ویزای تحصیلی

اعزام دانشجو به پرتغال

اعزام دانشجو به پرتغال

شرایط اعزام دانشجو به پرتغال همواره مورد توجه دانشجویانی است که علاقه مند به مهاجرت تحصیلی به سایر کشورها هستند. چرا که پرتغال با وجود دانشگاه های معتبر و مطرح، شرایط مطلوبی را برای پذیرش دانشجوبان خارجی دارد. آب و هوای معتدل مدیرانه ای این کشور نیز بر محاسن آن بیش از پیش افزوده است. کشور پرتغال کشوری زیبا امن و آرام است که در جنوب غرب اروپا واقع شده است. این کشور هم مرز با اسپانیا قرار گرفته است. در خطه شمالی این کشور آب و هوای معتدل و در نواحی جنوبی آن آب و هوای گرم حاکم است. مساحت کشور پرتغال در حدود 92000 کیلومتر مربع می باشد. اعزام دانشجو به پرتغال در مقاطع مختلف تحصیلی تنها یکی از خدماتی است که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به موکلین ارائه می شود.

پرتغال جمعیتی بالغ بر12 میلیون نفر را در خود جای داده است. شهر لیسبون پایتخت این کشور است. واحد پول پرتغال یورو و زبان رسمی آن پرتغالی می باشد. اما برای دانشجویانی که در دانشگاه های این کشور تحصیل می کنند باید بدانند زبان تحصیل در دانشگاه های پرتغال زبان انگلیسی می باشد. از نظر هزینه های زندگی و تحصیلی در این کشور برای دانشجویان می توان گفت پرتغال کشوری نسبتا ارزان است که هزینه های زندگی در آن ماهی 500€ تا 700€ (یورو) می باشد.

اعزام دانشجو به پرتغال در مقطع کارشناسی در 2023

مقطع لیسانس در این کشور در یک بازه زمانی 4 ساله صورت می گیرد و دانشجویان 240 واحد درسی را در این مدت زمان باید سپری نمایند. در این مقطع در برخی دانشگاه ها زبان تحصیلی دانشجویان پرتغالی و یا اسپانیایی نیز تدریس می شود. دانشجویان برای این که اجازه کار در مقطع کارشناسی را داشته باشند باید مدرک پیش دانشگاهی خود را ارائه کنند در غیر این صورت موظف به گذاراندن یک دوره 1 ساله کالج می باشند.

دانشجویان در سال 2023 در این مقطع اجازه کار به مدت 20 ساعت در هفته را خواهند داشت که این میزان علاوه بر کمک هزینه بودن، برای دانشجویان فرصت مناسبی در جهت یافتن کار مناسب و اخذ اقامت پس از تحصیل در پرتغال تلقی می شود. همین طور دانشجویان پس از این که دوره کارشناسی را سپری کردند فرصت دارند یک سال در این کشور اقامت داشته باشند و برای یافتن کار جستجو کنند.

تحصیل در پرتغال در مقطع کارشناسی ارشد

مقطع کارشناسی ارشد در این کشور به مدت 2 سال زمان بر خواهد بود و دانشجویان موظف هستند در حدود 120 واحد درسی را بگذرانند. همین طور دانشجویان مقطع ارشد این اجازه را خواهند داشت تا به مدت 20 ساعت در هفته کار کنند. زبان آموزشی در این دوره معمولا انگلیسی می باشد به همین علت دانشجویان نیاز دارند که مدرک آیلتس حداقل با نمره 6.5 را ارائه کنند. در این دوره نیز دانشجویان فرصت دارند به مدت یکسال بعد از تحصیل در این کشور حضور داشته باشند و به جستجوی کار بپردارند. در صورتی که موفق به کسب شغل در این مقطع شدند و به مدت 5 سال در این کشور شاغل بودند و مالیات پرداخت کردند قادر به اخذ اقامت دائم این کشور خواهند شد.

اعزام دانشجو به پرتغال در مقطع دکترا

اعزام دانشجو به پرتغال در مقطع دکترا

در این مرحله تحصیل، شما در حدود 3 الی 5 سال مشغول به تحصیل خواهید بود. برای پذیرش در این امر ابتدا نیاز به یک سوپروایزر تحقیقاتی دارید تا رزومه و مدارک خود را برای وی ارسال کنید. سپس در قدم بعدی در سال اول تحصیل اغلب با توجه به رشته تحصیلی به انجام پروژه های تحقیقاتی می پردازید و در سال دوم به انجام امور مربوط به پایان نامه می پردازید. زبان تحصیلی در این مقطع فقط انگلیسی می باشد لذا ارائه مدرک آیلتس از واجبات خواهد بود.

همین طور دانشجویان در این مقطع تحصیلی می توانند در هفته به مدت 30 ساعت کار کنند که این میزان کار حقوق ساعتی 15€ (یورو) را برای آن ها به ارمغان خواهد داشت همین طور افراد پس از اقامت در این کشور این شانس را دارند که نسبت به الحاق خانواده درجه یک خویش اقدام نمایند. اعزام دانشجو به پرتغال در مقطع دکترا به دلیل آن که یافتن سوپروایزر دشوار است، نیاز به زمان به مراتب بیشتری خواهد داشت.

معتبرترین دانشگاه ها جهت اعزام دانشجو به پرتغال

یکی از اصلی ترین دلایل اعزام دانشجو به پرتغال، وجود معتبرترین دانشگاه های بین المللی در این کشور، برای دانشجویان بین المللی می باشد. به عبارت دیگر، اغلب دانشگاه های پرتغال در بین برترین دانشگاه های تراز اول جهان رتبه بندی شده اند. این امز باعث شده تا سالانه بیش از صدها تبعه خارجی از کشورهای مختلف جهان، پرتغال را برای ادامه تحصیل انتخاب کنند. نکته قابل توجه در خصوص دانشگاه های پرتغال این است که، با توجه به کیفیت بالای دانشگاه های پرتغال، هزینه شهریه در این موسسات بسیار پایین تر از کشورهای مدرن اروپایی می باشد.

در نمودار زیر می توانید محبوب ترین دانشگاه پرتغال را از دیدگاه دانشجویان خارجی مشاهده فرمایید:

محبوب ترین دانشگاه پرتغال را از دیدگاه دانشجویان خارجی

مزایا و معایب اعزام دانشجو به پرتغال

اعزام دانشجو به پرتغال نیز همانند اغلب کشورهای جهانف با مزایا و معایب گسترده ای همراه است. به عبارت دیگر، فرآیند اعزام دانشجو به پرتغال، در کنار مزایا بی شماری که برای اتباع کشورهای خارجی به همراه دارد، دارای چالش هایی نیز در این زمینه می باشد. به طور کلی دانشجوان اعزامی پرتغال را یک کشور مطلوب برای تحصیل می دانند، با این حال، شرایطی وجود دارد که می تواند آنها را بهبود بخشید.

در بخش ابتدایی این بخش از مقاله قصد داریم تا شما را با روند اعزام دانشجو به پرتغال طی سال های اخیر آشنا کنیم:

روند اعزام دانشجو به پرتغال طی سال های اخیر

برای آشنایی بیشتر با مزایا و معایب اعزام دانشجو به پرتغال به جدول زیر مراجعه فرمایید:

مزایا اعزام دانشجو به پرتغالمعایب اعزام دانشجو به پرتغال
با تحصیل در پرتغال و فارغ التحصیل از دانشگاه های این کشور، مدارک تحصیلی معتبری را دریافت می کنید.وسایل حمل و نقل عمومی در پرتغال معمولا اعتصاب می کنند و به همین دجهت دانشجویان همواره از این وضعیت ناراضی هستند.
هزینه تحصیل بسیار مقرون به صرفهتقریبا تمامی کلاس ها در دانشگاه های پرتغال تئوری است و به صورت متعارف ارائه می شود.
دانشگاه های معتبر بین المللی که اغلب در بین برترین دانشگاه های جهان رتبه بندی شده اند.شهرهای پرتغال به ویژه پایتخت این کشور لیسبون، ممکن است در ساعات شلوغی بسیار آشفته باشد.
روند پذیرش دانشگاه های پرتغال بسیار ساده است.موانع زبانی گسترده ای در این کشور وجود دارد، به طور مثال اگر پرتغالی صحبت نکنید، می توایند به معنای قیمت بالای خدمات در این کشور برای مهاجران باشد.

بورسیه تحصیلی برای دانشجویان در پرتغال

برای دانشجویانی که در پرتغال تحصیل می کنند شانس اخذ بورسیه بسیار بالا می باشد. دانشجویانی که تقاضای اخذ بورسیه را دارند باید شرایط زیر را دارا باشند.

  • داشتن مدرک آیلتس با نمره بالا
  • داشتن معدل بالا در مقطع قبلی
  • داشتن مقاله آیلتس
  • داشتن گواهینامه در آزمون های معتبر
  • داشتن سوپروایز معتبر

موسسه اعزام دانشجو به پرتغال

بیش از 50000 دانشجوی بین المللی هر ساله پرتغال را به عنوان مقصد تحصیلی خود در خارج از کشور انتخاب می کنند و دلیل خوبی هم دارد. پرتغال در مقایسه با بسیاری از کشورهای اروپایی هزینه زندگی و شهریه کمتری دارد. دانشجویان بین المللی محتاط از بودجه می توانند مطمئن باشند که پرتغال تحصیلات با کیفیت بالا را با شور و نشاط هیجان انگیز سبک زندگی مدیترانه ای ارائه می دهد. برای مهاجرت به پرتغال بهتر است حتما از یک متخصص در این زمینه برای اخذ پذیرش و ویزا کمک بگیرید. مشاورین ما شما را در خصوص تحصیل در کشورهای اروپایی به بهترین نحو راهنمایی می نمایند. شما باید حتما موسسه ای که می خواهید با آن همکاری کنید را بشناسید. از مهمترین شاخصه ها در خصوص موسسات اعزام دانشجو می توان به موارد ذیل اشاره داشت:

ویژگی های موسسات اعزام دانشجو به پرتغال

دانشجویان حتما باید این نکته را در ذهن خود داشته باشند که فرآیند اخذ پذیرش از دانشگاه به دانشگاه و از کشور تا کشور با هم تفاوت دارد. شرایط تحصیل در کشورهای جنوب اروپایی برای دانشجویان خارجی جذاب است. یکی از محبوب ترین کشورهای جنوب اروپا برای تحصیل دانشجویان بین المللی کشور ایتالیا است که از ارزانترین کشورها برای تحصیل در اروپاست.

در صورت داشتن این شرایط می توانید با ارسال رزومه خود شانس خود را برای اخذ بورسیه امتحان نمایید. همچنین پیشنهاد می می شود در خصوص بورسیه پرتغال، مدارک لازم برای اخذ پذیرش تحصیلی پرتغال در سال 2023 اطلاعات بیشتری کسب کرده و با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نیز مشورت نمایید.

سوالات مرتبط با اعزام دانشجو به پرتغال

پرتغال یکی از کشورهایی است که به دلیل هزینه های کم زندگی، مورد توجه بسیاری از متقاضیان تحصیل قرار گرفته است. سوالاتی که در این خصوص پیش می آید عبارتند از:

  • آیا برای مهاجرت تحصیلی به پرتغال باید به زبان پرتغالی مسلط بود؟ خیر، بسیاری از دانشگاه های پرتغال، امکان تحصیل به زبان انگلیسی را برای دانشجویان فراهم کرده اند.
  • مدارک لازم برای اعزام دانشجو به کشور پرتغال چیست؟ ترجمه مدارک تحصیلی دوره های قبل، ریز نمرات تحصیلی، مدرک زبان و پاسپورت معتبر از جمله مدارک قطعی مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی پرتغال هستند.
  • هزینه تحصیل در کشور پرتغال چه مقدار است؟ هزینه تحصیل در پرتغال از 900€ تا 4500€ (یورو) در سال متغیر است.
  • هزینه زندگی ماهانه در پرتغال چه مقدار است؟ این هزینه در ماه حدود 700€ (یورو) است.
5/5 - (7 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *