازیگری و یا سایر رشته های هنرهای نمایشی در چک، می توانند از طریق سایت های کاریابی اقدام به جستجوی موقعیت های کاری مناسب با توانایی و سابقه خود نمایند. از فرصت های کاری رایج در این حوزه می توان به بازیگر و کارگردان تئاتر، سینما یا تلویزیون، استعداد یاب، مدرس بازیگری، مدل و متخصص صداسازی اشاره نمود. برای اطلاعات بیشتر می توانید با وکلای با سابقه ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *