ویزای کاری

درآمد در اسلواکی

درآمد در اسلواکی

درآمد در اسلواکی عاملی مهم برای انتخاب این کشور به عنوان مقصد مهاجرت است. میانگین درآمد ماهیانه در اسلواکی حدود 2190€ (یورو) میباشد که این سطح درآمدی جزء درآمدهای متوسط اتحادیه اروپایی (EU) محسوب می شود. اسلواکی هم اکنون از یک اقتصاد توسعه یافته و رو به رشدی برخوردار است که به دلیل کمبود نیروهای متخصص در بخش های فناوری، مهندسی، آموزش و بخش سلامت به جذب متخصصان خارجی می پردازد. اما داشتن تحصیلات عالی و سابقه کار کافی کلید موفقیت متقاضیان در بازار کار اسلواکی می باشد.

اسلواکی کشوری در شرق اروپا به پایتختی شهر براتیسلاوا می باشد که با کشورهایی مثل اتریش، لهستان، اوکراین، مجارستان و جمهوری چک هم مرز است. این کشور توریستی و زیبای اروپا با مساحت 49035 کیلومتر مربع دارای جمعیتی بیش از 5 میلیون نفر می باشد. شاکله اقتصادی قوی و عضویت در اتحادیه اروپایی دو فاکتوری است که سبب جلب توجه مهاجران خارجی به کشور اسلواکی می شود. روش های مختلفی برای مهاجرت به اسلواکی در سال 2024 وجود دارد که روش مهاجرت کاری یکی از مواردی است که متقاضیان می توانند برای ارزیابی صلاحیت خود جهت کسب ویزای کاری اسلواکی با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشند.

  • شرایط کار در اسلواکی چیست؟
  • آیا می توان با کار در اسلواکی به درآمد بالا رسید؟
  • مزایای کار در اسلواکی چیست؟
  • آیا می توان با کار در اسلواکی به اقامت دست پیدا کرد؟
  • بالاترین درآمد در کشور اسلواکی مربوط به کدام مشاغل است؟

شرایط کار در اسلواکی

اسلواکی از جمله کشورهای عضو اتحادیه اروپایی (EU) و ناحیه شنگن می باشد که از قوانین، مقررات و واحد پولی این اتحادیه تبعیت می کند. هم اکنون نرخ بیکاری اسلواکی در حدود 5.6% می باشد که پایین تر از میانگین کل اتحادیه اروپایی (EU) 6.3% می باشد. اما با این وجود، میانگین درآمدی کشور اسلواکی در مقایسه با سایر کشورهای این اتحادیه در سطح پایینی قرار دارد و این امر را می توان یکی از نکات منفی بازار کار اسلواکی بر شمرد. لیست مشاغل مورد نیاز اسلواکی شامل مشاغل بخش های فناوری اطلاعات IT، فنی و مهندسی، مدیریتی و بازرگانی، آموزشی و سلامت می باشد.


بر اساس قانون کار کشور اسلواکی، ساعات کاری کارکنان در این کشور اروپایی حدود 40 ساعت در هفته می باشد. کارگران در اسلواکی حداقل 20 روز در سال تعطیلی دارند. سیستم تامین اجتماعی با تمام دپارتمان های ارائه دهنده خدمات تحت کنترل دولت این کشور می باشد. اما کارفرمایان اسلواک باید درصدی از درآمد ناخالص کارگران را برای تامین اجتماعی و بیمه سلامت پرداخت کنند. اصولا شرایط کار و کاریابی در کشورهای غیر انگلیسی زبان همانند کشور اسلواکی برای شهروندان خارجی کمی سخت و دشوار می باشد. اما با رعایت نکاتی همانند داشتن CV قدرتمند، تسلط به زبان انگلیسی و نیز استفاده از ابزار کاریابی موثر می توان شانس موسسات معتبر کاریابی در اسلواکی را نیز افزایش داد.

وضعیت درآمد در اسلواکی

اسلواکی عضوی از کشورهای اتحادیه اروپایی (EU) محسوب می شود که همانند دیگر کشورهای این اتحادیه از واحد پولی یورو برای انجام معاملات خود استفاده می کند. بر این اساس، هر 1€ (یورو) معادل 1.11$ (دلار) آمریکا است. با این شرح کوتاه اکنون به بررسی وضعیت حقوق ماهیانه کار در اسلواکی می پردازیم. بر اساس آمار سال 2024، میانگین حقوق ماهیانه کار در اسلواکی حدود 2190€ (یورو) می باشد و حداقل و حداکثر سطح درآمدی کشور اسلواکی به ترتیب حدود 550€ (یورو) و 9740€ (یورو) می باشد.

اما توزیع حقوق ماهیانه کار در اسلواکی به گونه ای است که 25% از کارگران در کشور اسلواکی درآمدی در حدود 1475€ (یورو) یا کمتر کسب می کنند. در حدود 50% از کارگران حقوق ماهیانه معادل 2000€ (یورو) و تقریبا 75% از کارکنان اسلواکی حدودا 3030€ (یورو) در ماه کسب درآمد دارند. تقریبا 100% افراد درآمد ماهیانه حدود 9740€ (یورو) به دست می آورند. عوامل متعددی وجود دارد که بر رنج حقوق ماهیانه کار در اسلواکی تاثیر می گذارند که در بخش های بعدی به بررسی بیشتر آنها می پردازیم.

عوامل موثر بر درآمد در اسلواکی

همانطوری که در مطالب پیشین نیز ذکر شد، عوامل گوناگونی بر روی حقوق ماهیانه کار در اسلواکی تاثیر می گذارند که این عوامل شامل سابقه کاری، مدارک تحصیلی، محل استخدام و نیز جنسیت افراد می باشد. بر اساس تحلیل های انجام شده بر روی سطوح درآمدی در کشور اسلواکی، افراد در دسته مشاغل دارای سابقه کاری بیش از 5 سال بیشترین افزایش درصد حقوق (36%) را بین همکاران خود دارند.

سابقه کاری5 سال به بالا در رشته تخصصی
سطح تحصیلاتمدرک کارشناسی ارشد
محل کاربخش دولتی
جنسیتمرد

عامل مهم اثرگذار دیگر بر روی حقوق ماهانه کارگران در اسلواکی، داشتن مدرک تحصیلی است. افراد دارای مدرک تحصیلی مختلف دارای سطوح درآمدی متفاوتی نیز هستند. اما آمارها گویای این واقعیت مهم است که دارندگان مدرک فوق لیسانس در اسلواکی درآمدی 29% بالاتر از بقیه افراد دارند. اما جنسیت کمترین تاثیر را دارد و مردان فقط 9% درآمدی بیشتر از زنان کسب می کنند. همچنین درآمد اشتغال در بخش دولتی اسلواکی 10% بالاتر از بخش خصوصی می باشد.

عوامل موثر بر درآمد در اسلواکی

بررسی درآمد مشاغل مختلف در اسلواکی

با وجود اینکه سطح حقوق ماهیانه کار در اسلواکی مخصوصا در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی اصلا در سطح رضایت بخشی نیست. اما روند افزایش درآمدها در این کشور اروپایی در طی سال های 2016 تا 2024 یک روند افزایشی و روبه رشدی را نشان می دهد. به طوری که اگر روند افزایش حقوق ماهیانه را با نرخ ثابت 3% حساب کنیم، ما می توانیم شاهد افزایش سطح درآمدها در سال 2024 نیز باشیم.

اما توزیع حقوق ماهیانه کار در اسلواکی بین مشاغل در سال جدید از قرار ذیل می باشد:

عنوان شغلیدرآمد ماهیانه به یورو (€)
حسابدار2260
مدیر مالی2700
مدیر دفتر1900
منشی1200
عکاس1900
مهندس هوافضا2980
خلبان3800
معمار2150
مکانیک1050
مدیر شعبه بانک2800
معلم2200
مدیر پروژه4700
مهندس عمران3100
مهندس برق2400
مهندس مکانیک2300
مدیر عامل4700
دندانپزشک4900
متخصص تغذیه3900
سر آشپز1600
مدیر فروش3700

شرایط اخذ ویزای کار اسلواکی 2024

بر طبق قوانین کشور اسلواکی، شهروندان اروپایی برای کار در اسلواکی هیچ نیازی به اخذ ویزای کار نداشته و فقط با ارائه پاسپورت خود می توانند در این کشور کار بکنند. اما شهروندان خارجی برای کار در این کشور اروپایی ناگزیر به داشتن ویزای کاری هستند. اما سوال اینجاست که قوانین کشور اسلواکی چه کسانی را برای اخذ این ویزا صلاحیتدار می شمارد. بر اساس قانون اسلواکی شما زمانی صلاحیت اخذ ویزای کاری اسلواکی را دارید که:

  • اولا، شما ویزای اقامت موقتی با هدف الحاق به خانواده در اسلواکی داشته باشید
  • ثانیا، شما ویزای اقامت موقت از کشور عضو اتحادیه اروپایی (EU) داشته باشید
  • ثالثا، شما با هدف کار فصلی برای دوره کمتر از 180 روز استخدام شرکتی در اسلواکی باشید
  • رابعا، استخدام شما توسط یک معاهده بین المللی مورد تایید اسلواکی تصریح شود

لازم است بدانید که داشتن کارفرمای اسلواک برای اخذ این ویزا الزامی بوده و همچنین این ویزا از 2 سال تا 5 سال بر پایه معاهده بین المللی معتبر است. اما ویزای کار اسلواکی برای کارگران فصلی تا حداکثر 90 روز معتبر می باشد. همچنین باید توجه کرد که مسئول رسیدگی به عملیات درخواست ویزای کاری اسلواکی خود کارفرمای اسلواک می باشد که باید درخواست مجوز کار را به اداره کار محلی تحویل داده و آن پست شغلی را تا حداقل 10 روز در جراید کثیر الانتشار اسلواکی آگهی نماید.

مدارک لازم برای اخذ ویزای کار اسلواکی

همچنانکه در مطالب پیشین نیز گفته شد، درخواست ویزای کاری اسلواکی در قالب یک فرم درخواست رسمی مستقیما به اداره کار اسلواکی ارسال می شود. فرم های درخواست را می توان به صورت آنلاین و از طریق وب سایت اداره کار دانلود و تکمیل نمود. درخواست را می توان به انحای مختلف همانند ایمیل و یا ارسال از طریق کارفرمای مربوطه و یا وکیل مورد وثوق تحویل داد. اما فراموش نشود که فرم درخواست بایستی به ضمیمه مدارک ذیل تحویل داده شود:

  • کپی مدرک اقامتی در اسلواکی
  • قرارداد کاری رسمی
  • پاسپورت معتبر
  • مدارک شناسائی
  • وکالت نامه معتبر
  • مدرک تمکن مالی کافی
  • مدرک عدم سوء پیشینه
  • رسید پرداخت هزینه کنسولی

نکته پایانی در این خصوص آنکه فرآیند رسیدگی به درخواست ویزای کاری اسلواکی ماکسیمم تا 20 روز می باشد. متقاضیان برای مشاوره و کسب راهنمایی های تخصصی جهت اخذ سریع ویزای کار اسلواکی حتما با ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط مستقیم باشند.

پرسش های کلیدی درباره درآمد در اسلواکی

اسلواکی به عنوان یکی از کشورهای عضو حوزه شنگن، در سال های اخیر، امتیازهای زیادی در اختیار نیروی کار خارجی قرار داده است. افرادی که در این کوشر زندگی می کنند، از نظر مالی شرایط خوبی خواهند داشت. در حال حاضر می توان به این نکته اشاره کرد که درآمد بالا می تواند در اسلواکی نیز در دسترس باشد. باید فرد تخصص بالایی داشته باشد که به درآمد بالا نیز دسترسی پیدا کند. شهروندان خارجی نیز می توانند در اسلواکی شغل مورد نظر خود را پیدا کنند. همچنین این امکان را خواهند داشت که به درآمد بالا دسترسی پیدا کنند. برخی از مهم ترین پرسش هایی که در این رابطه مطرح می شوند عبارتند از:

  • متوسط سطح درآمد در اسلواکی چقدر است؟ یک شهروند اسلواکی، می تواند به طور متوسط 2200€ (یورو) در ماه درآمد کسب کند.
  • بالاترین سطح درآمد در اسلواکی مربوط به کدام مشاغل است؟ امور مالی، امور فروش، توسعه کسب و کار، بازاریابی و فروش مهم ترین مشاغل در این زمینه هستند.
  • بالاترین سطح درآمد در اسلواکی چقدر است؟ می توان گفت که امکان دسترسی به درآمدی در حدود 10000€ (یورو) نیز در این کشور وجود دارد.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *