ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت

خرید ملک در عمان

خرید ملک در عمان برای شهروندان خارجی از دید دولت قانونی شناخته می شود و آن ها می توانند در این کشور ملک ارزشمندی خریداری کنند. دولت با دادن این توانایی به اتباع خارجی و امکان اجاره دادن آن که نوعی سرمایه گذاری است، می تواند شهروندان خارجی را به سمت این کشور سوق دهد. این اجازه در کشور عمان با این هدف به شهروندان خارجی داده شده است که گردش پول در بخش املاک و مستغلات در این کشور افزایش پیدا کند.

  • آیا می توان در عمان ملکی خریداری کرد؟
  • محدودیت های خرید ملک در عمان چیست؟
  • فرایند خرید ملک در این کشور چگونه است؟
  • آیا می توان از طریق خرید ملک در این کشور اقامت به دست آورد؟
  • امتیازهای به دست آمده از طریق خرید ملک به خانواده فرد نیز منتقل می شود؟

با اعلام وزیر مسکن و شهرسازی دولت عمان، اجازه خرید ملک به شهروندان خارجی در این کشور نیز داده شد. باید در نظر داشت که در طول سال های اخیر، منافع بیشتری به سرمایه گذاران خارجی داده شده است. بر اساس ارزش ملک، فرد می تواند اقامت ارزشمندتری به دست آورد. مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تلاش خواهند کرد تا اطلاعات دقیق تری در این رابطه در اختیار متقاضیان خرید ملک در خارج از کشور قرار دهند.

هزینه های خرید ملک در عمان

باید در نظر داشت که به طور کلی هزینه های خرید ملک در عمان سنگین است. افرادی که می خواهند در عمان زندگی کنند، نباید انتظار داشته باشند که هزینه های زندگی آن ها کم باشد. می توان به این نکته اشاره کرد که در حال حاضر، دو برنامه کلی برای خرید ملک در عمان وجود دارد.

  • افرادی که ملکی به ارزش 250000 ريال عمان خریداری کنند، شهروندی درجه دو دریافت می کنند
  • افرادی که ملکی به ارزش 500000 ريال عمان خریداری کنند، شهروندی درجه یک دریافت می کنند.

در حقیقت فرد برای این که بتواند از این طریق به شهروندی عمان دست پیدا کند، باید حداقل 600000$ (دلار آمریکا) برای خرید ملک در این کشور در اختیار داشته باشد و برای به دست آوردن شهروندی درجه یک نیز باید بیش از 1.2میلیون$ (دلار) هزینه کرد. به همین دلیل است که برخی از افراد تلاش می کنند تا با این مبالغ در کشورهای دیگر سرمایه گذاری کنند.

مراحل خرید خانه در عمان

افرادی که می خواهند  در عمان زندگی کرده و ملک شخصی خود را خریداری کنند، باید به این نکته توجه داشته باشند که محدودیت هایی نیز وجود دارد. برای خرید ملک در این کشور باید مراحل مشخصی را طی کرد. مرحله اول آن است که فرد در یکی از منطقه های توریستی عمان، خانه ای را انتخاب کند. سپس زمان آن فرا خواهد رسید که با فروشنده و ایجنت های خرید ملک مذاکرات مالی را انجام دهد. زمانی که توافق ها انجام شد، تمامی اسناد و مدارک باید توسط طرفین به امضا برسد.

سپس فرد باید از وزارت مسکن در عمان درخواست NOC یا نامه عدم ممانعت از خرید ملک دریافت کند. در این مرحله است که فرد باید تعداد زیادی از مدارک را به وزارتخانه مسکن در این کشور تسلیم کند که مهم ترین آن ها پاسپورت و نامه خرید ملک است.

مراحل خرید خانه در عمان

مزایا خرید ملک در عمان

زمانی که فردی قصد سرمایه گذاری در یک کشور خارجی را دارد، باید به این نکته توجه کند که آیا می تواند سود کافی در این رابطه را به دست آورد یا خیر. یکی از مهم ترین امتیازهایی که سرمایه گذاری در بازار املاک در عمان به همراه دارد آن است که فرد می تواند در یک بازار با رشد مناسب سرمایه گذاری کند. از طرف دیگر، می توان از اقامت خود در این کشور نیز نهایت بهره را جست. باید در نظر داشت که در شرایط کنونی، دارندگان و صاحبان ملک در عمان می توانند اقامت خود در این کشور را تمدید کنند. این برای کسانی می خواهند در این کشور زندگی کنند یک امتیاز ویزه است.

شرایط کلی خرید خانه در یونان

بازار املاک در این کشور نیز جوان است و به همین دلیل می توان امتیازهای ویژه ای در آن جستجو کرد. به نسبت کشوری مانند امارات و شهر دبی که بیشتری سرمایه گذاری های خرید ملک را به خود جلب می کند، می توان گفت که عمان یکی از بهترین گزینه ها به حساب می آید. مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانند با تکیه بر دانش خود در این زمینه، به شما نیز کمک کنند تا بهترین تصمیم گیری را درباره شرایط زندگی خود در خارج از کشور داشته باشید.

سوالات کلیدی درباره خرید ملک در عمان

برخی از مهم ترین پرسش هایی که درباره خرید ملک در عمان مطرح می شود عبارتند از:

  • آیا محدودیتی برای خرید ملک در این کشور وجود دارد؟ باید به این نکته اشاره کرد که خریدار باید حداقل 23 ساله باشد و امکان خرید دو ملک در این کشور وجود ندارد.
  • مزیت اصلی خانه دار شدن در عمان چیست؟ می توان در این کشور اقامت بلند مدت و قابل تمدید به دست آورد.
  • چرا خرید ملک در عمان یک سود سرمایه گذاری است؟ در شرایط کنونی می توان به این نکته اشاره کرد که واحد پولی عمان بسیار قدرتمند است. ثبات اقتصادی در این کشور بالا است. امکان به کرایه سپردن ملک در این کشور وجود دارد.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *