ویزای تحصیلی

خوابگاه دانشجویی در هلند

خوابگاه دانشجویی در هلند

معرفی خوابگاه های دانشجویی در هلند

کشور هلند یکی از کشورهای اروپایی است که با توجه به تدریس دروس به زبان انگلیسی و سطح بسیار بالای سیستم آموزشی یکی از قطب های جذب دانشجویان خارجی و بین المللی است. در این کشور محل هایی برای اقامت محصلان در نظر گرفته شده است که دانشجو می تواند با توجه به علایق و شرایط اقتصادی خود بهترین محل را برای اقامت انتخاب کند. در محوطه بعضی از دانشگاه های این کشور محل هایی برای اقامت دانشجویان در نظر گرفته شده است. اگر قصد دارید در محوطه دانشگاه اقامت داشته باشید باید در زمان انتخاب دانشگاه این موارد را بررسی کنید. تکمیل فرم درخواست خوابگاه در هنگام اپلای ضرورت دارد تا در لیست انتظار قرار گیرید. عموما دانشگاه های خارج از آمستردام شرایط بهتری در ارائه خوابگاه به دانشجویان دارند. همچنین وبسایت هایی وجود دارند که با ایجاد اکانت و ارائه درخواست شما را در لیست قرار داده و در تهیه خوابگاه به شما کمک می نمایند.

چگونگی خوابگاه های دانشجویی در هلند

برای بررسی مزایا دانشگاه های هلند باید به وب سایت دانشگاه مورد نظر خود مراجعه کنید. بیشتر خوابگاه های دانشجویی در هلند دارای سرویس بهداشتی، حمام و آشپرخانه مشترک می باشند. علاوه بر خوابگاه های دانشجویی متقاضیان می توانند در خانه ها، آپارتمان ها و هتل های دانشجویی اقامت داشته باشند.

خانه های دانشجوییدر خانه های دانشجویی اتاق هایی برای اقامت دانشجویان در نظر گرفته شده است، این اتاق ها برای اقامت 3 تا 6 دانشجو در نظرگرفته شده است. خانه های دانشجویی معمولا مالک شخصی دارند. در این خانه ها نیز سرویس بهداشتی و آشپزخانه به صورت مشترک می باشد.
آپارتمان دانشجوییاین آپارتمان ها برای اقامت 8 تا 12 دانشجو در نظر گرفته شده است، به همین دلیل هزینه اقامت در این آپارتمان ها کم و اقتصادی می باشد. آپارتمان های دانشجویی دارای اتاق های خصوصی و آشپزخانه و سرویس بهداشتی مشترک است.
هتل های دانشجویییکی از گزینه های اقامت برای دانشجویانی که در شهر روتردام یا شهر آمستردام تحصیل می کنند اقامت در هتل های دانشجویی است. اتاق های در نظر گرفته شده در این هتل ها بزرگ و مبله می باشند. دانشجویان می توانند این هتل ها را برای یک سال تحصیلی یا یک ترم اجاره کنند.

چگونگی خوابگاه های دانشجویی در هلند

جایگزین خوابگاه های دانشجویی در هلند

هزینه زندگی دانشجویی در هلند به طور متوسط با توجه به سبک زندگی و شهر محل اقامت هر فردی بین 750€ تا 1200€ (یورو) می باشد. منتهی اگر کسی بخواهد آپارتمان مستقل تهیه کند ممکن است هزینه های زندگی اش با توجه به شهری که در آن مستقر است به ماهانه 1400€ (یورو) هم برسد. به همین دلیل است که دانشجویان غالبا ترجیح می دهند خوابگاه ها و هاستل های ارزان قیمت هلند را تهیه نمایند یا اگر آپارتمان اجاره می کنند به صورت اشتراکی با یک یا چند دانشجوی دیگر این کار را انجام دهند تا هزینه های آن ها کاهش پیدا کند.

منتهی اگر کسی به لحاظ تمکن مالی در مضیقه قرار نداشته باشد، تهیه آپارتمان رفاه بیشتری به همراه خواهد داشت. حدود اجاره بهای آپارتمان ها در سال 2024 در کشور هلند معمولا به شرح ذیل می باشد:

نوع آپارتمانحدود اجاره بهای ماهانه در هلند
آپارتمان 1 خوابهبین 880€ تا 1095€ (یورو)
آپارتمان 3 خوابهبین 1305€ تا 1720€ (یورو)

نحوه رزرو خوابگاه دانشجویی در هلند

متقاضیانی برای یافتن و رزرو محلی برای اقامت خود می توانند از یکی از طرق زیر اقدامات لازم را انجام دهند:

  1. برای پیدا کردن و اجاره محل اقامت خود در کشور هلند می توانید با شماره امنیت اجتماعی در این کشور تماس بگیرید. همچنین اگر قصد دارید در طول دوران تحصیلی در مشاغل پاره وقت مشغول به کار شوید می توانید برای یافتن کار نیز با مشاوران امنیت اجتماعی در ارتباط باشید.
  2. متقاضی می تواند در آگهی های منتشر شده و وب سایت های معتبر به دنبال خانه مورد نظر خود باشد. این آگهی ها معمولا در محوطه دانشگاه نیز نصب شده اند.
  3. معمولا دانشگاه ها محل هایی را برای اقامت به متقاضیان معرفی می کنند، برای کسب اطلاعات بیشتر باید به بخش مربوطه در دانشگاه خود مراجعه کنید.
  4. در کشور هلند آژانس های مسکن وجود دارد که با دریافت مبلغ کمی به فرد کمک می کند که محل مورد نظر برای اقامت را پیدا کند.

انواع خوابگاه دانشجویی در هلند

در هلند، دانشجویان معمولاً اتاقی را در خانه های دانشجویی خارج از دانشگاه اجاره می کنند. با این حال، برخی از موسسات آموزش عالی برخی از محل های اقامت در محوطه دانشگاه را ارائه می دهند. گزینه سوم اجاره یک آپارتمان یا اشتراک آپارتمان با چند هم اتاقی است. این محبوب ترین مسکن در بین دانشجویان در هلند است. اجاره یک اتاق در خانه های دانشجویی که میزبان 3 تا 6 نفر است. معمولاً خانه‌ های دانشجویی دارای مالکیت خصوصی هستند و همان سیستمی را ارائه می ‌دهند که محل اقامت در دانشگاه در جاهای دیگر است. دانش آموزان یک اتاق اجاره می کنند و فضاهای مشترک را با مستاجرین دیگر به اشتراک می گذارند. این فضای مشترک معمولا شامل آشپزخانه، اتاق نشیمن و حمام می شود.

اگر می خواهید با دانشجویان دیگر ملاقات و زندگی کنید، یک اتاق در یک خانه دانشجویی در هلند بهترین گزینه برای اقامت است. با این حال، مهم است که به قوانین خانه احترام بگذارید – که در ابتدا می تواند دشوار باشد، اما شما یاد می گیرید که به مرور زمان خود را با آن سازگار کنید. اکثر دانشگاه های هلند پردیس ندارند. با این حال، آنها با سازمان های مسکن برای ارائه خوابگاه به دانشجویان خود همکاری می کنند. این سیستم مانند خانه های دانشجویی است که در آن دانشجویان خارجی فرصت ملاقات و معاشرت با سایر دانشجویان داخلی و خارجی را دارند.

با مطالعه این مقاله اطلاعاتی در خصوص هزینه زندگی و خوابگاه دانشجویی در هلند کسب کردید، در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با شرایط تحصیل در دانشگاه های اروپایی و سایر دانشگاه ها در دنیا و هزینه اقامت در این کشور با تیم مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

2.7/5 - (4 امتیاز)

6 دیدگاه برای “خوابگاه دانشجویی در هلند

  1. kimia گفت:

    سلام وقت بخیر
    من 16 سالمه (سال بعد به پایه یازدهم میرم) رشتم ریاضی-فیزیک هست و معلدلم 19.54 هست. زبن انگلیسیم رو حدود 8,9 ساله در موسسه کانون زبان ایران (ili) میخونم و چند ترم مونده تا اخرین دوره اش تموم بشه و مدرک موسسه ام رو بگیرم، همینطور زبان فرانسوی رو در همین موسسه میخونم و زبان ترکی استانبولی هم بلد هستم. به صورت متوسط پیانو میزنم و عکاسی میکنم و از راهنمایی تا الان پژوهش های مختلفی انجام دادم.
    با این شرایط به نظرتون مهاجرت زیر 18 سال مناسب است یا مهاحرت بعد از دیپلم و یا تحصیل در مدارس بین الملل در ایران مثل مدرسه بین الملل شهید مهدوی؟ برای مهاجرت زیر 18 سال مدارس شبانه روزی مناسب هستند و چه کشوری رو پیشنهاد میکنید؟
    ممنون میشم راهنماییم کنید.

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      این مسئله به تواایی مالی شما بستگی داره. باید با مشاورین ما تماس بگیرید تا مسائل مختلف رو بررسی کنند. شما می تونید در کانادا تحصیل کنید در مدارس شبانه روزی و بعد وارد دانشگاه بشید یا این که در هنگامی که سنتون به 18 سال رسید برای مقطع کارشناسی توی کشورهای مختلف اقدام کنید

  2. کیمیا گفت:

    سلام وقت بخیر
    برای سن 15 سال (به کلاس یازدهم ورود میکنم) گرفتن بورسیه تحصیلی ممکن هست و به نظرتون کار درستی هست؟ یا بعد از دیپلم مناسب تر است؟
    و برای تحصیل زیر 18 سال کشور های اروپایی رو پیشنهاد میدهید و یا کشورهایی مانند کانادا و استرلیا؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما اگر نگرانی بابت هزینه ها دارید بهتر هست کشوری مثل مجارستان رو برای تحصیل خودتون انتخاب کنید برای دوره های قبل از دانشگاه

  3. ف_واحدی گفت:

    سلام من 25 سالمه و لیسانس مهندسی آب از دانشگاه پیام نور دارم .نمره آیلتسم 7 شده
    میخواستم بپرسم بپرسم که آیا ممکنه از دانشگاه دلفت بورسیه شم؟

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      نمیگم غیرممکنه اما کار سختی در پیش دارید شانستون رو امتحان کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *