ویترین

ثبت موسسه غیرتجاری در سمنان

ثبت موسسه غیرتجاری در سمنان

یکی از روش های فعالیت و برندسازی در حوزه امور و فعالیت های غیرتجاری، ثبت موسسه غیرتجاری در سمنان برای علاقه مندان محسوب می شود. متقاضیان برای انجام این کار حتما بایستی با شرایط و مقررات مربوط به موسسات آشنا باشند. مثلا آنها باید بدانند که موسسه با توجه به موضوع غیرتجاری و با تجمیع حداقل 2 نفر اعضاء و حداقل سرمایه مورد نیاز یک میلیون ریالی تشکیل می شود.

همچنین متقاضیان بایستی در جریان این امر قرار گیرند که موسسه ای که آنها قصد تشکیل آن را دارند از لحظه تاسیس دیگر یک شخصیت حقوقی می باشد پس برای آن موسسه تشکیل پرونده در اداره دارائی و درخواست شماره اقتصادی یک ضرورت مهم به شمار می رود. برای اطلاع از شرایط و مقررات ثبت شرکت یا موسسه و یا خرید بیزینس در هر کشوری می توانید از راهنمائی های حرفه ای کارشناسان ثبت شرکت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره گیرید.

انواع موسسات غیرتجاری در سمنان

موسسات غیرتجاری و ثبت این موسسات در سمنان بحث اصلی مقاله حاضر می باشد. با توجه به تعاریف قانونی موجود درباره موسسات غیرتجاری می توان چنین نتیجه گیری کرد که این موسسات صرفا برای اهداف و مقاصد غیرتجاری تشکیل می شود و متصدی ثبت آنها نیز اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیرتجاری سمنان می باشد. از جمله این اهداف و مقاصد غیرتجاری میتوان به امور زیر اشاره کرد:

  • امور هنری
  • علمی
  • فرهنگی
  • آموزشی
  • حقوقی
  • فنی
  • خیریه

از طرف دیگر، ثبت موسسات غیر تجاری به این معنا نیست که موسسین نمی توانند از این طریق به کسب سود بپردازند. بلکه قانون در اینباره نه تنها محدودیتی برای موسسان مدنظر نگرفته بلکه دست آنها را در کسب سود و یا عدم کسب سود مادی باز گذاشته است. بر همین اساس می باشد که قانون گذار تفاوت اصلی و مورد تاکید موسسات غیرتجاری را در اهداف موسسان آنها دانسته و قائل به تشکیل 2 نوع موسسه غیرتجاری در سمنان است:

2 نوع موسسه غیرتجاری در سمنان

اصول حاکم بر تشکیل موسسه در سمنان

برای شکل گیری یک موسسه غیرتجاری در سمنان مدنظر قراردادن اصول و مقررات جزء اصلی ترین ضروریات محسوب می شود. اول از هر چیزی باید بدانید که هر موسسه غیرتجاری با حضور حداقل دو نفر عضو تشکیل و راه اندازی می شود. از این گذشته حداقل سرمایه ای که برای تشکیل یک موسسه غیرتجاری در سمنان مورد نیاز است حدود 1 میلیون ریال می باشد. سرمایه ای که در تعهد شرکا بوده، امکان افزایش سطح آن وجود داشته و نیز مسئولیت هر یک از شرکا در موسسه نیز با توجه به میزان همین سرمایه تعین می شود. همچنین متقاضیان بایستی درجریان باشند که امکان افزایش سطح این سرمایه تا هر حد و میزانی برای آنها وجود دارد و در این زمینه قید خاصی وجود ندارد.

چگونگی ثبت موسسه غیرتجاری در سمنان

چگونگی ثبت موسسه غیرتجاری در سمنان

به منظور تشکیل یک موسسه غیرتجاری در سمنان اقدامات متعددی بایستی در راس کار قرار گیرد. اولین اقدام مقتضی در این رابطه تشکیل اولین جلسه موسسین برای انتخاب اعضایی است که قرار است در نقش هیات مدیره موسسه غیرتجاری وارد عمل شوند. در حقیقت هیات مدیره موسسه بازوی اجرایی آن موسسه و موظف به تاسیس قانونی موسسه غیرتجاری در سمنان می باشد. برای همین مدیران موسسه بایستی ابتدائا به تنظیم و تهیه مدارک مهمی مثل اساسنامه، تقاضانامه، صورت جلسه باشند. خاطر نشان می شود که مدارک فوق حتما بایستی به تایید مجمع عمومی موسسه برسد تا از لحاظ قانونی به رسمیت شناخته شود. اما در این بین اخذ مجوز تاسیس نیز مدرکی است که ارائه ان برای ثبت موسسه غیرتجاری در سمنان الزامی است و شرایط آن از قرار ذیل می باشد:

  • مجوز تاسیس موسسات انتفاعی در سمنان: اخذ شده از ادارات ذیربط استانی
  • مجوز تاسیس موسسات غیرانتفاعی در سمنان: اخذ شده از نیروی انتظامی استان

همان طوری که در توضیحات فوق نیز مشاهده می شود، شرایط اخذ مجوز تاسیس موسسه در سمنان بیشتر از هر چیزی به نوع موسسه غیرتجاری بستگی دارد. بنابراین با تهیه اسناد و مدارک مذکور زمینه لازم برای تشکیل موسسه غیرتجاری در سمنان فراهم می شود.

روند اداری ثبت موسسه غیرتجاری در سمنان

طبق قوانین موجود، اداره ثبت شرکتها و موسسات غیرتجاری مسئول رسیدگی به درخواست ثبت موسسات در تهران بوده اما اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیرتجاری سمنان به نشانی خیابان شهید رجایی، دفتر پست شهید رجایی مسئول و متولی اصلی رسیدگی به درخواست های ثبت موسسات غیرتجاری در سمنان می باشد. لذا برای انجام روند ادارای ثبت موسسه در این استان، متقاضیان بایستی به 3 مرحله زیر اشراف کاملی داشته باشند:

روند اداری ثبت موسسه غیرتجاری در سمنان

مرحله اول بصورت آنلاین انجام شده و متقاضیان برای تنظیم مدارک ضروری، درج مشخصات موسسه مورد نظر و نیز تعیین نام آن موسسه بایستی به سایت www.sherkat.ssa.ir مراجعه نمایند. اما در مرحله دوم آنها باید اصل مدارک مهم موسسه یعنی اساسنامه (2 نسخه)، تقاضانامه (2 نسخه)، مجوز ثبت موسسه، کپی مدارک شناسائی و صورت جلسات (2 نسخه) را به اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیرتجاری سمنان تسلیم کنند. مدارک مذکور پس از بررسی و ارزیابی توسط کارشناس مربوطه مورد تایید قرار گرفته و سپس ثبت در دفتر مخصوص انجام گرفته و پیش نویس آگهی تاسیس موسسه تهیه می گردد. نهایتا مرحله سوم از این پروسه مربوط به درج آگهی تاسیس در روزنامه می باشد.

اقدامات پس از ثبت موسسه غیرتجاری در سمنان

درج آگهی سومین مرحله از فرآیند ثبت موسسه غیرتجاری است اما فقط درج آگهی منجر به راه اندازی و شروع فعالیت موسسه نمی گردد. برای شروع فعالیت موسسه غیرتجاری در سمنان لازم است تا کد اقتصادی 12 رقمی نیز دریافت شود. اما چگونه؟ با درج آگهی تاسیس موسسه متقاضیان فقط دو ماه فرصت خواهند داشت تا با تشکیل پرونده در اداره دارائی سمنان نسبت به تعین حوزه مالیاتی خود و دریافت این کد اقدام نمایند. اما مزایای دریافت این کد برای موسسین موسسه غیرتجاری عبارت است از:

اقدامات پس از ثبت موسسه غیرتجاری در سمنان

ثبت شرکت در کشورهای اروپایی از جمله گزینه های قابل دسترس و امتیازآوری است که توجه برخی از سرمایه گذاران را به خود جلب کرده است. هموطنان گرامی که علاقه مند دریافت مشاوره در زمینه اخذ اقامت اروپا با ثبت شرکت هستند می توانند برای راهنمائی بیشتر با وکلای ماهر ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *