ویزای تحصیلی

دانشگاه دکارت پاریس

دانشگاه دکارت پاریس

از آن جایی که نظام تحصیلی فرانسه همچنان طی سال 2022 رایگان است دانشگاه های فرانسوی از جمله دانشگاه دکارت پاریس علاقه مندان زیادی دارند. زندگی در فرانسه یکی از پرطرفدارترین موضوعات بین علاقه مندان به مهاجرت در سرتاسر دنیا می باشد و این امر دلایل مختلفی دارد که در این مقاله به آن ها اشاره شده است. در واقع کسانی که این کشور را به عنوان مقصد خود انتخاب می کنند به خوبی می دانند که در فرانسه تنها دغدغه هزینه زندگی خود را خواهند داشت و پس از فارغ التحصیلی نیز از آنجایی که آمار بیکاری در این کشور تنها حدود 8% است شانس بالایی برای پیدا کردن شغلی مناسب دارند. در مقاله پیش رو تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با تکیه بر اطلاعات مهاجرتی خود به ارائه توضیحاتی در خصوص دانشگاه دکارت پاریس پرداخته اند.

  • مزایای تحصیل در دانشگاه دکارت پاریس چیست؟
  • آیا می توان با تحصیل در این دانشگاه در پاریس به کار مشغول شد؟
  • هزینه تحصیل در این دانشگاه چقدر است؟
  • آیا می توان بدون مدرک زبان در این دانشگاه به تحصیل پرداخت؟
  • آیا رشته های انگلیسی زبان نیز در این دانشگاه ارائه می شود؟

آشنایی با دانشگاه دکارت پاریس

دانشگاه دکارت پاریس در زمینه علوم انسانی و تجربی رشته های متنوع زیادی را ارائه می کند و تمرکز آن بیشتر بر حوزه های پزشکی، علوم زیستی، حقوق، علوم کامپیوتر، اقتصاد و روان شناسی می باشد. دانشگاه دکارت پاریس یکی از قدیمی ترین دانشگاه های کشور فرانسه می باشد که در واقع در قرن 12 میلادی ساخته شده است. باید توجه داشت که رنکینگ و جایگاه علمی این دانشگاه فوق العاده ایده آل است و نتیجتا متقاضیان زیادی از سرتاسر دنیا دارد. همین امر یعنی وجود داوطلبان زیاد تحصیلی، سبب گردیده که تنها 11% متقاضیان تحصیل در رشته های این دانشگاه در مقطع کارشناسی پذیرفته شوند.

دانشگاه دکارت پاریس 150 کنوانسیون با دانشگاه های مختلف از سرتاسر دنیا امضا کرده است که از آن جمله می توان به دانشگاه منچستر، رم و وارویک اشاره نمود. یکی از مواردی که نشان دهنده سطح بالای آموزش در هر دانشگاهی می باشد همین موضوع است که دانشگاه مورد نظر چقدر با سایر دانشگاه ها در کشورهای دیگر ارتباط و تبادل دانشجو دارد. لازم به ذکر است که دانشگاه دکارت پاریس از این لحاظ جایگاه بالایی دارد در نتیجه کسانی باید تقاضای ورود به آن را داشته باشند که در ایران نیز در دانشگاه خوبی تحصیل کرده اند و نمرات و به طور کل رزومه درخشانی دارند.

کار ضمن تحصیل در دانشگاه دکارت پاریس

دانشجویان در فرانسه به لحاظ تامین هزینه های زندگی بعضا به کارهای دانشجویی مشغول می شوند؛ این قبیل مشاغل از سوی دانشجویان تنها به صورت پاره وقت انجام می شوند و اگر دانشجویی بیشتر از ساعات مجاز در هفته مشغول به کار باشد ممکن است حتی کارت اقامتش باطل گردد. در جدول ذیل اطلاعاتی در خصوص تعداد ساعات کاری دانشجویان در فرانسه ارائه شده است که با توجه به مقطع تحصیلی متفاوت می باشد:

مقطع تحصیلیتعداد ساعات مجاز کار در هفته
کارشناسی20 ساعت
کارشناسی ارشد20 ساعت
دکتری30 ساعت

کار ضمن تحصیل در دانشگاه دکارت پاریس

مزایای تحصیل در دانشگاه دکارت پاریس

همان طور که گفته شد دانشگاه دکارت پاریس از جمله بهترین دانشگاه های دنیا است و در نتیجه فارغ التحصیل شدن از آن باعث می شود دانشجویان گزینه های کاری بسیار خوبی پیش روی خود داشته باشند. در واقع طی 10 سال گذشته رنکینگ جهانی دانشگاه دکارت پاریس همواره بین 200 تا 251 قرار داشته یعنی دانشجو پس از فارغ التحصیلی هم به راحتی می تواند در فرانسه مشغول به کار باشد و هم اگر بخواهد پذیرش دانشگاه کشور دیگری را بگیرد احتمال زیاد مشمول بورسیه های تحصیلی خواهد شد.

از دیگر مزایای انتخاب این دانشگاه می توان به سطح علمی بالا و برگزاری دوره های ورود به بازار کار اشاره کرد که دانشجویان را به خوبی آماده می کند و نسبت به رقبا چندین مرحله جلوتر قرار می دهد. البته باید توجه داشت که غالب برنامه های تحصیلی در مقطع کارشناسی به زبان فرانسوی تدریس می شوند و بهتر است دانشجویان برای این که شانس پیدا کردن کار داشته باشند به زبان فرانسوی مسلط شوند. چرا که جامعه فرانسوی از جمله جوامعی است که حساسیت زیادی بر روی زبان ملی خود دارد و بدون دانستن آن شانس پیدا کردن کار عملا زیر 30% است. از میان دانشگاه های کشور پاریس می توانید به تحصیل در دانشگاهPantheon-Assas پاریس نیز فکر کنید.

مدارک لازم برای اخذ ویزای فرانسه

پس از اخذ پذیرش از دانشگاه دکارت پاریس، مرحله بعد اخذ ویزاست که نیاز به دقت بالایی دارد. لازم به ذکر است در این مرحله مدارک متعددی از دانشجو خواسته می شود که مهم ترین مدارک ویزای تحصیلی فرانسه به شرح ذیل است:

مدارکتوضیحات
نامه پذیرش از دانشگاه دکارت پاریسدانشگاه پس از ثبت نام قطعی ایمیلی برای متقاضی می فرستند
کپی برابر اصل پاسپورتپاسپورت باید حداقل 1 سال اعتبار داشته باشد
گواهی تمکن مالینامه بانک
گواهی عدم سوء پیشینه کیفریترجمه رسمی آن باید تقدیم گردد

در مقاله بالا که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه گردیده است اطلاعاتی در خصوص دانشگاه دکارت پاریس ارائه شد که امید است مطالعه آن مفید بوده باشد. البته باید توجه داشت که طی سال های گذشته از آن جایی که تحصیل در دانشگاه طولانی مدت تر است کسانی که هدف اصلی آن ها کار در فرانسه می باشد ابتدائا با پذیرش کالج زبان وارد این کشور می شوند. چرا که دوره های کالج زبان هم کوتاه مدت تر هستند و هم ارزان قیمت می باشند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *