ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت

خود اشتغالی در مجارستان

خود اشتغالی در مجارستان

افرادی که به دنبال سرمایه گذاری مطمئن و مقرون به صرفه در اروپا هستند می توانند به راحتی در مجارستان که فرصت های تجاری خوبی را برخوردار است اقدام کنند و به اقامت این کشور برسند. خود اشتغالی در مجارستان یکی از راه های ورود به کشوری است که صنعت توریسم غنی، نرخ جرم و جنایت پایین، جو سیاسی پایدار و جمعیت صلح دوستی دارد. مجارستان مرزهای مشترک با اتریش، اسواکی، رومانی، صربستان و کرواسی دارد. این کشور از 19 استان تشکیل شده که پایتخت آن بوداپست است و از شهرهای بزرگ و معروف می توان به دبرسن، میشکولتس، سگد، پچ و گیور اشاره داشت.

جمعیت این کشور بیش از 9 میلیون نفر است که 88% از این افراد را شهروندان مجارستان تشکیل داده است که به زبان مجاری صحبت می کنند و دیگر اقوام ساکن در این کشور آلمانی ها، صرب ها و رومانیایی ها هستند. در این مقاله که توسط تیم مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نوشته شده به بررسی شرایط خود اشتغالی در این کشور اشاره شده است.

چرا سرمایه گذاری و خود اشتغالی در مجارستان؟

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری یکی از پرریسک ترین شیوه های مهاجرت است و کارآفرینان اگر بدون تحقیق و بررسی دست به سرمایه گذاری بزنند ممکن است سرمایه خود را از دست بدهند. از این فرد سرمایه گذار اگر هدف ایجاد یک کسب و کار را دارند باید به شناخت کافی درباره شرایط کشور مقصد برسند و ریسک سرمایه گذاری را تا حد امکان پایین بیاورند.


دولت مجارستان با دریافت پایین ترین میزان مالیات در سطح کشورهای اروپایی گزینه ای بسیار عالی برای ایجاد یک بیزنس و سرمایه گذاری است که بازدهی بالایی دارد. مجارستان در قلب اروپا واقع شده و با توجه به نرخ درآمد سرانه سالمی که دارد یکی از پیشرفته ترین اقتصادهای اروپا را به خود اختصاص داده است که با برنامه دقیق اقتصاد خود را به یک اقتصاد بازار محور تبدیل کرده است. به همین دلیل دولت این کشور از سرمایه گذاران موفق که صاحب ایده و شرایط ایجاد یک کسب کار جدید را دارند که به رشد و ترقی این کشور کمک کند پشتیبانی خواهد کرد.

مزایای سرمایه گذاری در مجارستان

از جمله مزایای سرمایه گذاری در مجارستان می توان به موارد زیر اشاره داشت که عبارتند از:

  • زندگی در یک کشور اتحادیه اروپا که عضو شنگن است
  • رفت و امد و تردد به سایر کشورهای اروپایی بدون نیاز به ویزا
  • هزینه های پایین زندگی در مجارستان به نسبت سایر کشورهای مطرح اروپایی
  • امکان دریافت اقامت دائم به همراه اعضای خانواده
  • پایین ترین و کمترین میزان سرمایه گذاری به نسبت سایر کشورهای اتحادیه اروپا
  • پایین بودن مالیات بر درآمد و عدم محدودیت برای سرمایه گذاری در سایر کشورها
  • حمایت دولت مجارستان از سرمایه گذاران و کارآفرینان خارجی

شرایط مهاجرت به مجارستان

خود اشتغالی شهروندان خارجی در مجارستان

مجارستان به افرادی که به اقتصاد این کشور کمک می کنند بسیار اهمیت می دهد. کارآفرینان باید در ابتدا درباره توسعه اقتصاد و اشتغال این کشور سبک و ایده مشخصی داشته باشند که این ایده توسط دولت مجارستان بررسی می گردد. متقاضیان باید میزان بودجه اولیه خود را ارائه دهند در صورتیکه ایده افراد تایید گردد، برای آن ها در این کشور صندوق های سرمایه گذاری اولیه و مورد نیاز را در نظر می گیرند. در این روش که سرمایه گذاری از طریق خود اشتغالی یا کارآفرینی و ایجاد کسب و کار در مجارستان است فرد باید اثبات کند که توانایی اجرا و پیاده سازی ایده خود را دارد.

خود اشتغالی شهروندان خارجی در مجارستان

هزینه های ویزای خوداشتغالی در مجارستان

افرادی که می خواهند کسب و کار خود را در مجارستان در اختیار داشته باشند، باید درباره جزییات هزینه بررسی کنند تا بتوانند تصمیم درست و بدون ریسکی را اخذ کنند. سرمایه گذاران برای کارآفرینی در مجارستان باید حداقل 15000€ (یورو) برای سرمایه اولیه خود در نظر بگیرند. که حدود 5000€ (یورو) برای اجاره یا خرید یک شرکت کوچک و 10000€ (یورو) به عنوان سرمایه اولیه محاسبه می شود. از جمله مدارکی که برای ثبت این شرکت نیاز است عبارتند از:

  • ارائه شماره ثبت مالیات بر ارزش افزوده شرکت
  • ارائه یک برنامه تجاری سودآور جهت دریافت تائیدیه از اداره مهاجرت در مجارستان
  • ارائه آدرس و اجاره نامه شرکت

شرایط تمدید اقامت موقت خود اشتغالی در مجارستان

متقاضیان برای ایجاد پرونده سرمایه گذاری و خود اشتغالی در مجارستان حدود 3 الی 4 ماه زمان نیاز دارند که شرایط آن ها  توسط دولت این کشور بررسی شود و ویزا را اخذ نمایند. در این مدت می توانند خارج از مجارستان زندگی کنند اما باید سالی یک بار در خاک مجارستان حضور داشته باشند. برای تمدید این ویزا که در ابتدا یکساله صادر می شود و برای سال دوم اقامت را 2 ساله تمدید می کنند فرد سرمایه گذار باید تعهدات خود را به درستی انجام داده باشد که عبارتند از:

  • پرداخت به موقع مالیات شرکت
  • پرداخت به موقع اجاره محل
  • پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی

فرایند سرمایه گذاری در مجارستان

اخذ اقامت مجارستان از طریق ویزای خوداشتغالی

افرادی که از طریق خوداشتغالی می خواهند به اقامت مجارستان برسند باید به قوانین و شرایطی که دولت مجارستان تعیین کرده توجه لازم را داشته باشند:

  • به محض تائید ویزای D افراد، شخصا در خاک مجارستان حاضر شوند و برای دریافت مجوز اقامت خود ظرف 30 روز به اداره مهاجرت مجارستان مراجعه کنند.
  • ثبت یک شرکت در مجارستان
  • افراد باید 5 سال بدون وقفه در مجارستان زندگی کنند تا بتوانند اقامت دائم مجارستان را دریافت کنند.
  • آن ها می توانند پس از 8 سال زندگی و تسلط کامل به زبان مجارستانی، تابعیت مجارستان را دریافت کنند.

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با داشتن کادری مجرب و همچنین مشاورین متخصص و واحد اجرایی بسیار باتجربه و دقیق، مشاوره های لازم را در مورد راه های مهاجرت به کشورهای منتخب شما ارائه می دهند. برای اطلاعات بیشتر و مشاوره تلفنی رایگان  با ما در تماس باشید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *