ویزای کاری

حقوق بازنشستگی در کلمبیا

حقوق بازنشستگی در کلمبیا

حقوق بازنشستگی در کلمبیا به گونه ای تنظیم شده است که فرد می تواند به سادگی هزینه های زندگی خود را پوشش دهد و خود را تامین نماید. کلمبیا یکی از کشورهای مطرح واقع در آمریکای جنوبی بوده و از همسایگان آن می توان به اکوادور، پاناما و ونزوئلا اشاره نمود. همچنین قرارگیری اقیانوس های اطلس و آرام و دریای کارائیب در مجاورت کلمبیا موجب بهره گیری بهتر این کشور از انواع راه های ارتباطی و بازرگانی شده است. این سرزمین یکی از متراکم ترین کشورهای قاره آمریکا بوده و ضوابط کار در این کشور دارای فرآیند خاص خود می باشد. در ادامه این مقاله تیم ترجمه و تحقیق موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با بررسی شرایط کار و بازنشستگی در کلمبیا همراه شما خواهد بود.

  • متوسط درآمد شهروندان کلمبیایی در سال 2020 چه میزان برآورد شده است؟
  • با توجه به افزایش نرخ بیکاری کلمبیا طی سال های اخیر، آیا شرایط بازنشستگان این کشور نیز روندی نزولی را در پیش گرفته است؟
  • سن بازنشستگی افراد در این کشور چقدر تعیین شده است؟
  • چه عواملی بر میزان حقوق بازنشستگی اشخاص در کلمبیا تاثیرگذار بوده و ساکنین کدام شهرهای آن دارای بیشترین حقوق و مزایا در دوره بازنشستگی خواهند بود؟

پیرامون شرایط کار و بازنشستگی در کلمبیا

کلمبیا یکی از کشورهای دارای اقتصاد در حال رشد می باشد و ویزای کاری آن طی سال های اخیر مخاطبان بسیاری پیدا کرده است؛ تنوع مشاغل موجود در کلمبیا و همچنین پایین بودن هزینه های زندگی در آن از عمده ترین دلایل محبوبیت ویزای کاری می باشند. با توجه به حاصلخیز بودن خاک کلمبیا در نواحی غربی آن، فعالیت های کشاورزی و زیرمجموعه های آن به کرات در این مناطق دیده شده و علاقه مندان می توانند با اخذ ویزای TP کلمبیا در این مسیر گام بردارند. همچنین افراد با مهارت و تخصص ویژه قادر خواهند بود به فراخور زمینه شغلی و فعالیت خود به اخذ ویزای T کلمبیا مبادرت ورزیده و اجازه اقامت دائم در این کشور را کسب نمایند. البته شایان ذکر است که مهاجرین خارجی واجد شرایط حاضر در خاک کلمبیا، پس از گذشت 5 سال از آغاز کار خود، مجاز به دریافت اقامت دائم هستند.

بازنشستگی در کلمبیا نیز از قواعد و ضوابط خاص خود پیروی می کند؛ مطابق قوانین حقوق این کشور سن بازنشستگی مردان کلمبیایی 62 سال تعیین شده است و این درحالی است که زنان شاغل این کشور در 57 سالگی مجاز به اعلام بازنشستگی خواهند بود. باید خاطرنشان کرد که حداقل تعداد هفته های الزامی فعالیت تحت پوشش بیمه جهت دریافت حقوق بازنشستگی کلمبیا 1300 هفته است که معادل با 25 سال می باشد. شهروندان اما قادر به اعلام بازنشستگی پیش از موعد هستند که البته در این صورت بخشی از تسهیلات و امکانات اختصاص یافته به آن ها کسر خواهد شد. نرخ بیکاری کلمبیا اما برخلاف پیشرفت های اقتصادی این کشور در سال های اخیر، روند مطلوبی را در پیش نگرفته و با همه گیری ویروس کرونا در سال 2020 مرز 20% را نیز در برشی از زمان پشت سر گذاشته است.

تغییرات نرخ بیکاری کلمبیا

درباره حقوق بازنشستگی در کلمبیا

میزان حقوق بازنشستگی افراد در کلمبیا تابعی از موضوعات گوناگون می باشد؛ به عنوان نمونه شهروندان ساکن در شهرهایی نظیر Bogotá و Barranquilla به علت بالاتربودن سطح دستمزدها، از حقوق بازنشستگی بیشتری نیز بهره مند خواهند گشت. همچنین طبق اعلام رسمی دولت کلمبیا مشاغلی چون مدیریت فناوری اطلاعات، مترجمی زبان انگلیسی و مهندسی نفت موردنیاز این کشور بوده و انتظار می رود در آینده ای نه چندان دور دارای دستمزدهای بالاتری نیز در مقایسه با سایر زمینه های کاری باشند. متوسط درآمد ماهیانه شاغلین در کلمبیا 692$ (دلار آمریکا) بوده که این مقدار 47% میانگین دستمزد شاغلین در جهان است و کلمبیا از نظر میزان درآمد رتبه 54 دنیا را به خود اختصاص داده است. نظام بازنشستگی کلمبیا دارای تفاوت های عمده ای با سایر نقاط جهان بوده و به دو بخش defined-benefit و defined-contribution تقسیم می گردد.

شهروندان کلمبیایی مجاز به تغییر نوع بازنشستگی خود در هر 5 سال می باشند اما باید توجه داشته باشند که این امکان تنها تا فاصله 10 سال به بازنشستگی آن ها فراهم می باشد. مجموع حق بیمه پرداختی در کلمبیا 16% از حقوق افراد را شامل می شود که 4% این رقم را شاغلین مشمول بیمه پرداخته و 12% آن را نیز کارفرمای موسسه یا کمپانی مربوطه پرداخت خواهد نمود. حداقل حقوق بازنشستگان کلمبیا برابر با پایین ترین رقم دریافتی کارکنان در سال بوده و شایان ذکر است که فعالین در حوزه های خصوصی تنها تا زمانی مجاز به ادامه به فعالیت خود خواهند بود که درآمدزایی آن ها در هر ماه بیش از 110% حداقل حقوق بازنشستگی تعریف شده باشد. همچنین طبق قوانین کلمبیا ارگانی تحت عنوان Beneficios Ecónomicos Periódicos وظیفه پرداخت حقوق بازنشستگی به افراد ناتوان و از کار افتاده را دارا می باشد.

درباره حقوق بازنشستگی در کلمبیا

جزئیاتی پیرامون حقوق بازنشستگی در کلمبیا

میزان مالیات وضع شده بر درآمد شخصی شهروندان حاضر در شهرهای گوناگون کلمبیا از 10% الی 33% متفاوت بوده و باید خاطر نشان کرد که این مالیات بر حقوق بازنشستگی این اشخاص نیز اعمال خواهد شد. بیشترین میزان درآمد در کشور کلمبیا به ترتیب زیر بوده و به فراخور همین امر حقوق بازنشستگی این اقشار نیز به مثابه این طبقه بندی پیش خواهد رفت:

عنوان شغلرتبه بر اساس میزان درآمد
متخصص بیهوشی1
روانپزشک2
مدیر بازاریابی3
مهندس برق4
مدیر کنترل کیفیت5
زمین شناس6

در پایان شما عزیزان را به بررسی سایر جوانب مهاجرت به کلمبیا از طریق برقراری تماس با همکاران مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت و پیگیری موضوعات مرتبط با حقوق بازنشستگی در کلمبیا دعوت می نماییم.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *