مهاجرت

ویزای بازنشستگی لیختن اشتاین

ویزای بازنشستگی لیختن اشتاین

مهاجرت در دوران بازنشستگی از جمله انتخاب های پر طرفدار در این دوران بوده و روش های گوناگونی از جمله اخذ ویزای بازنشستگی آن را امکان پذیر می کند. ویزای بازنشستگی لیختن اشتاین نیز از گزینه های ایده آل بوده و به دلیل سطح بالای زندگی که توسط دولت لیختن اشتاین برای شهروندان فراهم شده، مهاجرت به این کشور طرفداران مخصوص به خود را دارد. وجود روش های گوناگون نیز امکان مهاجرت به این کشور را برای گروه های گوناگون فراهم کرده است. علیرغم سخت گیری های دولت لیختن اشتاین در زمینه ارائه مجوز اقامت به افراد خارجی، هم چنان امکان مهاجرت به این کشور و حتی اخذ اقامت دائم آن وجود دارد. با ارائه این مقاله که توسط تیم ترجمه ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده شده است به سوالات شما عزیزان در زمینه مهاجرت به لیختن اشتاین در دوران بازنشستگی پاسخ داده ایم.

انواع روش های مهاجرتی به لیختن اشتاین

لیختن اشتاین کشوری کوچک و واقع در قلب اروپا بوده که در همسایگی کشورهایی از جمله سوئیس و اتریش قرار گرفته است. پایتخت لیتختن اشتاین شهر فادوتس بوده و بزرگترین شهر آن، شهر شان می باشد. زبان رایج ساکنین لیختن اشتاین زبان آلمانی می باشد و در سر تا سر این کشور به این زبان صحبت می شود. لیختن اشتاین کشوری بسیار کوچک اما در عین حال بسیار ثروتمند بوده و واحد پولی رایج در این کشور، فرانک سوئیس است. این کشور یزرگترین مرکز مالی و سرمایه داری منطقه به شمار می رود و از سیستم بانکداری پیشرفته ای برخوردار است. قابل ذکر است که بیشترین درصد از سود اقتصادی سالیانه این کشور متعلق به صنعت توریسم و بانکداری می باشد.

نمودار رشد تولید ناخالص داخلی لیختن اشتاین

تولیدات ابزار دقیق صنعتی نیز از جمله مهم ترین حوزه های اقتصادی پر سود در لیختن اشتاین به شمار می رود. از مهم ترین محصولات صادراتی لیتختن اشتاین می توان به مواردی از جمله فرآورده های دندان پزشکی و ماشین آلات اشاره نمود. لیختن اشتاین یکی از بهترین کشورهای دنیا از لحاظ استانداردهای زندگی به شمار می رود و نرخ با سوادی ساکنین آن 100 می باشد. این کشور از اعضای رسمی اتحادیه اروپا، سازمان ملل متحد و اتحادیه بازرگانی آزاد اروپا به شمار می رود. قابل ذکر است که به دلیل قوانین تصویب شده در این کشور در حوزه مهاجرت، اخذ اقامت دائم و تابعیت آن کاری بسیار دشوار می باشد. از جمله روش های مهاجرت به لیختن اشتاین می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • مهاجرت از طریق سرمایه گذاری
  • مهاجرت کاری
  • مهاجرت تحصیلی
  • مهاجرت از طریق ازدواج

معرفی ویزای بازنشستگی لیختن اشتاین

ویزای بازنشستگی یکی از روش های گوناگون برای مهاجرت به شمار می رود. قابل ذکر است که مهاجرت از این طریق به ملزومات خاصی نیازمند بوده و تنها عده معدودی از کشورها، ویزایی تحت عنوان ویزای بازنشستگی ارائه می دهند. ویزای بازنشستگی با عناوین دیگری از جمله خود حمایتی و تمکن مالی نیز شناخته می شود و از موارد الزامی در پروسه اخذ این نوع از ویزا، ارائه گواهی تمکن مالی و مدارک بازنشستگی می باشد. طبق آمار اخذ شده، سن بازنشستگی کارکنان زن و مرد در کشور لیختن اشتاین، 64 سال اعلام شده است. شایان ذکر است که کشور لیختن اشتاین ویزایی با این عنوان ارائه نمی کند و متقاضیان می توانند از طریق روش های دیگری، از جمله سرمایه گذاری، اقدام به مهاجرت به این کشور نمایند.

معرفی ویزای بازنشستگی لیختن اشتاین

شرایط اخذ ویزای بازنشستگی لیختن اشتاین

متقاضیان مهاجرت به کشور لیختن شتاین موظفند اقدام به کسب مجوز اقامت این کشور نمایند. برای مهاجرت به لیختن اشتاین از طریق سرمایه گذاری افراد می توانند از طریق سرمایه گذاری در حوزه املاک و یا ثبت شرکت و کارآفرینی، موفق به اخذ مجوز اقامت این کشور گردند. قابل ذکر است که لیختن اشتاین از سیستم مالیاتی مطلوبی برخوردار بوده و به این دلیل سرمایه گذاران زیادی تمایل به سرمایه گذاری در این کشور دارند. برای اخذ ویزای سرمایه گذاری لیختن اشتاین افراد موظفند تا سرمایه ای بالغ بر حداقل 100000CHF (فرانک سوئیس) در حوزه های مختلف این کشور وارد نمایند که مبلغ ذکر شده می تواند تا سقف 1000000CHF (فرانک سوئیس) نیز متغیر باشد. هزینه خرید مسکن در لیختن اشتاین در سال 2020 به شرح زیر است:

هزینه خرید مسکن در لیختن اشتاین میزان هزینه به فرانک سوئیس
هزینه خرید هر فیت مربع آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر427Fr
هزینه خرید هر فیت مربع آپارتمان یک خوابه در اطراف شهر343Fr

نحوه اخذ ویزای بازنشستگی لیختن اشتاین

برای اخذ مجوز اقامت لیختن اشتاین ابدا باید از طریق کنسولگری این کشور جهت شروع پروسه مربوطه اقدامات لازم را انجام نمایند. مدارک مورد نیاز برای مجوز اقامت باید جمع آوری شده و به سفارت ارائه گردند. مدارک کلی از جمله پاسپورت با اعتبار بیش از 6 ماه، مدارک هویتی شامل شناسنامه، گواهی تمکن مالی، چند عدد عکس پاسپورتی و گواهی سلامت باید به همراه مدارک مربوط به سرمایه گذاری ارائه گرند. مدارک مربوط به سرمایه گذاری باید اطلاعاتی از جمله حوزه سرمایه گذاری و مبلغ آن و در صورت ثبت شرکت، قراردادهای مربوطه را در بر بگیرند. هم چنین فرد باید بیمه ای را که هزینه های درمانی فرد را در کشور لیختن اشتاین به طور کامل پوشش دهد اخذ کرده باشد. پروسه اخذ ویزای سرمایه گذاری لیختن اشتاین حدودا 1 ماه طول کشیده و مجوز اقامت این کشور امکان 5 سال اقامت را به متقاضی می دهد.

پس از 5 سال زندگی در لیختن اشتاین به صورت مداوم، افراد می توانند اقدام به اخذ اقامت دائم این کشور نمایند. لیختن اشتاین دارای قوانین دشواری در زمینه اخذ تابعیت بوده و تها پس از 30 سال زندگی در این کشور امکان اخذ تابعیت آن فراهم می باشد. طبق اعلام رسمی دولت لیختن اشتاین، سالانه تنها 89 عدد مجوز اقامت به متقاضیان ارائه می کردد که درصد زیادی از این تعداد به ساکنین کشورهای حوزه اتحادیه اروپا تعلق می گیرد. از این رو اخذ مجوز اقامت و مهاجرت به لیختن اشتاین کاری بسیار دشوار بوده و افراد می توانند گزینه هایی هم چون مهاجرت به آلمان و یا مهاجرت به فرانسه را جایگزین نمایند. برای اخذ اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *