ویترین

ثبت موسسه غیرتجاری در کرمانشاه

ثبت موسسه غیرتجاری در کرمانشاه

ثبت موسسه غیرتجاری در کرمانشاه نیازمند ارائه یکسری مدارک مثل تقاضانامه، اساسنامه و صورت جلسه و نیز تهیه مجوز رسمی از ادارات ذیربط می باشد. در این مسیر نیز هر یک از ارکان سه گانه موسسه (مجمع عمومی و هیات مدیره) وظایفی برعهده دارند. مثلا مجمع عمومی بایستی اعضاء هیات مدیره را برای تشکیل موسسه انتخاب کند و نیز هیات مدیره باید در فکر تنظیم مدارک و اخذ مجوز لازم برای ثبت آن موسسه باشد. لازم به یادآوری است که حداقل میزان سرمایه برای تشکیل یک موسسه غیرتجاری در کرمانشاه حدود یک میلیون ریال و حداقل شرکا 2 نفر میباشد. هموطنان عزیز جهت اطلاع از شرایط تشکیل و ثبت شرکت های هفتگانه تجاری در کرمانشاه نیز می توانند مشاوره های حرفه ای از کارشناسان ثبت شرکت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت دریافت کنند.

تشکیل موسسه غیرتجاری در کرمانشاه

فرق اساسی موسسات غیرتجاری با موسسات تجاری در همین موضوع فعالیت آنهاست، درحالیکه هر دو به عنوان یک شخصیت حقوقی مدنظر می باشد. بنابراین موسسات غیرتجاری در کرمانشاه در واقع ساختارهایی برای اهداف و مقاصد غیرتجاری می باشند. حالا این اهداف ممکن است شامل موضوعات متنوعی مثل موضوعات علمی، فرهنگی، آموزشی، هنری، مذهبی، حقوقی، ادبی و غیره باشد. نباید فراموش کرد که موسسان نیز از این طریق می توانند برای موسسه کسب درآمد داشته باشند و یا موسسه را برای اهداف خیرخواهانه تشکیل دهند. به همین دلیل نیز متقاضیان در استان کرمانشاه می توانند دو نوع موسسه تشکیل دهند:

انواع موسسات غیرتجاری در کرمانشاه

از جمله موسسات انتفاعی در کرمانشاه می توان به موسسات آموزشی و یا موسسات فنی و مهندسی اشاره کرد و از جمله موسسات غیرانتفاعی نیز می توان به موسسات خیریه مثل موسسات کمک به بیماران نام برد. تفاوت دو موسسه فوق فقط در هدف از تاسیس آنها نهفته نمی باشد بلکه موسسان برای تشکیل هر یک از موسسات فوق در کرمانشاه نیازمند ارائه مجوز لازم از ادارات ذیربط هستند.

اصول ثبت موسسه غیرتجاری در کرمانشاه

اکنون که با تعریف موسسات غیرتجاری در کرمانشاه آشنا شدید بهتر است با ویژگی های این موسسات نیز آشنا شوید. ویژگی هایی که تا حدی موسسات غیرتجاری را شبیه شرکت های با مسئولیت محدود می کند. یکی از این ویژگی ها پیرامون میزان سرمایه اولیه و ویژگی دیگر در رابطه با تعداد شرکاء مورد نیاز برای تشکیل موسسات غیرتجاری است که معمولا از این قرار می باشد:

ویژگی های ثبت موسسه غیرتجاری در کرمانشاه

سرمایه مورد اشاره برای تشکیل موسسه غیرتجاری کف سرمایه بوده و هیچ قیدی بر افزایش سطح آن وجود ندارد. گذشته از این غالبا سرمایه موسسات غیرتجاری بصورت سهم الشرکه بین شرکا تعریف شده و شرکا مادامی مجاز به انتقال سهم الشرکه خود میباشند که نظر مثبت سه چهارم اعضاء را کسب نمایند. ایضا به این مورد همچنین باید مسئولیت محدود شرکاء را نیز اضافه کرد. ویژگی دیگر پیرامون هیات مدیره موسسه می باشد که قانونگذار حداقل آن را 2 نفر تعیین کرده است. ضمنا در موسسات غیرتجاری، مجمع عمومی ملزم به تعین بازرس/ بازرسین نمی باشد.

قوانین تشکیل موسسات غیرتجاری در کرمانشاه

برای تشکیل موسسات غیرتجاری در کرمانشاه، نخستین اقدام این است که مجمع عمومی اعضایی برای هیات مدیره انتخاب کند. چراکه وظیفه تاسیس موسسه با همین هیات مدیره می باشد. در همین رابطه نیز هیات مدیره بایستی نسبت به تنظیم و تهیه یکسری مدارک اقدام کند. یکی از این مدارک مربوط به اساسنامه می باشد که با امضاء و تایید اعضای مجمع عمومی به رسمیت شناخته می شود. مدرک دیگر اظهارنامه است که بایستی در دو نسخه تکمیلی تهیه و به اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیرتجاری کرمانشاه ارائه شود. صورت جلسات مجمع عمومی و هیات مدیره نیز جزء مدارک ضروری برای ثبت موسسه غیرتجاری در کرمانشاه می باشد. اما قبل از تهیه مدارک فوق لازم است به 2 نکته مهم زیر توجه شود:

نکات تشکیل موسسات غیرتجاری در کرمانشاه

موضوع دیگر در این رابطه آنست که آیا برای ثبت موسسه غیرتجاری در کرمانشاه نیازی به اخذ مجوز وجود دارد؟ در جواب این سوال باید به استحضار رسانید که اصلا فرآیند ثبت موسسه غیرتجاری بدون اخذ مجوز از نهادهای مربوطه امری ناقص بوده و امکانپذیر نیست. مجوز مورد اشاره نیز با درنظر گرفتن موضوع فعالیت موسسه متفاوت است. بر اساس قانون، موسسان موسسات انتفاعی برای اخذ مجوز ثبت بایستی به ادارات مربوطه در کرمانشاه مراجعه نمایند و متقاضیان ثبت موسسات غیرانتفاعی در کرمانشاه ملزم به دریافت استعلام از نیروی انتظامی می باشند.

ارکان موسسات غیرتجاری در کرمانشاه

هر موسسه غیرتجاری در کرمانشاه برای اینکه بتواند تشکیل و راه اندازی شود نیازمند تشکیلات و ساختار منسجمی است که همانند یک تیم امور موسسه را به پیش ببرند. معمولا تشکیلات موسسه شامل 3 رکن مهم مشتمل بر مجمع عمومی عادی، مجمع عمومی فوق العاده و هیات مدیره می باشد. مطابق قانون نیز ضرورتی برای انتخاب بازرس موسسه وجود ندارد. لذا ارکان تصمیم ساز موسسه غیرتجاری مجمع عمومی عادی و فوق العاده و رکن اجرایی نیز هیات مدیره می باشد. در تصویر زیر به وضوح می توان با شرح وظایف هر یک از ارکان موسسه غیرتجاری در کرمانشاه آشنا شد:

ارکان موسسات غیرتجاری در کرمانشاه

مراحل کار ثبت موسسه غیرتجاری در کرمانشاه

پیش از پرداختن به فرآیند ثبت موسسه غیرتجاری در کرمانشاه لازم است به چند نکته اساسی در این مورد توجه کرد. اول اینکه به استناد قانون، پرونده متقاضیان ثبت موسسه غیرتجاری در کرمانشاه در اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیرتجاری کرمانشاه به نشانی کرمانشاه، بلوار بنت الهدی ، مقابل فرمانداری مورد ارزیابی قرار می گیرد. نکته دوم هم اینکه ثبت موسسه غیرتجاری در کرمانشاه نیز نیازمند رعایت مفاد آیین نامه اصلاحی ثبت موسسات غیرتجاری تصویب شده در سال 1377 میباشد. با این توضیحات اکنون می توان فرآیند ثبت موسسه غیرتجاری در کرمانشاه را به 3 مرحله زیر دسته بندی کرد:

مراحل ثبت موسسه غیرتجاری در کرمانشاه
مرحله اولدریافت تاییدیه الکترونیکیپورتال اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیرتجاری www.sherkat.ssaa.ir
مرحله دومارسال مدارک به اداره ثبت شرکتها و موسسات غیرتجاری کرمانشاهآدرس پستی: کرمانشاه، بلوار بنت الهدی، مقابل فرمانداری
مرحله سومچاپ پیش نویس آگهی ثبت در روزنامهپورتال روزنامه رسمی کشور www.rrk.ir

مراحل کار ثبت موسسه غیرتجاری در کرمانشاه

در واقع در همین مراحل است که فیلدها و فرم های مربوطه تکمیل شده و نامی مناسب برای موسسه غیرتجاری در کرمانشاه انتخاب می شود. فقط باید توجه کرد که در ارائه مدارک لازم زیر نواقصی در کار نباشد:

  • ارائه مجوز برای موسساتی که نیازمند اخذ مجوز میباشد
  • ارائه اساسنامه در دو نسخه با ذکر تاریخ و امضاء اعضاء
  • ارائه اظهارنامه تکمیلی در دو نسخه با امضاء اعضاء
  • ارائه صورت جلسات مجمع و هیات مدیره در 2 نسخه
  • فوتوکپی از کلیه مدارک شناسائی

الزامات پس از ثبت موسسه غیرتجاری در کرمانشاه

از نظر قانون، ثبت موسسه در کرمانشاه معادل برخورداری آن موسسه از شخصیت حقوقی است. پس با ثبت نهایی موسسه غیرتجاری در کرمانشاه فقط یک گام تا راه اندازی قانونی موسسه باقی می ماند. این گام نیز مربوط به تشکیل پرونده مالیاتی در اداره دارائی استان کرمانشاه میباشد. متقاضیان از این طریق ضمن انتخاب حوزه مالیاتی همچنین کد اقتصادی دریافت می کنند. ثبت شرکت یا موسسه کاری تخصصی و در حیطه عمل کارشناسان و وکلای حقوقدان مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می باشد. اگر شما نیز متقاضی ثبت شرکت در ایران و کشورهای دیگر مثل انواع ثبت شرکت در ترکیه 2021 هستید، پس با وکلا و کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *