ویزای تحصیلی

دانشگاه Bond در استرالیا

دانشگاه Bond در استرالیا

دانشگاه Bond در استرالیا رنکینگ بالا و سطح آموزشی خوبی دارد و متقاضیان اخذ اقامت استرالیا از طریق تحصیل، همواره توجه ویژه ای به این دانشگاه داشته اند. لازم به ذکر است اخذ اقامت استرالیا از طریق تحصیل، پر طرفدارترین روش است چرا که خرید ملک غیرمنقول در استرالیا نیاز به 1000000$ (دلار استرالیا) سرمایه دارد، تولد در استرالیا تابع سیستم خون است و تنها برای کودکانی منجر به اخذ پاسپورت می شود که پدر یا مادر آن ها تابعیت یا اقامت دائم استرالیا را داشته باشند و همچنین اقدام کاری مستقیم از طریق سیستم امتیازبندی کارگران ماهر در استرالیا در سال های اخیر بسیار سختگیرانه شده است. در مقاله پیش رو تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با تکیه بر اطلاعات مهاجرتی خود راجع به تحصیل در استرالیا و دانشگاه Bond توضیحاتی ارائه کرده اند که امید است مفید باشد.

  • شرایط اخد پذیرش از دانشگاه بوند در استرالیا چیست؟
  • هزینه تحصیل در این دانشگاه برای دانشجویان خارجی چقدر است؟
  • مزایای تحصیل در این دانشگاه چیست؟
  • جایگاه علمی این دانشگاه چگونه است؟
  • بهترین رشته های تحصیلی در این دانشگاه کدامند؟

آشنایی با دانشگاه Bond در استرالیا

دانشگاه Bond در استرالیا اولین دانشگاه خصوصی این کشور است که در سال 1989 در ساحل طلایی کویینزلند تاسیس گردیده است. این دانشگاه همچنین مطابق آمارهای اعلامی از سوی دولت استرالیا به لحاظ موفقیت فارغ التحصیلان آن در ورود به بازار کار و استخدام شدن در فرصت های شغلی مناسب، رتبه سوم را در میان سایر دانشگاه های استرالیایی به خود اختصاص داده است. رنکینگ جهانی دانشگاه Bond نیز در سال های متوالی همواره بین 431 تا 440 بوده که نشان دهنده سطح بالای آموزش در این دانشگاه است. البته رتبه جهانی برخی دیگر از دانشگاه های استرالیا از جمله دانشگاه ملبورن و دانشگاه سیدنی بسیار بهتر است اما همین امر نیز سبب شده ورود به این دانشگاه ها بسیار رقابتی باشد.

دانشگاه Bond همچنین دانشکده های متعددی دارد که هم در زمینه تحقیق و هم آموزش سرآمد هستند و رشته های مختلفی ارائه می دهند که باعث می شود علاقه مندان تحصیل در این دانشگاه حق انتخاب گسترده ای با توجه به علایق خود داشته باشند. دانشکده های این دانشگاه عبارت هستند از:

  • دانشکده تجارت
  • دانشکده حقوق
  • دانشکده بهداشت و علوم پزشکی
  • دانشکده جامعه شناسی
  • دانشکده طراحی

آشنایی با دانشگاه Bond در استرالیا

مزایا و معایب تحصیل در دانشگاه Bond در استرالیا

اگر چه برای سالیان متمادی آمار بیکاری در استرالیا همواره زیر 6% بوده و این کشور علاوه بر بازار کار فوق العاده رقابتی با توجه به این که 29% جمعیت آن را مهاجران تشکیل می دهد، بر خلاف کشورهایی چون ترکیه، عمان، آرژانتین وغیره تبعیضی در استخدام خارجی ها و استرالیایی ها قائل نمی شود، اما همچنان استخدام شدن بعد از تحصیل نکته کلیدی در انتخاب دانشگاه و کشور است. دانشگاه Bond در استرالیا از این لحاظ تقریبا پیشتاز است و فارغ التحصیلان این دانشگاه نسبتا راحت تر از سایرین می توانند کار پیدا کنند. این نکته خصوصا برای دانشجویان بین المللی اهمیت عمده ای دارد چرا که در صورتی که مدتی پس از اتمام تحصیلات خود شغلی پیدا نکنند، نمی توانند درخواست تبدیل ویزای تحصیلی خود به ویزای کاری را داشته باشند و با انقضای ویزای تحصیلی باید خاک استرالیا را ترک کنند.

علی رغم وجود نکات مثبت مذکور در خصوص دانشگاه Bond، باید توجه داشت که حتی هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی استرالیا همچون دانشگاه ملبورن وغیره نیز بسیار بالا است و این رقم در خصوص دانشگاه Bond که یک دانشگاه خصوصی محسوب می شود بسیار سنگین تر می باشد. در حقیقت دانشگاه Bond متناسب با رشته و مقطع تحصیلی بین 50000$ (دلار استرالیا) تا 390000$ (دلار استرالیا)، سالیانه شهریه دریافت می کند. این در حالی است که هزینه زندگی در استرالیا نیز بالا است و استرالیا در کنار کشورهایی همچون سوئیس از جمله گران ترین کشورهای دنیا است. هزینه متوسط زندگی در آن ماهیانه برای یک فرد 2835$ (دلار استرالیا)، برای یک زوج 4118$ (دلار استرالیا) و برای یک خانواده 4 نفره 5378$ (دلار استرالیا) می باشد و چون دانشجویان اجازه کار تمام وقت ندارند باید از قبل تمکن مالی لازم را پیش بینی کرده باشند.

کار پس از تحصیل در دانشگاه بوند در استرالیا

دانشگاه Bond همانند بسیاری دیگر از دانشگاه های استرالیایی دوره های کارآموزی حین تحصیل برگزار می کند که هم برای دانشجویانی که می خواهند کار پاره وقت انجام دهند و هم برای فارغ التحصیلان که اجازه کار تمام وقت را دارند بسیار مفید می باشد. این دانشگاه همچنین با شرکت های استرالیایی زیادی همکاری دارد به این صورت که با توجه رزومه کاری و سابقه درخشان این دانشگاه، شرکت های زیادی در استرالیا تمایل دارند فارغ التحصیلان این دانشگاه را به استخدام خود درآورند. در نتیجه کار در استرالیا برای ایرانیان نیز پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه Bond شرایط خوب و رضایت بخشی را خواهد داشت.

در مقاله بالا که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده، اطلاعاتی در خصوص دانشگاه Bond در استرالیا، مزایا و معایب تحصیل در آن و شرایط کاری پس از اتمام تحصیلات ارائه شد که امید است مفید واقع شده باشد. در واقع در این مقاله تلاش بر این بود تا با توجه به نکاتی که بیشترین سوال را برای متقاضیان تحصیل در استرالیا ایجاد کرده اطلاعاتی به طور خلاصه بیان گردد.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *