ویزای تحصیلی

دانشگاه اتاوا Ottawa در کانادا

دانشگاه اتاوا Ottawa در کانادا

دانشگاه اتاوا Ottawa در کانادا دانشگاهی 2 زبانه و غیر مذهبی با تمرکز بر محور تحقیقاتی است که در ابتدا با نام کالج بیتاون به تاسیس رسید. در اوایل قرن نوزدهم فعالیت اساسی و اصلی این دانشگاه بر پایه تدریس و آموزش علوم تحقیقاتی و علوم طبیعی آغاز گردید. در حال حاضر تعداد بالغ بر 40000 دانشجو در مقاطع تحصیلی مختلف دانشگاه تحصیل می کنند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت گزینه مناسبی برای انجام امور مهاجرتی متقاضیان به شمار می رود. این موسسه اطلاعات کافی در این زمینه را در این مقاله ذکر کرده تا متقاضیان به راحتی به این اطلاعات دسترسی داشته باشند.

دانشگاه اتاوا در کشور کانادا همواره در جمع 300 دانشگاه برتر جهان قرار داشته است و به همین دلیل است که جمعیت زیادی هر ساله در تکاپوی اخذ پذیرش از این دانشگاه هستند. مقاله پیش رو نیز به همین دلیل تهیه و تدوین شده است تا علاقمندان به تحصیل در این دانشگاه بتوانند با دید بازتری نسبت به انتخاب این دانشگاه اقدام کنند.

رنکینگ دانشگاه اتاوا در کانادا

دانشجویان در کانادا تا 20 ساعت در هفته اجازه کار دارند و تحصیل در دانشگاه اتاوا منجر می شود هم ضمن تحصیل و هم پس از فارغ التحصیلی راحت تر بتوانند شغل مناسبی در این کشور پیدا کنند. چرا که دانشگاه اتاوا به دلیل داشتن امکانات آموزشی و سطح تحصیلی بالا چه در رنکینگ ملی و چه در رنکینگ های جهانی برتر مثل Times Higher Education Ranking جایگاه خوبی را به خود اختصاص داده است. البته باید توجه داشت در حال حاضر بهترین دانشگاه کانادا دانشگاه های تورنتو و بریتیش کلمبیا هستند منتهی دانشگاه اتاوا نیز جزو 10 دانشگاه برتر در سطح ملی در کانادا می باشد.

در جدول ذیل جایگاه 3 دانشگاه برتر کانادا یعنی دانشگاه تورنتو، دانشگاه مک گیل و دانشگاه اتاوا با هم مقایسه شده است:

نام دانشگاهرتبه در کاناداTimes Higher Education RankingShanghai JiaoTong RankingU.S. News Ranking
دانشگاه تورنتو (University of Torento)1212118
دانشگاه بریتیش کلمبیا (University of British Columbia)2304954
دانشگاه اتاوا (University of Ottawa)10203177215

دانشکده های دانشگاه اتاوا Ottawa در کانادا

دانشگاه اتاوا Ottawa در کانادا دانشکده ها، مدارس، موسسات آموزشی و تحقیقاتی گسترده و زیادی دارد. در حال حاضر 10 دانشکده برای این دانشگاه معرفی شده است که فهرست آنها در زیر آمده است.

این دانشکده ها دارای رشته ها و برنامه های تحصیلی تخصصی و معینی هستند که با بهترین و بالاترین کیفیت آموزشی در اختیار دانشجویان قرار می گیرند.

  • دانشکده هنر
  • دانشکده حقوق
  • آموزش و پرورش
  • فنی و مهندسی
  • علوم بهداشت
  • دانشکده مدیریت
  • دانشکده پزشکی
  • علوم اجتماعی

دانشگاه اتاوا Ottawa در کانادا به دلیل این که در رشته های پزشکی، امور بین الملل، حقوق و علوم سیاسی بالاترین کیفیت آموزشی را داشته است. لذا در این زمینه ها زبانزد خاص و عام می باشد. به همین دلیل افرادی که متقاضی تحصیل پزشکی در کانادا هستند، روانه این دانشگاه شده و درخواست پذیرش تحصیلی می نمایند.

الزامات زبان انگلیسی در پذیرش تحصیلی دانشگاه اتاوا

برخی از دانشجویان بین المللی متقاضی پذیرش در دانشگاه اتاوا Ottawa در کانادا و تحصیل در رشته ای به زبان تحصیلی انگلیسی هستند. اما زبان مادری آنها زبان انگلیسی نیستند. در این حالت بایستی حداقل 3 سال قبل از پذیرش تحصیلی در یکی از موسسات آموزش و یادگیری زبان انگلیسی به صورت تمام وقت شرکت کرده و یا در یک کشور انگلیسی زبان سکونت داشته باشند.

در غیر این صورت بایستی یکی از مدارک زبانی زیر را ارائه نمایند:

آزموننمره نهایینمره مورد نیاز بخش نوشتاری
TOEFLاینترنتی: 86اینترنتی: 22
کامپیوتری: 237کامپیوتری: 4.5
کتبی: 580کتبی: 4.5
Can Testمیانگین بخش شنیداری و خواندنی: 4.54
IELTS6.56.5
(EPT (MELAB9085
CAEL7060
PTE6060

معافیت از ارائه مدرک زبان انگلیسی در اتاوا در کانادا

اما معاف از ارائه مدرک زبان نیز در دانشگاه اتاوا Ottawa در کانادا امکان پذیر است. مشروط بر این که فرد دانشجو یکی از شرایط زیر را دارا باشد:

  • پشت سر گذاشتن تعداد حداقل 18 واحد درسی در دوره تحصیلی متوسطه در شهر انتاریو؛ معادل مدرک تحصیلی مذکور در سایر شهرهای کانادا مورد قبول می باشد.
  • شرکت در دوره A دیپلم بین المللی زبان انگلیسی که حداقل نمره 4 را کسب کرده باشد
  • گذراندن دوره زبان انگلیسی A و یا AS و کسب نمره سطح B (دوره ESL از سوی دانشگاه پذیرفته نیست)
  • شرکت در دوره AP زبان انگلیسی و اخذ حداقل نمره 4
  • به دست آوردن نمره حداقل 550 در مهارت نوشتاری آزمون SAT‌

الزامات‌ مدرک زبان‌ فرانسوی در دانشگاه اتاوا Ottawa در کانادا

ممکن است برای تحصیل در کانادا زبان تحصیلی فرانسوی را برای انتخاب رشته در دانشگاه اتاوا Ottawa در کانادا مد نظر داشته باشید. در این صورت بایستی مدارک و گواهی زبان فرانسوی را طبق نمره های قابل قبول از سوی دانشگاه و مطابق با جدول زیر ارائه دهید:

آزموننمره مورد نیاز
DALFC1 یا C2
DELFB2
TEFB2
TCFB2
TEST Can4

الزامات‌ مدرک زبان‌ فرانسوی در دانشگاه اتاوا Ottawa در کانادا

شهریه تحصیل در دانشگاه اتاوا Ottawa کانادا چقدر است؟

در مقایسه با دانشگاه های دیگر کانادا مخصوصا دانشگاه های معروف تر سطح شهریه دانشجویی در دانشگاه اوتاوا چندان هم بالا نیست. همانند دیگر دانشگاه های کانادایی، سطح شهریه اخذ شده در دنشگاه اتاوا با توجه به دوره و برنامه تحصیلی و نیز ملیت دانشجویان متفاوت است. مسلما مقدار شهریه دانشجویان بین المللی در دانشگاه اتاوا بیشتنر از شهریه دانشجویان کانادایی یا مقیم کاناداست. به هر حال طبق اعلام سایت همین دانشگاه، متوسط شهریه ترمی دانشجویان بین المللی بین 14389 الی CA$ 26354 (دلار کانادا) متغیر است. ضمنا طبق به روزترین اطلاعات و آمار، هزینه زندگی دانشجویی در شهر اتاوا بین 1500 الی CA$ 2500 (دلار کانادا) متغیر است. که این شامل اجاره خانه، هزینه خدمات، حمل و نقل و نیز سرگرمی است.

بورسیه و کمک‌ هزینه‌ های تحصیلی دانشگاه اتاوا کانادا

با توجه به افزایش چشمگیر نرخ دلار و هزینه های بالای زندگی در کشور کانادا، این سوال پرتکرار به وجود می آید که نحوه اخذ و شانس دریافت بورسیه به چه صورت است یکی از بورسیه های معروف و معتبر دانشگاه اتاوا Ottawa در کانادا که مختص دانشجویان بین المللی و خارجی است، بورسیه تحصیلی رئیس جمهور است. این بورسیه مختص دانشجویان خارجی است که به صورت تمام وقت و در مقطع کارشناسی تحصیل می نمایند. ارزش این نوع بورسیه به مبلغ 30000$ (دلار کانادا) در نظر گرفته شده است که به ازای هر سال تحصیلی مبلغ 7500$ (دلار کانادا) محاسبه می گردد.

از جمله موارد مهمی که جهت اخذ این بورسیه برای دانشجو الزامی است، دارا بودن ویزای تحصیلی کانادا می باشد. همچنین عملکرد تحصیلی دانشجو نیز بایستی بسیار قوی و بالا باشد. به طوری که معدل تحصیلی حداقل نمره 8.5 را به دست آورده باشد ناگفته نماند که این دانشگاه تعداد 3 کمک هزینه دیگر را برای 3 دانشجوی دیگر در نظر گرفته است. مبلغ هر یک از این بورسیه ها معادل 1500$ (دلار کانادا) می باشد. کار حین تحصیل برای دانشجویان مجاز بوده و 20 ساعت کار در طول هفته محاسبه می گردد. میزان حقوق دریافتی بابت ساعات کاری مذکور مبلغی بین ساعتی 7$ تا 19$ (دلار کانادا) در هر ترم تحصیلی خواهد بود. بر طبق گزارش آماری سایت معتبر Glassdoor در سال 2024، متوسط میزان حقوق دریافتی بابت ساعات کاری مذکور مبلغی حدود CA$ 13 (دلار کانادا) و ماهیانه در حدود CA$ 110 (دلار کانادا) است. با اینکه دانشجویان بین المللی در کانادا این حق را دارند که خارج از پردیس هم کار بکنند.

ولی همان طوری که در اینفوگرافیک زیر هم ملاحظه می شود، آنها بیشترین درآمد را از طریق کار در پردیس دانشگاه کسب می کنند:

میزان درآمد دانشجویی در پردیس دانشگاه اتاوا کانادا

مدارک لازم جهت پذیرش دانشگاه اتاوا Ottawa در کانادا

برای پذیرش تحصیلی در دانشگاه اتاوا Ottawa در کانادا، بایستی مدارک و اسناد مورد نیاز تهیه گردیده و تسلیم دانشگاه شود. شرح مدارک مذکور به صورت زیر است:

  • کلیه مدارک تحصیلی در مقاطع قبلی همراه با ریز نمرات
  • فرم درخواست تکمیلی
  • رزومه فردی و تحصیلی (CV)
  • انگیزه نامه جهت مشخص شدن هدف از انتخاب دانشگاه اتاوا Ottawa در کانادا و رشته مربوطه از سوی متقاضی
  • توصیه نامه که از اساتید قبلی صادر شده است
  • مدرک زبان انگلیسی یا فرانسوی با نمره مورد قبول دانشگاه
  • نتیجه آزمون های SAT یا ACT برای متقاضیان تحصیل کارشناسی و آزمون های GRE و GMAT برای متقاضیان تحصیل در مقاطع ارشد و دکتری
  • رسید پرداخت هزینه درخواست به مبلغ CA$ 90 (دلار کانادا)

چنانچه مدارک بیشتری از سوی دانشگاه درخواست گردید، مشاوران و وکلای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس برقرار نموده و پاسخ سوالاتتان را جویا شوید.

سوالات پرتکرار درباب دانشگاه اتاوا Ottawa در کانادا

سوالات متداول در خصوص دانشگاه اتاوا عبارتند از:

  • دانشکده های اصلی دانشگاه اتاوا کدامند؟ دانشکده هنر، دانشکده حقوق، دانشکده فنی و مهندسی، دانشکده پزشکی، دانشکده مدیریت و دانشکده علوم پایه.
  • مدارک مورد نیاز پذیرش تحصیلی دانشگاه اتاوا چیست؟ انگیزه نامه، توصیه نامه، رزومه تحصیلی، پاسپورت، مدرک معتبر زبان از مهم ترین مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش از این دانشگاه می باشد.
  • دانشگاه اتاوا به چه منظور شناخته شده است؟ اتاوا دارای بیش از 450 برنامه درسی از هنر، مهندسی، علوم بهداشتی، پزشکی، علوم اجتماعی و حقوق مدنی می باشد و یکی از بزرگ ترین دانشکده های حقوق در کانادا است.
  • فاصله اتاوا تا تورنتو چقدر می باشد؟ فاصله محاسبه شده پرواز از تورنتو تا اتاوا برابر است با 218 مایل که 351 کیلومتر است. اگر می خواهید با ماشین خودتان بروید، فاصله رانندگی بین تورنتو و اتاوا 446.63 کیلومتر است.
  • آیا هوای اتاوا از تورنتو سردتر است؟ در حال حاضر اتاوا سردترین پایتخت شناخته شده است اما سازمان هواشناسی پیش بینی می کند که هوای اتاوا رو به گرمتر شدن برود و در اکثر اوقات شبیه به تورنتو شود.
5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *