ویزای تحصیلی

دانشگاه وبستر ژنو

دانشگاه وبستر ژنو

یکی از دانشگاه های معروف سوئیسی، دانشگاه وبستر ژنو می باشد که دانشجویان می توانند از انواع برنامه های تحصیلی مختلف در این دانشگاه بهره مند شوند. تحصیل در این دانشگاه سوئیسی به زبان انگلیسی برای دانشجویان خارجی امکان پذیر است. دانشجویان می توانند با توجه به شرایط خود در یکی از دوره های تحصیلی این دانشگاه شامل دوره کارشناسی (3 سال)، کارشناسی ارشد (1.5 تا 2 سال) و دکتری (4 سال) ادامه تحصیل دهند.

اما دانشگاه وبستر در رتبه 21 دانشگاه های کشور سوئیس و در رتبه 7409 دانشگاه های جهان قرار دارد. این دانشگاه یک موسسه غیرانتفاعی است که دارای تاییدیه از کمیسیون آموزش عالی کشور سوئیس می باشد. همچنین برنامه های بازرکانی و مدیریت این دانشگاه دارای تاییدیه از شورای تایید برنامه ها و دانشگاه های بازرگانی می باشد. اگر شما نیز خواستار اطلاع بیشتر در خصوص امکانات و امتیازات دانشگاه وبستر کشور سوئیس بوده و سوالاتی در این باب دارید، توصیه می شود که علاوه بر مطالعه این مقاله حتما از مشاوره های کارشناسان امر در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نیز بهره مند شوید.

  • آیا دانشگاه وبستر برای تحصیل معتبر است؟
  • شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه وبستر در سوئیس چیست؟
  • هزینه تحصیل در این دانشگاه چقدر است؟
  • مزایای تحصیل در این دانشگاه چیست؟
  • بهترین دانشکده های این دانشگاه کدامند؟

شرایط تحصیل در دانشگاه وبستر سوئیس

دانشگاه وبستر ژنو در سال 1978 تاسیس شده است. این دانشگاه در واقع یک پردیس دانشگاه آمریکایی معتبر محسوب می شود که برنامه های تحصیلی کیفیت بالا را به زبان انگلیسی به دانشجویان علاقه مند به تحصیل در مقاطه کارشناسی و کارشناسی ارشد ارائه می کند. پس سبک آموزشی این دانشگاه خیلی مشابه سبک آموزشی آمریکایی است. لازم به ذکر است که پردیس دانشگاه وبستر سوئیس در شهر ژنو و به آدرس Commune of Bellevue واقع شده است. دانشگاه مذکور دارای یک فضای آموزشی فوق العاده امن و آکادمیک بوده و دانشجویان می توانند تحصیلات خود را در 4 دانشکده یا دپارتمان زیر ادامه دهند:

  • دانشکده بازرگانی و فناوری
  • دانشکده روابط بین المللی
  • دانشکده ارتباطات رسانه ای
  • داشده رواشناسی و مشاوره حرفه ای

هم اکنون دانشجویان از سراسر کشورهای جهان می توانند از این دانشگاه معتبر سوئیسی اخذ پذیرش گرفته و در انواع برنامه های تحصیلی معروف ادامه تحصیل دهند. آمارها نیز گویای این مطلب مهم می باشد که هر ساله دانشگاه وبستر سوئیس حدود 100 دانشجوی خارجی می پذیرد. در این دانشگاه دانشجویان می توانند برنامه تحصیلی خود را به زبان انگلیسی دنبال کرده و در آخر مدرک تحصیلی معتبری نیز کسب کنند.

شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه وبستر ژنو

فرآیند اخذ پذیرش از دانشگاه وبستر ژنو دارای مراحل آسانی است که شامل تکمیل فرم درخواست، تهیه و ارسال مدارک مورد نیاز و انتظار برای دریافت نامه پذیرش تحصیلی و در مرحله آخر اخذ ویزای تحصیلی سوئیس جهت ورود قانونی به این کشور می باشد. کلیه مراحل اخذ پذیرش و ثبت نام در دانشگاه وبستر به صورت آنلاین و از طریق وب سایت خود دانشگاه به نشانی http://www.webster.ch/admissions/apply.html می باشد. متقاضیان بایستی با مراجعه به این وب سایت حساب کاربری درخواست خود را ایجاد کرده و کپی مدارک زیر را ارسال نمایند:

  • کپی مدرک دیپلم متوسطه و کارنامه مربوطه
  • نتایج آزمون مهارت زبان انگلیسی (TOEFL یا IELTS)
  • انگیزنامه یا SOP شامل 400 الی 500 کلمه بیانگر انگیزه، تعهد و آمادگی برای زندگی دانشگاهی
  • دو توصیه نامه از معلمان دبیرستان
  • فتوکپی از صفحه بیوگرافیک پاسپورت
  • درخواست نمرات آزمون های خارجی (در صورت وجود)

لازم است در جریان باشید که کلیه مدارک درخواست پذیرش تحویل داده شده به دانشگاه وبستر می بایستی حتما به زبان انگلیسی ترجمه و تایید رسمی گردد. افراد می توانند برای انجام تایید رسمی به سفارت یا کنسولگری سوئیس مراجعه نموده و مهر تایید بگیرند.

شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه وبستر ژنو

نحوه اخذ ویزای تحصیلی سوئیس 2022

پس از اخذ تاییدیه پذیرش از دانشگاه وبستر ژنو نوبت درخواست ویزای تحصیلی از سفارت این کشور در تهران می رسد. مطابق قوانین کشور سوئیس، کلیه دانشجویان و محصلان غیر اروپایی برای تحصیل در این کشور و قبل از ورود بایستی از سفارت سوئیس نسبت به اخذ ویزا اقدام نمایند. جهت تحصیل در دانشگاه ژنو نمی توان از ویزاهای توریستی یا شنگن ویزا استفاده کرد. اما مراحل درخواست ویزای تحصیلی سوئیس در سال جدید شامل موارد ذیل است:

مراحل درخواست ویزای تحصیلی سوئیس

در ادامه این فرآیند نیز سفارت کشور سوئیس شما را در جریان نتایج (اکسپت یا ریجکت) درخواست ویزای تحصیلی سوئیس قرار می دهد. اما مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی جهت تحصیل در دانشگاه وبستر ژنو در سال 2022 شامل فرم درخواست تکمیلی، چهار قطعه عکس پاسپورتی جدید، پاسپورت معتبر، تاییدیه پذیرش از دانشگاه وبستر ژنو، رسید پرداخت هزینه تحصیل در دانشگاه وبستر، گواهی تمکن مالی خوب برای زندگی در سوئیس، نامه بورس تحصیلی از دانشگاه وبستر، رزومه (CV)، بلیط برگشت رزروی، انگیزه نامه و رسید پرداخت هزینه ویزا می باشد.

هزینه تحصیل در دانشگاه وبستر ژنو

یکی از موارد و موضوعات مهمی که دغدغه اکثر دانشجویان بین المللی علاقه مند تحصیل در دانشگاه وبستر ژنو محسوب می شود، سطح شهریه های این دانشگاه می باشد. در این مورد بایستی به این نکته مهم توجه کرد که هزینه تحصیل در دانشگاه وبستر با توجه به برنامه تحصیلی (تمام وقت و نیمه وقت) ممکن است متفاوت باشد. شهریه اخذ شده از دانشجویان تمام وقت برای سال تحصیلی 2022-2023 حدود CHF16640 (فرانک) برای هر ترم و CHF33280 (فرانک) برای سال تحصیلی می باشد. اما هزینه مستقیم و غیرمستقیم هر سال تحصیلی (ترم پاییزه و بهاره) در این دانشگاه سوئیسی از قرار لیست زیر می بلشد:

  • شهریه تمام وقت (شامل کتب درسی): CHF3328 (فرانک)
  • اجاره مسکن: متغیر بین CHF9500 الی CHF12000 (فرانک)
  • هزینه غذا: CHF6000 الی CHF10000 (فرانک)
  • بیمه سلامت دانشجویی: CHF1000 (فرانک)
  • هزینه حمل و نقل محلی: CHF600 (فرانک)

بر این اساس، کل هزینه برآوردی یک سال تحصیلی شامل ترم بهاره و پاییزه دانشگاه وبستر ژنو در حدود CHF50000 تا CHF55000 (فرانک) سوئیس معادل 50803.45$ الی 55883.80$ (دلار) می باشد.

برنامه بورس تحصیلی دانشگاه وبستر ژنو

ملاحظات و نکات مربوط به برنامه بورس تحصیلی از نظر دانشگاه وبستر ژنو و دانشجویان خارجی مهم و کلیدی محسوب نی شود. مخصوصا این امر زمانی مهم می گردد که شما بدانید هزینه زندگی دانشجویی در شهر ژنو بسیار بالا است. از همین رو سیاست دانشگاه ایجاب می کند که این دانشگاه در تامین وام های دانشجویی و درخواست بورس تحصیلی به دانشجویان کمک نماید. از آنجایی که دانشگاه وبستر ژنو یک دانشگاه بین المللی با دسته های مختلف دانشجویان به شمار می رود، پس این دانشگاه در درک کلیه برنامه ی کمک مالی، شرایط صلاحیت و نیز فرآیندهای درخواست موفق عمل می کند. اما انواع برنامه های کمک مالی این دانشگاه عبارتند از:

  • گرانت های نیاز محور
  • بورسیه های تحصیلی شایستگی محور
  • وام های دانشجویی
  • کار حین تحصیل

برنامه بورس تحصیلی دانشگاه وبستر ژنو از دانشجویان برتر با عملکرد تحصیلی بسیار عالی حمایت مالی می کند. پس شرط لازم برای اخذ این بورس اثبات عملکرد آکادمیک برتر می باشد. بنابرین کمیته دانشگاه داوطلبان احتمالی را از هم دانشجویان جدیدالورود و هم از دانشجویان فعلی ارزیابی می کند که معدل کل (GPA) آنها بالای 3.5 ( در مقیاس 4.0) باشد. اما مشخصات این بورس در سال 2022 عبارتند از:

برنامه بورس دانشگاه وبستر ژنو در سال جدیدشرح
عنوان بورس تحصیلیبرنامه بورسیه دانشگاه وبستر ژنو
شرط اصلی اخذشایستگی یا برتری تحصیلی
مبلغ بورسCHF5000 الی CHF10000 (فرانک) در سال
معدل کل (GPA) برای اثبات شایستگیرنج معدلی 3.5 به بالا

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده استقبال از متقاضیان تحصیل در دانشگاه های برتر سوئیس مثل دانشگاه زوریخ سوئیس UZH در کلیه دوره های تحصیلی است و به این عزیزان مشاوره های تخصصی جهت اخذ ویزای تحصیلی کشور سوئیس ارائه می کند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *