ویزای تحصیلی

دانشگاه شنژن چین

دانشگاه شنژن چین

دانشگاه شنژن چین (SZU) یکی از دانشگاه های دولتی معتبر کشور چین می باشد که بودجه آن توسط دولت شهر شنژن تامین می شود. این دانشگاه در کشور چین، استان گوآنگدونگ، شهر شنژن، بخش نانشان قرار داشته و مورد تایید شورای دولتی جمهوری خلق چین می باشد. این دانشگاه در بین 100 دانشگاه برتر چین قرار داشته و ضمنا طبق رنکینگ QS نیز در رتبه 590-581 جهانی و 125 آسیایی قرار دارد.

دانشگاه دولتی که در سال 1983 میلادی با شعار خود اتکائی، خود انتظامی و خود پیشرفت تاسیس شد. در این دانشگاه حدود 35455 دانشجوی چینی و بین المللی و در حدود 3776 نفر عضو هیئت علمی مشغول به کار وجود دارد. همچنین دانشگاه شنژن دارای 28 دانشکده، 12 مرکز پژوهشی و یک کتابخانه جامع می باشد. از امتیازات تحصیل در این دانشگاه نیز می توان به تحصیل به زبان های انگلیسی و چینی، هزینه تحصیلی خیلی پایین و آشنایی با فرهنگ و زبان چینی اشاره کرد. با ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همراه شوید تا با شرایط و نیازمندی های تحصیل در این دانشگاه چینی بیشتر آشنا شوید.

معرفی دانشگاه شنژن چین

دانشگاه شنژن Shenzhen University در سال 1983 میلادی و با روحیه ذاتا انقلابی و تحول خواهانه تاسیس شد و تقریبا از همان زمان تا بحال نیز دستخوش رشد چشمگیری قرار گرفته است. امروزه این دانشگاه با تیم آموزشی و اداری خبره و مجرب به یک دانشگاه چند رشته ای، مدرن و پرنفوذ در آسیا و جهان تبدیل شده است. دانشجویان می توانند در بهترین رشته های علمی از این دانشگاه درخواست پذیرش داده و در سه مقطع پیوسته و تمام وقت لیسانس (4 سال)، فوق لیسانس (3 سال) و یا دکترا (3 سال) ادامه تحصیل دهند. این دانشگاه رشته های متنوعی را تحت قالب 57 برنامه در سطح کارشناسی، 70 برنامه در مقطع کارشناسی ارشد و 3 برنامه دکترا ارائه می نماید.

معرفی دانشگاه شنزن چین

آشنایی با زبان و فرهنگی چشم بادامی ها، پذیرش بدون هیچ آزمونی، اخذ حداقل مدارک لازم برای پذیرش، دریافت بورسیه تحصیلی، شهریه خیلی پایین و از همه مهمتر انجام کار دانشجویی از جمله امتیازات تحصیل در این دانشگاه چینی است. ناگفته نماند که امکان تحصیل به زبان انگلیسی در هر سه مقطع تحصیلی در دانشگاه شنژن چین هم برای دانشجویان بین المللی این دانشگاه فراهم است!

رتبه و امکانات دانشگاه شنژن چین

بر طبق رنکینگ بین المللی دانشگاه های برتر جهان QS در سال 2023، دانشگاه شنژن چین در رتبه 590-581 جهانی و 125 آسیایی قرار دارد. این دانشگاه یکی از دانشگاه های مدرن و با امکانات پیشرفته در کشور چین به حساب می آید. در مجموع 28 دانشکده شامل چندین دپارتمان مختلف، 12 مرکز تحقیقاتی و پژوهشی، 1 کتابخانه با کلکسیونی از 51202 میلیون آیتم می باشد. از دیگر امکانات قابل ذکر در این دانشگاه می توان به خوابگاه دانشجویی، سلف سرویس و نیز کافی شاپ اشاره نمود.

دانشکده های دانشگاه شنژن چین

شرایط پذیرش از دانشگاه شنژن چین در سال 2023

متقاضیان تحصیل لیسانس در دانشگاه شنژن چین بدانند و آگاه باشند که آنها می توانند رشته دلخواه خود را از بین چند صد رشته موجود در قالب 14 دانشکده مختلف این دانشگاه انتخاب کنند. ضمنا لازم است بدانید که امکان تحصیل لیسانس در این دانشگاه به زبان انگلیسی برای آنها فراهم است. لازم به ذکر است که طبق تقویم آموزشی سال 2023 دانشگاه شنژن چین، زمان درخواست پذیرش از این دانشگاه از 1 مارچ تا 31 می می باشد. با این توضیحات، شرایط پذیرش از دانشگاه شنژن چین در مقطع لیسانس بدین قرار است:

  • داشتن حداقل سن 18 سال تمام
  • ارائه مدرک دیپلم متوسطه
  • ارائه مدرک زبان خارجه (چینی یا انگلیسی): مدارک زبان لازم برای پذیرش از این دانشگاه بدین قرار است:

مدارک زبان لازم برای پذیرش از دانشگاه شنزن چین

مراحل و مدارک پذیرش از دانشگاه شنژن چین چیست؟

ابتداء از مدارک لازم جهت پذیرش یا Admission از این دانشگاه شروع می کنیم. برای پذیرش نهایی از دانشگاه شینزن ارائه کپی پاسپورت، عکس پاسپورتی جدید، کپی اسکن از مدرک دیپلم و ریزنمرات همراهش، گواهی مهارت زبان چینی و انگلیسی و نیز ارائه فرم معاینه پزشکی معتبر امری الزامیاست. فلذا برای ارسال فرم درخواست و مدارک ضمیمه آن به دانشگاه شینزن بایستی به سایت این دانشگاه به نشانی https://en.szu.edu.cn/ مراجعه کنید. و سپس مراحل زیر را طی کنید:

مراحل و مدارک پذیرش از دانشگاه شنژن چین

هزینه تحصیل در دانشگاه شنژن چقدر است؟

یکی از سوالات بسیار مهم در زمینه ادامه تحصیل در دانشگاه شنژن، اطلاع از سطح هزینه تحصیل در این دانشگاه معتبر چینی است. سطح هزینه های اخذ شده از دانشجویان بین المللی این دانشگاه به مقطع تحصیلی و رشته آنها بستگی دارد. برای مثال هزینه تحصیل در مجموعه رشته های علوم پایه و مهندسی این دانشگاه در سه مقطع تحصیلی مختلف بدین قرار است:

مقاطع مختلف تحصیلیهزینه سالانه به دلار
مقطع لیسانس$4702
مقطع فوق لیسانس$5486
مقطع دکتری$6270

همان طوری که مشاهده شد، هزینه تحصیلی در دانشگاه شنژن در قیاس با اغلب دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی غربی بسیار پایین تر است. علاوه بر این هزینه زندگی در چین مخصوصا مخارج دانشجویان بین الملل در شهر شنژن چین نیز بسیار پایین تر از حدی است که شما فکرش را بکنید. متوسط هزینه یک دانشجوی خارجی در شهر شنژن چین در حدود $850 (دلار) می باشد که مدیریت آن نیز در دست خود دانشجو است. حالا ما در لیست زیر به بررسی برخی گزینه هی اقامتی دانشجویان خارجی در شنژن می پردازیم:

  • هزینه ماهیانه خوایگاه دانشجویی: $150 تا $400 (دلار)
  • هزینه ماهیانه آپارتمان تک خواب: $300 تا $1000 (دلار)
  • زندگی با یک خانواده چینی: $350 تا $550 (دلار)

درباره برنامه زبان دانشگاه شنژن چین

دانشجویان بین المللی که قصد تحصیل در دانشگاه شنژن چین به زبان چینی را دارند می توانند در دوره های فرهنگ و زبان چینی این دانشگاه درخواست پذیرش دهند. این دانشگاه برای فراگیران زبان چینی کلاس های کوچکی را در 4 سطح مبتدی تا ابتدائی و از متوسط تا پیشرفته ارائه می دهد. فراگیران توسط اساتید برجسته زبان چینی آموزش داده شده تا بتوانند نیازهای زبانی خود را به طور کارآمد و موثری برطرف کنند.

در آخر نیز از فراگیران زبان چینی آزمونی به نام آزمون مهارت زبان چینی (HSK) اخذ می شود که به منزله مدرک زبان چینی به عنوان یک زبان خارجی می باشد و قطعنا مورد قبول اکثر دانشگاه های چینی می باشد. مثلا شرط تحصیل به زبان چینی در همین دانشگاه شنژن ارائه مدرک HSK با نمره بیش از 180 می باشد. جهت اخذ مشاوره بیشتر درباب شرط و شروط تحصیل کارشناسی در چین 2023 می توانید با وکلا و کارشناسان مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *