ویزای تحصیلی

خوابگاه دانشجویی در بلژیک

خوابگاه دانشجویی در بلژیک

خوابگاه دانشجویی در بلژیک در انواع مختلف برای دانشجویان و متقاضیان بین المللی در دسترس است که باید پیش از ورود مورد بررسی قرار گیرد. متقاضیانی که اقدام به کسب ویزای تحصیلی کشور بلژیک می کنند می بایست تحقیقات کامل در زمینه محل سکونت و آپارتمان های دانشجویی در بلژیک انجام دهند. دانشجویان و متقضیان برای اقامت در بلژیک باید توان مالی کافی داشته باشند. البته در نظر داشته باشید هزینه های اقامت و سکونت دانشجویی در این کشور به نوع مسکن بستگی دارد. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت قصد دارند شما عزیزان را با انواع مختلف مسکن دانشجویی در بلژیک آشنا سازند.

اقامت در خوابگاه دانشجویی بلژیک در 2023

بلژیک کشوری جذاب برای دانشجویان است. این کشور یکی از مقاصد اصلی دانشجویان و متقاضیان بین المللی در منطقه اروپا و پارلمان اروپا است. تعداد زیادی فضای سبز و پارک های مختلف شهرهای مختلف کشور بلژیک وجود دارد که در فصد تابستان این اماکن تبدیل به بهترین گزینه ها برای پیک نیک یا سپری کردن اوقات فراغت برای دانشجویان می شوند.

اگر به فکر تحصیل در بلژیک هستید، حتما باید از هزینه های تحصیل و شرایط اقامت دانشجویی در این کشور مطلع باشید. این کشور ابزارها و مهارت های لازم را برای تضمین موفقیت تحصیلی و حرفه ای آنها در اختیار دانشجویان بین المللی قرار می دهد. علاوه بر یافتن دانشگاه ایده آل، دانشجویان باید مسکن ایده آل خود را در بلژیک نیز در اولویت قرار دهند. گزینه های مختلفی برای اقامت و سکونت دانشجویان بین المللی در بلژیک در سال 2023 با توجه به بودجه ها و توان مالی مختلف وجود دارد.

انواع خوابگاه دانشجویی در بلژیک

بسته به وضعیت متقاضیان، طول مدت تحصیل یا بودجه آنها، دانشجویان و متقاضیان بین المللی می توانند بین اجاره اتاق در یک خوابگاه دانشگاهی و اقامت خصوصی (اجاره آپارتمان های تکی یا مشترک) یک مورد را انتخاب کنند. هزینه تحصیل در بلژیک و هزینه اقامت دانشجویی در این کشور از مهمترین مواردی هستند که متقاضیان باید آنها را در نظر داشته باشند. اقامت دانشجویی در بلژیک به سه بخش تقسیم می شود:

  • خانه های مشترک دانشجویی: یک خانه مشترک دانشجویی در بلژیک، اگر با سبک زندگی مشترک آشنا باشید گزینه خوبی به شمار می رود. آپارتمان های مشترک برای اجاره در بلژیک آشپزخانه و حمام دارند. یک خانه مشترک می تواند دارای امکانات اضافی مانند اتاق جداگانه یا حیاط باشد. با در نظر گرفتن اندازه و امکانات خانه های مشترک دانشجویی در بلژیک هزینه های اجاره آنها متفاوت است.
  • آپارتمان های دانشجویی: اجاره یک آپارتمان گرانترین نوع مسکن دانشجویی در بلژیک است. این گزینه برای دوستان یا زوج هایی است که به دنبال آپارتمان های دانشجویی در بلژیک هستند. زیرا هزینه های اجاره این آپارتمان ها قابل تقسیم است. دانشجویان معمولاً ترجیح می دهند خانه های مبله را اجاره کنند.
  • خوابگاه های دانشجویی: زندگی با سایر دانشجویان برای ایجاد دوستی در زندگی بسیار عالی است. برای کسب تجربه کامل دانشجویی بسیار مناسب است. سالن های اقامت دانشجویی به صورت خصوصی در دانشگاه های بلژیک معمولا توسط دانشگاه متقاضیان و دانشجویان بین المللی اداره می شوند. یک اتاق دانشجویی در سالن ها معمولاً از یک تخت و میز تشکیل می شود. مناطق مشترک در خوابگاه ها مانند حمام مشترک و آشپزخانه مشترک خواهد بود. حمام مشترک در خوابگاه های دانشگاهی به طور معمول از نظر جنسیتی جدا است.

انواع خوابگاه دانشجویی در بلژیک

سکونت در خانه مشترک در بلژیک

در بلژیک همانند سایر کشورهای دنیا دانشجویان و متقاضیان بین المللی که مشغول به تحصیل در دانشگاه های این کشور هستند می توانند به همراه هم کلاسی ها و سایر دانشجویان دانشگاه خود اقدام به اجاره خانه های مشترک در نقاط مختلف کشور بلژیک کنند. خانه های مشترک به طور معمولا دارای آشپزخانه، سرویس بهداشتی و همچنین حمام مشترک هستند. در صورتی که متقاضیان بخواهند از امکانات بیشتری بهره مند شوند و خانه های بهتری به صورت مشترک اجاره کنند می بایست هزینه های بیشتری بپردازند. اقامتگاه مشترک در خارج از دانشگاه در بلژیک گزینه بسیار خوبی است. برای اجاره آپارتمان در کنار هم و به اشتراک گذاشتن اجاره و صورت حساب باید با گروهی از دانشجویان موافقت کنند. اجاره یا اشتراک آپارتمان یا خانه برای دانشجویان حدود 600€ الی 700€ (یورو) در ماه هزینه خواهد داشت. قیمت آپارتمان هایی که نزدیک به مرکز شهر هستند، بیشتر است.

سکونت در آپارتمان خصوصی در بلژیک

اگر متقاضیان و دانشجویان بین المللی که در دانشگاه های کشور بلژیک مشغول به تحصیل می شوند اگر قصد اجاره آپارتمان خارج از دانشگاه را داشته باشند، به طور معمول مجبور خواهند بود بیش از 9 ماه به صورت قراردادی اجاره آپارتمان پرداخت کنند. کارشناسان ما توصیه می کنند که متقاضیان و دانشجویان ایرانی که در بلژیک مشغول به تحصیل می شوند و قصد دارند اقدام به اجاره آپارتمان خصوصی کنند، به دنبال هم اتاقی باشند.

زیرا اجاره این آپارتمان ها بسیار زیاد خواهد بود. قیمت متوسط ​​اقامت در آپارتمان های خصوصی (اتاق های مبله با امکانات مختلف، استودیو یا آپارتمان) بسته به نوع مسکن بین 250€ تا 500€ (یورو) در ماه متغیر است. متقاضیان و دانشجویان می توانند برای اجاره و یافتن آپارتمان های مبله با قیمت های مناسب به صورت شخصی در سایت ها به جستجو بپردازند و یا به آژانس های املاک و مستغلات مراجعه کنند.

سکونت در دانشگاه ها و خوابگاه دانشجویی در بلژیک

این گزینه برای دانشجویان ایده آل است زیرا نزدیک به دانشگاه است. به عبارت دیگر، رسیدن به کلاس به موقع برای دانشجویانی که در خوابگاه های دانشگاهی ساکن هستند آسان تر می شود. همچنین با اقامت در این خوابگاه های دانشجویان می توانند در هزینه های غیرضروری حمل و نقل عمومی خود صرفه جویی کنند. علاوه بر آن، دانشجویان و متقاضیان این فرصت را خواهند داشت که سایر دانشجویان را نیز بشناسند و با زبان ها و فرهنگ های مختلف آشنا شوند. در این خوابگاه ها حمام و آشپزخانه به طور معمول به اشتراک گذاشته می شود. متقاضیان نیز ممکن است در نهایت به اشتراک گذاشتن اتاق خود با دانشجویان دیگر بپردازند. هزینه سکونت در هر اتاق در خوابگاه های دانشگاهی در بلژیک معمولاً بین 200€ تا 450€ (یورو) است. اما در نظر داشته باشید که این هزینه بستگی به اندازه اتاق و ویژگی های اضافی آن دارد.

دانشجویان می توانند قبل از مهاجرت به بلژیک با دفتر مدیریت دانشگاه یا دفتر دانشجویان بین المللی تماس بگیرند و قبل از رسیدن، برای یافتن محل اقامت کمک بخواهند. برای کسب جدیدترین و بروزترین اطلاعات درباره شرایط کسب اقامت بلژیک و کسب اقامت و تابعیت کشورهای مختلف اروپایی و آمریکایی می توانید با همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *