ویزای تحصیلی

دانشگاه بیرمنگام انگلستان

دانشگاه بیرمنگام انگلستان

دانشگاه بیرمنگام انگلستان دانشگاه تحقیقاتی دولتی در ایگباستون است که در سال 1825 از ادغام مدرسه پزشکی بیرمنگام و کالج علوم معماری تشکیل شد. این دانشگاه مفتخر به دریافت عنوان سلطنتی در سال 1900 گردید. دانشگاه بیرمنگام در سطح جهانی دارای رتبه 79 بین المللی و در سطح ملی دارای رتبه 14 در کشور انگلستان می باشد. این دانشگاه همچنین دارای مراکز علمی و پژوهشی متعدد و نیز کتابخانه ها و آزمایشگاه های مجهزی برای خود می باشد. دانشجویان مایل به تحصیل جهت انجام مشاوره های ضروری در زمینه اخذ پذیرش از انگلستان می توانند با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشند.

درباره دانشگاه بیرمنگام انگلستان

یکی از شواهد برتری آموزشی و پژوهشی این دانشگاه، وجود برندگان جایزه علمی نوبل در بین فارغ التحصیلان این دانشگاه می باشد. در حال حاضر، بیش از 35000 دانشجوی داخلی و خارجی در این دانشگاه مشغول تحصیل می باشند. این دانشگاه با داشتن سرمایه ای بیش از 160 میلیون پوند در کنار درآمدهای بالای سالیانه خود نیز جرو دانشگاه های ثروتمند انگلستان محسوب می شود که همه ساله بورسیه هایی برای دانشجوبان خارجی ارائه می کند. از 1 آگوست سال 2008، سیستم آموزشی این دانشگاه در 5 کالج باز تعریف شد که هر کالج متشکل از چندین مدرسه بودند. این کالج ها شامل هنر و حقوق، مهندسی و علوم فیزیکی، علوم زیستی، علوم پزشکی، علوم اجتماعی و علوم و هنرهای آزاد بودند. رنکینگ دانشگاه بیرمنگام انگلستان در جدول The Guardian در بریتانیا رتبه 8 را به خود اختصاص داده و در سال 2023 رتبه بین المللی این دانشگاه به شرح ذیل است:

رنکینگ جهانیرتبه دانشگاه بیرمنگام انگلستان
Times Higher Education Ranking108

رنکینگ این دانشگاه از دید QS نیز در نمودار ذیل نشان داده شده است:

رنکینگ دانشگاه بیرمنگام انگلستان

تحصیل در دانشگاه بیرمنگام انگلستان در 2023

دانشگاه بیرمنگام از معتبرترین و قدیمی ترین دانشگاه های انگلستان بوده و هم اکنون، این دانشگاه در بین 100 دانشگاه برتر جهانی قرار دارد. دانشگاه بیرمنگام یکی از اعضای موسس گروه راسل (Russell Group) بوده و دارای پردیس های دانشگاهی سرسبز و باشکوه و نیز امکانات آموزشی و رفاهی پیشرفته و مدرن همراه با هیئت علمی برتر می باشد. دانشگاه بیرمنگام در سال 2023 جزو دانشگاه های پرمتقاضی کشور انگلستان می باشد. کالج های این دانشگاه عبارتند از:

  • کالج هنرها و حقوق
  • کالج علوم زیستی و محیطی
  • کالج علوم اجتماعی
  • کالج علوم پزشکی و دندانپزشکی
  • کالج مهندسی و علوم فیزیکی

دانشجویان در حال تحصیل در دانشگاه بیرمنگام کشور انگلستان می توانند برای پوشش بخشی از هزینه های تحصیل خود در کشور انگلستان از بورسیه های تحصیلی و نیز فرصت کار ضمن تحصیل تا حداکثر 20 ساعت در هفته برخوردار شوند. این دانشگاه یکی از معتبرترین دانشگاه های موجود در انگلستان است که با توجه به شرایط این کشور و مدرکی که صادر می کند امکان اخذ کار وجود دارد و اعتبار آن بگونه ایست که فرد در هر کشوری می تواند به کار مشغول شود. به همین خاطر دغدغه کار که بزرگترین دغدغه هر فردی است با تحصیل در این کشور برطرف خواهد شد.

شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه بیرمنگام انگلستان

دانشجویانی از 150 کشور جهان در دانشگاه بیرمنگام حضور دارند که دانشجویان ایرانی نیز در بین این دانشجویان وجود دارند. طبق آمارهای اعلامی از طرف خود دانشگاه بیرمنگام نیز، تعداد دانشجویان ایرانی در حال تحصیل در برنامه های مقاطع لیسانس و فوق لیسانس این دانشگاه، سال به سال در حال افزایش است. فرآیند اخذ پذیرش از دانشگاه بیرمنگام دارای جنبه های مختلفی شامل مدارک، تجربه و مراجع می باشد. شرایط و الزامات پذیرش دانشگاه بیرمنگام انگلستان از دانشجویان و متقاضیان ایرانی به تفکیک مقاطع تحصیلی مختلف به شرح زیر می باشد:

  • پذیرش در مقطع کاردانی: دانشجویان با معدل کل 16.20 در دوره متوسطه (دیپلم دبیرستان) جهت پذیرش از آکادمی بین المللی بیرمنگام Birmingham International Academy مورد ارزیابی قرار می گیرند. لازم به ذکر است که دانشجویان دارای نمره بالای 16.20 در درس ریاضیات جزو متقاضیان صلاحیت دار برای تحصیل در برنامه های مهندسی و علوم فیزیک مدنظر می باشند.
  • پذیرش در مقطع لیسانس: قبولی در آزمون ورودی GCE A Level و ارائه مدرک دیپلم بین المللی (IB) جهت پذیرش دانشجویان لیسانس از دانشگاه بیرمنگام انگلستان الزامی است. همچنین دانشجویان دارای مدرک پیش دانشگاهی با معدل کل 16 از 20 و قبولی های کنکور سراسری ایران می توانند متقاضی درخواست پذیرش از این دانشگاه باشند.
  • پذیرش در مقطع تحصیلات تکمیلی: مشروط به ارائه مدرک لیسانس برای متقاضیان فوق لیسانس و نیز ارائه مدرک فوق لیسانس برای متقاضیان PhD و یا مدارک معادل می باشد.

شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه بیرمنگام انگلستان

هزینه تحصیل در دانشگاه بیرمنگام

تحصیل در دانشگاه بیرمنگام مستلزم پرداخت شهریه تحصیلی و نیز پوشش هزینه های زندگی دانشجویی می باشد. با این حال، حمایت های مالی از دانشجویان خارجی در قالب بورسیه تحصیلی، وام ها و گرندهای اعطائی از طرف دولت انگلستان وجود دارد. شهریه ها به برنامه تحصیلی انتخابی و مقطع تحصیلی شما بستگی دارد. در صورت تمایل به تحصیل در دانشگاه بیرمنگام انگلستان، شهریه سالیانه شما در نامه پیشنهادی (Offer Latter) ذکر خواهد شد. اما هزینه های تحصیلی استاندارد سال 2023-2022 به شرح ذیل می باشد:

شهریهلیسانسفوق لیسانس و PhD (آموزشی)فوق لیسانس و PhD (پژوهشی)
باند 1 (کلاس)£16740 الی 17640£ (پوند)£16995 الی 18720£ (پوند)£16740 الی 17640£ (پوند)
باند 2 (مختلط)£18360 الی 20160£ (پوند)£19440 الی 20970£ (پوند)£18360 الی 20160£ (پوند)
باند 3 (آزمایشگاه)£21180 الی 23460£ (پوند)£21690 الی 23220£ (پوند)£21420 الی 23820£ (پوند)
باند 4 (کیلینیکی)£38100 (پوند)£38100 (پوند)
آکادمی بین المللی بیرمنگام£16740 (پوند)

در جدول زیر برخی از هزینه های اصلی هفتگی دانشجویان در حال تحصیل در دانشگاه بیرمنگام را ملاحظه می نمائید:

هزینه های اصلی زندگیخوابگاه های دولتیخوابگاه های خود گردانخانه شخصی
اجاره£175 (پوند)£150 (پوند)£100 (پوند)
گاز و برقشاملشامل£11 (پوند)
آبشاملشامل£3 (پوند)
غذاشامل£50 (پوند)£50 (پوند)
کل هفته£185 (پوند)£210 (پوند)£174 (پوند)
کل سال£7770 (پوند)£8820 (پوند)£7308 (پوند)

تحصیل در انگلستان با وجود هزینه های بالا، جاذبه های فراوانی برای متقاضیان خارجی از جمله هموطنان ایرانی دارد و تلاش کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، تسهیل روند پذیرش عزیزان و اعزام سریع آنها به انگلستان جهت ادامه تحصیل می باشد.

سوالات متداول درباب دانشگاه بیرمنگام

متقاضیان تحصیل در دانشگاه بیرمنگام انگلیس سوالات زیر را عنوان می نمایند:

  • چه گروه رشته هایی در کالج های دانشگاه بیرمنگام ارائه می گردد؟ کالج هنر و حقوق، کالج علوم پزشکی و دندانپزشکی، کالج مهندسی و علوم فیزیکی، کالج علوم زیستی و محیطی و کالج علوم اجتماعی، دانشگاه بیرمنگام در سال 1825 از ادغام مدرسه پزشکی و علوم معماری تشکیل گردید.
  • مقاطع تحصیلی ارائه شده و همچنین میزان شهریه ها دانشگاه بیرمنگام به چه صورت است؟ این دانشگاه در هر سه مقطع دانشگاهی و همچنین دیپلمای حرفه ای کورس ارائه می دهد و شهریه ها از سالی 16000£ (پوند) در مقاطع کارشناسی تا دکترا سالی 36000£ (پوند) می رسد.
  • آیا دانشجویان خارجی می توانند در این دانشگاه رشته پزشکی را بخوانند؟ بله، شرایط تحصیل پزشکی در این دانشگاه به صورت متنوع و در برنامه های متفاوتی ارائه می گردد و دانشجویان می توانند به مدت 5 سال در این رشته تحصیل نمایند.
  • شهریه تحصیل پزشکی در دانشگاه بیرمنگام برای دانشجویان خارجی چه مقدرا می باشد؟ در مقاطع Undergraduate میزان شهریه برای سال اول و دوم پزشکی حدود 23000£ (پوند) و در سالهای سوم تا پنجم 39000£ (پوند) در دوره کلینیکال هزینه شهریه می باشد.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *