ویزای تحصیلی

دانشگاه Carleton در کانادا

دانشگاه Carleton در کانادا

تحصیل در دانشگاه Carleton در کانادا از مقاصد بسیاری از دانشجویان دنیا، به ویژه دانشجویان ایرانی است که باید پیش از اقدام با قوانین آن آشنا شد. دانشجویان ایرانی به واسطه این که کشور کانادا یک کشور توسعه یافته بوده و از لحاظ اقتصادی، علمی، آموزش و پرورش و بازار کار بسیار قدرتمند و موفق عمل می نماید، در جستجوی راهی هستند تا بتوانند موفق به تحصیل در کانادا و اخذ پذیرش تحصیلی در دانشگاه مذکور شوند.

از آنجا که کشور ایران از وجود دانشجویان ممتاز و عالی رتبه ای برخوردار است، بنابراین مهاجرت تحصیلی بهترین گزینه مهاجرتی افراد ایرانی می باشد که البته برای بالا بردن شانس اخذ ویزا باید به دقت سن، کپ تحصیلی و سوابق کاری را بررسی قرار دهید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با ارائه این مقاله در خصوص همین موضوع، راهنمایی ها و اطلاعات بسیار خوبی را در اختیار متقاضیان قرار می دهد. بنابراین مطالعه مقاله ذیل را از دست ندهید.

تاریخچه دانشگاه Carleton در کانادا

دانشگاه Carleton در کانادا، در شهر اتاوا از استان انتاریو در سال 1942 میلادی به تاسیس رسید. این دانشگاه با لقب نخستین دانشگاه خصوصی و غیر انتفاعی در استان انتاریو فعالیت خود را آغاز نمود. پس از پایان جنگ جهانی دوم، به دلیل این که در راستای سیاست های دولتی گام برداشت، بسیار قدرتمند شد و در سال 1952 میلادی با وضع قوانین خاصی مبدل به یک دانشگاه دولتی در این کشور گردید.

امروزه شمار زیادی از دانشجویان بومی و بین المللی در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند که تعداد آنها به 28289 نفر می رسد. از این تعداد دانشجو، 25554 دانشجو در مقطع کارشناسی و 3735 دانشجو در مقطع تحصیلات تکمیلی در حال ادامه تحصیل می باشند. جالب است بدانید نوعی سیستم گسترده زیرزمینی در این دانشگاه راه اندازی شده است که به صورت تونل بوده و 5 کیلومتر مسافت دارد. به موجب این تونل، پرسنل و دانشجویان این دانشگاه بدون ورود به محوطه خارجی دانشگاه می توانند به سایر ساختمان ها و بخش های این دانشگاه تردد کنند.

همان طوری که در نمودار زیر هم ملاحظه می شود، در حال حاضر طبق رنکینگ معتبر QS دانشگاه Carleton در رتبه 680- 671 بین المللی قرار دارد:

رتبه بین المللی دانشگاه Carleton در کانادا

بورسیه‌ های تحصیلی دانشگاه Carton در کانادا

دانشگاه Carleton در کانادا به منظور جذب دانشجوی ممتاز و ایجاد انگیزه در آنها، اقدام به اعطای بورسیه های تحصیلی در مقاطع لیسانس، فوق لیسانس و دکترا نموده است. دانشجویان متقاضی تحصیل در کانادا و ادامه تحصیلات در این دانشگاه در صورتی که واجد شرایط باشند، مجاز به استفاده از این بورسیه های تحصیلی هستند. بهره مندی از بورسیه های تحصیلی این امکان را به دانشجو می دهد تا حدود 90% و حتی 100% هزینه های تحصیلی خود معاف گردد. در اینجا به 2 نوع بورسیه اشاره نموده و توضیح خواهیم داد. البته شانس دریافت بورسیه برای ایرانیان در مقطع لیسانس بنسبت خیلی کمتر از مقاطع ارشد و دکتراست و نحوه و شیوه درخواست و دریافت آن متفاوت است.

دانشکده های دانشگاه Carleton در کانادا

دانشکده های دانشگاه Carleton در کانادا

دانشکده ها و بخش های آموزشی که برای دانشگاه Carleton در کانادا وجود دارد به شرح زیر خواهد بود:

  • دانشکده هنر و علوم اجتماعی
    دانشکده مهندسی و طراحی
    دانشکده تحصیلات تکمیلی و مطالعات فوق دکترا
    دانشکده مطالعات عمومی
    دانشکده علوم
    دانشکده کسب ‌و کار اسپروت

رشته های متعددی از سوی این دانشکده ها در اختیار دانشجویان قرار می گیرد. اما مهندسی پزشکی از جمله رشته های پرطرفدار این دانشگاه بوده و افرادی که تمایل به تحصیل پزشکی در کانادا را دارند، انتخاب این دانشگاه، ایده آل ترین تصمیم آنها به شمار می رود.

برخی از رشته های تحصیلی معروف دانشگاه کارلتون که امکان تحصیل در آنها برای دانشجویان بین المللی فراهم است شامل:

  • مطالعات معماری
  • هنرها
  • علوم شناختی
  • بازرگانی
  • ارتباطات و مطالعات رسانه
  • علوم کامپیوتر
  • اقتصاد
  • مهندسی
  • مطالعات جهانی و بین المللی
  • علوم سلامت
  • علوم انسانی
  • طراحی صنعتی
  • فناوری اطلاعات (IT)
  • بازرگانی بین المللی
  • روزنامه نگاری
  • ریاضیات و آمار
  • موسیقی
  • علوم
  • مددکاری اجتماعی

هزینه تحصیل در دانشگاه Carleton کانادا چقدر است؟

یکی از مهمترین سوالات پیرامون تحصیل در دانشگاه Carleton کانادا اطلاع از سطح شهریه در این دانشگاه و نیز هزینه زندگی دانشجویی در شهر اوتاوا (محل قرارگیری این دانشگاه) است. اول از همه بایستی بدنید که هزینه درخواست پذیرش از این دانشگاه حدود CA$ 100 (دلار کانادا) است. نکته دوم اینکه سطح شهریه درخواستی از دانشجویان در این دانشگاه نیز بسته به مقطع و برنامه تحصیلی آنها به صورت زیر متغیر است:

مقطع تحصیلیمتوسط شهریه سالیانه (دلار کانادا)
کارشناسیCA$31796
کارشناسی ارشدCA$28708

ز سوی دیگر بحث هزینه زندگی دانشجویان در شهر اوتاوا نیز مطرح است. هزینه ای که خود از انواع خرده هزینه ها مثل هزینه غذا، هزینه مسکن، هزینه حمل و نقل، هزینه اشتراک و غیره تشکیل شده است. طبق آمار متوسط هزینه زندگی دانشجویی در شهر اوتاوا در حدود CA$ 1375 (دلار کانادا) است. برخی از مهمترین آیتم های هزینه زندگی دانشجویی در اوتاوا از قرار زیر است:

  • اسکان: ماهیانه 700 الی CA$ 1700 (دلار کانادا)
  • حمل و نقل: ماهیانه CA$ 125 (دلار کانادا)
  • خورد و خوراک: ماهیانه 300 تا CA$ 500 (دلار کانادا)
  • اشتراک (برق، تلفن و غیره): ماهیانه CA$ 195 (دلار کانادا)

شرایط و مدارک پذیرش تحصیلی دانشگاه Carleton کانادا

شرایط و مدارک مشخصی برای پذیرش تحصیلی در دانشگاه Carleton در کانادا وجود دارد. دانشجویان پس از پذیرش تحصیلی در دانشگاه مذکور بایستی نسبت به اخذ ویزای تحصیلی کانادا اقدام نموده و سپس به این کشور مهاجرت نمایند. دانشجویانی که در کشورهای آسیایی و خاورمیانه اقامت دارند، ارائه مدرک تحصیلی 12 ساله دبیرستان (متوسطه) الزامی می باشد. به علاوه کلیه ریز نمرات مربوط به دوره های تحصیلی دیپلم متوسطه و پیش دانشگاهی نیز بایستی همراه با مدارک اصلی تحویل دانشگاه گردد.

دانشجویان متقاضی تحصیل در مقطع کارشناسی، در صورتی که تمایل به ثبت نام در ترم پاییزه را داشته باشند، بایستی در اول آوریل اقدام به ارسال درخواست پذیرش نمایند. برای ارائه تقاضای پذیرش در ترم زمستانه نیز بایستی در 15 اکتبر اقدام شود. البته در بعضی برنامه های تحصیلی، پذیرش تحصیلی زودتر از تاریخ مذکور انجام می گیرد و این احتمال نیز وجود دارد که مدارک بیشتری از دانشجو درخواست گردد.

برای پذیرش از مقطع کارشناسی این دانشگاه کانادایی نیز تامین شرایط زیر برای داوطلبان الزامی است:

شرایط پذیرش دانشجوی کارشناسی در دانشگاه Carleton
دیپلم متوسطهحداقل مدرک
85حداقل معدل کل GPA
86TOEFL IBT
6.5IELTS (Academic)
176Cambridge English Language test
70CAEL
120Duolingo
60PTE Academic
SAT یا ACT (در صورت نیاز)آزمون ورودی

دلایل ورود به دانشگاه Carleton در کانادا

هر ساله بیش از صدها دانشجوی بین المللی از سراسر جهان به دلایل مختلفی تحصیل در کانادا را به ویژه در دانشگاه Carleton انتخاب می کنند. زیرا این موسسه آموزشی امکانات متعددی را در اختیار تمامی دانشجویان بین المللی از نقاط مختلف جهان قرار می دهد. یکی از اصلی ترین دلایل ورود به دانشگاه Carleton در کانادا ارائه رشته های تحصیلی مختلف در این موسسه آموزشی می باشد. به طور کلی، در میان بهترین دانشگاه های جامع در کانادا، دانشگاه Carleton دارای بیش از 200 رشته تحصیلی است. که معمولا این رشته های تحصیلی توسط اساتید برنده جایزه در امکانات پیشرفته تدریس می شود.

شرایط اقامتگاه دانشجویی دانشگاه Carleton در کانادا

یکی از بزرگترین امتیازات ارائه شده توسط دانشگاه Carleton کانادا به دانشجویان بین المللی، اقامتگاه های ایده آل دانشجویی می باشد. علاوه بر این، شرایط دریافت اقامتگاه دانشجویی در دانشگاه Carleton کانادا به نسبت دانشگاه های ایالت متحده بسیار ساده تر و در کوتاه ترین زمان ممکن صورت می گیرد. به طور کلی، به تمامی دانشجویان بین المللی که مستقیما از دبیرستان وارد این دانشگاه می شوند، به طور خودکار اتاقی در یکی از 11 ساختمان مسکونی دانشگاه Carleton در محوطه موسسه آموزشی ارائه می شود. به این ترتیب، دانشجویان متقاضی هر ساله اگر پیشنهادی را تا قبل از 12 می دریافت کنند، می توانند درخواست خود را برای اقامتگاه دانشجویی در این دانشگاه ثبت کنند. در نهیات اینکه اقامتگاه های دانشجویی در دانشگاه Carleton با امکاناتی مانند وعده های غذایی نامحدود، کافه تریا و بوفه میزبان دانشجویان بین المللی می باشد. برای آسوده شدن خیال خود، مشاوره های حرفه ای و تخصصی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت را دریافت کنید تا به طور قطع و کاملا تضمینی مسیر مهاجرتی خود را به پایان برسانید.

سوالات متداول در خصوص دانشگاه Carleton در کانادا

سوالات پرتکرار در باب این دانشگاه عبارتند از:

  • دانشگاه Carleton در چه رشته های تخصص دارد؟ کارلتون که بیش از 140،000 فارغ التحصیل در سراسر جهان دارد، به دلیل قدرت خود در بسیاری از رشته ها از جمله علوم انسانی، تجارت بین المللی، مهندسی هوافضا، علوم رایانه، امور بین الملل، روزنامه نگاری، علوم سیاسی، مدیریت سیاسی، سیاست های عمومی و اداری و حقوق شناخته شده است.
  • آیا دانشگاه کارلتون نیاز به مدارکی مانند GRE, IELTS دارد و SAT را قبول دارد؟ این دانشگاه برای اعطای پذیرش به افراد نیازمند هیچ مدرک GRE نمی باشد اما حتما فرد باید IELTS داشته باشد و در مورد SAT نیز باید گفت که افراد باید در بخش SAT Essay/ACT Writing section ثبت نام کنند.
  • آیا دانشگاه کارلتون دوره های پرستاری دارد؟ برنامه کارشناسی ارشد پرستاری در کالج Algonquin با همکاری دانشگاه اتاوا ارائه می شود و پرستاران را در سطح کارشناسی ارشد آموزش می دهد.
5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *