مهاجرت

خدمات دولت آمریکا به برندگان لاتاری

خدمات دولت آمریکا به برندگان لاتاری

خدمات دولت آمریکا به برندگان لاتاری صرفا محدود به ثبت نام و ارائه دستورالعمل ها و یا اعلام برندگان و خدمات مربوط به مصاحبه لاتاری می شود. از همین رو دولت آمریکا هیچ گونه تعهد و یا مسئولیتی در قبال کاریابی، اجاره مسکن، ارائه وام بانکی، اخذ شماره اجتماعی SSN، دریافت شماره مالیاتی و غیره به برندگان لاتاری ارائه نمی دهد. بنابراین حتما و حتما لازم است که اولا برندگان لاتاری گرین کارت از تمکن مالی خوبی مخصوصا برای چند ماه اول زندگی در آمریکا برخوردار باشند. ثانیا این دسته از متقاضیان هیچ گونه امتیاز یا مزیت ویژه ای نسبت به سایر مهاجرین ندارند و از همین رو بایستی با منطق و فکر صحیح خود را با شرایط زندگی در آمریکا تطبیق دهند.

بنابراین برندگان لاتاری گرین کارت نیز مثل بقیه گروه های مهاجرتی به آمریکا بایستی خود را با شرایط زندگی در ایالات متحده وفق بدهند. در واقع این دسته از مهاجرین به ایالات متحده از همان مرحله برنده شدن و انجام مصاحبه تا زمان مسافرت به آمریکا خود مسئول امور خود می باشند. بنابراین آنها بهتر از هر کسی و با توجه به شرایط واقعی خود می توانند نیازهای خود را تشخیص داده و به دنبال برطرف کردن آن نیازها باشند. کارشناسان مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده پاسخگویی کامل در زمینه مهاجرت به آمریکا از طریق لاتاری می باشند.

لاتاری آمریکا؛ شانس طلایی برای مهاجرت به آمریکا

یکی از راه های متنوع برای مهاجرت به آمریکا شرکت در برنامه ای پرطرفدار و محبوب به نام لاتاری گرین کارت یا DV- 2025 می باشد که چند روزی است که ثبت نام ان برای متقاضیان در سایت dvprogram.state.gov باز شده و این روند تا 9 نوامبر یعنی 18 آبان امسال ادامه پیدا میکند. متقاضیان از این طریق به راحتی می توانند به کارت سبز یا همان گرین کارت ایالات متحده دست یابند. در قالب همین برنامه که به صورت قرعه کشی رندومی هم برگزار می شود سالانه 55000 نفر به گرین کارت آمریکا دست می یابند. در این مورد نبایستی از این نکته مهم غافل شویم که ایرانیان سهم خیلی خوبی در بین برندگان لاتاری دارند و از این فرصت استثنائی می توانند برای تحقق اهداف و آرزوهای خود بهره گیرند.

مهاجرت به آمریکا 2024

هدف از برگزاری لاتاری آمریکا چیست؟

لاتاری گرین کارت آمریکا سال 2024 که رسما و قانونا با عنوان ویزای تنوع نژادی DV-Lottery 2025 هم شناخته می شود تقریبا از سال 1995 به وسیله دولت آمریکا ذیل قانون مهاجرت و تابعیت (INA) اجرا می شود. مکانیزم اجرایی لاتاری نیز به این صورت است که ابتداء از متقاضیان ثبت نام به عمل آمده و سپس برندگان که تعداد آنها به حدود 55000 نفر هم می رسد توسط قرعه کشی کامپیوتری بصورت رندومی انتخاب می شوند. اما هدف از اجرای لاتاری این بود که در روند مهاجرت به آمریکا تنوع نژادی حفظ شود و از همین رو نیز به برنامه لاتاری ویزای تنوع یا Diversity visa هم گفته می شود.

تعداد ثبت نام کنندگان لاتاری

همان طوری که گفته شد لاتاری نوعی روش و در واقع بخت آزمایی ساده برای رسیدن به اقامت آمریکا است. به بیان دیگر، روش های گوناگونی برای دست یابی به گرین کارت آمریکا وجود دارد ولی راحتترین و آسانترین روش ممکن برای دسترسی به این مهم لاتاری گرین کارت 2024 آمریکاست. چرا که شرکت در این روش مهاجرتی فاقد هزینه، پیچیدگی ها و تشریفات اداری است. اکنون در قالب نمودار زیر به بررسی انواع گوناگون شیوه های منتهی به گرین کارت آمریکا را مرور می کنیم:

انواع گوناگون شیوه های منتهی به گرین کارت آمریکا

خدمات دولت آمریکا به برندگان لاتاری چیست؟

سوالات مختلفی برای متقاضیان مهاجرت به آمریکا از طریق لاتاری ارائه میشود مثل این سوال که خدمات دولت آمریکا به برندگان لاتاری چیست؟ واقعیت این است که مهاجرت به آمریکا از طریق برنده شدن در لاتاری دردسرها و مشکلات خاص خود را دارد و متقاضیان قبل از شروع این پروسه بایستی به این نکته واقف باشند. در این زمینه نیز دولت آمریکا هیچ گونه تعهدی در رابطه با تامین مسکن و یا کار برندگان لاتاری ندارد. چرا که طبق قوانین آمریکا هیچ یک از مهاجران به آمریکا چه از طریق لاتاری و یا روش های مرسوم دیگر مشمول دریافت خدمات دولت آمریکا نمی باشند.

در کل اولین کار پس از برنده شدن در لاتاری سال 2024 درخواست ویزای مهاجرتی آمریکاست که فرآیند مربوط به آن شامل ارایه درخواست، انجام مصاحبه و دریافت ویزا حدود 14 ماهی طول می کشد و هزینه درخواست ویزا آمریکا یا همان گرین کارت نیز در حدود $330 (دلار) است. در صورت دریافت این ویزای آمریکا نیز شما به عنوان مقیم دایمی آمریکا شناخته خواهید شد. اما از اهم مزایای برنده شدن در لاتاری 2024 آمریکا می توان به موارد مهم زیر اشاره کرد:

  • دارنده گرین کارت می تواند اسپانسر خویشاوندان نزدیکش باشد.
  • هزینه تحصیل در دانشگاه های آمریکا به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.
  • دارنده گرین کارت می تواند در هر جایی از آمریکا زندگی کند.
  • دارنده گرین کارت بدون هیچ مشکلی می تواند به خارج سفر کند.
  • دارندگان گرین کارت به سیستم تامین اجتماعی آمریکا دسترسی خواهند داشت.

تمکن مالی خوب جایگزین خدمات دولت آمریکا به برندگان لاتاری

تمکن مالی خوب جایگزین خدمات دولت آمریکا به برندگان لاتاری

در واقع بهترین جایگزین خدمات دولت آمریکا به برندگان لاتاری همان تمکن مالی خوب برندگان لاتاری است. چرا که همان طوری که در مطالب قبلی هم بیان شد، برندگان لاتاری نبایستی انتظار دریافت کمک مالی و یا خدمات دیگر از طرف دولت آمریکا باشند.

طبق قوانین ایالات متحده، مقدار تمکن مالی هر برنده لاتاری سال 2024 بایستی 25% بالاتر از خط فقر در این کشور باشد. به بیان دیگر برنده لاتاری بایستی ثابت کند که تمکن او برابر با 125% مقدار خط فقر در ایالات متحده است. بر این اساس، مقدار تمکن مالی با توجه به تعداد اعضاء خانواده متغیر بوده و در لاتاری DV-2025 به صورت زیر است:

تعداد اعضاء خانوادهمقدار تمکن به واحد دلار
یک نفر18225$
2 نفر24650$
3 نفر31075$
4 نفر37500$
5 نفر43925$
6 نفر43925$

در واقع طبق قانون، به ازاء هر عضو بیشتر خانواده مبلغی حدود $6425 (دلار) به مبلغ قبلی اضافه می شود. ضمنا برای اثبات تمکن مالی نیز برندگان لاتاری سال 2024 فقط دو راه زیر را پیش رو دارند:

اثبات تمکن مالی برندگان لاتاری

با تمکن مالی خوب علاوه بر طی پروسه مصاحبه لاتاری، برندگان همچنین می توانند قبل از سفر به آمریکا بلیط سفرشان را خرید کرده و حتی منزل محل سکونتشان را هم اجاره کنند. اما درباره کاریابی در آمریکا بهتر است برندگان لاتاری ابتداء به فکر دریافت شمار سوشیال SSN خود از اداره تامین اجتماعی نزدیک به محل سکونتشان باشند و بعدا به جستجوی کار در آمریکا بپردازند. در این مورد نیز بهترین راهنما برای برندگان لاتاری می تواند سایت های کاریابی آمریکایی باشد. سروران گرامی برای اطلاع از نکات و جزئیات مربوط به لاتاری امسال DV-Lottery 2025 می توانند با کارشناسان حرفه ای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *