ویزای تحصیلی

دانشگاه برکلی (UCB) در کاليفرنيا آمريکا

دانشگاه برکلی (UCB) در کاليفرنيا آمريکا

دانشگاه برکلی (UCB) در کاليفرنيا آمريکا که مخفف عبارت University of California, Berkeley می باشد، از ادغام 2 دانشگاه به وجود آمده است. دانشجویان ایرانی در دوران تحصیلی خود همواره به دنبال مهاجرت به آمریکا و ادامه تحصیل در دانشگاه های این کشور هستند. دانشگاه UCB به دلیل این که از تکنولوژی، سطح علمی و سیستم آموزش و پرورش بسیار قوی برخوردار است، لذا می تواند یکی از گزینه های مناسب در امر ادامه تحصیل در آمریکا به شمار بیاید. برای شفافیت موضوع و کسب آگاهی های بیشتر در این زمینه، موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله ای را به نگارش در آورده است که به بررسی شرایط تحصیلی در دانشگاه UCB اختصاص دارد. بنابراین اگر قصد تحصیل در این دانشگاه را دارید، از خواندن مقاله زیر غافل نشوید.

درباره دانشگاه برکلی (UCB) در کاليفرنيا آمريکا

دانشگاه برکلی (UCB) در کالیفرنیا در فهرست دانشگاه های دولتی و تحقیقاتی این کشور قرار دارد. این موسسه آموزشی در سال 1868 میلادی در شهری به نام برکلی که در شرق خلیج سانفرانسیسکو قرار گرفته است، به تاسیس رسید. با توجه به سال تاسیس این دانشگاه، می توان آن را جزو قدیمی ترین دانشگاه های کالیفرنیا دانست. نام این دانشگاه برگرفته از نام جرج برکلی است. از آنجا که زمینه های علمی سطح بالایی در این دانشگاه وجود دارد، لذا از لحاظ تحقیقاتی و پژوهشی جزو برترین دانشگاه ها به شمار می رود. دانشگاه UCB با شعار اختصاصی خود «Fiat lux» به معنای «بگذار نور بیاید» راه اندازی شد و از زمان آغاز فعالیت تاکنون به کلیه تعهدات خود در مقابل دانشجویان داخلی و بین المللی پایبند بوده است.

درباره دانشگاه برکلی (UCB) در کاليفرنيا آمريکا

دانشکده‌ ها و بخش‌‌ های مختلف دانشگاه UCB

دانشگاه برکلی (UCB) در کالیفرنیا آمریکا دارای دانشکده ها، کالج ها و دپارتمان های مختلف و متعددی است. هر یک از این داشکده ها رشته های گوناگونی را در زمینه های علمی مختلف به دانشجویان ارائه می نمایند. تعداد دانشکده های این دانشگاه به 14 دانشکده می رسد که بالغ بر 130 بخش یا دپارتمان در آنها تدریس می شود.

برخی از آن ها عبارتند از:

  • کالج شیمی
  • کالج منابع طبیعی
  • دانشکده حقوق
  • دانشکده بهداشت عمومی
  • دانشکده سیاست عمومی گلدمن
  • دانشکده رفاه اجتماعی
  • دانشکده تحصیلات تکمیلی روزنامه ‌نگاری و غیره

درباره دانشگاه برکلی (UCB) در کالیفرنیای آمریکا

مدارک تحصیلی دانشگاه برکلی (UCB) در کاليفرنيا آمريکا

نوع مدارکی که برای تحصیل در مقاطع و رشته های گوناگون موجود در دانشکده های دانشگاه برکلی (UCB) در کالیفرنیا آمریکا مورد نیاز است، مختلف است. اما برخی مدارک به صورت از دانشجویان اخذ می گردد که شرح آنها به صورت زیر خواهد بود:

  • کسب حداقل معدل GPA در مقاطع تحصیلی پیشین
  • کسب نمره مورد نظر دانشگاه در آزمون های SAT و ACT که به ترتیب 2171 و 33 است
  • انتخاب رشته مورد علاقه در راستای سوابق تحصیلی
  • ارسال مدارک تحصیلی تا قبل از پایان ماه دسامبر
  • ارائه انگیزه نامه به منظور مشخص شدن هدف دانشجو از تحصیل در آمریکا و دانشگاه برکلی (UCB) در کالیفرنیا آمریکا
  • ارائه رزومه فردی و تحصیلی (CV)
  • ارائه مدارک و اسناد مالی مبنی بر استطاعت و توان پرداخت هزینه های تحصیل و زندگی در آمریکا
  • دارا بودن مدرک زبان آیلتس یا تافل با توجه به حداقل نمره مورد درخواست دانشکده

الزامات نمره‌ زبان برای پذیرش تحصیلی دانشگاه UCB

همان طور که در بخش قبلی گفته شد برای موافقت با درخواست پذیرش تحصیلی از سوی دانشگاه برکلی (UCB) در کالیفرنیا آمریکا بایستی حداقل نمره زبان انگلیسی تافل یا آیلتس را کسب کرده باشید.

اما نمرات و حد نصاب هایی که برای هر یک از آزمون ها تعیین شده است، به شرح زیر است:

  • نمره زبان جهت تحصیل در مقطع کارشناسی: نمره زبان انگلیسی آیلتس برای پذیرش تحصیلی دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد، بایستی حداقل 6.5 باشد. درخصوص نمرات تافل نیز باید گفت حداقل نمره تافل مبنی بر اینترنت (IBT 80) و برای آزمون تافل مبتنی بر کاغذ و کتبی (PBT) نیز نمره 550 از سوی دانشگاه برکلی (UCB) در کالیفرنیا آمریکا تعیین شده است.
  • نمره زبان جهت تحصیل در مقطع تحصیلات تکمیلی: اما دانشجویان متقاضی تحصیل در مقطع تحصیلات تکمیلی بایستی نمرات دیگری از زبان انگلیسی را کسب کرده باشند. بدین صورت که نمره زبان انگلیسی آیلتس آنها بایستی حداقل 7، نمره زبان تافل IBT حداقل 100 و نمره زبان تافل PBT حداقل 600 باشد.

حقایقی جالب درباره دانشگاه برکلی (UCB) در کالیفرنیا آمریکا

همان طوری که در نمودار زیر هم ملاحظه می شود، دانشگاه UCB کلا 100% دارای شهرت آکادمیک است. شاخص شهرت برای کارفرما این دانشگاه 100%، نسبت دانشجو به دانشکده حدود 20.5%، استنادها 99.9%، نسبت دانشکده بین المللی حدود 92.2%، نسبتا دانشجوی بین المللی 63.9%، شبکه تحقیق بین المللی 92.4%، قابلیت پایداری یا Sustainability حدود 100% است. از این گذشته نتایج اشتغال فارغ التحصیلان UCB نیز در حدود 98.7% است. در نتیجه دانشجویان در حل تحصیل در این دانشگاه آمریکایی خیال هم از بابت کیفیت تحصیلی و هم از بابت کاریابی و استخدام پس از فارغ التحصیلی کاملا راحت است:

حقایقی جالب درباره دانشگاه برکلی (UCB) در کالیفرنیا آمریکا

رتبه‌ های دانشگاه UCB کالیفرنیا تا 2024

 

طبق گزارش هایی که در زمینه آمار و ارقام دانشجویان مشغول تحصیل در دانشگاه برکلی (UCB) در کالیفرنیا آمریکا به دست آمده است، این گونه مشخص گردید که تعداد کل دانشجویانی که در 2024 این دانشگاه تحصیل می کنند برابر با 40173 دانشجو است. از این تعداد، 29310 دانشجو در مقطع کارشناسی و 10863 دانشجو نیز در دوره های تحصیلات تکمیلی مشغول تحصیل هستند. بررسی موضوعاتی مانند اسکان دانشجویان و هزینه زندگی در آمریکا از جمله موارد مهمی است که بایستی به دقت مورد بررسی قرار گیرد. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده در خصوص مهاجرت به آمریکا از طریق تحصیل در دانشگاه برکلی اطلاعاتی ارائه گردید که امید است مفید بوده باشد.

سوالات پرتکرار در خصوص دانشگاه برکلی (UCB) در کاليفرنيا آمريکا

در بخش موخره مقاله دانشگاه برکلی (UCB) در کاليفرنيا آمريکا به مهم ترین سوالات شما پاسخ می دهیم:

  • اطلاعات کلی درباره دانشگاه برکلی (UCB) در کاليفرنيا آمريکا شامل چه مواردی است؟ دانشگاه برکلی (UCB) در کالیفرنیا در فهرست دانشگاه های دولتی و تحقیقاتی این کشور قرار دارد. این موسسه آموزشی در سال 1868 میلادی در شهری به نام برکلی که در شرق خلیج سانفرانسیسکو قرار گرفته است، به تاسیس رسید. با توجه به سال تاسیس این دانشگاه، می توان آن را جزو قدیمی ترین دانشگاه های کالیفرنیا دانست. نام این دانشگاه برگرفته از نام جرج برکلی است. از آنجا که زمینه های علمی سطح بالایی در این دانشگاه وجود دارد، لذا از لحاظ تحقیقاتی و پژوهشی جزو برترین دانشگاه ها به شمار می رود. دانشگاه UCB با شعار اختصاصی خود «Fiat lux» به معنای «بگذار نور بیاید» راه اندازی شد و از زمان آغاز فعالیت تاکنون به کلیه تعهدات خود در مقابل دانشجویان داخلی و بین المللی پایبند بوده است.
  • دانشکده‌ ها و بخش‌‌ های مختلف دانشگاه UCB کدام اند؟ کالج منابع طبیعی، دانشکده حقوق، دانشکده بهداشت عمومی، دانشکده سیاست عمومی گلدمن و دانشکده رفاه اجتماعی
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *