ویزای تحصیلی

دانشگاه کاپوسوار مجارستان

دانشگاه کاپوسوار مجارستان

یکی از دانشگاه های دولتی تخصصی در زمینه تحصیل علوم زیستی و تغذیه در اروپای مرکزی دانشگاه کاپوسوار مجارستان می باشد که دانشجویان فراوانی دارد. این دانشگاه دارای چهار دانشکده، چندین کتابخانه و مراکز علمی و پژوهشی می باشد. این دانشگاه انواع برنامه های تحصیلی خود را در دو دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد مطابق استاندارد فرآیند بلونیا (Bologna process) به دانشجویان متقاضی ارائه می کند. از جمله شرایط تحصیل در این دانشگاه کشور مجارستان ارائه مدرک آکادمیک به علاوه مدرک مهارت زبان انگلیسی می باشد.

شهریه های اخذ شده از دانشجویان در دانشگاه کاپوسوار معمولا به صورت ترمی بوده و در حدود HUF575000 ( فورینت) معادل 1689€ (یورو) برای هر ترم می باشد. از امتیازات تحصیل در دانشگاه کاپوسوار می توان به هزینه تحصیلی ارزان، امکان اخذ بورس تحصیلی، فرصت کار دانشجویی، آموزش سریع زبان خارجی و غیره اشاره نمود. برای دسترسی به اطلاعات کامل در زمینه انواع ویزای شنگن اروپا و ویزاهای اقامتی مجارستان و نحوه اخذ آنها می توانید با مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

درباره دانشگاه کاپوسوار مجارستان

دانشگاه کاپوسوار (University of Kaposvár ) مجارستان دانشگاه دولتی این کشور می باشد که در سال 2000 تاسیس شده است. مرکز علوم بهداشتی و موسسه پژوهشی محصولات غذایی در Iregszemcse از جمله بخش های این دانشگاه در مجارستان محسوب می شود. این دانشگاه دارای 4 دانشکده علوم حیوانی، علوم اقتصادی، آموزش زبان و هنر می باشد. اکثر برنامه های ارائه شده در مقاطع لیسانس و فوق لیسانس این دانشگاه به زبان انگلیسی به دانشجویان ارائه می شود.

از جمله برنامه های تحصیلی معروف ارائه شده در دانشگاه کاپوسوار مجارستان می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • بیوشیمی
  • فیزیولوژی تغذیه
  • فیزیولوژی تولید مثل
  • میکروبیولوژی
  • بیومتریک
  • تولید محصول و مدیریت مراتع
  • تولید غذای ترکیبی و تکنولوژی تغذیه
  • حفظ و ذخیره غذایی

نحوه پذیرش از دانشگاه کاپوسوار مجارستان

فرآیند پذیرش از دانشگاه کاپوسوار مجارستان بسیار آسان بوده و شامل 2 مرحله درخواست آنلاین و ارائه اسکن کپی مدارک لازم می باشد. اما قبل از انجام مراحل فوق بایستی از زمان مهلت درخواست پذیرش این دانشگاه مجارستانی نیز اطلاع داشته باشید. در این مورد لازم است که کلیه مدارک مورد نیاز به زبان انگلیسی ترجمه و به آدرس varga.daniel@ke.hu ارسال شوند. دانشگاه کاپوسوار نیز نتایج ارزیابی درخواست را تا قبل از 30 مارس به اطلاع متقاضیان خواهد رساند.

بنابرین با توج به شرایط و معیارهای فوق، مدارک لازم جهت اخذ پذیرش از دانشگاه کاپوسوار کشور مجارستان از این قرار می باشد:

  • فرم درخواست امضاء شده
  • رزومه یا CV جدید
  • کپی برابر اصل مدرک دیپلم متوسطه
  • کپی برابر اصل کارنامه تحصیلی
  • کپی از صفحات مربوطه پاسپورت
  • توصیه نامه معتبر
  • گواهی سلامت جسمانی
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • مدرک زبان انگلیسی IELTS نمره 5.5 و TOEFL کاغذی با نمره 500 و TOEFL اینترنتی با نمره 65

نحوه پذیرش از دانشگاه کاپوسوار مجارستان

شهریه دانشگاه کاپوسوار در مجارستان

پیش از صحبت درباره شهریه های تحصیل در مجارستان و هزینه زندگی دانشجویی در دانشگاه کاپوسوار مجارستان بهتر است بدانید که علی رغم عضویت مجارستان در اتحادیه اروپایی اما این کشور هنوز هم عضو ناحیه یورویی یا Eurozone نمی باشد. به همین دلیل پول رایج در بین مردم مجارستان فورینت (HUF) می باشد که اکثر معاملات با همین پول ملی انجام می شود. پس هر 1€ (یورو) معادل HUF340.28 ( فورینت) مجارستان است.

بر اساس اعلام سایت کاپوسوار، شهریه ترمی اخذ شده از دانشجویان در حدود HUF575000 ( فورینت) معادل 1689€ (یورو) می باشد. اما هزینه ماهیانه خوابگاه دانشجویی این دانشگاه در حدود HUF35000 ( فورینت) برابر با 102€ (یورو) می باشد. اتاق ها مجهز به 2 تخت خواب مجزا؛ تلوزیون، یخچال، اتصال اینترنتی می باشد. در خوابگاه های دانشجویی آشپزخانه مشترک، فروشگاه، سونا، خدمات کپی و کتابخانه نیز وجود دارد.

اما برخی از هزینه های زندگی در دانشگاه کاپوسوار مجارستان از این قرار می باشد:

پارامترهزینه
ناهار در کافه تریا دانشگاه2€ (یورو)
نان 1 کیلویی1€ (یورو)
1 لیتر شیر1€ (یورو)
1 کیلو گوشت3.5€ (یورو)
کرایه اتوبوس محلی تا مرکز شهر1€ (یورو)

بورسیه دانشگاه کاپوسوار مجارستان

دانشگاه کاپوسوار مجارستان برای حمایت مالی از دانشجویان خود دارای 3 برنامه بورس تحصیلی می باشد. این 3 برنامه شامل Stipendium Hungaricum، Erasmus و نیز Visegrad scholarships می باشد. برنامه بورسیه Stipendium Hungaricum در واقع برنامه تامین مالی از طرف دولت مجارستان در رابطه با سیاست خارجی توسعه به سمت شرق و جنوب می باشد. هدف از این برنامه ترویج بین المللی گرایی و ارتقای توسعه کیفی آموزش عالی مجارستان و نیز تقویت روابط بین المللی می باشد. لازم به ذکر است دانشجویان ایرانی نیز مشمول دریافت این بورس تحصیلی می باشند.

برنامه بورسیه تحصیلی دیگر، برنامه Erasmus Mundes می باشد که در واقع بورسیه تحصیلات تکمیلی دانشگاه کاپوسوار مجارستان محسوب شده و در برگیرنده شهریه ها و پوشش بیمه اجباری دانشجویان می باشد. متاسفانه دانشجویان ایرانی جزئی از متقاضیان این برنامه بورس محسوب نمی شوند. لازم به ذکر است که دارندگان ویزای دانشجوئی مجارستان همچنین از امتیاز کار نیمه وقت در این کشور اروپایی نیز برخوردار هستند. جهت دریافت مشاوره های برتر در هر زمینه از موضوعات مهاجرتی از جمله مهاجرت به مجارستان و اخذ ویزای اقامت مجارستان حتما با وکلای خبره و کارشناسان مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همراه شوید.

سوالات تخصصی درخصوص دانشگاه کاپوسوار مجارستان

در بخش موخره مقاله پیشرو به مهم ترین سوالات شما پاسخ می دهیم:

  • نحوه پذیرش از دانشگاه کاپوسوار مجارستان به چه صورت است؟ فرآیند پذیرش از دانشگاه کاپوسوار مجارستان بسیار آسان بوده و شامل 2 مرحله درخواست آنلاین و ارائه اسکن کپی مدارک لازم می باشد. اما قبل از انجام مراحل فوق بایستی از زمان مهلت درخواست پذیرش این دانشگاه مجارستانی نیز اطلاع داشته باشید. در این مورد لازم است که کلیه مدارک مورد نیاز به زبان انگلیسی ترجمه و به آدرس varga.daniel@ke.hu ارسال شوند. دانشگاه کاپوسوار نیز نتایج ارزیابی درخواست را تا قبل از 30 مارس به اطلاع متقاضیان خواهد رساند.
  • بورسیه دانشگاه کاپوسوار مجارستان چگونه است؟ دانشگاه کاپوسوار مجارستان برای حمایت مالی از دانشجویان خود دارای 3 برنامه بورس تحصیلی می باشد. این 3 برنامه شامل Stipendium Hungaricum، Erasmus و نیز Visegrad scholarships می باشد. برنامه بورسیه Stipendium Hungaricum در واقع برنامه تامین مالی از طرف دولت مجارستان در رابطه با سیاست خارجی توسعه به سمت شرق و جنوب می باشد. هدف از این برنامه ترویج بین المللی گرایی و ارتقای توسعه کیفی آموزش عالی مجارستان و نیز تقویت روابط بین المللی می باشد. لازم به ذکر است دانشجویان ایرانی نیز مشمول دریافت این بورس تحصیلی می باشند.
4.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *