ویزای کاری

درآمد در مکزیک

درآمد در مکزیک

معمولا درآمد در مکزیک به عواملی چون سابقه کار و مدرک تحصیلی بستگی دارد و به طور میانگین در حدود MXN26800 معادل $1445.91 (دلار) می باشد. این سطح درآمدی در کشور مکزیک و در بین سایر کشورهای حوزه کارائیب از جمله سطوح درآمدی خوبی به شمار می رود. همچنین باید توجه کرد که شرایط کار و استخدام در مکزیک تحت نظارت قانون کار فدرال (FLL) می باشد . کاریابی در مکزیک فرآیند خاصی دارد و در حین کاریابی در کشور مکزیک باید به این نکته توجه کرد که عواملی همانند سابقه کار تخصصی و نیز مدرک آکادمیک بیشترین تاثیر را بر روی افزایش سطح درآمدی افراد دارند.

  • وضعیت درآمدی کارگران در کشور مکزیک چگونه است؟
  • حداقل و حداکثر درآمد کارکنان در مکزیک 2024 چقدر است؟
  • پردرآمدترین مشاغل کشور مکزیک کدامند؟
  • شرایط دریافت ویزای کاری مکزیک چیست؟

متقاضیان باید توجه نمایند که هزینه زندگی در کشور مکزیک مخصوصا برای دانشجویان و کارگران خارجی پایین می باشد. این هزینه های پایین زمانی بیشتر مشهود می شود که شما هزینه های زندگی مکزیک را با کشورهای اروپایی مقایسه نمائید. در کل، از مجموع درآمد ماهیانه کار در کشور مکزیک حدود 71% خرج هزینه های زندگی در این کشور شده و حدود 29% از درآمد را نیز می توان پس انداز نمود. برای اطلاع از شرایط زندگی (تحصیل، کار، سرمایه گذاری، ازدواج و غیره) در کشور مکزیک توصیه ما به هموطنان علاقه مند بهره گیری از دانش روز حقوقی و مهاجرتی وکلای مهاجرتی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می باشد.

شرایط کار در مکزیک 2024

کشور مکزیک با نام اسپانیایی Estados Unidos Mexicanos کشوری در بخش جنوبی قاره آمریکای شمالی است. این کشور به پایتختی شهر مکزیکو سیتی بزرگترین کشور از بین کشورهای پانزده گانه جامعه کارائیبی (CARICOM) محسوب می شود. مکزیک در شمال با ایالات متحده هم مرز بوده و در جنوب و غرب نیز با اقیانوس آرام و در جنوب شرقی با گواتمالا، بلیز و دریای کارائیب مجاور است. این کشور از طرف شرق نیز خلیج مکزیک را در مجاورت خود دارد.

پایتختمکزیکو سیتی
زبان رسمیاسپانیایی
مذهبکاتولیک 83%
مساحت126577691 کیلومتر مربع
جمعیت126577691 نفر

شرایط کار در مکزیک کاملا مطابق قانون کار فدرال مکزیک (MFLL) می باشد. قانون مذکور از کلیه کارگران مکزیکی چه در قالب اتحادیه کارگری و چه غیر اتحادیه ای حمایت به عمل می آورد. قانون مذکور کارفرماهای مکزیکی را ملزم به عقد قرارداد کتبی با کارگران می کند. همچنین کارفرماها ملزم به تهیه درآمد و مزایای بازنشستگی، تامین اجتماعی و غیره نیز هستند. از جمله دیگر قوانین اشتغال در مکزیک، هفته کاری حدود 48 ساعته و نیز مرخصی توام با پرداخت درآمد 6 روز در سال اول استخدام+ 2 روز اضافی برای هر سال می باشد.

شرایط درآمد در مکزیک

واحد پولی رایج کشور مکزیک پزو نام دارد که با حروف اختصاری MXN نامگذاری می شود. بر این اساس و با توجه به نرخ روز مبادله ای ارز، هر $1 (دلار) برابر با MXN18.54 (پزو) می باشد. با توجه به این امر، بنابرین کارفرمایان در کشور مکزیک نیز درآمد کارگران را با پزو پرداخت می کنند. آمارها گویای این واقعیت مهم است که میانگین درآمد در مکزیک در حدود MXN26800 معادل دلاری حدود $1445.91 (دلار) می باشد. اما رنج درآمدی در کشور مکزیک بین MXN3630 (پزو) معادل $195.85 (دلار) الی MXN119000 (پزو) معادل با $6420.29 (دلار) متغیر است.

مکزیک کشوری جزئی از کشورهای حوزه کارائیب و عضو رسمی جامعه کارائیبی می باشد. اقتصاد این کشور یک نوع اقتصاد ترکیبی از سه بخش صنعت، خدمات و کشاورزی است که درصد هریک از این بخش ها بر روی اقتصاد کشور مکزیک را نیز می توان در جدول زیر مشاهده نمود. اگر بخواهیم سطح درآمد مکزیک را در بین کشورهای پانزده گانه جامعه کارائیبی (CARICOM) مقایسه کنیم، ما می توانیم بگوئیم که درآمد دریافتی کارکنان در مکزیک در سطح نسبتا خوبی قرار دارد.

نمودار درصد تاثیر بخش های اقتصادی مکزیک بر روی درآمد ملی

روند افزایش درآمد در مکزیک

اگر رنج درآمدی در کشور مکزیک بین 3630MXN (پزو) معادل $195.85 (دلار) الی MXN119000 (پزو) معادل با $6420.29 (دلار) باشد، درآمد میانه در مکزیک حدود MXN26300 (پزو) می باشد. این آمار نشانگر آن است که در حدود 50% از نیروی کار مکزیک کمتر از MXN26300 (پزو) درآمد کسب می کنند. اما درحدود 50% دیگر نیروی کار این کشور درآمدی بیش از این رقم را به دست می آورند.

اما با توجه به جدول زیر می توان چنین عنوان کرد که از سال 2020 تا سال 2024 روند درآمدی مکزیک با یک نرخ تصاعدی رو به افزایش است. به طوریکه در طی این سه سال اخیر، هر سال حدود MXN1000 (پزو) بر روی میانگین درآمد در مکزیک اضافه شده است. بنابرین هر سال درآمد کارگران در مکزیک حدود 1% افزایش داشته است و پیش بینی می شود که این روند افزایش درآمدی امسال نیز با همین نرخ ثابت ادامه پیدا کند.

میانگین/سالدرصد افزایشسطوح درآمدی به پزو
میانگین درآمد 201924000MXN
میانگین درآمد 20204%24900MXN
میانگین درآمد 20212%25400MXN
میانگین درآمد 20223%26300MXN
میانگین درآمد 20233%27100MXN
میانگین درآمد 20243%27900MXN

روند افزایش درآمد در مکزیک

بررسی توزیع درآمد در مکزیک

در ابتداء لازم است به این نکته جالب اشاره کنیم که مکزیک از آن دسته کشورهایی است که بیشترین اختلاف درآمدی را با توجه به فاکتور جنسیت دارد. در مکزیک درآمد مردان 21% بالاتر از زنان می باشد. اما عوامل مهم دیگری نیز هستند که بر توزیع درآمد در مکزیک تاثیر می گذارند. این عوامل مثل مدرک تحصیلی و یا تجربه کار هستند. در کشور مکزیک برخورداری از مدرک فوق لیسانس منجر به افزایش سطح درآمدی تا 29% می گردد. سابقه کاری بیشتر از پنج سال نیز با افزایش 36% تاثیر مهم و بسزایی در افزایش درآمدی گارگران مکزیکی در پی دارد.

مشاغل گوناگونی در حوزه های سلامت، عمران و ساخت و ساز، امور مالی و بانکداری، مدیریت و فروش، توریسم و مهمانداری، IT و فناوری های نوین، فنی و مهندسی، کشاورزی و باغداری و غیره وجود دارد. اما توزیع درآمد در مکزیک با توجه به نوع مشاغل و سطح تخصص فردی متفاوت است. بر اساس آمار سال 2024 پردرآمدترین مشاغل کشور مکزیک نیز به ترتیب شامل متخصص قلب و عروق با MXN108000 (پزو)، متخصص زیبایی با MXN92600 (پزو) و روانشناس ماهر با MXN85900 (پزو) می باشند. جدول زیر نشنگر سطح درآمد متوسط در بین برخی از مشاغل ملی مکزیک می باشد:

عنوان شغلیدرآمد ماهیانه به پزو (MXN)
حسابدار22500
مدیر مالی68800
مدیر دفتر23500
منشی18500
عکاس22600
مهندس هوافضا34900
خلبان40800
معمار29600
مکانیک17200
مدیر شعبه بانک47000
معلم26600
مدیر پروژه39200
مهندس عمران29800
مهندس برق32000
مهندس مکانیک33300
مدیر عامل73800
دندانپزشک77100
متخصص تغذیه76400
سر آشپز26800
پرستار27300

شرایط ویزا برای کار در مکزیک

طبق قوانین کشور مکزیک، شما برای کار در این کشور نیازمند اخذ ویزای کاری هستید. اما فرآیند اخذ ویزا به این صورت می باشد که کارفرما باید برای کارگر خارجی پیشنهاد شغلی صادر کند. نامه پیشنهادی بایستی اطلاعات کلی درباره پست شغلی مثل فعالیت، مدت کار و دستمزد پرداختی را بیان کند. کارفرما همچنین باید گواهی ثبت را نیز تهیه کند مبنی بر اینکه کارفرما دارای مجوز از سوی دولت برای استخدام کارگران خارجی است.

کارفرما بایستی درخواست مجوز کار را به اداره مهاجرت ملی (INM) تحویل دهد. INM درخواست ها را مورد به مورد بررسی و نتیجه را طی 30 تا 45 روز به متقاضیان اعلام می کند. قبل از رفتن به سراغ مراحل دیگر، کارفرما مکزیکی وکارگر خارجی بایستی منتظر دریافت تاییدیه ویزای کار باشند. اما مدارک لازم برای اخذ تاییدیه ویزای کار مکزیک از اداره مهاجرت به تفکیک کارفرما مکزیکی و کارگر خارجی عبارتند از:

کارفرمای مکزیکیکارگر خارجی
فرم درخواست مکزیکمدارک دانشگاهی و ریزنمرات مربوطه
کپی ثبت رسمی شرکتکپی تمام صفحات پاسپورت
مدرک پرداخت مالیات5 قطعه عکس پاسپورتی
فهرست کارکنان شرکت و ملیت آنهامدرک سکونتی مثل قبوض خدمات شهری
کپی هویت نمایندگان قانونیرزومه یا CV
نامه رسمی موید استخدام کارگر خارجیکپی برابر اصل شناسنامه و سند ازدواج

هزینه و زمان درخواست ویزای کار مکزیک

پس از تایید مجوز کار، INM سفارت مکزیک را در جریان تایید مجوز کار متقاضی قرار می دهد. متقاضی نیز بایستی در این مرحله مدارک ضروری برای اخذ ویزای کار را تهیه و همراه با فرم درخواست به سفارت این کشور تحویل دهد.از جمله این مدارک می توان به فرم درخواست، پاسپورت، تاییدیه کار INM، مدارک شناسائی و 4 قطعه عکس اشاره نمود. پس از تحویل مدارک به سفارت متقاضیان بایستی نسبت به انجام مصاحبه با آفیسر سفارت آماده شوند.

اما سوالاتی در خصوص هزینه و مدت زمان رسیدگی به درخواست ویزاها وجود دارد. مدت زمان رسیدگی به درخواست ها نهایتا 30 الی 45 روز کاری پس از تحویل درخواست می باشد. هزینه های ویزای کار نیز بدین صورت است که هزینه ها برای ویزای یکساله حدود MXN3519 (پزو)، ویزای دو ساله MXN5272 (پزو)، ویزای سه ساله در حدود MXN6678 (پزو) و ویزای چهار ساله حدود MXN7914 می باشد. برای اطلاع از کلیه مراحل و روند حقوقی و اداری اخذ انواع ویزای کاری کشورهای خارجی از جمله ویزای کار آلمان با وکلای مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

پرسش های کلیدی درباره درآمد در مکزیک

مکزیک یکی از کشورهایی است که کمتر برای اشتغال مورد توجه قرار می گیرد. علت اصلی این موضوع آن است که اشتغال در کشورهای کانادا و آمریکا در نزدیکی این کشور جذابیت های بسیار بیشتری دارد. در حال حاضر باید به این نکته توجه داشت که سطح درآمد در مکزیک از هر دو کشور نام برده کمتر است. در چنین شرایطی نمی توان انتظار داشت که افراد به سادگی بتوانند در این کشور به درآمد سطح بالایی دست پیدا کنند. انتخاب برخی از کشورهای دیگر به جای مکزیک برای دسترسی به درآمد منطقی تر است. برخی از مهم ترین پرسش هایی که در رابطه با درآمد در مکزیک مطرح می شوند عبارتند از:

  • آیا مکزیک مقصد مناسبی برای دسترسی به درآمد بالا است؟ مکزیک یکی از کشورهای با سطح درآمد متوسط است.
  • متوسط درآمد در مکزیک چقدر است؟ در مکزیک می توان به طور متوسط 33500MXN (پزوی مکزیک) در ماه است.
  • چه مشاغلی در مکزیک بازار کار پولسازتری دارند؟ علوم تکنولوژی و کامپیوتر در مکزیک از سطح درآمد بالاتری برخوردار هستند.
2/5 - (1 امتیاز)

14 دیدگاه برای “درآمد در مکزیک

  1. سحر محمدی گفت:

    باسلام و عرض خسته نباشید من 11 سال در قسمت فروش یکی از شرکت های خودرو کار میکنم و زبان اسپانیایی تا حدودی بلد هستم انشاالله بزودی در سطح A1,A2 میخواهم در آزمون هایش شرکت کنم.درصورت امکان مرا جهت کار در مکزیک راهنمایی نمایید.باتشکر

    1. داوری گفت:

      سلام
      لطفا مقاله کار در مکزیک رو مطالعه بفرمایید
      و سپس برای اطلاعات بیشتر در این زمینه با ما تماس بگیرید

  2. فربده گفت:

    درود برشما.بنده چند ساله تو کاره قاچاق مواد بودم. مایل به همکاری کارتل های مکزیکی میباشم. با سپاس فراوان

    1. داوری گفت:

      سلام
      میتونید با نوادگان پابلو اسکوبار ارتباط بگیرید تا برای شما دعوتنامه کاری صادر کنن :))))))))))

  3. محمد خدایی گفت:

    من پیمانکار ساختمان هستم با۲۰سال سابقه که تمام کارهای ساختمان از دست خودم بر میاد اکر قرار دادی داشته باشم اماده انجام کاروهمکاری در مکزیک هستم

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      برای کار در مکزیک نیاز به قرارداد کاری خواهید داشت
      برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

  4. محمد خدایی گفت:

    من پیمانکار ساختمان هستم با۲۰سال سابقه که تمام کارهای ساختمان از دست خودم بر میاد واماده انجام کار در مکزیک هستم

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای کار نیاز به قرارداد کاری دارید
      برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

  5. بیتا گفت:

    سلام .از ایران میتونیم برای تدریس زبان انگلیسی به مکزیک بریم؟؟

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      در صورتیکه قرارداد کاری از مکزیک داشته باشید بله امکانپذیره

    2. محمدرضا گفت:

      سلام وقت شما بخیر،
      من فارغ التحصیل شده از رشته اداره و مدیریت هستم به درجه لیسانس و تجارب کاری در زبان انگلیسی رو هم دارم و نیز برای ازدواج میخوام با دوستم اقدام کنم که تصمیم هردومون هست ، میتونید بهم کمک کنید که از کدوم راه باید وارد عمل بشم.

      1. داوری گفت:

        سلام و درود
        شرایطتون رو کامل بنویسید تا بتونم شما رو راهنمایی کنم
        و یا برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

        1. محمدرضا گفت:

          با عرض سلام دوباره ، طوریکه عرض کردم از رشته مدیریت و اداره گواهی گرفتم به درجه لیسانس و آشنایی و تسلط به زبان انگلیسی رو هم دارم همچنان برای ازدواج نیز خواهان رهنمایی از شما هستم قرار اینکه دوست من فردی مکزیکی هست که برای ازدواج نیز همرای هم صحبت هم کردیم میتونید بگید کدوم موارد رو باید تطبیق کنیم و باید کدوم شرایط رو مدنظر بگیریم تا این پروسه موفق باشه. ممنونم

          1. داوری گفت:

            سلام و عرض ادب
            لطفا مقاله مهاجرت به مکزیک از طریق ازدواج رو مطالعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *