ویزای تحصیلی

دانشگاه هنر زوریخ

دانشگاه هنر زوریخ

دانشگاه هنر زوریخ یا به آلمانی Zürcher Hochschule der Künste از جمله دانشگاه های تخصصی رشته های هنر و از بزرگترین دانشگاه های هنر در کشور سوئیس می باشد. این دانشگاه یک دانشگاه جدید التاسیس و نوپایی است که در سال 2007 پس از ادغام دانشگاه هنر و طراحی زوریخ (HGKZ) و دانشگاه موسیقی، نمایش و دانس زوریخ (HMT) تاسیس شده است. این دانشگاه دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکتری را در رشته های هنر، طراحی، موسیقی، آموزش هنر، تئاتر، فیلم سازی به متقاضیان ارائه می نماید.

  • شرایط تحصیل در دانشگاه هنر ZHdK چگونه می باشد؟
  • هزینه تحصیل در این دانشگاه سوئیسی چقدر است؟
  • آیا امکان کار دانشجویی در دانشگاه ZHdK برای دانشجویان خارجی فراهم است؟
  • بهترین رشته تحصیلی در دانشگاه هنر زوریخ کدامند؟
  • شرایط دریافت بورسیه در این دانشگاه چیست؟

دانشگاه هنر زوریخ با علامت اختصاری ZHdK همچنین نقش فعالی در تحقیقات، مخصوصا تحقیقات هنری و پژوهش های مربوط به طراحی بر عهده دارد. نکته مهم درباب شرایط تحصیل در ZHdK نیز پیروی این دانشگاه از معیارهای فرآیند بلونیا در ارائه برنامه های کارشناسی و کارشناسی ارشد می باشد. همچنین جالب است بدانید که دانشگاه مذکور از 5 دپارتمان یا دانشکده به نام های دپارتمان موسیقی، دپارتمان هنرهای اجرایی و فیلم، دپارتمان هنر و رسانه، دپارتمان تحلیل فرهنگی و دپارتمان طراحی تشکیل شده است. مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با اشراف و تسلط کافی بر شرایط و نحوه اخذ ویزای تحصیلی سوئیس و اعزام دانشجو به این کشور آماده راهنمایی علاقه مندان می باشند.

شرایط تحصیل در دانشگاه هنر زوریخ

همانطوری که در مطالب فوق نیز بیان گردید، دانشگاه هنر شهر زوریخ (ZHdK) از جمله دانشگاه های پیشرو در آموزش رشته ها و گرایشات هنر در کشور سوئیس و کل اروپا محسوب می شود. همه ساله دانشجویان از سراسر جهان برای اخذ پذیرش از دانشگاه ZHdK درخواست خود را ارائه می دهند. این دانشجویان می توانند در یکی از رشته های هنر، طراحی، موسیقی، آموزش هنر، تئاتر، فیلم سازی جذب این دانشگاه شده و به ادامه تحصیل بپردازند.

نوع دانشگاهدولتی
سال تاسیس2007
رئیس دانشگاهتوماس دی میر
تعداد کارکنان1310 نفر
تعداد دانشجو2481 نفر
شهریه ترمیCHF1290 (فرانک)

مقطع کارشناسی (BA) دانشگاه ZHdK در حدود 180 واحد تحصیلی بوده و به مدت 3 سال طول می کشد. دانشجویان فقط در صورت داشتن مدرک دیپلم متوسطه و نیز مدرک زبان انگلیسی می توانند از این دانشگاه کشور سوئیس اخذ پذیرش بگیرند. مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد (MA) در این دانشگاه با حدود 120 واحد دو سال طول می کشد. شرط ورود به این مقطع تحصیلی در دانشگاه ZHdK داشتن مدرک کارشناسی و ارایه نتایج آزمون GRE و GMAT میباشد. شرط قبولی در مقطع دکتری هنر در این دانشگاه نیز داشتن مدرک ارشد میباشد.

هزینه تحصیل در دانشگاه هنر زوریخ

تحصیل در دانشگاه ZHdK منوط به پرداخت هزینه تحصیلی می باشد و در این امر هیچ تفاوتی بین دانشجویان اروپایی و غیر اروپایی وجود ندارد. در مقایسه با دیگر دانشگاه های کشور سوئیس، شهریه های دریافتی در دانشگاه هنر زوریخ ZHdK در وضعیت معقول و مقون به صرفه ای قرار دارد. جزئیات شهریه برنامه های کارشناسی و کارشناسی ارشد این دانشگاه در سال تحصیلی 2020-2021 از این قرار می باشد:

  • شهریه ترمی: CHF720 (فرانک)
  • شهریه ترمی برای Academic Sports Association Zurich یا همان انجمن ورزش های دانشگاهی: حدودا CHF30 (فرانک)
  • شهریه ترمی برای Verein der Studierendenvertretung یا شهریه انجمن های دانشجویی: در حدود CHF40 (فرانک). البته باید به این نکته مهم نیز اشاره کرد که عضویت در انجمن های دانشگاه هنر کشور سوئیس اصلا جنبه اجیاری ندارد.

لازم به ذکر است که بر اساس قانون سوئیس، دانشجویان خارجی که با اهداف تحصیلی وارد این کشور شده و در این کشور ساکن می شوند اما شرایط قانونی اخذ اقامت دائمی (PR) سوئیس را بدست نمی آورند. این دسته از دانشجویان بایستی در هر ترم هزینه اضافی در حدود CHF500 (فرانک) نیز پرداخت نمایند.

هزینه تحصیل در دانشگاه هنر زوریخ

هزینه زندگی در شهر زوریخ چقدر است؟

اکنون با مشخص شدن هزینه تحصیل در دانشگاه ZHdK، اکنون سوال اینجا است که وضعیت هزینه زندگی در شهر زوریخ چگونه است؟ هزینه زندگی دانشجویان دانشگاه هنر زوریخ به چه میزانی است؟ آیا اصولا شهر زوریخ برای زندگی خیلی گران است یا خیر؟ بی شک در بین شهرهای کشور سوئیس، شاخص هزینه زندگی در شهر زوریخ با عدد 122.97 بالاتر از هر شهر دیگر سوئیسی است. بنابراین دانشجویان دانشگاه ZHdK زوریخ برای پوشش مخارج زندگی خود با چالش تامین مالی مواجه هستند. این هزینه ها شامل هزینه غذایی، هزینه ایاب و ذهاب محلی و غیره می باشد که نمودار زیر نشانگر وضعیت هزینه ای حال و حاضر این دانشجویان می باشد:

نمودار هزینه های تحصیل و زندگی در دانشگاه هنر زوریخ به فرانک

همانطوری که در نمودار فوق نیز مشاهده می شود، مخارج زندگی شامل هزینه اجاره منزل، هزینه خدمات شهری، مواد غذایی و اقلام مصرفی با حدود CHF1150 (فرانک) بیشترین هزینه های دانشجویان در شهر زوریخ را تشکیل می دهد. مخارج شخصی در سوئیس شامل پول توجیبی، هزینه موبایل، لباس، کفش، آرایش سر و بهداشت فیزیکی در رده دوم درآمدی و هزینه های بالاسری مثل بیمه سلامت و سوانح، مالیات و مخارج سفر در رده سوم هزینه ها قراردارد. در رده آخر هزینه های زندگی نیز رزروها (شامل حق بیمه، هزینه دندانپزشک، چشم پزشک و غیره) قرار می گیرد.

برنامه بورسیه دانشگاه هنر زوریخ

اصولا تحصیل در سوئیس برای دانشجویان بین المللی مخصوصا با وضعیت گرانی هزینه های زندگی در این کشور با وجود بورس های تحصیلی و کار دانشجویی معنا پیدا می کند. به همین دلیل و برای اینکه دانشجویان بتوانند از عهده خرج و مخارج خود در کشور سوئیس برآیند، دانشگاه هنر زوریخ دانشجویان را ترغیب به تامین مالی تحصیلات خود از طریق منابع مختلف زیر می کند:

  • تامین مالی از طرف والدین
  • پس انداز شخصی
  • بورسیه ها و گرانت ها
  • کار نیمه وقت تا 15 ساعت در هفته
  • اعانات از جانب بنیادها (مخصوصا از طرف دپارتمان موسیقی)
  • سایر کمک های مالی وغیره

کار دانشجویی در زوریخ سوئیس

همانطوری که در مطالب فوق نیز بیان شد، هزینه زندگی سوئیس مخصوصا در شهر زوریخ بسیار بالا است و این عرصه را بر دانشجویان خارجی تنگ می سازد. برای همین دانشجویان علاوه بر دسترسی به گزینه اخذ بورس تحصیلی از دانشگاه هنر شهر زوریخ ZHdK همچنین می توانند از گزینه کار دانشجویی در شهر زوریخ نیز بهره مند شوند. بر طبق قانون سوئیس، دانشجویان بین المللی مجاز هستند که تا حداکثر 15 ساعت در هفته کار کرده و امرار معاش کنند.

بر اساس رصد بازار کار دانشجویی در کشور سوئیس و شهر زوریخ می توان نتیجه گرفت که دانشجویان می توانند از قبل کار نیمه وقت در شهر زوریخ حقوقی در حدود CHF20 الی CHF26 (فرانک) معادل 20.35$ تا 26.46$ (دلار) در ساعت کسب کنند. همچنین آنها می توانند از امتیاز اقامت 6 ماهه پس از اتمام تحصیلات خود در کشور سوئیس بهره مند شوند. مزیت اصلی این اقامت 6 ماه جستجو برای یافتن کار و اخذ اقامت کاری سوئیس می باشد. کارشناسان و وکلای مهاجرتی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همواره و در هر مرحله از مراحل اخذ ویزا و اعزام دانشجو به کشورهای اروپایی در خدمت هموطنان گرامی هستند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *