ویزای تحصیلی

دانشگاه وسترن Western در استرالیا

دانشگاه وسترن Western در استرالیا

بر اساس رتبه بندی دانشگاه های برتر استرالیا در سال 2023، دانشگاه وسترن Western در استرالیا در رتبه هفتم برترین های این کشور قرار دارد. این دانشگاه یکی از قدیمی ترین اما در عین حال جزء پیشرفته ترین دانشگاه های کشور استرالیا به حساب می آید. دانشجویان می توانند در انواع رشته ها و برنامه های تحصیلی از پزشکی گرفته تا مهندسی و از هنر گرفته تا علوم اجتماعی از این دانشگاه پذیرش گرفته و مشغول تحصیل شوند. از امکانات این دانشگاه می توان به چندین کتابخانه و مراکز تحقیقاتی مجهز و نیز وجود 6 دانشکده مدرن اشاره نمود.

  • مدارک لازم برای پذیرش از دانشگاه وسترن استرالیا چیست؟
  • برای تحصیل در دانشگاه وسترن نمره آزمون زبان چقدر باید باشد؟
  • هزینه تحصیل در این دانشگاه چقدر است؟
  • مزایای تحصیل در این دانشگاه چیست؟
  • شرط اخذ ویزا جهت تحصیل در دانشگاه وسترن چیست؟
  • آیا امکان اقامت بعد از اتمام تحصیل در استرالیا برای ایرانیان فراهم است؟

جدا از کیفیت تحصیلی و امکانات و زیر ساخت های دانشگاه وسترن، دانشجویان با تحصیل در این دانشگاه می توانند از مزایا و امتیازات متعددی از جمله اخذ فاندها و بورس های تحصیلی، کار دانشجویی تا 15 ساعت در دوره fortnight، امکان به همراه آوردن اعضای خانواده، امکان اقامت پس از تحصیل با تبدیل اقامت تحصیلی Subclass 500به اقامت فارغ التحصیلان ماهر Subclass 485و دسترسی آزاد و آسان به یکی از بهترین بازارهای کار دنیا بهره مند شوند. برای اطلاع کامل از شرایط اعزام سریع و تضمینی دانشجو به استرالیا توصیه می شود با کارشناسان امر در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

معرفی دانشگاه وسترن Western در استرالیا

دانشگاه وسترن استرالیا (UWA) از همان زمان تاسیس یعنی سال 1911 با شعار به دنبال خرد باش پا به عرصه رقابت علمی و آکادمیک در سطح بین المللی گذاشت. این دانشگاه یک نوع دانشگاه پژوهشی دولتی در شهر پرس (Perth) از ایالت استرلیای غربی می باشد. گفته می شود که دانشگاه وسترن Western در استرالیا دارای 1538 هیئت علمی و حدودا 19839 دانشجوی کارشناسی و بیش از 5967 دانشجوی تحصیلات تکمیلی می باشد.

رنکینگ دانشگاه وسترن westeren استرالیا در گذر زمان
رنکینگامتیازرتبه
رنکینگ 2019امتیاز: 62.291
رنکینگ 2020امتیاز: 65.286
رنکینگ 2021امتیاز: 62.792
رنکینگ 2022امتیاز: 62.593

این دانشگاه فقط دارای یک پردیس اصلی آن هم در شهر پرس مرکز ایالت وسترن استرالیا یا استرالیای غربی می باشد. پردیس ثانوی یا فرعی این دانشگاه نیز در آلبانی قرار دارد. جالب است بدانید که دانشگاه مذکور در سال 1911 بنا به قانون پارلمان ایالت استرالیای غربی پایه ریزی شد و دو سال بعد شروع به جذب دانشجو و استارت آموزش کرد. این دانشگاه به عنوان ششمین دانشگاه قدیمی و با سابقه کشور استرالیا معروف می باشد. اسامی دانشکده های دانشگاه وسترن از قرار ذیل می باشد:

  • دانشکده هنرها، بازرگانی، حقوق و آموزش
  • دانشکده علوم
  • دانشکده مهندسی و علوم ریاضی
  • دانشکده بهداشت و علوم پزشکی
  • مدرسه مطالعات بومی
  • مدرسه تحقیقات تحصیلات تکمیلی

شرایط پذیرش از دانشگاه وسترن Western در استرالیا

روش های مختلفی وجود دارد که دانشجویان بنا به شرایط خود می توانند وارد دانشگاه وسترن استرالیا (UWA) شوند. با این حال، برخی از متقاضیان نمی توانند مستقیما پس از اتمام دوره متوسطه در کشور خود وارد دانشگاه وسترن شوند. بنابرین این دانشجویان بایستی قبل از ورود به دانشگاه وسترن Western در استرالیا بایستی در دوره یکساله پیش دانشگاهی شرکت نمایند که با عنوان دوره فونداسیون هم معروف است. همچنین دانشجویان برای اخذ پذیرش از این دانشگاه بایستی شرایط مدرک زبان انگلیسی را نیز تهیه کنند. با این توضیح مدارک ضروری جهت پذیرش دانشگاه وسترن عبارتند از:

  • فرم درخواست تکمیل شده
  • کپی مدرک دیپلم متوسطه و کارنامه تحصیلی
  • کپی کلیه مدارک شناسائی متقاضی
  • نمره آزمون زبان انگلیسی IELTS نمره 6.5 به بالا و TOEFL نمره 570
  • رسید پرداخت هزینه ثبت نام در دانشگاه وسترن استرالیا

شرایط پذیرش از دانشگاه وسترن Western در استرالیا

اخذ ویزا برای تحصیل در دانشگاه وسترن

مطابق قوانین مهاجرتی کشور استرالیا دانشجویان خارجی پذیرفته شده از دانشگاه های این کشور برای ورود قانونی به استرالیا و ادامه تحصیل در این کشور نیازمند اخذ ویزای تحصیلی استرالیا هستند. بر این اساس دانشجویان خارجی که از دانشگاه وسترن Western در استرالیا یا هر دانشگاه دیگری اخذ پذیرش گرفته اند می توانند با استفاده از تاییدیه پذیرش خود متقاضی دریافت ویزای دانشجویی زیر دسته 500 استرالیا باشند. حداکثر مدت اقامت با این ویزا حدود 5 سال بوده و دانشجویان از این طریق می توانند اعضای خانواده خود را نیز به استرالیا بیاورند. اما شرایط و مدارک ویزای مذکور در سال 2023 عبارتند از:

  • فرم درخواست آنلاین تکمیل شده
  • پاسپورت معتبر
  • تاییدیه پذیرش (COE) از دانشگاه وسترن Westernدر استرالیا
  • مدرک زبان انگلیسی IELTS با نمره 6.5 یا 7
  • بیمه نامه سلامت دانشجویی خارجی (OSHC)
  • رسید هزینه درخواست ویزا درحدود 620A$ (دلار استرالیا)
  • گواهی تمکن مالی کافی برای اقامت در استرالیا
  • گواهی عدم سوء پیشینه در طی یک سال اخیر
  • بلیط برگشت به کشور مبدا جهت اثبات بازگشت پس از پایان دوره

اما سوال مهمی که ممکن است توسط متقاضیان پرسیده شود این است که مبلغ تمکن مالی برای سال 2023 چقدر است؟ بر اساس اعلان وزارت کشور استرالیا، این مبلغ برای خود دانشجو سالیانه حدود 20290A$ (دلار استرالیا) و برای همسر همراه حدود 7100A$ (دلار استرالیا) و برای فرزند 3040A$ (دلار استرالیا) می باشد.

هزینه تحصیل در دانشگاه وسترن Western در استرالیا

دانشگاه وسترن استرالیا از دانشجویان داخلی و خارجی خود بابت تحصیل در این کشور شهریه اخذ می کند. اما باید توجه کرد که سطح و مقدار این شهریه ها با توجه به برنامه تحصیلی و ملیت متقاضیان متفاوت است. اما در یک مقایسه کلی می توان چنین استنباط نمود که هزینه تحصیل در این دانشگاه نسبت به رقبای دیگر در سطح قابل قبول و معقولی قرار دارد. برای مثال میانگین شهریه سالیانه اخذ شده از دانشجویان کارشناسی رشته علوم حدود 9094$ (دلار) می باشد.

اما بخش دیگری از هزینه ها و مخارج دانشجویان خارجی در دانشگاه وسترن مربوط به زندگی در شهر پرس می باشد. دانشجویان در این مورد بایستی توانایی تامین نیازهای خود در زمینه غذا، حمل و نقل، اجاره خانه و غیره را داشته باشند. بر اساس برآوردهای انجام شده هزینه زندگی دانشجویان در پرس پایین تر از شهرهایی مثل آدلاید، ملبورن یا سیدنی است. هزینه ماهیانه زندگی هر دانشجو در شهر پرس البته بدون احتساب اجاره خانه حدود 1249.44A$ (دلار استرالیا) معادل 824.70$ (دلار آمریکا) است. ناگفته نماند دانشویان در شهر پرس از تخفیفات ویژه همانند تخفیف 40% در حمل و نقل شهری نیز برخوردار هستند.

شرایط کار دانشجویان دانشگاه وسترن استرالیا

مطابق قوانین کشور استرالیا، تمامی دارندگان ویزای دانشجویی Subclass 500 مجاز به کار نیمه وقت در این کشور می باشند. پس دانشجویان دانشگاه وسترن Western در استرالیا مثل بقیه دانشجویان در استرالیا مجاز به کار 40 ساعت در یک Fortnight استرالیایی هستند. اما اصطلاح Fortnight به معنای دوره 14 روزه است که در استرالیا از روز دوشنبه شروع می شود. اما بر اساس قانون، شما تا قبل از شروع دوره تحصیلی خود حق کار در کشور استرالیا را ندارید.

ماهیت کار دانشجویان در استرالیا معمولا به صورت نیمه وقت بوده و آنها می توانند در طیف وسیعی از مشاغل این دست مثل رانندگی، کارگر رستوران، مغازه داری، آشپزی، بازاریابی و فروش، معلمی و غیره مشغول کار شوند. دانشجویان علاوه بر کار حین تحصیل همچنین می توانند از فرصت اقامت پس از تحصیل در استرالیا نیز بهره ببرند. این کار نیز صرفا از طریق برنامه مهاجرت فارغ التحصیلان و تبدیل ویزای دانشجویی Subclass 500 به ویزای فارغ التحصیلان ماهر Subclass 485 امکان پذیر می باشد. برای اطلاع از چند و چون شرایط تحصیل و کار در استرالیا 2023 و اخذ سریع ویزای مربوطه توصیه می شود که ضمن تماس با وکلا و کارشناسان مهاجرتی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همچنین با مراجعه به این موسسه از مشاوره های حرفه ای آنها نیز بهره مند شوید.

برخی از پرتکرار ترین سوالات در مورد دانشگاه وسترن استرالیا:

  • رنک دانشگاه وسترن استرالیا؟ دانشگاه استرالیای غربی در رتبه 83 در بهترین دانشگاه های جهانی قرار دارد. مدارس بر اساس عملکردشان در مجموعه ای از شاخص های برتری پذیرفته شده به طور گسترده رتبه بندی می شوند. در رتبه بندی QS، دانشگاه وسترن در رتبه 172 در سال 2023 و در سال 2022، این دانشگاه در رتبه 170 قرار گرفت.
  • آیا اخذ پذیرش از دانشگاه وسترن استرالیا سخت است ؟ آمار این دانشگاه نرخ پذیرش 38٪ را نشان می دهد که حاکی از یک سیاست پذیرش انتخابی است. این دانشگاه درخواست ها را برای دو ورودی پاییز و بهار مورد بررسی قرار میدهد.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *