ویترین

ثبت موسسه غیرتجاری در گلستان

ثبت موسسه غیرتجاری در گلستان

ثبت موسسه غیرتجاری در گلستان از ایده آل ترین گزینه ها برای فعالانی محسوب می شود که هدف آنها فعالیت در عرصه های غیرتجاری می باشد. این عرصه ها در استان گلستان طیف گسترده ای از موضوعات شامل موضوعات علمی، آموزشی، هنری، ادبی و غیره را شامل می شود. در جهت تشکیل این موسسات در گلستان نیز رعایت اصول اولیه مثل سرمایه حداقلی و یا تعداد شرکاء جزء ضروریات مهم محسوب می شود. همچنین تهیه و ارسال مدارک مهم از قبیل اساسنامه تنظیمی، اظهارنامه تکمیلی به انضمام صورتجلسات مجمع عمومی جزء ضروریات مهم محسوب می شود. با ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همراه شوید تا با شرایط و نحوه تشکیل موسسه در استان خود آشنا شوید.

ویژگی های موسسات غیرتجاری در گلستان

موسسات غیرتجاری در گلستان از اصول و مقرراتی تبعیت می کنند که بیشترین شباهت را با مبانی تشکیل شرکت با مسئولیت محدود دارد. برای تشکیل این موسسات عقد قرارداد بین حداقل 2 نفر عضو موسس امری الزامی است. علاوه بر این بمنظور تشکیل این موسسات، متقاضیان نیازمند حداقل یک میلیون ریال بعنوان سرمایه اولیه هستند. سرمایه مذکور از نوع سهم الشرکه بوده و به صورت سهام قابل عرضه نیست. ضمنا انتقال آن سهم الشرکه آزادانه انجام شده و نسز مسئولیت اعضاء موسسه در برابر تعهدات مالی (قروض موسسه غیرتجاری) محدود به سهم الشرکه آنهاست. از دیگر ویژگی های موسسات غیرتجاری در استان گلستان می توان به تعیین اعضایی برای هیات مدیره و عدم التزام به انتخاب بازرس اشاره کرد. جراکه ساختار این موسسات سه رکنی بوده و شامل:

  • رکن اول : مجمع عمومی عادی
  • رکن دوم: مجمع عمومی فوق العاده
  • رکن سوم: هیات مدیره

مزایای ثبت موسسه غیرتجاری در گلستان

مزایای ثبت موسسه غیرتجاری در گلستان

اصولا مزایای ثبت موسسه غیرتجاری در گلستان اگر از امتیازات ثبت شرکت ها بیشتر نباشد، کمتر هم نیست. چرا که در قالب موسسات غیرتجاری نیز امکان کار و فعالیت در دامنه وسیعی از موضوعات فراهم می گردد. ایضا اینکه شما به عنوان موسس می توانید در قالب تشکیلات موسسات غیرتجاری هم در گلستان به کسب سود فکر کرده و هم اینکه از این طریق می توان به امور مربوط به خیریه هم پرداخت. از این گذشته، شرایطی مثل سرمایه پایین تر و نیز تعداد اعضای تشکیل دهنده کمتر از آن جمله امتیازات می باشد.

خود سرمایه در موسسات غیرتجاری غالبا به صورت سهم الشرکه می باشد و از همین رو مسئولیت محدود و انتقال آزاد سهم الشرکه از جمله امتیازات مهم برای موسسات غیرتجاری در گلستان به شمار می رود. موسسات غیرتجاری در گلستان همچنین برخوردار از شخصیت حقوقی مستقلی بوده و از همین نظر موسسین آنها قادرند تا اولا برای اخذ کد اقتصادی اقدام کرده، ثانیا درخواست وام یا معافیت مالیاتی دهند. ثالثا در انواع قراردادهای مزایده و مناقصه شرکت کنند.

الزامات تشکیل انواع موسسات غیرتجاری در گلستان

درجهت تشکیل انواع موسسات غیرتجاری در استان گلستان، شناخت ارکان تشکیل دهنده این موسسات جزء ضروری ترین کارهایی است که قبل از شروع فرآیند ثبت باید بدان توجه کرد. قانون مشخص کرده است که هر یک از موسسات غیرتجاری اعم از انتفاعی یا غیرانتفاعی در گلستان بایستی از 3 رکن بهمراه وظایف و نقش های زیر تشکیل شود:

ارکان تشکیل موسسات غیرتجاری در گلستان

بعلاوه قانون خاطر نشان ساخته که قبل از استارت کار ثبت موسسه غیرتجاری در گلستان، تهیه مدارک مهم مثل اظهارنامه در 2 نسخه، اساسنامه تکمیل و امضاء شده در 2 نسخه و نیز صورت جلسات مربوط به مجمع عمومی با امضاء کل اعضای این مجمع امری ضروری می باشد. فلذا موسسین بایستی مدارک فوق را به اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیرتجاری گلستان به آدرس شهر گرگان، خیابان شهید رجایی، نبش گلشن هفتم، ساختمان پست شهید رجایی ارسال نمایند. جدا از مدارک فوق اخذ مجوزهای زیر نیز لازمه کار ثبت موسسه غیرتجاری در گلستان می باشد:

  • مجوز ثبت موسسه انتفاعی در گلستان: صادره از ادارات مربوطه در این استان
  • استعلام جهت ثبت موسسه غیرانتفاعی در گلستان: صادره از نیروی انتظامی استان گلستان

نکات ثبت موسسه غیرتجاری در گلستان

پیش از ارزیابی نحوه و چگونگی ثبت موسسه غیر تجاری در گلستان بایستی به اطلاع برسانیم که بر طبق ماده 586 قانون تشکیل موسسات غیرتجاری، موسسات و تشکیلات ضد امنیت عمومی و یا موسسات غیرتجاری با موضوع نامشروع حق تاسیس در استان گلستان را ندارد. ایضا اینکه ثبت موسسه غیرتجاری در گلستان نیازمند تامین مفاد آیین نامه اصلاحی ثبت موسسات می باشد. اکنون با مدنظر قرار دادن نکات فوق می توان به توضیح درباره نحوه ثبت موسسه غیرتجاری در گلستان پرداخت. فرآیندی که از 3 مرحله به شرح ذیل تشکیل می شود:

فرآیند ثبت موسسه غیرتجاری در گلستان

دقیقا مثل ثبت موسسات تجاری در هنگام ثبت موسسات غیرتجاری در استان گلستان نیز ضروری ترین گام و اصلی ترین مرحله تنظیم مدارک ثبتی و تهیه مجوز مورد نیاز می باشد. بنابراین برای آمادگی موسسان جهت این امر لازم است تا کلیه مدارک زیر با نهایت دقت جمع آوری و به اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیرتجاری گلستان به آدرس شهر گرگان، خیابان شهید رجایی، نبش گلشن هفتم، ساختمان پست شهید رجایی تحویل داده شود:

مدارک مهم برای ثبت موسسه غیرتجاری در گلستان
کپی شناسنامه شرکا موسسه
اساسنامه تکمیلی با امضاء کلیه شرکادر طی 2 نسخه
صورت جلسات مجمع عمومی با قید تاریخ و امضاء کلیه شرکادر طی 2 نسخه
ظهارنامه تکمیلیدر طی 2 نسخه
مجوز اخذ شده از نهادهای دولتی ذیصلاح

اخذ شماره اقتصادی پس از ثبت موسسه غیرتجاری در گلستان

به محض اتمام مراحل سه گانه مربوط به ثبت موسسه غیرتجاری در گلستان، متقاضیان بایستی درپی اخذ شماره یا کد اقتصادی برای موسسه خود باشند. معمولا دریافت کد مذکور از آن جهت مهم و ضروری است که موسسه ثبتی از نظر قانون یک شخصیت حقوقی دارد و از همین رو ملزم به تامین تعهدات مالیاتی خود می باشد. بنابراین با تشکیل پرونده در اداره دارائی گلستان، متقاضیان بایستی نسبت به انجام امور ضروری زیر اقدام کنند:

ضروریات ثبت موسسه غیرتجاری در گلستان

ثبت شرکت در کانادا نیز راهی برای اخذ ویزای استارت آپ کانادا و اقامت در این کشور جذاب و دوست داشتنی است. کارشناسان و وکلای ماهر نا در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با اشراف کامل بر شرایط ثبت شرکت در کانادا 2021 آماده ارائه مشاوره های حرفه ای هستند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *