ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت

اقامت تمکن مالی مجارستان

اقامت تمکن مالی مجارستان

اقامت تمکن مالی مجارستان یکی از راحت ترین و بهترین روش های مهاجرتی به این کشور است که می توان آن را برای خانواده خود نیز بدست آورد. برخی از کشورهای اروپایی از جمله مجارستان، این نوع اقامت را به اجرا در می آورند و افراد از طریق آن می توانند زندگی در حوزه شنگن اروپا را تجربه کنند. در این ارتباط، فرد با اثبات داشتن درآمد در کشور مبدا و بدون نیاز به ثبت شرکت و یا سرمایه گذاری، می تواند اقامت موقت در کشور مجارستان را به دست آورد. این روش مهاجرتی، محدودیت سنی ندارد و این یکی از برتری های این روش مهاجرتی نسبت به کار و تحصیل است.

مجارستان یکی از ارزان ترین کشورهای اروپایی در حوزه شنگن است. این مسئله در جایگاه خود می تواند یک امتیاز کم نظیر به حساب آید. از نظر کیفیت زندگی نیز مجارستان یکی از 50 کشور برتر جهان است و این خود می تواند یکی از مزایای دیگر انتخاب این کشور به حساب می آید. سیستم آموزشی این کشور نیز بسیار قدرتمند است و مطابق با استانداردهای اروپا و جهان است. از نظر استانداردهای کاری نیز مجارستان یکی از بهترین کشورهای اروپایی است که می توان از حضور در بازار کار آن نیز بهره برد. در ادامه، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، توضیحاتی در رابطه با این نوع از اقامت ارزشمند در مجارستان ارائه خواهند کرد.

شرایط مهاجرت به مجارستان از طریق تمکن مالی

متقاضی باید ثابت کند که درآمدش حدودا معادل 2000€ (یورو) در ماه است و گردش 6 ماهه حساب بانکی خود را ارائه دهد. این بدان معنا است که در این 6 ماه، حداقل 12000€ (یورو) به حساب فرد واریز شده است. اگر فرد مبلغ مورد نظر را از شرکت یا شخصی قرض گرفته باشد، باید به سفارت نشان دهد که این مبلغ از حساب شرکت یا شخص دیگری به صورت قانونی به حساب او واریز شده است. اگر فرد مدیر عامل شرکت باشد می تواند حساب شرکت خود را نیز به سفارت ارائه دهد. در باب اقامت از طریق تمکن مالی لینک فوق را بخوانید.


فرد باید نشان دهد که وظایف خود در محیط کارش را می تواند به صورت دورکاری در ایران یا کشور دوم دیگری انجام دهد. برای مثال، یک فیلم بردار حتما نیاز دارد که در محیط کار خود حضور داشته باشد اما یک مدیر عامل یا برنامه نویس، می تواند وظایف محوله را به صورت دورکاری نیز انجام دهد. عدم نیاز به حضور در محل کسب درآمد فرد یک اولویت است که سفارت به آن توجه خواهد داشت. در صورتی که فرد مالکیت چندین ملک را در اختیار داشته باشد، بدون نیاز به شغل، می تواند از طریق درآمد حاصل از اجاره املاک یا سرمایه گذاری در مجارستان، به اقامت از طریق تمکن مالی در این کشور دست پیدا کند.

مزایای اقامت از طریق تمکن مالی در مجارستان

به نقل از helpers.hu هر فردی که به صورت ویزای تمکن مالی مجارستان وارد این کشور شود سپس این اقامت را تبدیل به اقامت دائم مجارستان کند از مزایای زیر برخوردار خواهد شد:

  • سفر بدون ویزا منطقه شنگن
  • بدون حداقل محدودیت اقامت در مجارستان
  • هیچ مدرکی برای اقامت مورد نیاز نیست
  • امکان زندگی و کار در یک مکان امن و مرکزی اروپا
  • گزینه اقامت مالیاتی بسیار کم
  • اقامت مادام العمر در ازای تنها 5 سال تعهد مالی

مراحل اخذ ویزا از طریق تمکن مالی مجارستان

به نقل از pristina.mfa.gov.hu اخذ اقامت از طریق تمکن مالی مجارستان در درجه اول یک اقامت دو ساله می باشد که به صورت دوتا یک ساله صادر می شود و دیگر تمدید نخواهد شد افرادی که هدفشان تمدید اقامت و اخذ شهروندی کشور مجارستان هست باید بعد از مهاجرت به مجارستان از طریق تمکن مالی؛ پس از 2 سال از طریق سرمایه گذاری و یا کاری ؛ اقامت دائم سپس شهروندی این کشور را دریافت نمایند. مراحل اخذ ویزا از طریق تمکن مالی مجارستان به شرح زیر می باشد:

  • ارائه درآمد ماهیانه به مبلغ 2000€ (یورو) به صورت گردش 6 ماهه
  • ارائه مانده حساب 7000€ (یورو)
  • ارائه مدارکی دال بر اینکه شخص متقاضی شغلش به صورت دورکاری هست مثل برنامه نویس ها یا اینکه برای کنترل شغلش نیاز به حضورش نیست مانند مدیر عاملان شرکت ها و کارخانه ها و پزشکان
  • ارائه پروانه کسب و مجوز اشتغال

در باب هزینه زندگی در مجارستان لینک فوق را مطالعه کنید.

تفاوت اقامت تمکن مالی با سرمایه گذاری در مجارستان

به نقل از hungarygoldenvisa از تفاوت اصلی بین اقامت تمکن مالی مجارستان و روش های سرمایه گذاری در مجارستان میتوان به میزان سرمایه مورد نیاز به این نوع اقامت ها اشاره کرد زیرا که برای اخذ اقامت تمکن مالی مجارستان متقاضی باید سرمایه مورد نیاز در حساب شخصی خودش در کشورش با توجه به درامد ماهانه و اسناد ملکی و مانده حساب بانکی نشان دهد با این تفاوت که روش ها سرمایه گذاری در مجارستان برای اخذ اقامت با پرداخت هزینه به دولت مجارستان برای خرید ملک یا خرید أوراق قرضه می باشد که به شرح زیر است:

  • اخذ گواهی سرمایه گذاری (اوراق قرضه) حداقل 250000€ (یورو) صادر شده توسط صندوق املاک و مستغلات ثبت شده در بانک ملی مجارستان. در این مورد سرمایه گذار باید گواهی را برای حداقل 5 سال نگه دارد.
  • خرید ملک به مبلغ 500000€ (یورو) یا بیشتر، ملک باید مسکونی باشد.شما به مدت 5 سال مجاز به فروش ملک نیستید (اظهار ممنوعیت فروش و باربری باید در دفتر املاک دولتی ثبت شود) شما می توانید به طور مشترک با همسر و فرزندان خردسال خود دارای املاک و مستغلات باشید.
  • اهدای مبلغ 1.000.000€ (یورو) یا بیشتر به یک موسسه آموزش عالی که توسط یک بنیاد عمومی که وظایف دولتی را انجام می دهد اداره می شود. صندوق‌ها هنوز در مرحله راه‌اندازی هستند و فعلا نمی شود از این طریق برای اقامت مجارستان اقدام کرد

در باب ثبت شرکت در مجارستان لینک فوق را مطالعه کنید.

شرایط اخذ ویزای همراه از طریق اقامت تمکن مالی مجارستان

در صورت نیاز به ویزای همراه نفر اصلی که به عنوان سرپرست خانواده شناخته می شود با ویزای تمکن مالی مجارستان به کشور مجارستان مهاجرت کرده سپس 7 الی 8 ماه بعد با نشان دادن مانده حساب 7000€ (یورو) برای هر یک از همسر و فرزند زیر 18 سال درخواست ویزای همراه می دهد. در باب ویزای همراه مجارستان لینک فوق را مطالعه کنید.

تبدیل اقامت از طریق تمکن مالی مجارستان و تبدیل به شهروندی

به نقل از hungary.mfa.gov به طور معمول، شرایط لازم برای دریافت شهروندی 8 سال اقامت مداوم در مجارستان است و داشتن شروط زیر برای اخذ پاسپورت مجارستان واجب می باشد:

  • دانش زبان مجاری
  • شرکت در آزمون تاریخ و فرهنگ مجارستان به زبان مجاری
  • مدرکی دال بر سکونت و اقامت در مجارستان
  • نامه عدم سو پیشینه در مجارستان
  • ترجمه شناسنامه به زبانی مجاری همراه با تاییدات آپوستیل

مدارک مورد نیاز دریافت اقامت مجارستان از طریق تمکن مالی

مهم ترین مدارکی که فرد برای دریافت اقامت مالی در مجارستان به آن نیاز خواهد داشت عبارتند از:

  • جواز و پروانه کسب
  • گواهی اشتغال
  • سند ملکی
  • بیمه درمانی
  • سابقه کاری
  • حداقل 7000€ (یورو) تمکن مالی
  • مفاصا حساب مالیاتی (به نوعی نشان دهنده این است که شرکت هر ساله فرآیند قانونی خودش را طی می کند.)

مدارک مورد نیاز دریافت اقامت مجارستان از طریق تمکن مالی

باید در نظر داشت که همه این مدارک باید به صورت ترجمه شده در اختیار سفارت مجارستان قرار گیرد. دریافت تاییدیه از وزارت دادگستری و وزارت امور خارجه نیز یکی از اولویت هایی است که باید به آن توجه ویژه داشت. فرد همچنین باید مبلغ مشخصی وجه نقد در اختیار داشته باشد تا هزینه های سفارتی را در محل سفارت مجارستان پرداخت کند.

شرایط کلی مهاجرت به مجارستان

از آنجایی که هزینه زندگی در مجارستان نسبت به کشور های همسایه از جمله آلمان، کمتر است، در نتیجه بسیاری از افراد از زندگی در این کشور، استقبال می کنند. اقامت تمکن مالی مجارستان، شرط حضور دارد یعنی متقاضی از 1 سال اقامت اولیه خود، حداقل 9 ماه را باید در این کشور حضور داشته باشد. همچنین فرد می تواند نشان دهد که این بازه زمان 9 ماه را در سایر کشورهای حوزه شنگن بوده است. در صورت تمایل به کسب اطلاعات دقیق در رابطه با شرایط دریافت این اقامت ارزشمند، می توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، در تماس باشید.

برخی سوالات متداول در ارتباط با اقامت تمکن مالی مجارستان

از جمله مهم ترین پرسش هایی که در این رابطه مطرح می شوند عبارت خواهند بود از:

  • آیا فرد می تواند از طریق اقامت تمکن مالی به اقامت دائم مجارستان برسد؟ بله می تواند. بعد از گذراندن اقامت 2 ساله تمکن مالی و همچنین اقامت خود اشتغالی به مدت 3 سال، با رعایت شروط هر دو اقامت مانند شرط حضور در حوزه شنگن، پرداخت مالیات ها در زمان مقرر و غیره، قطعا می تواند به اقامت دائم برسد.
  • آیا از طریق تمکن مالی، می توان اقامت همسر و فرزندان در کشور مجارستان را فراهم کرد؟ بله اما ویزای همراه به صورت همزمان ارائه نمی شود و فرد باید حداقل پس از 8 ماه برای دریافت ویزای همراه اقدام کند.
4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *