مهاجرت

جریمه های کشور سنگاپور

جریمه های کشور سنگاپور

یکی از مهم ترین مسائلی که پس انتخاب مقصد کاری یا تحصیلی، افراد باید به آن توجه داشته باشند قوانین و جریمه های آن کشور است. از آن جایی که کشور سنگاپور هم مورد توجه گردشگران قرار داشته و هم دانشجویان، جریمه های کشور سنگاپور نیز همواره مورد توجه بوده است. این جریمه ها برای موارد بعضا تعجب آوری در نظر گرفته شده که ممکن است تابعین سایر کشورها اصلا ندانند با انجام چنین اقداماتی ممکن است لازم باشد جریمه پرداخت کنند یا حتی راهی زندان شوند. در مقاله پیش رو تیم مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با تکیه بر علم مهاجرتی خود برای گروهی از افراد که می خواهند به منظور اهداف تحصیلی و کاری یا حتی گردشگری و تفریح وارد خاک کشور سنگاپور شوند، اطلاعاتی را در زمینه جریمه ها و قوانین خاص و بعضا متفاوت سنگاپور ارائه کرده که امید است مفید باشد.

  • قوانین محدود کننده زندگی در سنگاپور چیست؟
  • عجیب ترین تخلفات در کشور سنگاپور کدامند؟
  • چه تخلفاتی منجر به اخراج از کشور سنگاپور می شود؟
  • تفاوت های فرهنگی در کشور سنگاپور چیست؟
  • مزایای زندگی در سنگاپور چیست؟

آشنایی با کشور سنگاپور

سنگاپور که به طور رسمی جمهوری سنگاپور نامیده می شود، در جنوب شرقی قاره آسیا واقع گردیده و از بخش های جنوبی با جزیره ریاوو اندونزی و از شمال غربی و شرقی با مالزی همسایه و هم مرز می باشد. سنگاپور هم چنین یکی از توسعه یافته ترین کشورهای آسیا بوده و به لحاظ شاخص توسعه انسانی اعلام شده از سوی سازمان ملل نهمین کشور و از نظر تولید ناخالص داخلی به ازای جمعیت، هفتمین کشور دنیا می باشد. سنگاپور همچنین از لحاظ تحصیلات و سیستم آموزش و پرورش، سلامت، کیفیت زندگی، امنیت فردی و رفاه اجتماعی شرایط بسیار ایده آلی دارد و همچنین یکی از کشورهایی است که بیشتری میزان امید به زندگی و کمترین آمار مرگ و میر نوزادان را به خود اختصاص داده است.

نکاتی راجع به جریمه های کشور سنگاپور

دانستن قوانین محلی و ملی خاص در کشور سنگاپور موجب می شود خارجی که برای تحصیل در سنگاپور یا گردش به این کشور سفر کرده اند ناخواسته مجبور به پرداخت جریمه نشوند و راهی زندان نگردند. از آن جایی که هزینه تحصیل در سنگاپور نیز نسبتا پایین است طیف گسترده ای از افراد ممکن است ورود به این کشور را در نظر داشته باشند که البته پیش از هر گونه اقدامی بهتر است این مقاله را مطالعه نمایند. در کشور سنگاپور غذا دادن به کبوتران 500$ (دلار آمریکا) جریمه دارد و نپوشیدن لباس حتی در منزل خود فرد نیز غیر قانونی است. در این کشور همچنین فروش آدامس ممکن است باعث شود فرد خاطی حتی 2 سال در سنگاپور زندانی گردد.

نکاتی راجع به جریمه های کشور سنگاپور

جریمه های کشور سنگاپور و خطر زندانی شدن

برخی موارد ممنوعه در سنگاپور به شرح ذیل اند:

  • نواختن آلات موسیقی در ملا عام اگر منجر به آزردن دیگران گردد 1000$ (دلار آمریکا) جریمه خواهد داشت
  • انداختن آب دهان و بینی در مکان های عمومی مثل خیابان، کافی شاپ و… منجر می شود فرد تا 1000$ (دلار آمریکا) جریمه گردد
  • اتصال به اینترنت بی سیم افراد مساوی هک کردن است و منجر به 10000$ (دلار آمریکا) جریمه یا تا سه سال زندان خواهد شد
  • فراموش کردن کشیدن سیفون سرویس بهداشتی های عمومی 150$ (دلار آمریکا) جریمه دارد
  • نپوشیدن لباس در منزل اگر کوچک ترین دیدی از بیرون به خانه وجود داشته باشد منجر به 2000$ (دلار آمریکا) یا سه ماه زندان و یا هر دو خواهد شد
  • غذا دادن به کبوتران در سنگاپور باعث می شود فرد خاطی 500$ (دلار آمریکا) جریمه گردد
  • زباله ریختن در همه کشورها کاری ناپسند است و در سنگاپور 1000$ (دلار آمریکا) نیز جریمه دارد

علاوه بر موارد مذکور، قوانین دیگری نیز وجود دارد که ممکن است منجر به حبس های طولانی مدت حتی برای خارجی ها گردد:

  • ادرار در آسانسورهای عمومی منجر می شود بلافاصله آژیر به صدا درآید و درهای آسانسور خود به خود تا آمدن پلیس قفل می مانند
  • دیوار نویسی در سنگاپور منجر به زندانی شدن فرد می شود و این قانون اولین بار درسال 1994 توسط یک نوجوان آمریکایی شکسته شد و منجر به زندانی شدن وی شد
  • همراه داشتن مواد مخدر از 20000$ (دلار آمریکا) تا 10 سال زندان مجازات دارد و در صورتی که مقدار مواد مخدر زیاد باشد حتی منجر به اعمال مجازات سلب حیات می گردد
  • روابط همجنسگرایان در سنگاپور دو سال زندان دارد

پیشگیری از جریمه های کشور سنگاپور

همان طور که ملاحظه گردید در یکی از موارد مذکور در بالا، مجازات زندان حتی برای یک نوجوان آمریکایی نیز در نظر گرفته شده و نتیجتا مصونیت خاصی متوجه شهروندان کشورهای دیگر نیست. تنها راه حل این است که پیش از درگیر شدن در موارد غیر قانونی که چه منجر به حبس و چه منجر به جریمه نقدی می گردند، خارجی ها از قوانین سنگاپور آگاهی لازم را داشته باشند. نکته منفی مهم این است که سنگاپور و مالزی صاحب یکی از مخوف ترین زندان های دنیا هستند و بعضا حقوقی قانونی زیادی در دادگاه ها برای خارجیان قائل نمی شوند و نتیجتا اثبات بی گناهی نیز در این دو کشور کار ساده ای نیست.

در مقاله بالا که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده اطلاعاتی در خصوص جریمه های کشور سنگاپور به طور خلاصه بیان شد البته بر هیچ کس پوشیده نیست که مطالب مذکور تنها بخشی از موارد غیر قانونی هستند چرا که قوانین تمام کشورها بسیار گسترده اند و ذکر آن ها از حوصله و هدف یک مقاله مهاجرتی به دور است. این نکات برای گردشگران که سفر کوتاه مدت به سنگاپور دارند مفید خواهد بود اما دانشجویان و کسانی که می خواهند اقامت کاری طولانی مدت در این کشور داشته باشند بهتر است از تمامی قوانین حاکم بر سنگاپور اطلاع داشته باشند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *