ویزای تحصیلی

دانشگاه دولتی تفلیس گرجستان TSU

دانشگاه دولتی تفلیس گرجستان TSU

یکی از قدیمی‌ ترین و برترین دانشگاه‌ های منطقه قفقاز و گرجستان، دانشگاه دولتی تفلیس گرجستان TSU می‌ باشد که قدمت آن 101 سال است. TSU موسسه آموزش عالی غیرانتفاعی واقع در شهر تفلیس می‌ باشد که در سال 1918 با 6 دانشکده و امکانات دانشگاهی تاسیس شده است.

میانگین نرخ پذیرش بین 30% تا 40% است که همین امر این سازمان آموزش عالی گرجستانی را به یک موسسه خیلی گزینشی تبدیل می‌ کند. دانشگاه دولتی تفلیس گرجستان TSU یک دانشگاه بین‌ المللی است و متقاضیان ایرانی نیز امکان درخواست پذیرش از TSU را دارند. در صورتی که شما هم مایل به تحصیل در دانشگاه دولتی تفلیس گرجستان TSU هستید، با کارشناسان حرفه‌ای و باتجربه ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

درباره دانشگاه دولتی تفلیس گرجستان TSU

دانشگاه دولتی تفلیس گرجستان TSU یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی به تاسیس 8 فوریه سال 1918 در تفلیس، گرجستان می‌ باشد. TSU قدیمی‌ ترین دانشگاه درگرجستان و منطقه قفقاز به‌ شمار می‌ رود. بیش از 18000 دانشجو در این دانشگاه ثبت‌ نام کرده‌ اند و تعداد کل هیئت علمی و کارکنان آن 5000 نفر است. دانشگاه دولتی تفلیس گرجستان TSU از حیث دامنه گسترده‌ ای از برنامه‌ های تحصیلی و جذب بخش دانشجویی متنوع از نقاط گوناگون دنیا از طریق برنامه‌ های تحصیلی و برنامه‌ های مبادله، در حال کسب وجهه جهانی است. پیشنهادات تحصیلی ابتکاری و وجود بهترین دانشکده همراه با جامعه دانشجویی جالب و مکان مرکزی در شهر تازیخی و زیبای تفلیس، TSU را جزو دانشگاه‌ های برتر گرجستان می‌ سازد.

دانشگاه TSU برنامه های فوق لیسانس مشترکی را همراه با دانشگاه‌ های مختلف اروپایی اجرا می‌ کند. در نتیجه چنین همکاری، دانشجویان حاضر در کلاس TSU مدارک دوگانه ای دریافت می‌ کنند که هم توسط TSU و هم دانشگاه اروپایی همکارش معتبر است. دانشگاه TSU دوره‌ ها و برنامه‌ های تحصیلی منتهی به مدارک آموزش عالی همانند مدارک لیسانس، فوق‌ لیسانس و دکتری را در رشته‌ های تحصیلی مختلف به دانشجوبان ارائه می‌ دهد.

دانشکده های دانشگاه دولتی تفلیس گرجستان TSU

دانشگاه TSU به عنوان قدیمی ترین و اولین دانشگاه ملی گرجستان دارای دانشکده های مختلفی است که همه ساله با پذیرش دانشجو در رشته های مربوطه، برنامه های تحصیلی متنوعی را به دانشجویان ارائه می دهند. 6 دانشکده دانشگاه TSU به شرح زیر می باشد:

  • علوم دقیق و طبیعی
  • علوم انسانی
  • علوم اجتماعی و سیاسی
  • فیزیولوژی و علوم آموزشی
  • اقتصاد و علوم بازرگانی
  • پزشکی
  • حقوق

برنامه مقطع لیسانس در واقع در پایان دوره، به فارغ التحصیلان مدرک لیسانس اعطاء می کند. برنامه دوره تحصیلی لیسانس شامل 240 واحد است که بدین صورت توزیع شده اند: 50 واحد درسی به دوره های اجباری اختصاص یافته اند و 120 واحد به تخصص های اصلی اختصاص یافته اند. در قالب 60 واحد، دانشجو فرصت دارد تا برنامه اضافی مطلوبی را انتخاب نماید. در حالی که 10 واحد برای واحدهای موسوم به واحدهای آزاد مدنظر قرار می گیرد. 120 واحد تخصیصی به تخصص های اصلی به صورت زیر توزیع شده است: 75 واحد برای دوره های تخصص اصلی، 35 واحد برای دوره های تخصص گزینشی، درحالی که 10 واحد به پایان نامه لیسانس اختصاص دارد. البته توزیع واحدها با توجه به دانشکده ها متفاوت است. دانشجویان می توانند در برنامه های مقطع لیسانس بر پایه آزمون های ورودی ملی متحد ثبت نام کنند.

دانشکده های دانشگاه دولتی تفلیس گرجستان TSU

مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه دولتی تفلیس گرجستان

برنامه مقطع فوق لیسانس بر طبق رشته ها و گرایشات تحصیلی به دانشجویان مدرک فوق لیسانس ارائه می کند. برنامه تحصیلی فوق لیسانس در دانشگاه TSU شامل 120 واحد درسی است که به صورت زیر توزیع شده است: 30 واحد به به موضوعات اجباری اختصاص دارد، 60 واحد مربوط به مدول های اختیاری است و 30 واحد به مولفه پژوهش (پایان نامه فوق لیسانس) مربوط است. توزیع واحدها بر اساس دانشکده ها و برنامه ها متفاوت است. دانشجویان تحت قوانین مصوب مجلس گرجستان و بر اساس آزمون های ورودی ملی متحد و برنامه خاص در دوره فوق لیسانس ثبت نام می کنند.

مقطع دکتری دانشگاه دولتی تفلیس

برنامه مقطع دکتری در پایان دوره بر اساس رشته ها و گرایشات، به فارغ التحصیلان دکتری مدرک PhD اعطاء می کند. برنامه دکتری شامل 180 واحد است که به صورت زیر توزیع شده است: 60 واحد به مولفه آموزشی اختصاص دارد و 120 واحد به مولفه پژوهشی اختصاص دارد. یک متقاضی پذیرش دوره دکتری بایستی شرایط و مدارک زیر را داشته باشد:

  • مدرک تحصیلی فوق لیسانس و معادل آن در رشته ها و گرایشات مربوطه تحت نیازمندی های برنامه
  • حداقل دانش زبان انگلیسی، فرانسه یا آلمانی سطح B2 (گذراندن آزمون مربوطه یا تحویل مدرک زبان بین المللی الزامی است)؛ اگر متقاضی دکتری یکی از زبان های خارجی را به عنوان پایه تجربی تحقیق علمی انتخاب کند، ارائه مدرک سطح C1 برای آن زبان خارجی، الزامی است
  • رضایت از یک مدیر معلوم (مدیر گرایش مربوطه)
  • توصیه نامه از کمیسیون تحصیلات تکمیلی برطبق قوانین مصاحبه

درخواست پذیرش از دانشگاه TSU

دانشگاه TSU همچنان نیز گزینه برتر برای پذیرش های دانشگاهی در کل گرجستان به شمار می رود. از آنجایی که پذیرش در دانشگاه TSU رقابتی است، متقاضیان پذیرش در دانشگاه مذکور بایستی از عهده آزمون های ورودی دانشگاه با ثبت نام در مرکز آزمون و ارزیابی ملی گرجستان برآیند. شما برای پذیرش از دانشگاه دولتی تفلیس گرجستان TSU بایستی علاوه بر قبولی در آزمون ورودی، مدارک زیر را نیز آماده کنید:

  • فرم درخواست تکمیل شده
  • پاسپورت یا مدرک مسافرتی معتبر
  • مدرک دیپلم یا مدرک پایان دوره متوسطه
  • توصیه نامه
  • بیمه سلامت
  • پرداخت هزینه درخواست پذیرش
  • ارائه مدرک زبان معتبر (حداقل دانش زبان انگلیسی، فرانسه یا آلمانی سطح B2)

ما در این مقاله شما را با دانشگاه دولتی تفلیس گرجستان TSU آشنا کردیم. اگر چنانچه مایل به درخواست پذیرش تحصیلی از TSU و اخذ ویزای تحصیلی گرجستان می‌ باشید، کارشناسان و وکلای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از مرحله اول تا آخر فرآیند پذیرش تحصیلی و اعزام شما به گرجستان، همراه با شما می‌ باشند.

3.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *