ویزای تحصیلی

دانشگاه Cornell در آمریکا

دانشگاه Cornell در آمریکا

دانشگاه Cornell در آمریکا در لیست 3 دانشگاه خصوصی این کشور قرار دارد که ملیت دانشجویان هیچ تاثیری در سیستم آموزشی دانشگاه نخواهد داشت. به عبارت دیگر تبعیض نژادی یا مذهبی در این دانشگاه وجود ندارد. تحصیل در آمریکا جزو آرزوهای بزرگ دانشجویان کشورهای مختلف به ویژه ایران به شمار می رود. لذا دانشجویان ایرانی همواره در تلاش برای اخذ پذیرش تحصیلی در این دانشگاه یا سایر دانشگاه های این کشور هستند. امروزه دانشجویان زیادی در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند که تعداد 14000 نفر آنها برای مقطع لیسانس و 7000 نفر نیز در مقطع تحصیلات تکمیلی هستند. این دانشجویان متعلق به 120 کشور مختلف و 50 ایالت آمریکا هستند. سایر اطلاعات را در مقاله تنظیمی از سوی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت جستجو کنید.

درباره دانشگاه Cornell در آمریکا

دانشگاه Cornell در آمریکا که در فهرست 8 دانشگاه عضو آیوی لیگ (Ivy League) است، در سال 1865 میلادی و توسط توسط اشخاصی به نام عزرا کرنل و اندرو دیکسون وایت در شهر دانشگاهی ایتاکا در ایالت نیویورک به تاسیس رسید. دانشگاه های آیوی لینگ، دانشگاه هایی هستند که بسیار برتر و عالی رتبه بوده و پایه و اساس بنیانگذاری آنها طبق سیاست های اعطای زمین جهت راه اندازی مراکز پژوهشی توسط دولت فدرال ایالات متحده آمریکا گذارده شده است. دانشجویانی که از این دانشگاه ها فارغ التحصیل می شوند، آینده شغلی آنان تضمین می گردد و با اخذ ویزای کاری آمریکا می توانند در بهترین مشاغل این کشور مشغول به کار شوند.

رنکینگ دانشگاه Cornell در آمریکا

دانشگاه Cornell در آمریکا به صورت خصوصی فعالیت دارد و بسیار پهناور است. به طوری که مساحت آن با در نظر گرفتن زمین های مجاور که مختص گیاه شناسی هستند، به 5.17 کیلومتر مربع می رسد و می توان گفت که بزرگترین و وسیع ترین دانشگاه در ایالت نیویورک محسوب می گردد. دانشگاه Cornell در آمریکا از جمله دانشگاه هایی است که رتبه های درخشان و بالایی را در آمریکا و جهان کسب کرده است. این دانشگاه سطح علمی و کیفیت آموزشی بسیار بالایی را در عملکرد آموزشی خود به کار گرفته است. به همین دلیل در زمره دانشگاه های موفق و عالی رتبه جهانی قرار دارد.

جالب است بدانید شعار این دانشگاه در هنگام تاسیس، I would found an institution where any person can find instruction in any study بوده است که مفهوم آن «من بر آنم تا موسسه ای بنا بگذارم که در آن هر فرد قادر به یافتن آموزش ‌های مدنظر خود در هر زمینه ‌ای باشد» است. البته تاکنون در همین راستا نیز بسیار موفق عمل نموده و بر شعارهای خود جامه عمل پوشانده است.

دانشکده های دانشگاه Cornell در آمریکا

دانشگاه Cornell در آمریکا دانشکده های بسیاری با تنوع رشته ای زیاد، در خود جای داده است. برخی دانشکده ها در مقطع لیسانس و برخی دیگر نیز در مقطع کارشناسی ارشد دانشجویان را مورد پذیرش قرار می دهند.

فهرست آنها به قرار زیر است:

نام دانشکدهنام به زبان انگلیسیسال تاسیس
دانشکده کشاورزیCollege of Agriculture and Life Sciencesتاسیس در سال 1874 میلادی
دانشکده معماری، هنر و طراحیCollege of Architecture, Art, and Planningتاسیس در سال 1871 میلادی
دانشکده علومCollege of Arts and Scienceتاسیس در سال 1865 میلادی
دانشکده مهندسیCollege of Engineeringتاسیس در سال 1870 میلادی
دانشکده اکولوژی انسانیCollege of human Ecologyتاسیس در سال 1925 میلادی
دانشکده روابط صنعتی و نیروی کارSchool of Industrial and Labor Relationsتاسیس در سال 1945 میلادی
دانشکده هتلداریSchool of Hotel Administrationتاسیس در سال 1922 میلادی

اسامی دانشکده هایی که در مقطع تحصیلات تکمیلی دانشجو می پذیرند، عبارتند از:

نام دانشکدهنام به زبان انگلیسیسال تاسیس
دانشکده حقوقCornell Law Schoolتاسیس در سال 1887 میلادی
دانشکده مدیریتJohnson Graduate School of Managementتاسیس در سال 1909 میلادی
دانشکده پزشکیWeil Cornell Medical Collegeتاسیس در سال 1952 میلادی

دانشکده های دانشگاه Cornell در آمریکا

مدارک لازم جهت تحصیل در دانشگاه Cornell در 2024

برای پذیرش دانشجویان که در سال 2024 متقاضی تحصیل در آمریکا و دانشگاه Cornell در مقاطع مختلف هستند، اسناد و مدارک مختلفی از سوی دانشگاه Cornell در آمریکا دریافت می گردد. اما در مجموع، مدارک اصلی که در کلیه مقاطع مشترک بوده و بایستی توسط دانشجو تهیه و ارائه گردد، به شرح زیر خواهد بود:

  • پرداخت مبلغ درخواست و ثبت نام (Application fee) به میزان 80$ (دلار آمریکا)
  • ارائه 2 توصیه نامه
  • ارائه مدارک تحصیلی در دوره های پیشین همراه با ریز نمرات
  • شرکت در آزمون های تکمیلی دانشگاه Cornell که CA-UCA نام دارد
  • ارائه مدرک زبان انگلیسی با نمره مورد درخواست دانشگاه (حداقل نمرات زبانی که تعیین شده است شامل آزمون TOEFL مبتنی بر کاغذ با نمره 600 و آزمون مبتنی بر اینترنت با نمره 100 است. برای آزمون IELTS نیز حداقل نمره 7 در نظر گرفته شده است.)

کار پس از فارغ التحصیلی در آمریکا

از آن جایی که اخذ ویزای کاری آمریکا نیازمند داشتن پیشنهاد شغلی است و بدون حضور در خاک این کشور اخذ آن تقریبا غیر ممکن است، افراد رمز ورود خود را تحصیل قرار می دهند. لازم به ذکر است فارغ التحصیل شدن از دانشگاه های برتر آمریکا مثل دانشگاه Cornell مزیت بزرگی به حساب می آید و هم فرصت های شغلی بیشتری پیش روی فرد قرار می دهد، هم سطح درآمد پیشنهادی به وی بالاتر از بسیاری افراد دیگر خواهد بود.

مقایسه درآمدها در آمریکا و کشورهای مختلف جهان

البته میزان دقیق درآمد هر فردی علاوه بر کشور و شهر محل اقامت، به حوزه تخصص وی، جنسیت، سابقه کار و غیره هم بستگی دارد. با این حال آمریکا جزو کشورهایی است که میانگین درآمد مردم آن بسیار بالا است.

این موضوع با توجه به شرایط سال 2024 در جدول ذیل مقایسه شده است:

نام کشورمتوسط درآمد ماهانه به دلار آمریکا
آمریکا$7920
قطر$4312
آلمان$4234
انگلیس$7567
کانادا$7539
پرتغال$3051

پیشنهاد می گردد قبل از اقدام جهت مهاجرت به آمریکا از طریق تحصیلی یا سایر روش های مهاجرتی، از مشاوره های کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت استفاده کنید. مشاوران مجموعه پس از کسب اطلاعات دقیق شما در حیطه سوابق کاری و تحصیلی و اطلاعات شخصی، شانش شما در اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظر و همچنین اخذ ویزا را بررسی می نمایند. چرا که مشاوره های لازم دقیقا منطبق بر شرایط فرد متقاضی ارائه می گردد.

بیشترین سوالات درباب دانشگاه Cornell در آمریکا

بیشترین سوالاتی که دانشجویان خارجی در مورد دانشگاه Cornell در آمریکا دارند به شرح زیر است:

  • هزینه تحصیل دانشجویان خارجی در دانشگاه Cornell در آمریکا چقدر است؟ از آن جایی که این دانشگاه خصوصی به شمار می آید، شهریه هر ترم 32.602$ و سالیانه 65.204$ (دلار آمریکا) است.
  • چه معدل و GPA ایی برای ورود به این دانشگاه لازم است؟ تصمیمات گزینش (چه در دانشگاه و چه در سطح ملی) بر اساس معیارهای سوابق تحصیلی دانش آموزان که باید معدل 3.5 یا بالاتر داشته باشند و مهارت های تحلیلی و ارتباطی عالی صورت می گیرد.
5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *