ویزای تحصیلی

رشته خلبانی در اسپانیا

رشته خلبانی در اسپانیا

بخش هواپیمایی، هوافضا، بخصوص هوانوردی اسپانیا در وضعیت توسعه قابل توجهی قرار دارد، بهمین دلیل رشته خلبانی در اسپانیا گزینه ای ایده آل است. اسپانیا یکی از محبوب ترین کشورها در اروپا برای دانشجویان بین المللی است. فارغ از فرصت یادگیری یک زبان جدید (یعنی زبان اسپانیایی)، دانشجویان می توانند در این کشور از کیفیت زندگی شگفت انگیزی نیز برخوردار شوند. به علاوه، به طور متوسط، 90% از دانشجویان برترین دانشگاه های آموزش خلبانی و هوانوردی اسپانیا طی یک سال فارغ التحصیلی استخدام می شوند. تیم تحقیق و ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله حاضر را جهت راهنمایی متقاضیان تحصیل در رشته خلبانی در اسپانیا 2021 به شرح زیر تهیه نموده است.

مزایای تحصیل در رشته خلبانی در اسپانیا

هر ساله هزاران دانشجو از سراسر جهان برای حضور در یکی از 76 دانشگاه واقع در اسپانیا راهی این کشور می شوند. دانشجویان اروپایی و بین المللی به دلایل متعددی به این کشور عضو اتحادیه اروپا می روند. اسپانیا یک فرصت عالی برای یادگیری است؛ مهم نیست چه رشته ای و چه دانشگاهی. سیستم آموزشی آن به خوبی سازماندهی شده و به درستی طراحی و اجرایی گردیده تا حداکثر فرصت یادگیری را در همه سطوح برای دانشجویان فراهم سازد. این کشور همچنین میزبان بسیاری از دانشگاه های درجه یکی است که به طور مداوم در بین رتبه بندی های دانشگاهی جهانی رتبه بالایی کسب می کنند. نمودار زیر فراز و فرود تعداد دانشجویان ثبت نام شده در اسپانیا در سال های تحصیلی گذشته را نشان می دهد:تعداد دانشجویان در اسپانیا

در حالی که اکثر برنامه های تحصیلی در اسپانیا به زبان اسپانیایی هستند، دانشجویان بین المللی همچنین می توانند برنامه ها و دوره هایی را در این کشور بیابند که به زبان انگلیسی تدریس می شوند. گزینه های زیادی برای تحصیل به زبان انگلیسی در اسپانیا وجود دارد. اسپانیا علاوه بر ارائه فرصت های آموزشی کافی برای دانشجویان از سراسر جهان، به دانشجویان این امکان را می دهد تا در یکی از رایج ترین زبان های جهان تخصص کسب کنند.

چه دانشجویان شرکت در یکی از هزاران دوره آموزش زبان اسپانیایی در سراسر این کشور را برگزینند و چه ترجیح دهند خود را در مکالمات روزانه با اطرافیان غرق کنند، تحصیل و زندگی در اسپانیا راهی عالی برای تقویت مهارت های زبانی و ارتقای CV است. کار ضمن تحصیل در اسپانیا، یادگیری زبان اسپانیایی، تاریخ غنی، جاذبه های گردشگری بسیار، زیبایی های طبیعت، آب و هوای خوب و سواحل زیبا از دیگر مزایا و دلایل تحصیل در اسپانیا می باشند.

تحصیل در رشته خلبانی در اسپانیا

اسپانیا با بیش از 46000000 نفر جمعیت، دارای بیش از ده شرکت هواپیمایی از جمله شرکت حامل پرچم این کشور یعنی ایبریا است. این کشور تعداد زیادی مدرسه پرواز یا خلبانی دارد به طوری که حتی دانشجویان کشورهای اطراف نیز به این کشور جذب می شوند. اسپانیا به دلیل گنجینه های غنی هنر اروپایی خود شناخته شده است و برخی از نقاط آن به عنوان میراث جهانی یونسکو شناخته می شوند که محبوب ترین آن ها دیوارهای رنسانس در شهر قدیمی ایبیزا است. اسپانیا دارای جاذبه های گردگشری خیره کننده زیادی است که تاثیر مثبت زیادی را در صنعت هواپیمایی آن می گذارد و تقریبا دو میلیون شغل ایجاد می کند.

گزینه های مختلف آموزش خلبانی در این کشور عبارتند از مدرسه خلبانی، برنامه های تحصیلی دانشگاهی مرتبط با آموزش خلبانی، برنامه خلبان کارآموز شرکت های هواپیمایی و پیوستن به نیروی هوایی ارتش اسپانیا. به واسطه فرهنگ قدرتمند آزمایش و نوآوری هوانوردی اسپانیا، امروزه بیش از دوازده دانشگاه در این کشور دوره های هواپیمایی، هوانوردی و هوافضا ارائه می دهند زیرا آن ها تلاش می کنند تقاضای صنعت برای راه حل های خلاقه در زمینه معضلات مبرم هوانوردی را برآورده سازند.

تحصیل در رشته خلبانی در اسپانیا

برترین دانشگاه های آموزش خلبانی و هوانوردی در اسپانیا

جدول زیر برترین دانشگاه های آموزش خلبانی و هوانوردی در اسپانیا و برخی اطلاعات کاربردی پیرامون آن ها را ارائه می دهد:

دانشگاهارائه برنامه های هوانوردیارائه برنامه های آموزش خلبانیشهریه تقریبی تحصیل (بر حسب یورو) در سال
Universitat Autónoma de Barcelona*8584€ برای دانشجویان بین المللی و اسپانیایی
Universidad Europea Madrid**12790€ برای دانشجویان بین المللی و اسپانیایی
Universidad Carlos III De Madrid**کارشناسی: 7714€ (دانشجویان غیر اتحادیه اروپا)؛ 1510€ (دانشجویان اتحادیه اروپا)
کارشناسی ارشد: 11570€ (دانشجویان غیر اتحادیه اروپا)
University of Salamanca با مشارکت Adventia European College of Aeronautics**تقریبا 10400€ برای هر دوی دانشجویان بین المللی و اسپانیایی
UPC Polytechnic University of Catalunya**کارشناسی: تقریبا 2500€ برای دانشجویان اتحادیه اروپا و 3800€ برای دانشجویان غیر اتحادیه اروپا
کارشناسی ارشد: 5300€ برای دانشجویان اتحادیه اروپا و 7950€ برای دانشجویان غیر اتحادیه اروپا

از پنج دانشگاه فوق، همه برنامه های کارشناسی ارائه می دهند در حالی که فقط سه دانشگاه برنامه های تحصیلات تکمیلی ارائه می دهند. هدف برنامه های کارشناسی این است که دانشجویان آموزش علمی و عملی قدرتمندی را تجربه کنند که به آن ها این امکان را می دهد که پس از فارغ التحصیلی یا در صنعت کار کنند یا تحصیلات خود را ادامه دهند. همه دانشگاه های فوق برنامه های تحقیقاتی گسترده و پیشرفته ای را اجرا می کنند. همه آن ها برنامه های انعطاف پذیر با تخصص در تعداد فزاینده ای از زمینه های هواپیمایی، هوانوردی و هوافضا ارائه می دهند.

وضعیت کار رشته خلبانی در اسپانیا

چندین عامل اساسی وجود دارد که حداقل تا دهه آینده بر صنعت هواپیمایی و هوانوردی اسپانیا تأثیر می گذارد. یکی از آن ها این مطلب است که اسپانیا احتمالاً وضعیت رهبری خود را در زمینه های سازه های هوایی کامپوزیتی، موتورهای توربین فشار ضعیف، سیستم های مدیریت ترافیک هوایی (3 پرواز از هر پنج پرواز در جهان از نرم افزارهای اسپانیایی برای فرود استفاده می کند) و هواپیماهای حمل و نقل نظامی حفظ خواهد کرد. حضور این کشور همچنین به عنوان یک بازیگر قدرت در برنامه فضایی اروپایی و جهانی ادامه خواهد یافت.

اسپانیا جاذبه های گردگشری بسیار زیادی دارد و به عنوان یک قطب گردشگری هر ساله گردشگران زیادی از اروپا و جهان برای بازدید به این کشور وارد می شوند. این امر خود نشانگر وضعیت مناسب تقریبا ثابت صنعت گردشگری و صنعت هواپیمایی در این کشور است. از طرف دیگر، با احتمال افزایش گردشگران بیش تر و ورود شرکت های هواپیمایی ارزان قیمت به اسپانیا، به دنبال آن تقاضای بیش تر برای جذب خلبانان پیش بینی می شود. در حال حاضر، شخصی که به عنوان خلبان در اسپانیا کار می کند معمولا ماهیانه حدود 4680€ (یورو) درآمد کسب می کند. محدوده حقوق خلبانان در این کشور به شرح زیر است:

میزان حقوق خلبانان در اسپانیا

حقوق خلبانان بر اساس تجربه، مهارت، جنسیت یا موقعیت مکانی به شدت متفاوت است. متوسط حقوق سالانه خلبانان در این کشور 56200€ (یورو) برآورد می شود. چنان چه علاقه مند به تحصیل در رشته خلبانی در اسپانیا 2021 هستید پیشنهاد می کنیم جهت کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه و به ویژه شرایط کار پس از تحصیل در اسپانیا با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

4 دیدگاه برای “رشته خلبانی در اسپانیا

  1. s گفت:

    سلام خسته نباشید. هزینه کارشناسی اسپانیا حدود چقدر هست ؟ و تمکن مالی ؟
    شانس ویزای اسپانیا رو چقدر میدونید ؟ پیشنهادش میکنید ؟
    آیا میشه ویزای همراه هم گرفت ؟؟
    ممنون میشم پاسخ بدین.

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای اطلاع از هزینه ها با شماره 02191003232 تماس بگیرید و ویزای همراه هم میشه گرفت

    2. F گفت:

      سلام. اگر مدرک خلبانی رو در ایران دریافت کنیم ، بدون سابقه کاری شانس استخدام شدن در ایرلاین های اسپانیا رو داریم ؟

      1. داوری گفت:

        سلام
        خیر به این صورتی که میفرمایید نیست و متاسفانه با دریافت مدرک خلبانی هم به عنوان یک تبعه ایرانی امکان کار در اکثر ایرلاین های دنیا رو نخواهید داشت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *