ویزای تحصیلی

دانشگاه های دولتی و خصوصی موناکو

دانشگاه های دولتی و خصوصی موناکو

تحصیل در اروپا همواره یکی از انتخاب های پر طرفدار میان متقاضیان تحصیل در خارج از کشور بوده است. تحصیل در دانشگاه های دولتی و خصوصی موناکو به علت اعتبار مدارک ارائه شده و بالا بودن سطح علمی آنان طی سال های اخیر محبوبیت بیشتری پیدا کرده است. موناکو، کشوری زیبا و خوش آب و هوا در اروپاست که مقصد مورد علاقه بسیاری از افراد جهت تفریح و مهاجرت می باشد. در این مقاله که توسط تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است اطلاعاتی در مورد تحصیل در دانشگاه های این کشور و شرایط آن به شما عزیزان خواهیم داد.

  • شرایط تحصیل در دانشگاه های موناکو چیست؟
  • بهترین دانشگاه های دولتی و خصوصی موناکو کدامند؟
  • فرایند مهاجرت به موناکو چیست؟
  • بهترین رشته های تحصیلی در موناکو کدامند؟

در مورد کشور موناکو و تحصیل در آن

کشور موناکو، از ثروتمند ترین کشورهای دنیا، در قاره اروپا و در همسایگی کشور فرانسه واقع شده است. مساحت موناکو وسعت کمی را در بر میگیرد به طوری که این کشور پس از واتیکان، دومین کشور کوچک جهان نام گرفته است. موناکو با در بر گرفتن جمعیتی حدود 39,000 نفر در سرزمین های کم وسعت خود، لقب دومین کشور متراکم دنیا را از آن خود کرده است. پایتخت موناکو شهر موناکوویل بوده و مونت کارلو نیز بکی از شهرهای معروف این کشور می باشد. به دلیل برخورداری از جاذبه های طبیعی و گردشگری، این کشور سالانه توجه توریست های زیادی را به خود جلب می کند؛ به طوری که یکی از صنایع سود آور برای این کشور صنعت توریسم است. وجود فرصت های سرمایه گذاری در کشور موناکو، این کشور را به یکی از مکان های محبوب دنیا برای ثروتمندان تبدیل کرده است.

نمودار میزان رشد جمعیت در موناکو

زبان رسمی موناکو فرانسوی میباشد اما با این حال مردم این کشور به زبانهای ایتالیایی و انگلیسی هم صحبت میکنند. به دلیل فرمانروایی کشور فرانسه بر موناکو، موارد زیادی از جمله آموزش در این کشور هنوز هم متاثر از آن دوران می باشد. تحصیل در کشور موناکو به دلیل یکسان بودن سیستم آموزشی این کشور با فرانسه و مراکز آموزشی سطح بالای این کشور می تواند یک گزینه ایده آل برای متقاضیان تحصیل در اروپا باشد.

پارامترهزینه زندگی در موناکو به یورو
اجاره ماهیانه آپارتمان یک خوابه درمرکز شهر€3275
اجاره ماهیانه آپارتمان یک خوابه در اطراف شهر€2016
هزینه ماهانه قبوض (برق، آب و غیره)€193
عبور و مرور ماهیانه€50
یک وعده غذا در رستوران ارزان قیمت€30
یک گالن 1.5 لیتری آب€1.8
یک گالن شیر€6.7

شرایط مهاجرت تحصیلی به کشور موناکو

در کنار روش های مختلف مهاجرت به کشور موناکو از جمله مهاجرت از طریق کار، سرمایه گذاری، ازدواج، پناهندگی و غیره، مهاجرت از طریق اخذ ویزای تحصیلی این کشور نیز برای علاقه مندان امکان پذیر است. دانشگاه و مراکز آموزشی کشور موناکو از سطح بالایی در زمینه آموزش برخوردار هستند و مدرک ارائه شده به دانشجویان این مراکز از اعتبار خوبی در اروپا و اکثر کشورهای دنیا برخوردار است. در مراکز آموزشی و دانشگاه کشور موناکو، دوره های کارشناسی به صورت 3 الی 4 ساله، کارشناسی ارشد به صورت 2 ساله و دوره های دکتری طی مدتی 4 الی 5 ساله ارائه می شوند و رشته های متنوعی از جمله مدیریت، تجارت، هنر، پزشکی و غیره در این مراکز ارائه می شوند.

دانشگاه بین المللی موناکو (International University of Monaco) تنها دانشگاه این کشور است که دانشجویان بین المللی اجازه تحصیل در آن را دارند. این دانشگاه از اعتبار خوبی در سطح جهانی برخوردار بوده که هزینه تحصیل در آن برای دانشجویان خارجی سالانه بین $17500 الی $20000 (دلار آمریکا) در مقطع کارشناسی و بالای $20000 (دلار آمریکا) در مقاطع بالاتر متغیر است.

اخذ پذیرش از دانشگاه های دولتی و خصوصی موناکو

اخذ پذیرش از دانشگاه های دولتی و خصوصی موناکو

دانشگاه بین المللی موناکو سالانه میزبان دانشجویان زیادی از کشورهای مختلف می باشد. مبنای پذیرش این دانشجویان سوابق تحصیلی و فعالیت های علمی آنان در گذشته است. در میان درخواست های ارائه شده برای اخذ پذیرش از این داتشگاه، 50% الی 60% از آنان موفقیت آمیز بوده و درصد زیادی از افراد متقاضی موفق به تحصیل در این دانشگاه می شوند. همانطور که ذکر شد در این دانشگاه رشته های متنوعی در مقاطع مختلف ارائه می شوند و برای تحصیل در رشته های مدیریت، تجارت، فناوری اطلاعات و بهداشت شرایط ایده آلی را ایجاد کرده است. علیرغم بالا بودن سطح علمی این دانشگاه و اعتبار بالای مدارک ارائه شده، تحصیل در آن نسبت به کشورهای دیگر گران محسوب می شود.

دولت کشور موناکو برای جبران بخش از هزینه های تحصیل و زندگی دانشجویان در این کشور، به آنان اجازه انجام کار دانشجویی به طور پاره وقت را می دهد. داشنجویان کارشناسی پس از گذشت دو ترم از شروع تحصیل خود می توانند نسبت به اخذ مجوز کار در این کشور اقدام کنند. این دسته از افراد با کسب نمرات بالا می توانند شانس اشتغال در دانشگاه محل تحصیل خود را نیز داشته باشند. دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد با فرصت های کاری بیشتری مواجه هستند و اجازه کار تا 15 ساعت در هفته را خواهند داشت با تحصیل در مقطع دکتری در کشور موناکو افراد می توانند در حوزه های تحقیقات و پژوهش نیز مشغول به کار شوند که فرصت بی نظری برای این دسته از افراد است.

بورسیه دانشگاه های دولتی و خصوصی موناکو

در کنار مزایای ذکر شده تحصیل در دانشگاه بین المللی موناکو، امکان دریافت بورسیه تحصیلی برای دانشجویان متقاضی، تحصیل در این دانشگاه را تبدیل به یک گزینه ایده آل کرده است. دانشجویانی که رزومه تحصیلی درخشانی داشته باشند می توانند شانس خود را در اخذ کمک هزینه تحصیلی کشور موناکو بالا بدانند. یکی دیگر از شرایط اخذ بورسیه در این کشور، کسب نمره کافی در آزمون های ورودی برگزار شده برای ورود به مقاطع مختلف دانشگاه بین المللی موناکو است. هم چنین کمک هزینه های تحصیلی کشور موناکو به افرادی ارائه می شوند که از تمکن مالی کافی برخوردار نبوده و توانایی پرداخت هزینه های تحصیل و زندگی در این کشور را ندارند.

یکی از بورسیه های اعطایی بورسیه جورج جولیا جویاکس می باشد که به دانشجویان مقطع کارشناسی تعلق می گیرد. هم چنین متقاضیان می توانند جهت اخذ بورسیه تحصیلی اتحادیه اعتبار فدرال MSU که بیشترین کمک هزینه تحصیلی این کشور را تشکیل می دهد اقدام کنند. بورسیه تحصیلی بنیاد کلاگ یکی دیگر از کمک هزینه های تحصیلی کوناکو است که به دانشجویان رشته های کشاورزی و منابع طبیعی تعلق می گیرد. بورسیه های تحصیلی ارائه شده در موناکو بالای 50% از هزینه های دانشجویان را پوشش می دهند که یک فرصت طلایی برای تحصیل در این کشور را ایجاد می کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مهاجرت به کشور موناکو می توانید از مقاله های تحصیل در موناکو، حقوق ماهیانه کار در موناکو و سرمایه گذاری در موناکو استفاده کنید. در مسیر مهاجرت بهره گیری از تجارب افراد متخصص خالی از لطف نخواهد بود. کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده ارائه مشاوره به شما عزیزان هستند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *