ویزای تحصیلی

دانشگاه امپریال لندن

دانشگاه امپریال لندن

دانشگاه امپریال لندن یکی از 10 دانشگاه برتر جهان از دید QS است و همین مسئله برای روشن شدن کیفیت این دانشگاه جهت ادامه تحصیل کافی می باشد. این دانشگاه به صورت تخصصی بر روی علوم محیط زیست، مهندسی، اقتصاد و پزشکی تمرکز دارد و سیستم آموزشی آن ها پژوهش محور است. اساتید این دانشگاه معمولا مقدمات علمی را در اختیار دانشجویان قرار می دهند تا آن ها با پژوهش به نتیجه نهایی دست پیدا کنند.

این دانشگاه در منطقه آلبرتوپلیس در شهر لندن واقع شده است که در حقیقت یک منطقه تاریخی در این شهر است. این دانشگاه در زمینه ایجاد نیروی کار نیز از جمله دانشگاه های قدرتمند جهان است به طوری که رده 33 جهانی را در اختیار خود قرار داده است. در این مقاله مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، شرایط تحصیل در دانشگاه امپریال لندن را مورد بررسی قرار خواهند داد.

تاریخچه دانشگاه امپریال لندن

در سال 1851 با حمایت پرینس آلبرت یک پروژه فرهنگی که شامل موزه ویکتوریا، موزه تاریخ، رویال آلبرت هال و رویال کالج بود در جنوب لندن افتتاح شد. رفته رفته این کالج به یک دانشگاه بزرگ تبدیل شد اما این پروسه تقریبا دو قرن به طول انجامید. مهم ترین اتفاقات تاریخ دانشگاه امپریال در لندن عبارتند از:

  • افتتاح ساختمان اولیه کالج سلطنتی در سال 1851
  • افتتاح رسمی کالج امپریال لندن با ترکیب کالج علوم و مدرسه سلطنتی معدن با کالج شهر در سال 1907
  • افتتاح مدرسه پزشکی دانشگاه امپریال در سال 1988
  • افتتاح کالج اقتصاد دانشگاه امپریال در سال 2004
  • استقلال کامل کالج امپریال لندن از دانشگاه لندن در سال 2007
  • شروع به کار دپارتمان شیمی در سال 2019

در حال حاضر 17000 دانشجو و 8000 نیروی کار در این دانشگاه فعالیت های مربوط به حوزه وظایف خود را انجام می دهند. این افراد از 125 کشور جهان موفق به اخذ مجوز حضور در این دانشگاه را کسب کرده اند. به گزارش سایت این دانشگاه هر ساله بیش از 6700 دانشجو موفق به اخذ مدرک تحصیلی خود از این دانشگاه می شوند.

بررسی جایگاه علمی دانشگاه امپریال لندن در 2023

کالج امپریال لندن در سال 2023 یکی از برترین دانشگاه های جهان است و افراد با رزومه های قدرتمند تحصیلی قادر به حضور در این دانشگاه می شوند. متقاضیان تحصیل در این دانشگاه باید توجه داشته باشند که در یک دانشگاه پژوهش محور مشغول به تحصیل خواهند شد و این یک مسئله بسیار مهم است. موسسات مختلف ارزیاب در جهان هر ساله بر اساس شاخص های خود نسبت به ارزیابی دانشگاه های جهان اقدام می کند؛ نمودار ذیل جایگاه این کالج را از دید QS نشان می دهد:

جایگاه علمی دانشگاه امپریال لندن

نمودار فوق نشان می دهد که تحصیل در دانشگاه امپریال یکی از بهترین گزینه های تحصیل در انگلستان خواهد بود. همین مسئله کافی است تا اخذ پذیرش از این دانشگاه به امری دشوار تبدیل شود. اما افرادی که موفق به اخذ پذیرش شوند، می توانند در صورت دریافت مدرک خود به آینده شغلی خوبی دست پیدا کنند.

برترین رشته تحصیلی در دانشگاه امپریال لندن

نموداری که پیش تر ارائه شده است، رتبه کلی دانشگاه را در سطح جهان نشان می دهد. این امکان وجود دارد که جایگاه علمی یک دانشگاه در سطح جهان بسیار مناسب باشد اما یک رشته تحصیلی جایگاه خوبی نداشته باشد. بلعکس این اتفاق نیز همواره امکان پذیر است. در جدول زیر برترین رشته های تحصیلی دانشگاه امپریال ارائه شده است.

رشتهرتبه جهانیرشتهرتبه جهانی
محیط زیست9علوم اعصاب رفتاری23
علوم مهندسی9بیولوژی مولکولی و ژنتیک24
ایمنی شناسی10شیمی28
پزشکی14علوم کامپیوتر31
ریاضیات16اقتصاد35
فیزیک20علوم اجتماعی و سلامت عمومی35
علوم مواد23علوم هوا و فضا38
میکروبیولوژی23روانشناسی107

چنانچه پیش تر نیز گفته شد، از جدول فوق قابل اثبات است که جایگاه کلی دانشگاه نقش چندانی در انتخاب رشته ها نخواهد داشت. هر فرد باید بسته به رشته مورد نظر خود، نسبت به انتخاب دانشگاه اقدام کند.

هزینه تحصیل در دانشگاه امپریال لندن

یکی از مسائلی که پیش از تحصیل در دانشگاه امپریال باید مورد توجه افراد قرار بگیرد، هزینه هایی است که با آن روبرو هستند. هزینه تحصیل در این دانشگاه برای دانشجویان انگلیسی کمتر از 9500£ (پوند) است اما دانشجویان خارجی نیاز به بودجه بیشتری دارند. در جدول زیر شهریه برخی از رشته های تحصیلی در سال تحصیلی 2023-2024 ارائه شده است.

رشته تحصیلیطول دوره تحصیل (سال)شهریه دانشگاه به پوند
مهندسی مواد3£30250
ریاضیات3£28000
مهندسی مکانیک4£30250
علوم پزشکی3£30000
پزشکی6£41000
فیزیک3£31000
مهندسی کامپیوتر4£30250

به طور کلی می توان گفت که رشته های علوم پایه در این دانشگاه هزینه ای در حدود 25000£ تا 31000£ (پوند) را دربر خواهند داشت. در رشته های مهندسی نیز هزینه تحصیل در حدود 30000£ (پوند) خواهد بود. رشته های علوم پزشکی نیز همواره در حدود 35000£ تا 45000£ (پوند) در هر سال خواهد بود. این هزینه در بسیاری از موارد با استفاده از بورسیه های تحصیلی قابلیت کاهش را خواهد داشت.

هزینه تحصیل در دانشگاه امپریال لندن

حداقل سطح زبان برای تحصیل در ایمپریال کالج

یکی از مسائلی که باید مورد توجه قرار گیرد مدرک زبان مورد نیاز برای اخذ پذیرش از دانشگاه امپریال لندن است. به طور کلی دانشجویان خارجی معمولا از 3 آزمون استفاده می کنند. علاقمندان به شرکت در آزمون آیلتس باید نمره 7 به شرط حداقل نمره 6.5 در هر مهارت را بدست آورند. شرط نمره در آزمون PTE نیز 69 است به شرط هر مهارت حداقل 62. شرط استفاده از آزمون تافل نیز نمره کلی 100 با حداقل نمره 22 در هر مهارت است. در صورت دارا بودن هر یک از مدارک زیر نیز می توان از این دانشگاه پذیرش دریافت کرد:

  • مدرک دیپلم از کشور استرالیا
  • آزمون CAE
  • دیپلم کشور کانادا
  • آزمون CPE
  • آزمون GCE
  • سطح AS کشور هنگ کنگ
  • IGCSE
  • یک مدرک کارشناسی بین المللی
  • گواهی رسمی از کشور مالزی
  • مدرک N5 اسکاتلند
  • مدرک کمبریج سنگاپور
  • مدرک دبیرستان کشور آمریکا
  • گواهی امتحان غرب آفریقا

اقامت پس از تحصیل در انگلستان

انگلستان جزو کشورهایی است که امکان تمدید اقامت پس از فارغ التحصیلی را برای تمامی دانشجویان، حتی آن هایی که تابعیت کشورهای اتحادیه اروپا را ندارند، نیز فراهم می کند. منتهی شرط آن این است که پس از فارغ التحصیلی فرد یکی از روش های ذیل را انتخاب کند:

  • سرمایه گذاری 200000£ (پوند) در انگلستان
  • ازدواج با شهروند انگلیسی
  • پیدا کردن شغل در انگلستان

دانشگاه امپریال بدون هیچ تردیدی یکی از برترین دانشگاه های کشور انگلستان و جهان است. به همین دلیل فارغ التحصیلان آن نه تنها فرصت های شغلی زیادی پیش رو خواهند داشت بلکه سطح درآمد بالایی نیز از همان ابتدا به آن ها پیشنهاد می شود. لازم به ذکر است در انگلستان در سال 2023 متوسط درآمد سالانه 82000£ (پوند) است. سطح علمی بالای دانشگاه امپریال و علاقه کارفرمایان به فارغ التحصیلان این دانشگاه سبب شده تا هر ساله برترین دانش آموزان و دانشجویان برای اخذ پذیرش از این دانشگاه اقدام کنند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آمادگی دارد تا در صورتی که هر یک از متقاضیان قصد تحصیل در این دانشگاه را دارند، ضمن بررسی مدارک آموزشی، شرایط تحصیل آن ها در این دانشگاه را فراهم آورد.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *