ویترین

ثبت موسسه غیرتجاری در زنجان

ثبت موسسه غیرتجاری در زنجان

تشکیل و ثبت موسسه غیرتجاری در زنجان صرفا درجهت انجام اهداف غیرتجاری مثل امور فرهنگی، ادبی، علمی، هنری و نیز امور خیریه انجام می شود. از اصول رایج برای تشکیل این موسسات می توان به ضرورت وجود حداقل 2 نفر موسس و یا تامین سرمایه حداقلی به میزان 1 میلیون ریال اشاره کرد. از مهمترین امتیازات تشکیل موسسات نیز می توان به سادگی امور ثبت، قوانین آسان برای اداره موسسه، امکان اخذ وام های بانکی به اسم موسسه، امکان درخواست معافیت مالیاتی و غیره اشاره نمود. ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از صفر تا صد فرآیند ثبت موسسه یا شرکت همگام و همراه مطمئن هموطنان گرامی هستیم.

ویژگی های موسسات غیرتجاری در زنجان

در واقع تعریف موسسات غیر تجاری در نام آنها مستتر است و آن اینکه هدف از تشکیل این موسسات صرفا برای انجام امور غیرتجاری مثل امور هنری، مذهبی، علمی، فرهنگی، آموزشی و غیره می باشد. حال اینکه موسسین آنها ممکن است قصد و نیت انتفاع را داشته باشند و یا نداشته باشند. پس بر همین اساس نیز به طور قانونی دو نوع موسسه غیرتجاری در زنجان امکان تشکیل دارد. نوع اول آن موسسه انتفاعی با قصد جلب سود و نوع دوم موسسه غیر انتفاعی با قصد عدم کسب سود می باشد.

در لیست زیر با هم به بررسی برخی از ویژگی های بارز موسسات غیر تجاری در زنجان می پردازیم:

  • هدف از تاسیس موسسات غیرتجاری صرفا انجام امور غیرتجاری است.
  • موسسات مذکور از زمان ثبت دارای شخصیت حقوقی هستند.
  • حداقل اعضا در این موسسات نبایستی از 2 نفر کمتر باشد.
  • حداقل سرمایه اولیه به منظور تشکیل موسسات مذکور یکصد هزار توامان است.
  • در این موسسات قید سرمایه در هر مقداری مجاز می باشد.

اصول و قوانین ثبت موسسه غیرتجاری در زنجان

تشکیل و راه اندازی موسسات غیرتجاری در زنجان نیازمند رعایت اصولی است که با اصول ثبت شرکت با مسئولیت محدود در زنجان شباهت بیشتری دارد. مثلا برای تاسیس و راه اندازی موسسات غیرتجاری در استان زنجان نیز شما نیازمند تامین سرمایه اولیه به مبلغ یکصد هزار تورنان هستید. در موسسات نیز سرمایه اولیه به شکل سهم الشرکه بوده و طبیعتا از قابلیت انتقال و واگذاری نیز برخوردار است. مضاف بر اینکه:انتقال سهم الشرکه در ثبت موسسه غیرتجاری در زنجان

اصول تشکیل موسسات غیرتجاری به ما می گوید که مسئولیت هر کدامیک از شرکا در برابر بدهی و دیون موسسه برابر با همان مقدار سرمایه آنها است، سرمایه ای که در قالب سهم الشرکه تعریف می شود. اصل دیگر در این رابطه پیرامون انتخاب اعضایی برای هیات مدیره و عدم الزم به انتخاب بازرسین می باشد. هدف اولیه از این انتخاب نیز محول سازی وظیفه تاسیس موسسه به دوش اعضای هیات مدیره می باشد. فلذا ساختار هر موسسه غیرتجاری در زنجان می بایستی در قالب 3 رکن رکین زیر تعریف شود:

ارکان موسسه غیرتجاری در زنجان

مدارک و مجوز برای تاسیس موسسه در زنجان

اینها جزء ضروریات اصلی تشکیل موسسه تجارری و غیرتجاری در زنجان می باشد و از همین رو اولین گام در جهت ثبت موسسات غیرتجاری در این استان نیز تهیه ، تکمیل و ارائه مدارک و مجوز ثبت می باشد. یکی از این مدارک، اساسنامه موسسه غیرتجاری است که بایستی در فرمت مشخص قانونی (در 26 بند) تنظیم و به تایید اکثریت اعضاء موسس برسد. تقاضانامه دومین مدرک مهمی است که بمنظور درخواست ثبت از اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیرتجاری زنجان آماده می شود. سومین مدرک مربوط به نگارش و تنظیم صورت جلسات مجمع عمومی عادی در طی 2 نسخه می باشد.

اما آخرین مدرک مورد نیاز برای تشکیل موسسه در زنجان، ارائه مجوز تاسیس موسسات غیرتجاری است که با درنظر گرفتن نوع موسسه جهت ثبت شرکت در زنجان به 2 طریق زیر اخذ میشود:

  • موسسه انتفاعی در زنجان: درخواست صدور مجوز ثبت از طریق ادارات ذیصلاح در استان زنجان
  • موسسه غیرانتفاعی در زنجان: درخواست صدور استعلام از اداره نیروی انتظامی زنجان

شرایط ثبت انحلال موسسه غیرتجاری در زنجان

شرایط ثبت انحلال موسسه غیرتجاری در زنجان

علاوه بر شرایط تشکیل و راه اندازی موسسات غیرتجاری در زنجان بایسنی با شرایط انحلال این موسسات نیز آشنا شوید. چراکه امکان انحلال موسسه نیز امری محتمل بوده و قانونگذار برای انجام این امر نیز شروطی تعین کرده است. بر این مبنا، انحلال موسسات غیرتجاری در زنجان در صورتی امکانپذیر است که اولا اختیاری باشد. این بدان معناست که ثبت انحلال مطابق مفاد اساسنامه موسسه غیرتجاری بوده و بوسیله هیات مدیره عملیاتی می گردد. ثانیا شرایط انحلال با رای دادگاه فراهم شود که در این مورد نیز مسئول انحلال و تصفیه فردی است که در مفاد اساسنامه بدان اشاره شده است.

نحوه ثبت موسسه غیرتجاری در زنجان

در حقیقت ثبت موسسه غیرتجاری در زنجان به صورت یک فرآیند چند مرحله ای است. این فرآیند به صورت 3 مرحله ای است و برای انجام فرآیند مذکور نیازی به حضور فیزیکی در اداره ثبت شرکتها نمی باشد. چراکه مراحل اول یعنی اخذ تاییدیه آنلاین و مرحله سوم یعنی درج آگهی در روزنامه رسمی به صورت آنلاین و از طریق مراجعه به پورتال های www.sherkat.ssa.ir و www.rrk.ir انجام می گیرد. اما در مرحله سوم کار ثبت موسسه غیرتجاری لازم است تا متقاضیان اصل مدارک تنظیمی را به دفتر اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیرتجاری به نشانی خیابان صفا، کوچه گنج خانلو، اداره ثبت شرکتها و موسسات غیرتجاری ارسال نمایند. پس کلیت فرآیند مذکور از قرار نمودار زیر می باشد:

نحوه ثبت موسسه غیرتجاری در زنجان

اما برای به سرانجام رساندن پروسه سه گانه ثبت موسسه در زنجان لازم است تا یکسری مدارک از قبل تهیه و در این هنگام به اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیرتجاری در زنجان تسلیم شود:

اسناد لازم برای فرآیند ثبت موسسه در زنجان
اساسنامه تکمیلی2 نسخه
تقاضانامه تکمیلی2 نسخه
صورت جلسات2 نسخه
مجوز تاسیس
کپی مدارک هویتی اعضاء

ضرورت اخذ کد اقتصادی برای موسسه غیرتجاری

پس از انجام تشریفات اداری و ثبت رسمی موسسه غیرتجاری، موسسه شما از نظر قانونی دارای شخصیت حقوقی بوده و ملزم به رعایت قوانین و مقررات مالیاتی می باشد. به همین دلیل متقاضیان تا ظرف 2 ماه ملزم هستند تا در اداره دارائی زنجان تشکیل پرونده دهند و نسبت به دریافت کد اقتصادی خود اقدام نمایند.

تشکیل پرونده مالیاتی و برخورداری از این کد نیز به دو جهت برای موسسان بسیار حیاتی است:

  • اولا بدون کد اقتصادی امکان عقد قرارداد و آغاز به کار موسسه منتفی است.
  • ثانیا بدون این کد ارائه اظهارنامه مالیاتی در پایان هر سال مالی میسر نیست.

اما علاوه بر ضرورت های یاد شده در فوق، همچنین دلیل دیگر نیاز به کد اقتصادی 12 رقمی بخاطر امتیازات تجاری است که با داشتن این کد نصیب موسسه می شود. امتیازات مذکور از قرار ذیل می باشد:

امتیازات ثبت موسسه غیرتجاری در زنجان

یکی از گزینه های سرمایه گذاری پرطرفداری که اخیرا در کانون توجه هموطنان ایرانی نیز قرار گرفته، اخذ اقامت دائم اروپایی از طریق خرید ملک در پرتغال می باشد. چراکه افراد از این طریق ضمن دریافت ویزای طلایی پرتغال همچنین می توانند به سود بالایی از سرمایه خود نیز دست یابند. کارشناسان مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آمادگی دارند تا اطلاعات به روز و کاملی از شرایط خرید ملک در پرتغال، یونان، ترکیه و هر کشور اروپایی دیگر به هموطنان گرامی ارائه دهند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *