ویزای تحصیلی

دانشگاه جانز هاپکینز (Johns Hopkins) در آمریکا

دانشگاه جانز هاپکینز Johns Hopkins در آمریکا

دانشگاه جانز هاپکینز Johns Hopkins در آمریکا به بزرگترین دانشگاه تحقیقاتی و خصوصی آمریکا شهرت دارد که در 22 ژانویه 1876 میلادی به تاسیس رسید. این دانشگاه با بودجه فردی به نام جانز هاپکینز که به مبلغ 7000000$ (دلار آمریکا) بوده است، آغاز به کار کرد. وی به دلیل این که ازدواج نکرده بود و هیچ فرزندی نداشت، تصمیم گرفت مبلغ هنگفتی را به منظور احداث بیمارستان و دانشگاه در ایالت مریلند هدیه نماید. این مبلغ در آن زمان، بزرگترین رقم نیکوکاری تاریخ آمریکا به شمار می رفت. در نهایت، این دانشگاه با همین نام، نامگذاری شد. چنانچه قصد مهاجرت به کشور آمریکا را دارید، بایستی اطلاعات بیشتری در دست داشته باشید که برای این منظور مقاله ای تحت عنوان دانشگاه Johns Hopkins از سوی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه و تنظیم گردیده که شما را به مطالعه آن دعوت می نماییم.

درباره دانشگاه جانز هاپکینز (Johns Hopkins) در آمریکا

دانشگاه جانز هاپکینز Johns Hopkins در آمریکا در فهرست دانشگاه های رتبه الف کشور آمریکا قرار دارد. امروزه بالغ بر 21000 دانشجو در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترای این دانشگاه مشغول تحصیل هستند که البته اکثریت آنها از شرایط تحصیلی خود رضایت کامل دارند. در سال 1876 میلادی، الگوی فعالیت این دانشگاه از دانشگاه های آلمانی برداشته شد و با هدف پژوهش بنیاد، فعالیت خود را شروع کرد.

در نتیجه در طول سال ها فعالیت، توانست رتبه ها و افتخارات بسیار خوبی را در این زمینه به دست آورد.

شرایط تحصیل در دانشگاه جان هاپکینز
مکانبالتیمور، مریلند
سال تاسیس1876
نوع دانشگاهدانشگاه تحقیقاتی خصوصی
تعداد دانشجو17408 نفر
بورسیه تحصیلیدارد
میانگن هزینه های تحصیلی$32000 (دلار آمریکا)

دانشکده های دانشگاه جانز هاپکینز (Johns Hopkins) در آمریکا

دانشکده ها و موسسات آموزشی دانشگاه جانز هاپکینز Johns Hopkins در آمریکا ارائه دهنده طیف گسترده و وسیعی از رشته های تحصیلی برای دانشجویان مقاطع مختلف است. اسامی برخی از این دانشکده ها به قرار زیر است:

  • دانشکده پرستاری
  • دانشکده علوم تربیتی
  • دانشکده بازرگانی Carey
  • دانشکده عالی مطالعات بین المللی
  • دانشکده بهداشت عمومی Bloomberg
  • دانشکده علوم و هنر Krieger و غیره

شاخص شهرت آکادمیک دانشگاه جانز هاپکینز عدد 87.3%، شاخص شهرت برای کارفرما 59.7%، شاخص نسبت دانشجو به دانشکده 100%، شاخص استناد علمی 89.4%، نسبت دانشکده بین المللی 64.4%، نسبت دانشجویان بین المللی 91.4%، شبکه تحقیق بین المللی 98.1%، نتایج استخدامی 74.5% و شاخص قابلیت پایداری نیز عدد 84.6% را نشان می دهد. ضمنا امتیاز کل دانشگاه جانز هاپکینز نیز در حدود 84.5% است.

امتیازات کل دانشگاه جانز هاپکینز در آمریکا

 

هزینه‌ تحصیل در دانشگاه (Johns Hopkins) آمریکا در 2024

تحصیل در دانشگاه جانز هاپکینز Johns Hopkins در آمریکا همانند سایر دانشگاه های مختلف جهان دارای هزینه ها و شهریه هایی است که بایستی از سوی دانشجو پرداخت گردد. یکی از مواردی که جزو مدارک مورد نیاز دانشگاه است، گواهی تمکن مالی است. فرد دانشجو با ارائه این گواهی اثبات می نماید که برای مهاجرت به آمریکا و ادامه تحصیل در دانشگاه مذکور، توانایی پرداخت کلیه هزینه های تحصیلی خود را بدون استفاده از بورسیه ها و کمک هزینه های تحصیلی دارد.

در سال 2024- 2023 دانشجویان متقاضی تحصیل در مقطع کارشناسی، باید هزینه ای به میزان  62840$ (دلار آمریکا) تحت عنوان شهریه دانشگاه بپردازند. این مبلغ در مقطع کارشناسی ارشد معادل 49700$ (دلار آمریکا) و در مقطع دکترا کاملا رایگان خواهد بود. البته این رِنج قیمت ها بر اساس نوع رشته و دانشکده ای که دانشجو انتخاب نموده است، متغیر است.

در قالب جدول زیر می توان با انواع هزینه های تحصیلی دانشجویان مقطع لیسانس در دانشگاه جانز هاپکینز آشنا شد:

هزینه های تحصیلی دانشجویان مقطع لیسانس در دانشگاه جانز هاپکینز 2024- 2023
شهریه سالیانه$62840
هزینه اداری و اجرایی$500
مخارج زندگی (مسکن)$11400
مخارج زندگی (غذا)$7792
مخارج شخصی متنوع$1470
کتب و ملزومات تحصیلی$1347
حمل و نقل$718

در بحث مهاجرت به آمریکا، هزینه های دیگری تحت عنوان هزینه زندگی در آمریکا نیز وجود دارد که بسیار حائز اهمیت است. بنابراین دانشجویان بایستی کلیه جوانب امر مهاجرتی خود را در نظر داشته و به دقت مورد بررسی قرار دهند.

بورسیه‌ های تحصیلی دانشگاه (Johns Hopkins) آمریکا

امکان استفاده از بورسیه های تحصیلی در دانشگاه جانز هاپکینز Johns Hopkins در آمریکا برای دانشجویان وجود داشته و این بورسیه ها با بهترین و ایده آل ترین شرایط به آنان اعطا می گردد. البته معیارهای مختلفی برای دریافت این بورسیه ها وجود دارد که دانشجو باید دارا باشد. معیارهایی نظیر مهارت ها و دانش علمی بالا و همچنین دارا بودن شرایط و رزومه تحصیلی قوی را می توان نام برد. فرد دانشجو با دریافت بورسیه نسبت به ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر و عالیه تشویق می شود که مبلغ آن بین 350$ الی 5000$ (دلار آمریکا) است.

انواع بورسیه ها در آمریکا با توجه به مبلغ آن ها به شرح ذیل هستند:

  1. بورسیه هایی که تمام هزینه های تحصیل و زندگی را شامل می شوند.
  2. بورسیه هایی که بخشی از هزینه ها را شامل می شوند.

اگر چه با انجام کار دانشجویی ماهانه بین 150$ تا 550$ (دلار آمریکا) درآمد کسب می شود و بخشی از هزینه های زندگی در آمریکا تامین می گردد؛ این رقم برای پرداخت شهریه دانشگاه های آمریکا به هیچ وجه کافی نیست. به همین دلیل دانشجویان به فکر اخذ بورسیه می افتند. برخی از بورسیه های محبوب در آمریکا عبارت هستند از:

  • Science & Law School Scholarship: به دانشجویانی که از دانشگاهی با رتبه زیر 1000 پذیرش گرفته اند داده می شود و دانشجویان دانشگاه جانز هاپکینز هم شامل این بورسیه می شوند.
  • East-West Center Scholarships and Fellowships: این بورسیه به دانشجویانی اعطا می شود که از کشورهای آسیایی حوزه اقیانوس آرام به آمریکا آمده اند.
  • Hubert Humphrey Fellowship Program: به دانشجویان بین المللی ممتازی که قصد دارند به مدت 10 ماه در آمریکا تحصیل کنند اختصاص پیدا می کند و غیره.

بورسیه‌ های تحصیلی دانشگاه Johns Hopkins آمریکا

مدارک‌ تحصیلی دانشگاه جانز هاپکینز (Johns Hopkins) در آمریکا

دانشجویانی که تصمیم به تحصیل در دانشگاه Johns Hopkins در آمریکا می گیرند، بایستی برای پذیرش تحصیلی اسناد و مدارکی را تهیه نموده و در اختیار دانشگاه قرار دهند. این مدارک به شرح زیر خواهد بود:

  • پرداخت آنلاین هزینه مربوط به درخواست پذیرش که معادل 80$ (دلار آمریکا) است؛ این مبلغ حتی در صورت عدم پذیرش دانشجو نیز قابل عودت نیست.
  • ارسال مدارک و سوابق تحقیقاتی، علمی و پژوهشی که ارزشیابی اعتبار آنها (ضمنا ارزشیابی مدارک دانشجویان در دفتر ارزشیابی مستقل انجام می پذیرد)
  • ارائه توصیه نامه
  • ارائه رزومه فردی و تحصیلی (CV)
  • ارائه انگیزه نامه در جهت اثبات هدف از انتخاب دانشگاه و کشور آمریکا برای ادامه تحصیل و بیان برنامه ریزی های پس از فارغ التحصیلی
  • ارائه مدرک زبان تافل مبنی بر کاغذ با نمره حداقل 600 یا مدرک تافل مبتنی بر اینترنت با نمره حداقل 100 یا مدرک آیلتس نمره حداقل 7
  • ارائه مدرک استطاعت مالی برای اثبات توانایی پرداخت هزینه های زندگی و تحصیل در آمریکا
  • ارائه تالیفات، مقالات و سوابق علمی و پژوهشی (در صورت وجود)

رشته‌ های تحصیلی دانشگاه (Johns Hopkins) آمریکا

برخی رشته های تحصیلی در مقاطع مختلف که می توان جهت ادامه تحصیل در دانشگاه Johns Hopkins در این کشور انتخاب نمود، عبارتند از:

  • باستان شناسی
  • پزشکی
  • ارتباطات و بازاریابی
  • مطالعات بین الملل
  • مهندسی مکانیک
  • زیست شناسی
  • مهندسی پزشکی و غیره

خوابگاه های دانشجویان در دانشگاه هاپکینز

دانشگاه هاپکینز دارای خوابگاه هایی را جهت اقامت دانشجویان ایجاد نموده است. دانشجویان می­ توانند بصورت 2 نفره از اتاق های این خوابگاه ها استفاده نمایند. این خوابگاه ها دارای امکانات بسیار مناسبی می­ باشد. البته ناگفته نماند برخی از دانشجویان تنها در 2 سال ابتدایی تحصیل خود و برخی تا پایان دوره های تحصیلی در این خوابگاه ها اقامت می­ گزینند.

چنانچه قصد دارید به ادامه تحصیل در آمریکا دست یابید، لازم است پیش زمینه و اطلاعاتی را در این خصوص دارا باشید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به عنوان منبع اطلاعات مهاجرتی در اختیار شما خواهد بود تا با ارائه مشاوره های تخصصی و مطابق با شرایط متقاضیان، آنان را در سیر مراحل مهاجرت یاری دهد. این موسسه طی چندین سال تجربه کافی قادر است کلیه امور مربوطه را در کوتاه ترین زمان و به صورت قانونی انجام دهد.

پرتکرارترین سوالات درباب دانشگاه جانز هاپکینز (Johns Hopkins) در آمریکا

پرتکرارترین سوالاتی که دانشجویان علاقه مندان به دانشگاه جانز هاپکینز (Johns Hopkins) در آمریکا مطرح می کنند، موارد زیر است:

  • آیا برای ورود به دانشگاه جانز هاپکینز ارائه نمره SAT الزامی است؟ هیچ الزامی برای ارائه نمره SAT در جان هاپکینز وجود ندارد، امادر واقع برای افزایش شانس پذیرش بهتر است حداقل 1450 را در SAT ارائه دهید.
  • دانشگاه جان هاپکینز در کدام شهر قرار دارد؟ این دانشگاه در بالتیمور واقع شده است و 10 شعبع در 10 پردیس دانشگاهی در سه قاره از جمله در کشورهای چین و ایتالیا دارد.
5/5 - (1 امتیاز)

2 دیدگاه برای “دانشگاه جانز هاپکینز (Johns Hopkins) در آمریکا

  1. نیما گفت:

    سلام،
    دانشجویان پزشکی دولتی تو ایران میتونند مدرک B.S تو آمریکا دریافت کنند؟؟؟

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      بهتون پیشنهاد میکنم ابتدا مقاله تحصیل پزشکی در آمریکا رو مطالعه فرمائید و در صورت ابهام برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *