ویزای تحصیلی

دانشگاه Neuchatel در سوئیس

دانشگاه Neuchatel در سوئیس

دانشگاه Neuchatel در سوئیس یکی از دانشگاه های معتبر فرانسوی زبان می باشد. امکان تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی برای دانشجویان بین المللی وجود دارد، اما باید توجه داشت که برای تحصیل در این دانشگاه شرایط و مقرراتی وضع شده است که آگاهی از آن ها برای متقاضیان الزامی می باشد. مهاجرت تحصیلی به سوئیس یکی از رایج ترین راه های مهاجرت به این کشور محسوب می شود که با توجه به وجود دانشگاه های معتبر و مزایای تحصیل در این کشور مورد توجه بسیاری از متقاضیان از سراسر دنیا قرار گرفته است. در ادامه کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به معرفی دانشگاه Neuchatel در سوئیس می پردازند، اگر یکی از گزینه های شما برای ادامه تحصیل دانشگاه نئوشاتل است تا پایان مقاله ما را همراهی کنید.

  • بهترین رشته تحصیل برای اخذ پذیرش در این دانشگاه چیست؟
  • هزینه تحصیل رشته های مختلف در این دانشگاه چگونه است؟
  • آیا می توان از بورسیه تحصیلی این دانشگاه استفاده کرد؟
  • فرایند اخذ پذیرش از این دانشگاه چیست؟
  • آیا می توان به عنوان دانشجو در این دانشگاه کار کرد؟

معرفی دانشگاه Neuchatel در سوئیس

دانشگاه نئوشاتل سوئیس (با نام اختصاری UniNE ) در سال 1838 میلادی در شهر نئوشاتل توسط پادشاه فردریک ویلیام چهارم پروس تاسیس شد. شهر نئوشاتل به عنوان پایتخت زبان فرانسوی در سوئیس شناخته می شود و دارای مساحتی بالغ بر 1805 کیلومتر مربع است. این دانشگاه یک موسسه شناخته شده بین المللی است و هر ساله دانشجویان زیادی از سراسر دنیا تلاش می کنند پذیرش این دانشگاه را برای ادامه تحصیل کسب کنند به صورتی که 20 % از دانشجویان دانشگاه نئوشاتل را دانشجویان خارجی و بین المللی تشکیل می دهند. جدول زیر نشانگر شرایط و مشخصات تحصیل در دانشگاه نئوشاتل سوئیس می باشد.

شهرنئوشاتل
رتکینگ جهانی1669
تعداد دانشجویان4380 نفر
نوع دانشگاهدولتی
هزینه تحصیلبین 1700 CHF الی 2650 CHF (فرانک سوئیس)
زبان آموزشفرانسوی و در برخی از دوره های مقطع کارشناسی ارشد زبان انگلیسی
نشانیAvenue du 1er-Mars 26, CH – 2000

دانشگاه نئوشاتل دارای 5 دانشکده می باشد که عبارتند از دانشکده علوم انسانی، دانشکده حقوق، دانشکده علوم، دانشکده اقتصاد، دانشکده الهیات.

شرایط تحصیل در دانشگاه Neuchatel در سوئیس

در رابطه با شرایط تحصیل در دانشگاه نئوشاتل می توان گفت برنامه های آموزشی در این دانشگاه به زبان فرانسوی و در برخی از رشته های تحصیل به زبان انگلیسی برگزار می شود. در این دانشگاه برای دانشجویانی که به زبان فرانسوی تسلط کامل ندارند دوره های آموزشی پیش از ورود به دانشگاه تشکیل می شود. در این دانشگاه امکان تحصیل در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری وجود در رشته هایی مانند امور مالی، علوم کامپیوتر، حقوق، اقتصاد، علوم ورزش، ریاضیات و روزنامه نگاری ممکن است. رشته های تحصیلی مثل علوم انسانی، ادبیات (عمدتا ادبیات انگلیسی و آمریکایی)، علوم زبان و ارتباطات، زیست شناسی، آمار، رشته هیدروژئولوژی و زمین گرمایی، علوم رایانه، اقتصاد و تجارت، علوم مالی، علوم اقتصاد کاربردی، سیستم های اطلاعاتی، مدیریت عمومی و توسعه تجارت بین الملل در مقطع کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی ارائه می شوند.

شرایط تحصیل در دانشگاه Neuchatel در سوئیس

اخذ پذیرش از دانشگاه Neuchatel در سوئیس

دانشگاه نئوشاتل در هر سال تحصیلی به برگزاری 2 ترم پاییز و بهار می پردازد، شروع ترم پاییز در تاریخ 30 آوریل و شروع ترم بهار در تاریخ 30 نوامبر می باشد. دقت داشته باشید که برای دیر کرد باید هزینه اضافی بالغ بر 100CHF (فرانک سوئیس) پرداخت کنید. به طور معمول پس از 1 الی 2 ماه جواب درخواست شما ارسال می شود. لازم به ذکر است متقاضیانی که به ویزای تحصیلی سوئیس نیاز دارند باید مراحل اولیه را در اصرع وقت انجام دهند، پیشنهاد می شود 6 ماه پیش از شروع کلاس ها در ماه سپتامبر یا فوریه مراحل اخذ پذیرش از دانشگاه را شروع کنید.

درخواست دانشجویان با مدرک تحصیلی غیر سوئیسی توسط کمیته پذیرش بررسی خواهد شد، در برخی از موارد ممکن است از دانشجو خواسته شود در برنامه اقتصاد یک دوره ای یا برنامه اقتصاد دو دوره ای شرکت کند. این پیش برنامه با توجه نیاز هر دانشجو متفاوت است. مدارک لازم جهت اخذ پذیرش از دانشگاه نئوشاتل عبارتند از:

  • دریافت فرم مربوطه و تکمیل آن
  • پرداخت هزینه های لازم
  • انگیزه نامه کوتاه (حداقل 1 صفحه)
  • توصیه نامه (اختیاری)
  • مدارک تحصیلی پیشین و ریز نمرات
  • فتوکپی از پاسپورت معتبر

چگونگی دریافت ویزای تحصیلی سوئیس

دانشجویان خارجی برای تحصیل در دانشگاه نئوشاتل سوئیس علاوه بر گواهی اخذ پذیرش از دانشگاه به ویزای تحصیلی کشور سوئیس نیز نیاز دارند. به این منظور دانشجو می تواند پس از اخذ پذیرش از دانشگاه اقدامات لازم را طی مراجعه به سفارتخانه یا کنسولگری کشور سوئیس در جهت اخذ ویزای تحصیلی سوئیس انجام دهد. برای اطلاع از چگونگی دریافت ویزای تحصیلی کشور سوئیس و روند بررسی درخواست به مقاله ویزای تحصیلی سوئیس رجوع کنید.

با مطالعه این مقاله اطلاعاتی در خصوص دانشگاه Neuchatel در سوئیس کسب کردید. کشور اتریش در شرق کشور سوئیس واقع شده است، در این کشور نیز دانشگاه های معتبری برای تحصیل وجود دارد که برای اطلاع از شرایط تحصیل در دانشگاه های این کشور می توانید به مطالعه مقاله شرایط مهاجرت تحصیلی به اتریش بپردازید. همچنین این امکان برای هموطنان وجود دارد که طی تماس با کارشناسان مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اطلاعاتی در خصوص شرایط تحصیل در دانشگاه های معتبر در دنیا کسب کنند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *