ویزای تحصیلی

دانشگاه دورهام انگلستان

دانشگاه دورهام انگلستان

دانشگاه دورهام انگلستان دانشگاه تحقیقاتی دولتی در شهر دورهام انگلستان می باشد که در سال 1832 تاسیس شد و در سال 1837 با Royal Charter ادغام شد. این دانشگاه پس از دانشگاه های آکسفورد و کمبریج، جزو اولین دانشگاه های معتبر بود که به مدت بیش از 600 سال در انگلستان به ارائه آموزش عالی می پردازد. به همین دلیل، دانشگاه دورهام به عنوان سومین دانشگاه قدیمی انگلستان معروف است. اگر شما نیز علاقه مند به تحصیل در دانشگاه دورهام کشور انگلستان بوده و نیازمند اطلاعات بیشتری در زمینه اخذ پذیرش و اعزام دانشجو به انگلستان هستید، شما می توانید با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمائید.

امکانات دانشگاه دورهام انگلستان

به عنوان یک دانشگاه کالجی، عملکردهای آموزشی اصلی دانشگاه دورهام بین دپارتمان ها و 16 کالج تقسیم می شود. به طور کلی، دپارتمان ها در زمینه تحقیقات عمل کرده، در حالی که کالج ها مسئول برنامه های داخلی هستند. دانشگاه دورهاموی از گروه راسل دانشگاه های تحقیقاتی بریتانیا می باشد. دورهام همچنین در مجامع بین المللی همانند مشارکت تحقیقاتی N8 منطقه ای و گروه های دانشگاه بین المللی شامل شبکه دانشگاه های ماتاریکی و گروه کویمبرا عضو همکار می باشد.

کالج ها و دانشکده های دانشگاه دورهام انگلستان

همانطوری که در مطالب فوق نیز بیان شد، بار آموزشی دانشگاه دورهام انگلستان بین کالج ها و دپارتمان های آن تقسیم می شود. دانشگاه دورهام از قدیم الایام با ساختار کالجی مشابه دانشگاه های آکسفورد و کمبریج اداره می شود که در قالب آن، تمامی کالج های 16 گانه دانشگاه (و مرکز مطالعاتی وسلی) در 2 بخش آموزش به عنوان گروه های فهرست شده تحت قانون اصلاح آموزشی عمل می کنند. این کالج ها نیز همانند دانشکده ها دارای امکانات آموزشی و فوق برنامه برای دانشجویان می باشد. وظیفه این کالج ها آموزش جهت آماده سازی دانشجویان جهت ورود به دانشگاه و مهارت اندوزی آنها می باشد.

رسم دانشگاه این است که دپارتمان ها مسئول هدایت آموزشی و پژوهشی دانشگاه باشند. خود دپارتمان های آموزشی دانشگاه به 3 دانشکده علوم اجتماعی و بهداشت، دانشکده هنر و علوم انسانی و دانشکده علوم پایه تقسیم می شود و هر دانشکده نیز دارای رئیس و یک معاون دانشگاهی است. بیشترین آمار پذیرش دانشگاه دورهام مربوط به برنامه های حسابداری و امورمالی دانشگاه بوده است. کالج ها و دانشکده های این دانشگاه یکی از بهترین دانشکده ها در بین دانشکده های انگلستان است.

اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه دورهام انگلستان

همانند سایر دانشگاه های انگلستان، دانشگاه دورهام نیز شرایط پذیرش خاص خود را دارد که متقاضیان بایستی قبل از اقدام به پذیرش به آن توجه نمایند. جهت پذیرش از دانشگاه دورهام انگلستان، متقاضیان بایستی حداقل شرایط تحصیلی و نیز شرایط مربوط به زبان انگلیسی را تامین نمایند. متقاضیان ایرانی جهت پذیرش از این دانشگاه انگلیسی به مدارکی شامل مدرک دیپلم متوسطه با حداقل نمره 14.20 نیازمند هستند. شرایط و الزامات پذیرش از دانشگاه دورهام درکشور انگلستان به شرح ذیل می باشد:

  • برخورداری متقاضی از سن بالای 17 سال
  • ارائه نمرات خوب دوره دبیرستان در دروس مربوطه
  • مدرک آزمون زبان انگلیسی IELTS با حداقل نمره 5.0 (5.0 در رایتینگ، حداقل 4.0 در همه مهارت های دیگر)
  • 197 میانگین نمره UCAS برای ورودی های جدید دانشگاه دورهام

اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه دورهام انگلستان

هزینه های تحصیلی در دانشگاه دورهام

معمولا شهریه های دانشگاه دورهام کشور انگلستان به صورت سالیانه و با نرخ ثابتی از دانشجویان خارجی اخذ می شود. بر طبق تقویم تحصیلی دانشگاه دورهام، دانشجویان فول تایم انگلیسی و دانشجویان اتحادیه اروپایی (EU) در سال تحصیلی 2022-2023 ملزم به پرداخت شهریه ای معادل 9250£ (پوند) می باشند، اما شهریه های دانشجویان خارجی برای سال تحصیلی فعلی بسته به برنامه و مقطع تحصیلی آنها بین 19000£ الی 19850£ (پوند) متغیر می باشد.

هزینه زندگی در شهر دورهام انگلیس

درباره شهر دورهام انگلستان می توان چنین گفت که شهر دورهام جزو شهرهای دانشجوئی ارزان و مقرون به صرفه در انگلستان محسوب می شود. هزینه زندگی و اجاره بها در این شهر پایین تر از جنوب انگلستان و لندن می باشد. انبوهی از شرکت های خدمات رسانی در دورهام وجود دارند که برای دانشجویان این شهر تخفیف های ویژه ای در نظر می گیرند که این امر باعث صرفه جویی در هزینه های دانشجویان می شود. هزینه زندگی در دورهام انگلیس برای سال تحصیلی 2022-2023 بین 8700£ الی 10900£ (پوند) متغیر می باشد.

بورسیه های تحصیلی دانشگاه دورهام انگلستان

دانشگاه دورهام انواع پاداش ها و  بورسیه های تحصیلی را برای دانشجویان خارجی خود مدنظر قرار می دهد، که همه ساله بر اساس سیاست های حمایتی دانشگاه تغییر می کند. معیار اصلی برای اعطای این بورسیه ها از طرف دانشگاه دورهام، برتری تحصیلی دانشجویان و سوابق تحصیلی آنها یا بر پایه نیازمندی دانشجویان می باشد. این کمک هزینه های دانشگاهی را می توان به 2 بخش گرندهای دورهام (Durham Grant) و بورسیه های دورهام (Durham Scholarships) دسته بندی کرد. شرایط هر کدامیک از این کمکهای مالی به شرح زیر می باشد:

  • گرنت دورهام: با مبلغی در حدود 2000£ الی 200£ (پوند) ویژه دانشجویان انگلیسی و مقیم های انگلستان می باشد که درآمد سالیانه خانوادگی آنها بین 25000£ الی 42875£ (پوند) باشد و از قبل لیسانس داشته باشند. به دانشجویان با درآمد خانوادگی زیر25000£ (پوند) پاداشی در حدود 2000£ (پوند) اعطا می شود.
  • بورسیه های دورهام شامل بورسیه های معاون رییس دانشگاه برای رشته های ورزشی، هنری و فرهنگی، بورسیه رابرت یانگ، بورسیه های کورال و اورگان و نیز بورسیه هایی برای رشته های علوم انسانی، هنرهای نمایشی و ورزش از این دسته بورسیه ها می باشند.

اخذ ویزای تحصیلی انگلستان 2023

ویزای تحصیلی انگلستان در سال 2023 که اصطلاحا Tier 4 نامیده می شود یکی از ارزشمندترین ویزاهای اقامتی انگلستان است. به منظور اخذ این ویزا مدارک متعددی باید ارائه گردد که از جمله مهم ترین آن ها می توان موارد ذیل اشاره نمود:

  • نامه پذیرش قطعی از دانشگاه دورهام انگلیس
  • گواهی تمکن مالی
  • مدرک زبان مورد قبول انگلیس
  • پاسپورت معتبر
  • عکس پاسپورتی
  • تهیه محل اقامتی در انگلیس مثل خوابگاه، آپارتمان و غیره و ارائه اجاره نامه آن
  • گواهی عدم سوء پیشینه کیفری
  • گواهی سلامت مبنی بر نداشتن بیماری سل برای ساکنین برخی از کشورهای ذکر شده در سایت سفارت
  • پرداخت هزینه های سفارت

مقاله هزینه زندگی در انگلستان می تواند اطلاعات مفیدی را در خصوص هزینه های زندگی در این کشور به شما عزیزان ارائه نماید. به طور کلی اخذ بورسیه تحصیلی در انگلستان دارای روش های خاصی است که هر فرد باید برای دریافت آن مراحل خاصی را طی کند. همه ساله هموطنان زیادی جهت مشاوره برای اخذ پذیرش از دانشگاه های انگلستان و اعزام به این کشور با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل می نمایند.

4.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *