ویزای تحصیلی

دانشگاه انگلیسی دبی BUiD

دانشگاه انگلیسی دبی BUiD

با تحصیل در دانشگاه انگلیسی دبی BUiD شما می توانید علاوه بر دریافت آموزش های کیفیت برتر انگلیسی همچنین از بورسیه تا 50% شهریه کارشناسی نیز برخوردار شوید. دانشگاه مذکور از انواع دانشگاه های خصوصی دبی محسوب می شود که در سال 2004 تاسیس شد. شرکای اصلی این دانشگاه شامل دانشگاه ادینبرو، دانشگاه منچستر، دانشگاه گلاسکو و دانشگاه کاردیف می باشد. بنابراین دانشجویان پس از اتمام تحصیلات خود در این دانشگاه می توانند از مدرک بسیار معتبر این دانشگاه انگلیسی بهره مند شوند.

  • مدارک برای ثبت نام در دانشگاه انگلیسی دبی چیست؟
  • هزینه تحصیل در دانشگاه BUiD چگونه است؟
  • آیا دانشجویان در BUiD از امتیاز بورس تحصیلی برخوردار هستند؟
  • بهترین رشته های تحصیل در این دانشگاه کدامند؟
  • شرایط کار پس از تحصیل دانشجویان این دانشگاه چگونه است؟
  • مزایای تحصیل در این دانشگاه چیست؟

متقاضیان می توانند در این دانشگاه انواع برنامه های تحصیلی را در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری (PhD) ادامه تحصیل دهند. از شرایط مهم اخذ پذیرش از این دانشگاه معتبر می توان به ارائه مدرک دیپلم متوسطه با معدل خوب و نیز ارائه نمره مدرک زبان انگلیسی اشاره نمود. دانشگاه انگلیسی دبی به خاطر ارائه برنامه های تحصیلی مهندسی و IT در بین دانشجویان بین المللی معروف است. برای اطلاع کامل درباره اخذ اقامت دبی و نیز دریافت مستر کارت امارات با وکلا و کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشاوره نمائید.

شرایط تحصیل در دانشگاه انگلیسی دبی BUiD

برنامه های تحصیلی مختلفی در دانشگاه انگلیسی دبی در سه مقطع کارشناسی معمولا 3-4 سال، کارشناسی ارشد 2 سال و دکتری یا Ph حدود 4-5 سال به دانشجویان ارائه می شود. از جمله برنامه های تحصیلی دوره کارشناسی می توان به علوم کامپیوتر، هوش مصنوعی، مهندسی نرم افزار، معماری، مدیریت بازرگانی، مهندسی الکترومکانیک و حسابداری و امور مالی اشاره نمود. اما از برنامه های مختلف کارشناسی ارشد ارائه شده در این دانشگاه می توان به MBA، مهندسی خدمات ساختمان، حقوق ساختمان و حل اختلاف، مدیریت مهندس، امور مالی، انفورماتیک، مدیریت IT، مهندسی سازه، طراحی پایدار محیط ساختو مدیریت پروژه اشاره نمود.

شرایط دانشگاه انگلیسی دبی BUiDشرح
رتبه جهانی3906
رتبه کشوری11
فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد1369 نفر
فارغ التحصیلان PhD125 نفر
مجلات علمی81 مجله
پروژه های تحقیقاتی147 پروژه

بالاخره برنامه های دکتری (PhD) ارائه شده توسط دانشگاه انگلیسی دبی BUiD شامل دکتریی آموزش، مدیریت پروژه، معماری و محیط ساخت پایدار، علوم کامپیوتر و مدیریت بازرگانی می باشد. متقاضیان می توانند با توجه به برنامه های مذکور و نیز شرایط و مدارک لازم در این دانشگاه اخذ پذیرش نموده و ثبت نام کنند.

مدارک لازم برای ثبت نام در دانشگاه BUiD دبی

شرایط و نحوه پذیرش از دانشگاه انگلیسی دبی یا BUiD بسیار آسان و راحت می باشد. اما به شرطی که متقاضیان با اطلاعات کامل در اینباره آشنا باشند. اطلاعات مربوط به شرایط پذیرش از BUiD معمولا پیرامون مدارک آکادمیک و مدارک زبان معتبر می باشد که متقاضیان برای ثبت نام در BUiD نیازمند آن هستند. اما فرآیند پذیرش چنین است که ابتداء با مراجعه به وب سایت دانشگاه بایستی فرم درخواست ثبت نام تکمیل شده و از طریق همان وب سایت مجددا ارسال شود. در ادامه نیز از متقاضیان خواسته می شود تا مدارک ذیل را نیز برای دانشگاه مربوطه ارسال نمایند:

  • پاسپورت معتبر
  • مدرک دیپلم متوسطه و ریزنمرات مربوطه
  • نتایج آزمون زبان انگلیسی آیلتس یا تافل

همچنین لازم است بدانید که پس از اخذ پذیرش از دانشگاه انگلیسی دبی، علاوه بر صدور ویزای تحصیلی امارات به شما همچنین شماره شناسایی (ID) اختصاصی نیز داده می شود.

امکانات دانشگاه انگلیسی دبی BUiD

دانشگاه انگلیسی دبی از نظر امکانات و تسهیلات آموزشی در دبی دانشگاه بسیار کامل و جامعی است. کلاس های درس مجهز به آخرین فناوری های نوین، تالار سخنرانی، بوفه دانشجویی، مرکز نگارش، آزمایشگاه ها و غیره از جمله این امکانات می باشد. این دانشگاه دارای 3 آزمایشگاه فیزیک، معماری و مهندسی می باشد. از جمله امکانات دیگر این دانشگاه می توان به استدیو طراحی دیجیتال ATKINS اشاره نمود که دارای تنوع گسترده ای از نرم افزارهای مهندسی، شبیه سازی، طراحی گرافیک و غیره جهت کمک به دانشجویان مهندسی BUiD برای تکمیل پروژه های IT Sevices می باشد.

از این گذشته، دانشگاه انگلیسی دبی BUiD همچنین دارای دو آزمایشگاه IT مجهز می باشد. این آزمایشگاه ها دارای بالاترین استانداردهای بین المللی برای کارهای آزمایشگاهی آموزشی می باشد. آزمایشگاه های IT این دانشگاه دانشجویان را قادر می سازد تا کلیه رایانش های پیشرفته خود در تکالیف و پروژه های درسی انجام دهند. در یک ارزیابی کلی می توان امکانات مختلف دانشگاه انگلیسی دبی را به صورت زیر خلاصه کرد:

  • آزمایشگاه های IT
  • اتاق تفریح DIAC
  • کتابخانه های مجهز
  • پروژکتورهای قابل استفاده در کلاس ها
  • پشتیبانی نرم افزاری و سخت افزاری در آزمایشگاه ها
  • دسترسی ب شبکه وایرلس تنها در پردیس دانشگاهی
  • دسترسی به سیستم آموزش الکترونیک تخته سیاه یا Blackboard E-learning
  • آدرس ایمیل و خدمات الکترونیک به کلیه دانشجویان ثبت نامی

هزینه تحصیل در دانشگاه انگلیسی دبی BUiD

هزینه تحصیل در دانشگاه انگلیسی دبی BUiD

آمارها و اطلاعات روز نشانگر این واقعیت مهم است که شهریه دانشگاه انگلیسی دبی نسبت به سایر دانشگاه های دبی بالا است. دلیل این امر شاید به خاطر وجود اساتید برتر و نیز انواع امکانات و تجهیزات مدرن و پیشرفته ای باشد که این دانشگاه در اختیار دانشجویان خود قرار می دهد. بر اساس اعلام خود دانشگاه انگلیسی دبی، ساختار شهریه تحصیلی سال 2023-2022 دانشگاه BUiD از قرار ذیل می باشد:

برنامه تحصیلیشهریه کل (4 ساله)
کارشناسی مدیریت بازرگانیAED225000 (درهم)
کارشناسی حسابداری و امور مالیAED225000 (درهم)
کارشناسی مهندسی صنایعAED225000 (درهم)
کارشناسی مهندسی الکترومکانیکAED225000 (درهم)
کارشناسی معماریAED225000 (درهم)
کارشناسی هوش مصنوعیAED225000 (درهم)
کارشناسی مهندسی نرم افزارAED225000 (درهم)

اما همانطوری که در مطالب فوق نیز به آن اشاره شد، تحصیل در دانشگاه انگلیسی دبی برای دانشجویان خارجی هزینه بالایی در پی دارد. تا حدی که هزینه تحصیل سالانه در دانشگاه انگلیسی دبی بعد از هزینه ها در دانشگاه آمریکایی دبی در جایگاه دوم گرانترین دانشگاه های دبی قرار می گیرد: مقایسه میانگین شهریه سالانه دانشگاهی در دبی

مقایسه میانگین شهریه سالانه دانشگاهی در دبی

دبی؛ شهر گران خاورمیانه

در مقایسه با دیگر کشورهای منطقه، هزینه زندگی در امارات نسبتا بالا است. این هزینه ها در دبی شامل هزینه خورد و خوراک، هزینه اجاره منزل، هزینه ایاب و ذهاب، هزینه اقلام آموزشی، هزینه تفریحی و غیره می باشد. البته متقاضیان تحصیل در دبی بایستی این نکته مهم را نیز مد نظر خود قرار دهند که غالبا این هزینه ها با سبک مصرفی آنها رابطه مستقیمی دارد. در کل، هزینه زندگی در امارات در حدود $1214 تا $1938 (دلار) ماهیانه می باشد که اگر بخواهیم این هزینه را سرشکن کنیم به فهرست ارقام زیر دست خواهیم یافت:

پارامترهاحداقل هزینهمیانگین هزینه
اجاره خانه758$ (دلار)1086$ (دلار)
غذا185$ (دلار)347$ (دلار)
حمل و نقل52$ (دلار)101$ (دلار)
هزینه خدمات شهری146$ (دلار)151$ (دلار)
لباس27$ (دلار)102$ (دلار)
ورزش و تفریح46$ (دلار)151$ (دلار)
کل مخارج1214$ (دلار)1938$ (دلار)

اطلاعاتی درباره ویزای تحصیلی دبی

ویزای تحصیلی دبی فقط برای داوطلبانی صادر می شود که در یک برنامه تمام وقت در یکی از دانشگاه های دبی مثل دانشگاه انگلیسی دبی BUiD ثبت نام کرده اند. بنابراین کلیه دانشجویان کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری (PhD) مشمول اخذ ویزای تحصیلی امارات می باشند. اما دانشجویان ثبت نامی در دوره های کوتاه مدت مثل CPD یا دوره های کاردانی صلاحیت اخذ این نوع ویزا برای ورود به دبی را ندارند. معمولا مهلت اخذ این ویزا درست پس از دریافت نامه پذیرش از دانشگاه انگلیسی دبی بوده و مدارک لازم برای اخذ آن عبارتند از:

  • کپی نامه پیشنهادی از دانشگاه برای ثبت نام در برنامه تحصیلی
  • کپی رسید هزینه ثبت نام دانشگاهی
  • فرم درخواست ویزای تکمیل شده
  • کپی رنگی اسکن شده از پاسپورت با اعتبار حداقل 7 ماه
  • عکس رنگی اسکن شده
  • تعهد نامه دانشجویی امضاء شده
  • پس انداز ویزا به میزان AED3500 (درهم)
  • رسید هزینه ویزا به میزان AED2000 (درهم)
  • گواهی عدم سوء پیشینه کیفری
  • بیمه پزشکی

در پایان یادآوری می شود که ویزای تحصیلی دبی معمولا تا 12 ماه اعتبار داشته و پس از آن لازم است مجددا تمدید اعتبار شود. شما می توانید با استعلام از کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در جریان اطلاعات جامعی در خصوص شرایط اخذ و تمدید انواع ویزاهای تحصیلی مثل ویزای تحصیلی انگلیس، آلمان، کانادا و غیره نیز قرار گیرید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *