ویترین

ثبت موسسه غیرتجاری در کهگیلویه و بویراحمد

ثبت موسسه غیرتجاری در کهگیلویه و بویراحمد

ثبت موسسه غیرتجاری در کهگیلویه و بویراحمد برای علاقه مندان به این موضوع مزایای فراوانی را به همراه دارد و توجه بسیاری را جلب نموده است. از مزایای آن می توان به دسترسی به موضوعات متنوع، امکان کسب منافع، امکان انجام امور خیریه و غیرمادی، سادگی فرآیند ثبت و تشکیل، تشریفات ادارای کم، برخورداری از شخصیت حقوقی مستقل و غیره اشاره نمود. اما برای تشکیل موسسه غیرتجاری در استان کهگیلویه و بویر احمد الزاماتی نیز بایستی مدنظر قرار گیرد. این الزامات شامل رعایت حداقل سرمایه یک میلیون ریالی و یا رعایت حداقل دو شریک برای تشکیل موسسه غیرتجاری در کهگیلویه و بویراحمد می باشد. با ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت علاوه بر تکمیل اطلاعات خود درباب ثبت موسسه یا شرکت همچنین می توانید از مشاوره های حقوقی رایگان نیز بهره مند شوید.

تعریف موسسه غیرتجاری در کهگیلویه و بویراحمد

موسسات غیرتجاری از تعریف خاص خود برخوردارند که در قانون تجارت ماده 584 به آن اشاره شده است. بر اساس همین ماده قانونی موسسات غیرتجاری گونه ای از تشکیلات و موسساتی هستند که هدف از تاسیس و فعالیت در آنها انجام امور غیرتجاری است. حالا این امور غیرتجاری خود به دسته های مختلفی مثل موضوعات فرهنگی، علمی، آموزشی، هنری، خیریه، مذهبی، حقوقی و غیره تقسیم بندی می شود. طبق همین قانون نیز موسسات غیرتجاری در کهگیلویه و بویراحمد به 2 نوع موسسات انتفاعی و موسسات غیرانتفاعی به صورت زیر دسته بندی می شود:

انواع موسسات انتفاعی و غیرانتفاعی در کهگیلویه و بویراحمد

بنابراین در نوع انتفاعی، هدف از تاسیس و انجام فعالیت صرفا کسب سود و تقسیم آن بین اعضاست اما در نوع غیرانتفاعی هدف انجام فعالیت های خیرخواهانه در کهگیلویه و بویراحمد می باشد. در اینباره یادآوری چند نکته مهم نیز خالی از لطف نمی باشد. اولا موسسات پس از ثبت در کهگیلویه و بویراحمد از یک شخصیت حقوقی برخوردار می شوند. ثانیا موسسات به محض ثبت در این استان می تواند عناوینی مثل بنگاه، کانون، انجمن و غیره را نیز بگیرد.

ارکان موسسه غیرتجاری در کهگیلویه و بویراحمد

موسسات غیرتجاری در کهگیلویه و بویراحمد می بایستی از 3 رکن یعنی مجمع عمومی عادی، مجمع عمومی فوق العاده و هیات مدیره تشکیل شوند. هر یک از این ارکان وظایف و عملکردهای خاص خود را دارد که با وظایف همدیگر متفاوت است. مثلا هیات مدیره مامور انجام تصمیمات مجمع عمومی و نیز اجرای مفاد قید شده در اساسنامه بوده اما مجمع عمومی عادی مسئول رسیدگی و تصمیم گیری درباب امور متداول موسسه می باشد. همچنین عزیزان بایستی در جریان ایت امر مهم نیز قرار گیرند که انتخاب هیات مدیره برای موسسه غیرتجاری نیز تابع قوانین خاص خود می باشد. بر اساس قوانین موجود:

  • هیات مدیره موسسه غیرتجاری ممکن است برای مدت محدود یا نامحدودی انتخاب شود.
  • هیات مدیره موسسه غیرتجاری ممکن است از اعضای خود موسسه و یا از خارج از موسسه نیز باشد.
  • حداقل سن قانونی برای انتصاب اعضاء به سمت مدیریت بالای 18 سال می باشد.
  • انتصاب مدیران در موسسه مشروط به تایید حداکثر اعضای مجمع می باشد.

ارکان ثبت موسسه غیرتجاری در کهگیلویه و بویراحمد

مقررات شکل گیری موسسات غیرتجاری در کهگیلویه و بویراحمد

قبل از هر اقدامی برای ثبت موسسه غیرتجاری در کهگیلویه و بویراحمد باید بدانید که موسسات غیرتجاری تابع برخی قوانین و مقررات خاصی هستند. از جمله این موارد می توان به مقررات پیرامون تشکیل این موسسات اشاره کرد. در حقیقت برای تشکیل موسسات غیرتجاری در این استان وجود حداقل 2 نفر عضو موسس امری الزامی است و ایضا این موسسات را با دستکم 1 میلیون ریال سرمایه اولیه میتوان تشکیل داد. اما بایستی بدانید که سرمایه مذکور به صورت سهم الشرکه بوده و از این قابلیت برخوردار است که دارندگان آن با توجه به شرایط زیر بتوانند آن را آزادانه نقل و انتقال دهند:

مقررات شکل گیری موسسات غیرتجاری در کهگیلویه و بویراحمد

همچنین از دیگر شرایط مربوط به تشکیل موسسات غیرتجاری در کهگیلویه و بویراحمد میتوان به مسئولیت محدود تک تک شرکاء در این موسسات اشاره کرد. اصول تشکیل موسسات غیرتجاری به ما می گوید که انواع موسسات غیرتجاری از ارکان مهمی مثل هیات مدیران، مجمع عمومی و فوق العاده تشکیل شده و اجباری به تعین بازرس برای موسسه غیرتجاری وجود ندارد.

چگونگی تشکیل موسسه در کهگیلویه و بویراحمد

برای اینکه موسسه ای در کهگیلویه و بویراحمد تاسیس شود بایستی برخی از اقدامات و کارها از قبل توسط موسسان انجام پذیرد. از جمله این موارد می توان به جمع آوری اسناد و مدارک مهم مثل تقاضانامه در 2 برگه به همراه ضمام، اساسنامه تکمیلی با امضاء کل شرکا و ذکر تاریخ و نیز صورت جلسات مجمع عمومی عادی در 2 نسخه اشاره نمود. کلیه مدارک فوق بایستی به صورت تکمیلی به اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیرتجاری کهگیلویه و بویراحمد به نشانی شهر یاسوج ،خیابان مصلی، اداره ثبت اسناد و املاک یاسوج ارسال شود. مجددا مدارک سه گانه مهم را مدل تصویری زیر مرور می کنیم:

مدارک تشکیل موسسه غیرتجاری در کهگیلویه و بویراحمد

اما علاوه بر مدارکی که در فوق بدان ها اشاره شد، مدرک مهم دیگری که برای ثبت موسسه غیرتجاری لازم است، مجوز ثبت موسسه غیرتجاری است که می بایستی از نهادهای دولتی ذیربط اخذ گردد. این مجوز با توجه به دو نوع موسسه غیرتجاری در کهگیلویه و بویراحمد شامل مجوز ثبت دریافتی از ادارات مسئول برای ثبت موسسات انتفاعی و استعلام از نیروی انتظامی برای موسسات غیرانتفاعی می باشد.

فرآیند ثبت موسسه غیرتجاری در کهگیلویه و بویراحمد

قبل از پرداختن به بحث پیرامون فرآیند ثبت موسسه غیرتجاری در کهگیلویه و بویراحمد لازم است تا با نکاتی برجسته دراینباره آشنا شویم. اولا اینکه متولی اخذ مدارک لازمه برای ثبت موسسه، اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیرتجاری کهگیلویه و بویراحمد به نشانی شهر یاسوج، خیابان مصلی، اداره ثبت اسناد و املاک یاسوج می باشد. نکته دیگر اینکه برای ثبت موسسات غیرتجاری توجه به مفاد قوانین و آیین نامه های تشکیل اینگونه موسسات امری ضروری است. کلا ثبت موسسه غیرتجاری در کهگیلویه و بویر احمد به دو بخش ثبت و پس از ثبت موسسه تقسیم می شود. بخش ثبت موسسه غیرتجاری شامل 3 مرحله ضروری زیر می باشد:

فرآیند ثبت موسسه غیرتجاری در کهگیلویه و بویراحمد

اما بخش پس از ثبت موسسه غیرتجاری در کهگیلویه و بویراحمد مشتمل بر تشکیل یک پرونده مالیاتی در اداره دارائی استان کهگیلویه می باشد. علت اصلی این تشکیل پرونده آن است که موسسات غیرتجاری پس از اینکه به ثبت رسیدند به عنوان شخصیت حقوقی درنظر گرفته می شوند. پس از همین رو نیز این موسسات ملزم به تعیین حوزه مالیاتی خود و اخذ شماره اقتصادی هستند. شاید یکی از سوالات شما این سوال باشد که آیا از طریق ثبت شرکت می توان به اقامت دائم کانادا نیز دست یافت؟ هموطنان گرامی جهت پاسخگوئی به سوالات و اخذ مشاوره دقیق درباب شرایط سرمایه گذاری و ثبت شرکت در کانادا به منظور اخذ ویزای استارت آپ کانادا می توانند با وکلای ماهر ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *