ویترین

ثبت موسسه غیرتجاری در قزوین

ثبت موسسه غیرتجاری در قزوین

ثبت موسسه غیرتجاری در قزوین تابع قوانینی است که در بیشتر اوقات شبیه فرآیند ثبت شرکت می باشد اما دارای تفاوت هایی نیز است. مثلا موسسه غیرتجاری در زمینه موضوعاتی همانند تعداد شرکا، میزان سرمایه اولیه، مسئولیت شرکا، شرایط سرمایه گذاری، ارکان تشکیل دهنده و غیره شبیه شرکت با مسئولیت محدود است. منتها این دو در موضوع فعالیتشان عملکردی متفاوت دارند. گروه مشاوران و کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله اطلاعات کاملی درباب تشکیل موسسه در قزوین در اختیار شما عزیزان قرار می دهند.

دلایل و اهداف تشکیل موسسه غیرتجاری در قزوین

به استناد ماده 584 از قانون تجارت ایران، موسسه غیرتجاری به کلیه موسسات و تشکیلاتی گفته می شود که بمنظور انجام مقاصد غیرتجاری مثل امور آموزشی، علمی، فرهنگی، ادبی و غیره تاسیس می شود. به این تعریف باید اضافه کنیم که قصد موسسان ممکن است برای انتفاع یا عدم انتفاع از فعالیت های موسسه باشد. در صورتی که قصد موسسان از تشکیل آن موسسه در قزوین انتفاع باشد به آن موسسه انتفاعی و در غیراینصورت به آن موسسه یک موسسه غیرانتفاعی گفته می شود. ممکن تست نمونه های این دو نوع موسسه در استان قزوین را شما هم شنیده باشید:

نمونه موسسه غیرتجاری در قزوین

همان طوری که در توضیحات فوق نیز مشاهده گردید، موسسات غیرتجاری با نام ها و عناوین مختلفی نام برده می شوند. دلیل این امر نیز آن است که طبق تبصره 1 از ماده یک اصلاحی ثبت موسسات غیرتجاری، موسسات غیرتجاری میتوانند اسامی یا عناوینی مثل کانون، بنیاد، بنگاه، انجمن و مرکز را اختیار کنند.

ویژگیهای ثبت و تشکیل موسسه غیرتجاری در قزوین

قبل از اینکه اصلا به سراغ بررسی شرایط و الزامات ثبت موسسه غیرتجاری در قزوین بروید بهتر است با ویژگی های مهم این تشکیلات آشنا شوید. مثلا اینکه درجریان باشید که موسسات غیرتجاری در قزوین نیز با دستکم 2 نفر موسس شکل گرفته و حداقل سرمایه لازمه برای تشکیل آن حدود 1 میلیون ریال می باشد. اما همچنین باید بدانید که هیچ محدودیتی بر این سرمایه نبوده و امکان ازدیاد سطح آن وجود دارد. از دیگر مقررات مربوط به این موسسات این است که:

  • در این موسسات نیز همانند شرکت های با مسئولیت محدود تعین بازرس برای موسسه ضرورتی ندارد.
  • مدیران توسط مجمع عمومی عادی با حداقل 2 عضو و با سن قانونی بالای 18 سال انتخاب می شود.
  • این موسسات پس از ثبت رسمی در دفتر ثبت شرکتها از یک شخصیت حقوقی مستقلی برخوردار می شوند.
  • روند ثبت موسسات غیرتجاری در قزوین نیز درست مثل روند ثبت شرکتهاست.
  • موسسات نیز مثل شرکت ها از ارکان مختلفی مثل مجمع عمومی (عادی و فوق العاده) و هیات مدیره تشکیل می شود.

ویژگیهای ثبت و تشکیل موسسه غیرتجاری در قزوین

امتیازات ثبت و راه اندازی موسسه غیرتجاری در قزوین

آگاهی از مزایا و امتیازات ثبت موسسه غیرتجاری قبل از شروع پروسه ثبت آن در استان قزوین بسیار حیاتی است. چراکه متقاضیان از این طریق ضمن سبک و سنگین کردن شرایط و مقررات همچنین از صلاحیت خود برای شروع این پروسه نیز مطلع می شوند. اگر درباره امتیازات تشکیل موسسه در قزوین سخن به میان آوریم احتمالا به لیست بلند بالایی دست می یابیم که نشانگر اهمیت تاسیس این موسسات در قزوین می باشد. از جمله مهمترین و برجسته ترین امتیازات تشکیل انواع موسسات غیرتجاری در قزوین می توان به فرآیند آسان ثبت این موسسات، نیاز به قوانین ساده تر در موسسات غیرتجاری، سرمایه اولیه بسیار پایین در جهت تشکیل این موسسات، الزام به تشکیل موسسه با حداقل اعضاء، یافتن شخصیت حقوقی مستقل و بهره گیری از مزایای آن بصورت زیر اشاره کرد:

  • اخذ کد اقتصادی
  • صدور فاکتور
  • افتتاح حساب
  • اخذ کارت بازرگانی
  • استفاده از معافیت مالیاتی
  • اقدام جهت اخذ وام بانکی
  • مشارکت در انواع مناقصه ها
  • مشارکت در انواع مزایده ها

اصول تشکیل موسسه غیرتجاری در قزوین

به منظور تشکیل موسسات غیرتجاری در قزوین رعایت اصول از الزامات اصلی محسوب می شود. اصل اول در این رابطه تشکیل و سازماندهی موسسات با حداقل 2 شریک و مبلغ حداقل سرمایه 1000000 ریال می باشد. این میزان سرمایه حداقل سرمایه اولیه برای ثبت شرکت های با مسئولیت محدود نیز می باشد. سرمایه ای که از شرایط و ضوابط زیر برخوردار است:

اصول تشکیل موسسه غیرتجاری در قزوین

قوانین در رابطه با تشکیل انواع موسسات غیرتجاری در قزوین موسسین را ملزم به تشکیل مجمع عمومی و سپس انتخاب هیات مدیره می کند. وظایف هر یک از این ارکان نیز با دیگری متفاوت است. مثلا وظیفه هیات مدیره مربوط به اجرا و عملیاتی سازی مفاد اساسنامه ولی وظایف مجمع عمومی اتخاذ تصمیمات مهم برای موسسه می باشد. در همین راستا و برای ثبت موسسه دلخواه، مدیران موسسه موظف هستند تا اقداماتی در جهت تهیه و ارائه مدارکی مثل اظهارنامه در دو نسخه، اساسنامه تکمیلی در 2 نسخه و صورت جلسات مجمع در 2 نسخه را انجام داده و مدارک مذکور را نیز به اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیرتجاری قزوین ارائه دهند. همچنین مدیران موظف هستند تا مجوز ثبت و تاسیس موسسه غیرتجاری مربوطه را به صورت زیر دریافت کنند:

  • مجوز ثبت برای موسسات انتفاعی: صادره از ادارات و ارگان های ذیربط در استان قزوین
  • مجوز ثبت برای موسسات غیرانتفاعی: استعلام اخذ شده از نیروی انتظامی محل

فرآیند ثبت موسسه در قزوین چند مرحله ای است؟

پس از تشکیل موسسه با درنظر گرفتن اصول و مبانی مربوطه و نیز تنظیم و تهیه مدارک لازمه ضروری است تا متقاضیان وارد فاز ثبت موسسه غیرتجاری در قزوین شوند. کل فرآیند از 3 مرحله مهم تشکیل می شود که در تصویر زیر نیز مشاهده می شود. مرحله اول از این کار مربوط به دریافت تاییدیه توسط متقاضیان آنهم از طریق مراجعه به وب سایت معرفی شده توسط اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیرتجاری است. خود این مرحله مشتمل بر درج مشخصات، گزینش نام موسسه و تایید نام موسسه می باشد. مرحله بعدی این کار ارسال مدارک به آدرس اداره ثبت شرکتها و موسسات غیرتجاری در قزوین بوده و آخرین مرحله نیز دریافت آگهی ثبت و چاپ و انتشار آن در روزنامه رسمی است:

فرآیند ثبت موسسه غیرتجاری در قزوین

از این سه مرحله نیز دو مرحله اول و آخر به صورت آنلاین انجام شده و متقاضیان بایستی به دو سایت www.sherkat.ssaa.ir و www.rrk.ir مراجعه نمایند. اما برای انجام مرحله دوم از این پروسه لازم است تا مدارک بصورت پستی به اداره ثبت شرکتها و موسسات غیرتجاری در قزوین ارسال شود.

مدارک برای انجام ثبت موسسه در قزوین

تدارک یکسری مدارک مهم برای ثبت موسسه غیرتجاری در قزوین ضروری است و متقاضیان بایستی نسبت به تنظیم و ارائه صحیح و بی نقص آن مدارک حساس باشند. مدارک مذکور عبارتند از:

  • اساسنامه با قید امضاء کل موسسین در 2 نسخه
  • اظهارنامه تکمیلی در 2 نسخه
  • صورت جلسات مجمع با قید امضاء موسسین در 2 نسخه
  • مجوز تاسیس با توجه به موضوع موسسه
  • کپی از مدارک احراز هویتی موسسان

شرط موفقیت در هر عملیات ثبت شرکت یا موسسه اطلاع دقیق و کامل درباب مقررات ثبت می باشد. حالا فرقی نمی کند که ثبت شرکت در مجارستان و یا در ایران باشد. هموطنان متقاضی ثبت شرکت در هر نقطه ای از جهان می توانند برای دریافت اطلاعات به روز در این باب با وکلای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشند.

4.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *