ویترین

ثبت موسسه غیرتجاری در گیلان

ثبت موسسه غیرتجاری در گیلان

ثبت موسسه غیرتجاری در گیلان مستلزم آن است که متقاضیان ثبت موسسات گوناگون برعکس شرکت ها متمرکز بر روی اهداف غیرتجاری هستند دوما موسسات می تواند به قصد کسب نفع مادی و یا عدم کسب منافع مادی تشکیل شود. علاوه بر این جهت تشکیل موسسات غیرتجاری در گیلان باید در جریان باشید که این موسسات نهایت با 2 نفر شریک پای کار و حداقل 1 میلیون ریال تشکیل می شود. از این گذشته موسسات پس از تشکیل در گیلان به عنوان شخصیت حقوقی درنظر گرفته می شود که دارای برخی تعهدات و برخی امتیازات می باشد. جهت تشکیل انواع موسسات تجاری و غیرتجاری در گیلان و با هر استان و شهر دیگری با ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

هدف از ثبت موسسه غیرتجاری در گیلان

موسسات غیرتجاری در گیلان صرفا برای اهداف غیرتجاری تشکیل می شود و از زمان تاسیس نیز می تواند با عناوین مختلفی مثل کانون، انجمن، بنگاه نیز به کار گرفته شود. برای اطلاع دقیق از تعریف موسسات غیرتجاری می توان به ماده 584 قانون تجارت استناد کرده و موسسات را تشکیلاتی درنظر گرفت که برای انجام طیفی از امور یا موضوعات غیرفرهنگی تاسیس و راه اندازی می شود. موسسات مذکور در استان گیلان به 2 نوع زیر تقسیم می شود:

  • موسسات انتفاعی در گیلان: موسساتی که هدف از تاسیس آنها جنبه کسب سود داشته و منجر به تقسیم سود بین اعضا می شود.
  • موسسات غیرانتفاعی در گیلان: موسساتی که هدف از تاسیس آنها کسب منافعی نیست بلکه غالبا با اهداف خیریه تشکیل می شود.

هدف از ثبت موسسه غیرتجاری در گیلان

شناخت موسسه غیرتجاری از طریق اصول آن

متقاضیان ثبت موسسه غیرتجاری قبل از هر اقدامی برای راه اندازی موسسه موردنظرشان بایستی به این نکته توجه داشته باشند که موسسات غیرتجاری بر پایه یکسری اصول و مقررات تشکیل می شود. اصولی که با اصول حاکم بر شرکت های با مسئولیت محدود نیز همخوانی دارد. این همخوانی در اصولی مثل میزان سرمایه لازم، نحوه سرمایه گذاری، تعداد شرکا، مسئولیت های شرکا و غیره تبلور می یابد. با توجه به توضیحات فوق می توان گفت که اصول حاکم بر موسسات غیرتجاری عبارتند از:

اصول حاکم بر موسسات غیرتجاری در گیلان
اصل اولدر موسسات غیرتجاری نیز مثل شرکت های با مسئولیت محدود تعین بازرس برای موسسه الزامی نیست.
اصل دوممدیران موسسه بایستی توسط مجمع عمومی عادی با حداقل دو عضو و با سن قانونی بیش از 18 سال انتخاب شود.
اصل سومموسسات غیرتجاری پس از ثبت رسمی در دفتر ثبت شرکتهای گیلان، شخصیت حقوقی مستقلی پیدا می کنند.
اصل چهارمفرآیند ثبت موسسات غیرتجاری در گیلان نیز درست مثل فرآیند ثبت موسسات تجاری است.
اصل پنجمموسسات غیرتجاری نیز مثل موسسات تجاری از ارکان مختلفی مثل مجمع عمومی (عادی و فوق العاده) و هیات مدیره شکل می گیرد.
اصل ششممیزان حداقل سرمایه یا همان سهم الشرکه موسسه غیرتجاری جهت ثبت آن موسسه بایستی حداقل 1000000 ریال باشد.

شرایط سرمایه برای ثبت موسسه غیرتجاری در گیلان

برای تشکیل موسسات غیرتجاری در گیلان نیز متقاضیان نیازمند تامین سرمایه مورد نیاز هستند. حالا این سرمایه گذاری شرایطی دارد که در نمودار تصویری زیر مشاهده می کنید:

شرایط سرمایه برای ثبت موسسه غیرتجاری در گیلان

لازم است عزیزان مستحضر باشند که در قانون برای سرمایه و میزان آن جهت تشکیل موسسه غیرتجاری هیچ قیدی تصریح نشده و با هر میزان سرمایه بالای یک میلیون ریال می توان موسسه را راه اندازی کرد. پس امکان افزایش مقدار سرمایه موسسه غیرتجاری در گیلان وجود دارد. از این گذشته سرمایه در موسسه غیرتجاری اصلا به صورت سهام عرض نشده بلکه سرمایه همان سهم الشرکه بوده که با تایید اکثریت شرکا نیز قابل انتقال می باشد. ایضا بایستی به این نکته مهم نیز اشاره شود که میزان مسئولیت شرکا در موسسات غیرتجاری معادل میزان سهم الشرکه آنهاست.

نحوه تشکیل و ثبت موسسه غیرتجاری در گیلان

معمولا هر موسسه ای در گیلان از ارکان سه گانه مجمع عمومی، فوق العاده و هیات مدیره تشکیل می شود. هیات مدیره موسسه توسط مجمع عمومی انتخاب می شود. پس از این انتخاب و تعیین اعضای هیات مدیره موسسه، نخستین کار مدیریت موسسه کوشش به منظور تکمیل مدارکی است که جهت ثبت موسسه غیرتجاری در گیلان لازم است. مدارک مذکور شامل ارائه تقاضانامه تکمیلی در دو نسخه بهمراه اساسنامه تنظیم شده و تصویب شده توسط مجمع عمومی و نیز صورت جلسات مجمع عمومی و هیات مدیره در دو نسخه می باشد. این مدارک بایستی به دست اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیرتجاری رشت به نشانی رشت، بلوار امام خمینی، خیابان لاله برسد. پس:

  • اولا، مدارک فوق بایستی به دست اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیرتجاری گیلان برسد.
  • ثانیا، مدارک فوق فقط با امضاء کلیه شرکا و قید تاریخ سندیت داشته و رسمی تلقی میشود.

اما این همه ماجرای شرایط تشکیل موسسه غیرتجاری در گیلان نمی باشد و متقاضیان بایستی مجوز ثبت موسسه موردنظرشان را از ادارات یا ارگان های دولتی مستقر در گیلان اخذ کنند. پس این مجوز به انضمام مدارک فوق الذکر تحویل اداره ثبت میگردد. فلذا برای درخواست مجوز ثبت بایستی بدینگونه عمل کرد:

روند درخواست مجوز برای ثبت موسسه غیرتجاری در گیلان

مراحل ثبت موسسه غیرتجاری در گیلان

درباره ثبت موسسه غیرتجاری در گیلان سه نکته مهم وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد. اولا شرایط تشکیل و ثبت موسسه غیرتجاری در گیلان بایستی مطابق با آیین نامه قانون تشکیل این موسسات باشد. ثانیا مسئول بازبینی، تایید و ثبت نهایی درخواست متقاضیان گیلانی اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیرتجاری رشت می باشد. ثالثا ثبت موسسه غیرتجاری در گیلان در طی 3 مرحله اصلی زیر انجام می شود:

مراحل اصلی ثبت موسسه غیرتجاری در گیلان
مرحله اولدریافت تاییدیه آنلایناز طریق www.sherkat.ssaa.ir
مرحله دومارسال مدارک به آدرس اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیرتجاری گیلاناز طریق پست
مرحله سومصدور آگهی تاسیس و درج آن در روزنامه رسمیاز طریق www.rrk.ir

در طی همین مراحل نیز شما طبق ضوابط نسبت به انتخاب نام موسسه موردنظرتان اقدام می کنید. معمولا برای انتخاب نام موسسه غیرتجاری نیز 5 نام بترتیب اولویت توسط خود متقاضی انتخاب و از طریق سایت اداره ثبت شرکتها مشخص می شود. اما مدارک لازم برای طی موفقیت آمیز ثبت موسسه غیرتجاری در گیلان عبارتند از:

  • کپی شناسنامه شرکا
  • مجوز تاسیس
  • اظهارنامه کامل شده در 2 نسخه
  • اساسنامه کامل شده در 2 نسخه
  • صورتجلسات در دو نسخه

ثبت موسسه یا ثبت شرکت در اروپا متقاضیان زیادی در بین هموطنان دارد. چراکه اقامت اروپا با ثبت شرکت برای عموم هموطنان امری کاملا میسر و دست یافتنی است. فقط کافی است تا در این زمینه از مشاوره های تخصصی مشاورین و کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره گیرید.

4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *